[verhaal] nog een poging;) Wat heeft 't dan nog voor'n zin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

[verhaal] nog een poging;) Wat heeft 't dan nog voor'n zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 13:16

Vorige keer dat ik probeerde een verhaal te schrijven kon ik niet verder schrijven ivm de regel dat verhalen minimaal 3 bladzijdes lang moesten zijn.. Nu doe ik nog een poging hem af te maken

Hoofdstuk 1

"Wat wij hadden was heel speciaal, maar.. 't kan gewoon niet meer.. Je zal 't niet begrijpen, maar 't is beter zo.. Ik hou van je -XXX- mij" Ik las mijn woorden nog 1 keer over en drukte op verzenden. Ik slikte mijn tranen weg en dacht bij mezelf: "Het is beter zo" Ilonka kwam aangerend en zag al wel aan mijn gezicht dat er iets speelde. Ze omhelsde me stevig voor een paar minuten, tranen stroomden over mijn wangen er leek geen einde aan te komen. Tot mijn telefoon ging. Mijn hart stond stil. Als het Ben maar niet is!! Ik keek naar 't schermpje en zag tot mijn opluchting dat Roy me belde: "Hoi"Zei ik met een zuchtende stem. Ik luisterde aandachtig naar hem, en voor mnij zat Ilonka te gebaren wie dat was: "Jah?" Ik kon er geen woord tussen krijgen, en daar had ik ook niet bepaald behoefte aan. "Wat erg zeg.." Zei ik na een lange stilte. "Jah dat kan ik begrijpen! Maar ik moet weer naar mijn les, kom om 10 voor 3 maar naar mijn school toe, dan praten we wel verder" Ik hing op zonder gedag te zeggen en keek Ilonka aan: "... Vraag maar niets.." En Ilonka had het al wel door. Met mijn hoofd tussen mijn schouders liep ik terug naar de school. 't Was of iedereen wist dat er iets was, de leraren zaten tegen, de leerlingen, kortom alles! Om half 3 zat ik bij natuurkunde in het lokaal en was er absoluut niet bij met mijn hoofd. Staarde in het niets tot ik mijn naam hoorde: "Huh, wat zei u meneer?" Vroeg ik verward. "Het antwoord op vraag 3d?" Zei hij eentonig. "Uhm, uhm.. Dat zal dan.. even.. kijken.. ik heb het hier ergens.." Ik bladerde mijn hele schrift door maar kon nergens 3d vinden. "'t Is al goed mevrouwtje" Vreselijk als hij dat mevrouwtje woord ging gebruiken, want dan zou het nooit goed zijn. "Komt u maar even het 8e uur bij mij, we hebben een aantal dingen te bespreken." Zei hij en keek direct naar zijn zin weer in zijn boek, de wijsneus. "Maar meneer.." Zei ik smekend " Jah Dirk, wat vind jij van 3d?" Zei meneer Bronkhart, alsof hij me niet eens hoorde, die man hoorde wat hij wou horen, verder niets! Zuchtend liet ik me achterover in mijn stoel liggen, en toen de bel ging keek meneer Bronkhart mij strak aan. "Je cijfers gaan drastisch achteruit, wat wou jij hieraan doen" Vroeg hij, alsof alles op mij aankwam. "Nou.. Beter leren?" Zei ik peinzend, en keek naar de grond. Wat een vreselijk antwoord dacht ik bij mezelf. "We zullen wel zien, je mag gaan" Ik pakte mijn tas en liep naar de deur. Achter me hoorde ik: "Als er iets is, je kan er altijd over praten"
Ik keek op mijn telefoon en zag een smsje van Ben. Zonder hem te bekijken drukte ik hem weg, maar beter dat ik hem niet lees. Ik zag Roy voor de school staan en hij omhelsde me innig, met tranen in zijn ogen. "De dokters zeiden dat ze morgen meer wisten.. "Zei hij terwijl hij me aankeek, met zijn mooie zachte bruine ogen. "Ze kunnen nu nog niets doen" Zei hij zacht en sloeg zijn ogen neer naar de grond. Arme jonge, hij heeft al zoveel meegemaakt, en nu dit!

Hoofdstuk 2.

