[verhaal] waargebeurt schoolstukje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

[verhaal] waargebeurt schoolstukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:27

Dit stukje is geschreven in de tijd waar het verhaal overgaat. Het is echt gebeurt en ook presies opgeschreven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Citaat:
Vrijdag 23 september 2005, klas havo 5 c had in lokaal 251 gym. Ze stonden voor de deuren te wachten op hun leraar. Klopklopklop klonk het daar. Wat was dat?
Meneer Dion Geurts (gym) kwam aan. “Meneer, meneer er klopt binnen iets”, zei iemand.
De kleedkamer van de meiden was op slot! Klopklopklop klonk het weer. Alle meiden gilden. Meneer Dion Geurts probeerde de sleutel, nee de deur wou niet openen. Klopklopklop klonk het weer. Meneer Dion Geurts ging Geert halen.
De moedige Tanja keek door het sleutelgat, maar zag niks. Plots werd er geklopt. *klopklopklop* De moed van de moedige Tanja zakte in haar schoenen. Tanja, die zich niet wou laten kennen, keek weer en riep “wie is daar?”
Een spook? Een dier? Verschillende suggesties vlogen door de groep. De andere moedige meid uit de klas (Anne) keek op haar beurt door het sleutelgat. En wie zag ze daar?
“Het is meneer de Wildt!”, riep ze. Het was meneer Ivo de Wildt (frans). Hoelang zou hij daar al zitten? De hele nacht? Wat deed hij daar? Weer werden er verschillende suggesties gedaan.
Meneer Dion Geurts kwam terug met Geert.
“Het is meneer de Wildt”, zie iemand. Geert keek ook door het sleutelgat. Iedereen moest stil zijn. “Ivo, zit je opgesloten?”, zei hij. “Ja”, klonk het. “Heb je het eerste uur les?”, vroeg Geert. “Nee”, zei meneer de Wildt.
“Oh, dan kunnen we wachten op Adriaan met de gereedschapskist”, zei Geert.
Iedereen lachte. Nog steeds werden er verschillende suggesties gedaan. Hoelang hij daar zat en wat hij daar deed. Iedereen dacht dat hij er al de hele nacht zat en had medelijden met hem.
Klas havo 5 c moest omkleden. Adriaan kwam eraan. De meiden die niet mee gymde moesten stil zijn. “Ivo? Ben jij dat?”, zei Adriaan. “Ja”, klonk het.
De gymles begon. Adriaan en Geert waren met de deur bezig. Een paar meiden vraagde aan meneer Geurts wat hij er van dacht. Maar die wist wat er aan de hand was.
Klas havo 5 c begon aan de warming-up. Ze hoorde een boor of iets dergelijk. Tijdens het rekken en strekken kwam Meneer de Wildt de zaal in. “Ik ben er weer”, zei hij. Iedereen klapte. Klas havo 5 c was wel benieuwd wat hij daar nou deed.
“Ik woon in wijchen en ga wel eens met de fiets op school, dus wou ik daarna douchen”, zei hij. Ah, dus dat was het.
“Hoelang heeft u daar gezeten?”, vroeg iemand. “Vanaf kwart voor 8”, zei hij.
Dus hij had er ruim drie kwartier gezeten. De arme man. Toen moest klas havo 5 c weer een saaie gymles volgen. De arme havo 5 c.

Manny

Re: [verhaal] waargebeurt schoolstukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:32

haha:P wrrm meot hij inde meisjes kleedkamer douchen... (ik zou me kappot schrikken als er iemand in de kleedkamer zou zitten.)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:33

Nou als frans leraar die net in een nieuw gymgebouw komt waar niet staat wat meisjes of jonges kleedkamer is zou ik ook niet weten welke douche ik zou moeten nemen. Maar wij hebben wel gelachen.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:37

Haha,
arme man