Vraagje over fonts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Vraagje over fonts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 13:18

Een tijdje terug wilde ik (voor het eerst) een lettertype downloaden. Dus ik had gevraagd aan Paula (Paulatjuh) hoe het allemaal moest enz.
Dus zij had het uitgelegd en ik heb het geprobeerd, maar elke keer kwam er te staan dat het bestand onveilig of beschadigd was.

Ik dacht dat het aan mijn pc lag, want die deed toen al raar, maar net wilde hij alweer geen enkele lettertype toevoegen, om diezelfde reden.
(Wilde er een printscreen van maken, maar die doet het om één of andere reden niet...)

Snapt iemand waarom ik geen lettertypes downloaden kan/mag?

Zoetje_

Re: Vraagje over fonts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:04

ik zal het proberen om uit te leggen..misschien dat het wel lukt dan

mijn fonts download ik vaak van deze site: http://www.acidfonts.com/
zijn er veel, en leuke en bij mij werken ze allemaal

1) je kiest een leuke uit, en klikt op het voorbeeld, en klikt op opslaan, dan kies je een map uit waar je ze in wilt zetten.(maakt niet uit wat voor 1, de mijne heet nieuwe fonts ) Dan begint hij vanzelf te downloaden.

2) als hij klaar is klik je op openen, en dan zie je als het goed is aan de linkerkant van het scherm staan alle bestanden uitpakken. daar klik je dan op.

deze vensters kun je dan weg klikken.

3) dan ga je naar je configuratiescherm, en klik je op lettertype.
dan Bestand:nieuw lettertype toevoegen.

4) je krijgt dan een schermpje, en daarin ga je naar de map waar je font in staat. het schermpje zoekt vanzelf lettertypebestanden zodat je alleen nog maar aanhoeft te klikken.
je klikt op toevoegen, en dan ben je klaar.

je kunt ze dan gebruiken in psp word enz.

ik hoop dat dit werkt, misscien is het wel hetzelfde als wat paula uitgelegd had, maar ik zou het toch proberen...

succs

Veirl

Re: Vraagje over fonts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:24

Bedankt
Ik wist dus niet dat je hem moest uitpakken