Ik rekte naar mijn wekker die afging op mijn nachtkastje. Half 8 al? Vanacht was een erg onrustige nacht, ik heb veel nagedacht, en gewoeld tot ik in slaap viel. Stilletjes liep ik naar beneden zodat ik mijn moeder niet wakker zou maken, tot ik op de tafel in de eetkamer een briefje zag liggen: "Ik ben rond 7 uur vanavond terug, er staat lasagna in de oven en genoeg te snoepen in de kast, groetjes mama"
Ik kon geen eten door mijn keel krijgen en liep weer naar boven om me verder aan te kleden. Toen ik mijn sokken aan 't aantrekken was zag ik aan de andere kant van mijn kamer mijn telefoon weer afgaan. 't Was Ben! Ik wou hem wegdrukken of gewoon over laten gaan tot hij ophoud, maar heb hem toch opgenomen, later zou ik bij mezelf hebben gedacht, had ik dat telefoontje maar nooit opgenomen, want het veranderde mijn hele leven. "Hallo?" Zei ik met een zacht hoog stemmetje. "Hallo" Hoorde ik aan de andere kant. Zo klinkt hij altijd als hij boos en opgefokt is. "Waarom?" Zei hij kwaad, bijna schreeuwend. "Waarom maak je het nou op zo'n manier uit?!" Ik kreeg een brok in mijn keel en toen ik mijn mond open deed om hem een weer woord te geven, kwam er alleen maar een klein piepje uit. "Je durft me geeneens aan te spreken!" Ik voelde dat hij met de seconde kwader, en kwader werd. "Kan ik naar je toekomen?" Vroeg hij, dit keer rustiger. "Nee liever niet" Zei ik, nog hoog en zacht sprekend. Ben komt altijd zo erg angstaanjagend over als hij zo doet, daar ben ik nu even niet aan toe. "Alsof jij iets te willen hebt" Zei hij grommend, en hing op. Ik bleef nog een aantal seconden met mijn telefoon in mijn hand staan, starend naar het raam. Wat zou hij toch van me willen..

Terwijl ik naar school fietste zag ik ineens een schim in mijn ooghoek opduiken. Ik begon steeds harder en harder te fietsen, en de fietser achter mij ook. Ik sloeg af, wat eigenlijk heel erg om was, en degene achter me sloeg ook om. oliebol! 't Stoplicht staat op rood. Ik remde rustig af, maar de fietser achter me fietste gewoon op hetzelfde tempo door, alsof hij me in wou halen. Toen ik aangekomen was bij het stoplicht remde ik harder en stond stil. Zonder achterom te kijken drukte ik op het knopje, en speelde wat met mijn versnellingen. "Hej" Hoorde ik achter me. Ik verstijfde, mijn hart maakte overuren! Ik zei niets terug en voelde een warme hand op mijn schouder. Ik ontspande weer toen ik zag dat 't Roy was. "Laat me nooit meer zo schrikken Roy!!" Er verscheen een kwade blik op mijn gezicht. Hij keek me recht in mijn ogen, en daar kon ik absoluut niet boos op blijven. "Het spijt me.." Zei hij zacht. "'t Is al goed, laten we doorfietsen, we zijn al te laat" Samen fietsten we weer naar school, maar dat vreselijke gevoel bleef me achtervolgen..

