[Tek] Opdracht voor ladyenpipi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Opdracht voor ladyenpipi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 22:24

Daar was ik weer! Had de afgelopen weken veel tijd en verbazend veel zin om te tekenen, en het ging ook echt als een speer! Het was een leuke foto om aan te werken en moet zeggen dat ik er erg trots op ben, hoewel er puntjes blijven waar ik niet zo erg over te spreken ben...

* Het oog heb ik een beetje verpest door het te donker in te willen kleuren En nu krijg ik het niet meer helemaal terug naar hoe het was, ontzettend jammer, heeft iets van zijn uitstraling verloren...
* De neus wilde maar niet lukken en ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over... Wijkt iets te ver af naar links, niet helemaal recht.
* Het hoofstel wat me normaal erg goed afgaat, wilde deze keer maar niet lukken, het is wel aardig gelukt maar ben hier ook niet helemaal tevreden over
* Het linkeroor is wat raar, maar kan er niet helemaal mijn vinger opleggen wat er niet klopt

Genoeg gel*ld, hier dan de tekening, waar ik ondanks alles wel heel trots op ben! Nu maar hopen dat de opdrachtgever het daar mee eens is Heb al eerder voor haar een paard nagetekend en ze heeft daarna deze opdracht opgegeven.

De foto:
Afbeelding

De tekening:
Afbeelding

Nieuwe versie:

Afbeelding

Cleo_

Re: [Tek] Opdracht voor ladyenpipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 01:11

heel mooi geworden

volgens mij is alleen de neus ietsje te lang

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 06:46

Ik vind hem heel mooi Alleen dat oog inderdaad vind ik jammer maar het stoort niet ontzettend *vind ik dan*

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:34

ik vind hem heeeeelll mooi!!!!!!!
alleen met dat oor, het lijkt wel alsog ie een dikke oorrand heeft.....weetjewel.....en daardoor de''binnenkijk'' in het oor kleiner is(weet niet hoe ik het anders moet zeggen )
en zn bovenlip is ietsje te breed en daardoor lijkt het alsof ie over zn onderlip heen gaat...
voor de rest echt super, ik ben ook bezig mat paarden(hoofden) te tekenen alleen lukt mij DAT absoluut niet!!!!!!!!

groetjes esmee

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:00

Het is nu alsof de tekening de andere kant opkijkt dan op de foto het geval is. De neus wijst te veel naar voren ipv omlaag en de bovenlip volgt het geheel niet omlaag maar wijst ook naar voren (te breed). De oren staan ook iets te veel recht naar achteren. Ik vind het tuig overigens netjes gedaan, alleen de sperriem is iets dunner en dan zie je ook dat de afloop van het hoofd op de tekening breder en ronder afloopt dan op de foto. Als je goed kijkt bij de halsriem is dat de kaak op de tekening rondloopt en op de foto niet. Ook ligt het oog op de foto in verhouding lager in het aangezicht.

Ik vind hem verder leuk gedaan

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:05

Je mag nog wel meer met licht/donker contrasten werken, wordt je tekening levendiger van.

Voor de rest vind ik hem goed gelukt. Waar je qua neus volgens mij de fout in gegaan bent, op de foto heeft hij een lichte deuk vlak na de neusriem, die heb je niet getekend. Je zou het oog denk ik nog iets sprekender kunnen maken door de schaduw op de wimpers te tekenen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 11:46

Thnx voor alle reacties, hier kan ik echt wat mee!

Ik heb het linkeroor wat breder gemaakt en geprobeerd wat meer schuin te zetten en het donkere gedeelte donkerder te maken. De neus/bovenlip heb ik smaller gemaakt en meer naar rechts verplaatst, samen met de onderlip, zodat het meer 1 rechte lijn vormt. De sperriem heb ik wat breder gemaakt, wat meer schaduw & diepte in het oog aangebracht en de deuk onder de neusriem geprobeerd weer te geven. Ook is de kaak weer wat hoekiger (was ie eerst al maar hij was te hoekig naar mijn idee, maar blijkbaar klopte het dus wel). Ik heb bewust wat minder met licht/donkerverschillen gewerkt omdat ik bang was dat het te veel zou worden, net als in een eerdere opdracht voor Mareska, maar heb nu toch hier en daar donker meer aangezet.

Zal hem vanmiddag ofzo weer ff scannen, hoop dat er dan daadwerkelijk verbetering zichtbaar is! Super bedankt voor alle reacties nogmaals!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:10

ooh tamara vind hem echt super mooi!! bedankt!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:06

Heb hier en daar die dingen dus aangepast, kan helaas mijn bericht niet meer wijzigen maar dit is de aangepaste versie:

Afbeelding

Wat vinden jullie, klopt ie nu beter?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:10

ik vodn um al mooi!!! alleen kan ik zo moeilijk vergelijken als de tekeningen zo ver weg van elkaar staan

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:13

Super mooi getekend !!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:17

smeetjoew schreef:
ik vodn um al mooi!!! alleen kan ik zo moeilijk vergelijken als de tekeningen zo ver weg van elkaar staan

Ja sorry, zal ff Temmen of ze mijn tekening bij mijn 1e bericht kunnen zetten.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:22

Ondaks hij niet helemaal perfect precies overeenkomt met de foto (inderdaad naar voren kijken en iets langere neus) vind ik het een prachtige tekening!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:12

Hij is weer mooi! Maar ik ben meer van je gewoon Tamara. Vind deze één van je mindere. Het oog vind ik helemaal niet spreken, ontbreekt licht in. En de oren lijken te groot, ookal is dat helemaal niet zo..
Ik weet het niet maar hij is nu ook weer niet slecht ofzo hoor

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:14

Genee schreef:
Ondaks hij niet helemaal perfect precies overeenkomt met de foto (inderdaad naar voren kijken en iets langere neus) vind ik het een prachtige tekening!

Thnx Ik heb ook echt iets met (of eigenlijk tegen ) neuzen, ze zijn standaard te lang of te kort, meestal te kort omdat dan het blaadje vol is Zie nu eindelijk ook dat het hoofd nog iets meer naar rechts had gemoeten, iets schuiner. En de oren zijn ietwat aan de grote kant. Maar ga er niets meer aan veranderen, vind het mooi zo

En perfect overeenkomen met de foto is me nog steeds niet gelukt, hoewel het me wel steeds beter afgaat

@ Marjoke: je hebt gelijk over die oren & die ogen... Het oog was in 1e instantie goed maar heb ik gewoon verpest, en nu krijg ik het niet meer goed Dat is echt onzettend jammer, gelijk een stuk van de uitstraling van de tekening weg. Vind het ondanks alles toch een goed gelukte tekening maar hij is idd niet mijn beste, hoewel ik, toen ik bezig was, wel het idee had dat dit echt een hele goeie ging worden omdat het gewoon ontzettend goed ging! Maar het is toch niet helemaal geworden wat ik ervan verwacht had, toch jammer...

Bedankt voor alle reacties verder!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:28

Hij lijkt Tam!
Ik zie Angela vaak genoeg met d'r paardje dus ik heb wel iets waar ik op het kan baseren
Ziet er goed uit!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:33

Ik vind hem ook heel goed hoor!! Ik doe het je igv niet na! (kon ik dat maar).

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:53

ladyenpippi schreef:
Ik vind hem ook heel goed hoor!! Ik doe het je igv niet na! (kon ik dat maar).

Ben blij dat je hem mooi vind Heb er ook erg mijn best op gedaan

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:01

heel mooi gedaan
Je kan netjes tekenen
Alleen de kaak klopt niet..
Die is ietwat te bol en hoekig