Jah ik ben een tijdje terug naar een van de soldatenbegraafplaatsen (pff wat een lang woord ) gegaan in Ieper voor een fotowedstrijd. Daar probeerde ik mijn gevoel vast te leggen op foto. Wat wel moeilijk is. Hier 1 van de foto's (niet degene die ik ingestuurd heb voor de wedstrijd) met een gedicht. Het gedicht heb ik ook zelf geschreven, het kwam zo in me op toen ik de foto zag. Ik heb er alleen het gedicht opgezet en niets aan veranderd. Maar genoeg gezeverd hier de foto: Mooie stad is Ieper trouwens! Commentaar op foto en gedicht: graag !
Mooi, maar het lettertype vind ik persoonlijk niet zo mooi. En over het gedicht: Er komt 4x het woord 'leven' in voor, dat is niet mooi in deze dichtvorm vind ik. En de laatste 2 zinnen vind ik ook niet echt passend bij elkaar. Alsof jij er bent omdat hun zijn overleden zegmaar.
Mooi gedaan! Mooie scherpe foto. Ik vind het geheel wel erg rood, misschien kun je de letters beter in een andere kleur doen? 'T gedicht vind ik niet helemaal super, maar zolang jouw gevoel er maar in terug komt is dat niet zo erg. Heb je er al aan gedacht om eventueel dat hele beroemde gedicht erin te stoppen? (Ik weet niet of dat van de opdracht mag) Ik ben ook in het museum geweest, en van dit gedicht heb ik een kaart gekocht, zó mooi.
In Flanders' fields the poppies blow Between the crosses, row on row, That mark our placee; and in the sky The larks, still bravely singing,fly Scarce heard amid the guns below.
We are dead. Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow, Loved, and were loved, and now we lie In Flanders' fields.
Take up our quarrel with the foe; To you from failing hands we throw The torch, be yours to hold it high. If ye break faith with us who die We shall not sleep, though poppies grow In Flanders' fields.
@ Sani: jah, de tekst pastte er niet helemaal op zodat hij een beetje overloopt in de roos.
@Jettie: Dit vind ik het mooiste lettertype in photoshop elements. De meeste vind ik gewoon lelijk . Jah, nu je het zegt zie ik ook dat er veel leven in staat, beetje laat maarja . En langs de ene kant is het wel waar (vind ik dan toch), als er in het leven 1 ding verandert is, wordt de hele toekomst anders, snap je? Beetje vaag .
@Elanor: Voor de opdracht had ik een andere foto genomen, en mag er dus ook geen gedicht in. Jah dat gedicht kende ik ook al, maar het spreekt mij eigenlijk niet zo aan.