Hoofdstuk 3

"Wil je mee naar 't ziekenhuis met mij?" Vroeg Roy verlegen. "Natuurlijk!" Antwoorde ik, iets te enthousiast.
Roy's moeder ligt nu onderhand alweer 2 weken in het ziekenhuis, zonder dat de dokters iets over haar toestand konden vertellen. We liepen door naar onze volgende les, die we eindelijk weer samen hadden en ploften neer op de onconfortabele schoolstoelen. Roy was heel erg afwezig, en ik was ook niet helemaal bij de les. Na de les liepen we samen rustig 't klas lokaal uit. Ik ging snel langs mijn kluisje om te checken of ik nog huiswerk heb voor morgen en graaide snel mijn jas van de kapstok af. Voelde even snel in mijn zakken, maar ik kon mijn sleutel niet vinden. Na mijn binnenzakken, broekzakken, kontzakken en tas gecontroleerd te hebben raakte ik in paniek. Als ik nu mijn sleutel kwijt ben, kan ik niet met Roy mee, en zal mijn moeder heel erg kwaad op me worden! Ik liep even naar de congïerge toe en daar lagen ze gelukkig, snel graaide ik ze mee en liep naar 't fietsenhok waar Roy al ongeduldig stond te wachten.
Samen reden we naar 't ziekenhuis, geen woord is er onderweg gewisseld en algauw zagen we de af en aanrijdende ambulances, de blije, en verdrietige mensen, en hoe dichter bij we kwamen, hoe rotter gevoel ik kreeg. Ik ken Roy's moeder al vanaf dat ik 3 was! 't Was een erg sterke vrouw van rond de 50 jaar. Ze verzorgde zelf 3 kinderen, die nog allemaal in huis leefde. Ze reden de oprit van het ziekenhuis op en zette de fietsen bij de dichts bijzijnde fietsenstalling. Snel liepen we de draaideuren door, naar de balie: "Waar ligt mevrouw Baken?" Vroeg Roy beleefd aan het meisje achter de toonbank. "Ze ligt in kwamen 356, de 3e verdieping." Zei ze met een glimlach en dook weer in haar boekhouding. De liften sloten net, dus we moesten even voor de liften wachten. Ik durfde hem niet aan te kijken. Waarom weet ik niet.. Toen eindelijk 1 van de liften openging. Opzich hadden we ook best met de trap kunnen gaan, want er kwamen nog 5 andere wat oudere mensen bij, waardoor de lift aardig volzat, en er nog 1 man van rond de 70 moest blijven wachten op de volgende. Roy, die normaal lief, attent en zachtaardig was, had een koele blik op zijn gezicht, alsof hij op uitstorten stond. De lift stopte eerst op de 2e verdieping, waar 3 mensen uitstapten. Een vrouw van ongeveer 55 jaar, een man wie er waarschijnlijk bijhoorde van 5 jaar ouder. En een klein kindje. Ze liepen hand in hand naar de kinderafdeling waar ze de eerste kamer insloegen. Ik hoorde een klein gilletje van het meisje, toen de deuren sloten. De lift opende weer en samen gingen we eruit. Even raakte mijn hand de zijne, maar ik trok hem gelijk weer terug. Ik zag een klein blosje op zijn wangen verschijnen, maar hij zei niets, en keek ook niet. We liepen langs de kamer 325, 327 en ga zo maar door. Tot we eindelijk aan de andere kant bij 356 aankwamen. De deur stond open, en ik zag zijn moeder al liggen. Ze lag onder een wit ziekenhuis deken, maar daaronder had ze haar eigen deken, met verschillende patronen gelegd. 't Was in December, dus ze zou 't wel aardig koud hebben. Verder stond er naast haar bed veel bloemen en kaarten, en natuurlijk veel apratuur. Ze keek naar de richting van de deuropening waar Roy even stopte om zijn tranen weg te slikken. Hij probeerde zich erg groot te houden, voor mij óf voor zijn moeder. Toen hij klaar was liep hij naar haar toe en omhelsde haar lang. Er verscheen een brede glimlach op de mond van zijn moeder. "Weten ze al meer, mam?" Vroeg Roy bezorgd? "Nee ze weten niets meer dan dat wij weten, maar die hoofdpijn blijft nog wel even" Zei zijn moeder rustig. Ze keek van Roy naar mij. "Hej Rebec, hoe gaat 't?" zei ze vriendelijk. "Jah 't gaat prima " Zei ik, en lachte moeizaam, 't ging eigenlijk helemaal niet.

[dit stond er al op, maar om het even weer naar boven te halen]
Nu een nieuw stuk:

Hoofdstuk 4.

Ik zette mijn fiets terug in het fietsenrek naast de school. 't Was erg stil in de straat, op de musjes na. Inmiddels was 't bijna kerst, en de straat lag bezaaid met mooi wit poederig sneeuw. In menig huis tegenover de school stond een mooi versierde kerstboom. Stilletjes liep ik de hoofdingang van de school in toen luid de bel ging. De deuren van een aantal klaslokalen schoten open en luid juigend rende leerlingen door de gang, de school uit. Rustig liep ik naar boven, toen ik tot mijn schrik, Ben in de hal zag staan. Zo onopvallend mogelijk liep ik naar beneden tot ik mijn naam hoorde. " Hey Rebecca, kom je je vriendje even gedag zeggen" Zei Joost, de beste vriend van Ben, lacherig.
Joost is een lange, slungerige jonge, met blond kort haar. Alsof ik niets hoorde liep ik de trap af naar de WC's. Achter me hoorde ik de kwade stem van Ben: "GRIJP HAAR!!" Er was nog niets gezegd of ik hoorde vlugge voetstappen achter me. Ik versnelde mijn pas, op zoek naar een lokaal. Maar het was te laat, de snelle voetstappen achter me handen me ingehaald, en met een ruwe ruk aan mijn schouders werg ik meegetrokken naar buiten. De 2e bel ging, en normaal gesproken zat ik nu veilig in 't lokaal, maar in plaats van dat liep ik als een gegijzelde naast 2 grote jongens, richting het park. Eenmaal in het park aangekomen, stopten ze abrupt. Een hand onder mijn kin rukte mijn hoofd naar links. Ik keek nu recht in de ijzig koude ogen van Ben, ik sloeg daarom snel mijn ogen weg. Op de grond zag ik nog de sneeuw liggen, wat er vanmorgen nog zo mooi uitzag, maar nu maakte het de situatie net even wat moeilijker. "Kijk me aan!!" Schreeuwde Ben met een lage toon. Langzaam keek ik weer omhoog. Hij keek me nog steeds aan met zijn koele blik. Ik voelde een klap in mijn gezicht, op dat moment deed 't geen pijn, tot ik koude steken voelde in mijn wang. Er stonden tranen in mijn ogen. Ik snikte zacht, en onhoorbaar. Weer keek ik omhoog in Ben's ogen. Hij schrok er zelf van dat hij het had gedaan, maar in zijn ogen stond geschreven dat ik het verdiende.
Wat gaan ze toch met me doen?!

[ zo hopelijk is dit wél genoeg, en overtreed ik nu niet de regel moet ik verder schrijven?]

oester

Re: [verhaal] nog een poging;) Wat heeft 't dan nog voor'n z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:33

Wat mij betreft wel.

jimmy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:53

jeej(zit nu op de acount van me vriend,) vind je het een goed verhaal? moet er nog iets aan veranderen? groetjes Nikki

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:50

hoii erg leuk verhaal dus meeer

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 23:50

Morgen zalik er meer opzetten

tamaletty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:27

jaaaaaaaaaaa echt leuk verhaal, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Maar dat hoop ik snel te weten.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:15

ik zal proberen vanavond nog een stuk op te zetten, maar dat is nogal veel ivm die nieuwe regel.. gedult

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:24

erg leuk verhaal! ben ook benieuwd naar het volgende!
ga zo door ! en ik zal rustig afwachten

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:38

je moet zeker doorgaan, dit is een erg spannend verhaal!
ik ben nieuwschierig naar het volgende stuk.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 14:02

dank u dank u ik doe mijn best (hihi)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:40

Ja je moet absoluur doorschrijven het is een heel mooi verhaal en wil wel meer leze:D

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:49

zo, nu nog 1 stuk sorry dat het zolang duurde ivm verschillende ophoudingen
Hoofdstuk 5

Zonder enige emotie op zijn gezicht werpte Roy zich in zijn huiswerk. Over een aantal uur zal hij weer naar 't ziekenhuis gaan naar zijn moeder, en nu zullen de dokters wél meer weten. Hij verwachte het slechtste, want de hoofdpijn van zijn moeder bleef aanzetten. Concentreren was bijna onmogelijk, steeds dwaalde zijn gedachte af naar zijn moeder. Ik stormde de trap op en omhelsde hem heftig.
zette de tv aan, en keek naar een life-and-cooking programma. Zapte verder en kwam uiteindelijk op een documentaire uit, die over kanker ging, hersentumor voornamelijk.
Ik verstijfde, en zapte snel verder. Uit de bureaustoel aan de andere kant van de kamer hoorde ik Roy zeggen: "Zap eens terug" Ik wou 't eigenlijk niet doen, maar toch zette ik de TV op de vorige zender.
Even keken we beide naar 't televisie scherm, tot 't Roy teveel werd, hij wende zijn hoofd af naar de grond, en kleine tranen verschenen in zijn ogen. onder hem begon de vloerbedekking iets donkerder te worden van de tranen.
De klok sloeg 3-en, en snikkend en snuivend liep Roy achter me aan de trap af.
Aangekomen bij 't ziekenhuis stopte Roy even keek me even aan en omhelsde me weer stevig. Een vlugge kus op mijn wang en hij stapte de draaideuren weer in. We wisten meteen de weg al, en liepen door. 't Was gelukkig niet zo heel erg druk in het ziekenhuis, dus we konden rustig in de liften staan.
Toen we in een snelle pas ons naar de kamer van zijn moeder snelde zagen we al een dokter uit de deur opening komen. Hij keek een beetje om zich heen tot hij ons zag staan, en liep naar ons toe.
Hij wenkte ons naar een kantoortje die dicht bij de kamer van zijn moeder zat. Hij plofte op een stoel achter een bureautje, en knikte ons te gaan zitten in de stoelen die voor hem stonden. Er lag veel rommel op 't bureautje, allemaal papieren en mappen. We gingen zitten in de stoelen en keken naar de dokter.
Ik las zijn naambordje: "Dr. Arjan Blooster" Ik keek weer naar zijn gezicht. Hij bladerde nog wat in een map, en haalde er wat blaadjes uit. Hij keek weer naar ons, en begon zijn verhaal: "Je moeder ligt nu onderhand al 3 weken in het ziekenhuis Roy, maar nog steeds hebben we géén zekerheid van haar situatie.
We weten alleen dat waar we nu mee te maken hebben, niet één of andere migraine aanvallen zijn, maar dat we toch wel een beetje moeten denken, in de richting van..." Hij stopte even en dacht zijn woorden nog 1 keer na: "Hersentumor" Zei hij zacht, maar wel hard genoeg dat ik en Roy 't konden horen. Roy zat daar maar, bewegingloos en stil.
Hij werd bleek, lijkbleek. 't Leek een beetje of hij moest overgeven, maar hij hield 't in. "Is 't kwaadaardig" Vroeg hij. De dokter keek radeloos naar de muur "Dat weten we nog niet, maar je moeder zal nog zeker 2 maanden voor de zekerheid in 't ziekenhuis moeten blijven."Ik kon niets zeggen. We hadden al wel gedacht aan hersentumor, maar nog niet heel erg. Na de documantaire van vanmiddag wisten we hóé kwaadaardig kanker écht kon zijn!
Roy pakte mijn hand stevig vast toen we weg mochten gaan en naar zijn moeder mochten lopen.
Ik wou wel rennen, schreeuwen, alles kapot gooien!! Maar ik hield me in, en ik zag aan Roy dat hij het er ook moeilijk mee had.
Ik gooide mijn jas aan de kapstok die aan de muur hing, en liep Roy achterna, wie gewoon zijn jas had aangehouden.
Zijn moeder zat voorovergedoken in een boek te lezen, en keek kort op
. Ze zag dat we eraan kwamen, en Roy kreeg weer tranen in zijn ogen. Er stonden 2 stoelen naast 't ziekenhuisbed. Zuchtend liet ik me op 1 van de stoelen glijden, en Roy naast me, wie nog steeds mijn hand vast had. Er lag een dodelijke stilte. "Hallo" Hoorde ik achter me. Geschrokken keek ik naar achter, toen er een vriendelijke zuster naast ons stond. "'t Bezoek uur is om, juilie zullen naar huis moeten" Zei ze met een glimlach. Was 't al zo laat dan? Jah 't was alweer 4 uur.
Een vlugge afscheidskus, en we liepen de deur uit, denkend: Dit kan misschien wel de laatste keer zijn dat we uit deze deur lopen...

Hoofdstuk 6

"En hoe gaat 't nu met de moeder van Roy?" Vroeg mijn vader, achter de krant langs. Zelf was ik er niet helemaal bij met mijn gedachte. Ik zat steeds bij Roy, en bij Ben. Nog steeds voelde ik die klap in mijn gezicht in 't park.. 't Deed erg pijn, en 't steekte in mijn wang. "Jah, nog steeds even slecht" Zei ik zacht. De dokters wisten niet meer dan wij, of in iedergeval, ze zeiden er niets over. Met de dag zag de moeder van Roy er slechter uit. Toen ik klein was, rond 5 á 6 jaar, kwam ik altijd bij hun thuis, als mijn ouders niet thuis waren, of wel, als ik weggelopen was. Ik kon altijd mee-eten.
Ookal had ze zelf nog 3 kinderen, ze behandelde me als 1 van hen.
Ik voelde me altijd heel erg op me gemak bij hun.
Mijn moeder zuchte: "De mensen die het het slechtste kunnen gebruiken, zal wat overkomen" En ze boog zich weer over haar deel van de krant.
Snel pakte ik mijn fiets weer tot mijn telefoon weer overging, 't was Ben, dit keer drukte ik hem snel weer weg, voor hij door kon gaan met mij te bedreigen! Rustig en kalm liep ik naar mijn fiets toe, even sloot ik mijn ogen om alles over me heen te laten komen, tot ik een hand op mijn mond voelde, en ik werd weg gesleurd, naar een auto toe.
Wie mij vasthiel kon ik niet zien, maar 't was een jonge, een man. Een behoorlijk sterke man. De deur van de auto ging open door iemand die binnen zat en ik werd overgedragen aan de jongen die in de auto zat, ik kreeg een hand voor mijn ogen, en 1 voor mijn mond. "Ik zal mijn hand weghalen, als jij niet gaat schreeuwen" Ze hadden ondertussen mijn zakken al leeggehaald. Mijn portemonee, mobiel en mp3 lagen op de bank, naast de jongen. Ik herkende de jongen niet. Hij had een lief uiterlijk, en keek heel beschermend en bezorgd aan. Ik knikte langzaam en hij haalde zijn hand weg. "Wat ga je met me doen?" Vroeg ik zacht en verlegen.
Snel sloeg hij zijn ogen weg, en zuchte diep. "Ik moest je komen ophalen van Ben.." Zei hij zacht, bijna onhoorbaar.
Ondanks dat ik het verwachte schrok ik. Wanneer stopt dit toch?! Mijn ademhaling sloeg over.
Zonder ook nog maar 1 blik op de bestuurder, of de jongen naast me te richten reden we door een aantal straten heen.
Even keek ik naar buiten, om te kijken hoever we eigenlijk wel niet van huis waren.
De adelaarslaan, de redenoever, de groepel. We zijn al behoorlijk eind van mijn huis vandaan. We reden maar verder en verder, tot we stopten bij een stil huis, een kraakpand, tenminste zo ziet het eruit. Snel werd ik geblindoekt, en een strakke hand zat tegen mijn mond. Snel werd ik uit de auto geduwd en in een snelle pas liepen we de oprit van 't huis op. Ik zag niets, 't was helemaal donker, misschien maar beter zo.
Zonder iets te zeggen hoorde ik piepend een deur opengaan. Al struikelend liep ik de gang door naar een andere kamer, nog steeds geblindoekt.
De hand werd weggehaald, op voorwaarde dat ik niet zou schreeuwen. Ik zuchte diep en sloot mijn ogen nog een keer om tot rust te komen. Mijn hart ging als een tierelier, en ik beefde over mijn hele lichaam.
Ik werd snel op een stoel gedrukt, en de blinddoek werd weggehaald. Mijn ogen hield ik nog even gesloten om voledig tot rust te komen.
Al rillend zat ik op de stoel, terwijl ik mijn ogen langzaam maar zeker opendeed.
Ik schrok toen ik mijn ogen volledig open had, en er liep een koude rilling over mijn rug. Ik zei niets, zodat ze ook geen reden konden vinden me te slaan of andere dingen te doen.
"Nu voel je je zeker al wat minder stoer?" Hoorde ik een lage stem uit de gang zeggen. Op de achtergrond ging de deur nog een keer open en dicht, en er verschenen 2 jongens van rond de 18 á 19 eruit. Ik herkende ze niet meteen, maar na een poosje herkende ik ze. 't Waren 2 vrienden van Ben, eens ontmoet op 't feestje van Tanja, een vriendin uit mijn klas, waar ik Ben ook van kende.
Ik hield mijn hoofd omhoog, alsof 't me allemaal niets kon schelen. "Niet zo arrogant meisje!" Schreeuwde hij. Ik staarde naar het plafon, om afleiding te zoeken tot ik een schaduw in mijn oog hoek zag.
Zonder om te kijken sloot ik mijn ogen en richte me naar de vloer. Ik opende mijn ogen en voelde mijn ademhaling sneller gaan, toen de schaduw steeds dichter, en dichter bijkwam.
"Zullen we een spelletje doen, Rebecca?" Hoorde ik een monotome stem uit de gang. Ben stond in de deur opening, al leunend tegen de wand die op instorten stond. Nog steeds zei ik niets, wat ik ook zou doen of zeggen, 't zou tóch niets uitmaken.
"Jah dus." En hij liep naar me toe. "Ik ken een heel leuk spelletje Rebecca." Zei hij. "Een héél leuk spelletje." Herhaalde hij zichzelf, dit keer wat afweziger. Stees begon ik meer te trillen. Ik kon niet meer stoppen.
"'t Heet doen-durven-of-de-waarheid, heb je daar zin in, Rebecca?" Zei hij zacht. "Heb je daar zin in? Dat deden we toch altijd, toch Rebecca?" Ik sloot mijn ogen en keek een andere kant op. Hij rukte mijn gezicht naar hem toe. "Dat deden we altijd, TOCH REBECCA?!" Schreeuwde hij me in mijn gezicht. Er verscheen een traan in mijn oog, en liep langzaam over mijn wang heen. "Niet huilen Rebecca, toe niet huilen" Zei hij zacht, ongevoelig en ziekelijk. "Niet huilen, daar kan ik niet tegen, dat wéét je" Zei hij lacherig.
Ik trok al mijn spieren samen, en haalde alle moed naar boven. 'Niet nadenken, gewoon doen!' Dacht ik bij mezelf en spuugde hard in zijn gezicht. Zijn gezicht vertrok en werd spier wit. Hij veegde het spuug langzaam van zijn gezicht en hief zijn hand omhoog. Zijn hand blééf daar. Langzaam ging zijn hand naar beneden en hij wreef in zijn handen. Zonder na tedenken, en op het onvoorspelbaarste momentje, trapte hij de stoel hard om. Ik viel, 't leek héél lang te duren, en kwam met een doffe klap op de grond terecht.
Geschrokken keken de jongens van mijn weer naar Ben, en de gezichten werden weer serieus. Snel probeerde ik op te klauteren, maar tot mijn verrassing zaten mijn handen vastgebonden aan de achterkant van de stoel.
Algauw gaf ik het weer op, en zuchte ik nog een keer diep, hopend dat iemand me zou komen helpen.
"Hallo, is hier iemand?!" Hoorde ik een jonge stem in de deuropening van 't kraakpand.
"Halloooo?!" Riep de stem nog een keer. Geruisloos schoten de jongens snel de achterdeur door. Als laatste liep de jonge die naast me in de auto zat, en keek om naar mij, maar al snel werd hij teruggeroepen en met een doffe klap ging de deur dicht
"Jah ik ben hier!!" Riep ik zonder na te denken.
Hopelijk heeft deze meneer wel het beste met me voor...

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:48

ooh schrijf alstjeblieft gauw verder dit is zo spannend:D
Top geschreven meid ga zo door heel mooi
komt er gauw een volgend stukje

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:16

Wow!! Vet mooi verhaal!!
Ik hoop dat er gauw een volgend stukje komt,
want wil heel graag weten hoe het verder afloopt,
Ga snel weer eens kijken wanneer er weer wat bij staat:D

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:20

Dank je dank je!! Ik zal er morgen wel aan beginnen op school, heb toch zeer veel tussenuren

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:31

heeft niemand commetaar op dit stukje tekst ?

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:20

echt mooi verhaal! je moet zeker doorschrijven.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:36

heftig verhaal!
probeer asjeblieft wel correct nederlands te blijven schrijven:
jongen ipv jonge bijvoorbeeld
Verder is het spannend, dus ga zo door!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:56

Dan jij ook
Bijvoorbeeld: Alsjeblieft ipv asjeblieft ( ) Geintje hoor Ik zal er eerdaags nog meer op zetten

litatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:05

het is spannend. Jij stopt ook op van die momenten waar gtst ook altijd stopt, dat is heel irrietant maar ook heel spannend.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 17:11

hihi , sorry!! Maar anders lezen anderen vaker niet verder

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:06

Nikki_jimmy schreef:
Dan jij ook
Bijvoorbeeld: Alsjeblieft ipv asjeblieft ( ) Geintje hoor Ik zal er eerdaags nog meer op zetten

haha, je hebt gelijk

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:28

Kheb altijd mijn woordje klaar hoor.. ik zal morgen denk ik nog iets erop plaatsen, maar ik heb zó weinig tijd voor dat, ivm school, mijn paard en vriend(wie erg veel aandacht vergt )

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:43

merer!

Horsy_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:24

goed verhaal ben benieuwt naar de rest.