Wij wonen in een klein dorpje, hier moeten we werken om aan eten te komen. Wij gaan elke ochtend om 5 uur naar de waterput daar halen we grote bakken water op voor de hele dag.
Vanochtend stonden we vroeg op we gaan zomers altijd extra vroeg water halen dit omdat het overdag te warm is. Wel moeten we s’middags even op het land werken omdat we het eten bij elkaar moeten zoeken.
Mijn vriendin Maja en ik lopen naar het land de meesten zijn al bezig. We kunnen ook niet te laat komen want dan moet je tot sávonds doorwerken. Wij pakken onze manden en gaan het land op. Wij hebben de opdracht gekregen om aardappelen van het land te halen. De zon staat fel en hoog aan de hemel en al snel loopt het zweet over onze ruggen. Na twee uren flink te hebben doorgewerkt mogen we even pauze hebben. Maja en ik lopen naar een boom en gaan er onder liggen. Er worden flessen water uitgedeeld en wij drinken een paar slokken, met de rest van het water verfrissen wij onze gezichten. Al snel klinkt er een bel en we moeten weer aan het werk. Om 6 uur mochten we vertrekken. Toen ik bij mijn hut aankwam zag ik mijn moeder huilen. Ik vraag mijn moeder wat er aan de hand is. Mijn moeder komt niet uit haar woorden en ik vraag het aan mijn vader. Wij worden uit het land gehaald wij moeten werken bij boeren op het land in Amerika. Een schok gaat door me heen als ik vraag wanneer het gaat gebeuren. Over twee dagen worden we opgehaald. Ik ren als een gek naar Maja ik was van plan het haar ook te vertellen maar zo te zien wist ze het ook al. Toen Maja mij in het oog kreeg rende ze op mij af en sprong in mijn armen. We liepen samen verder, en we hadden het er over dat we elkaar misschien niet meer zouden zien. De volgende dag hoefden we niet te werken wij als gezinnen mochten alles even verwerken natuurlijk moest er wel voor het avondeten worden gezorgd dus Maja en ik gingen naar het land om eten op te halen. De terugweg hadden we het er over dat het morgen zou gebeuren we zouden worden opgehaald ouders en kinderen gescheiden. Ik hoopte maar dat ik bij Maja in de wagen zou zitten. De volgende ochtend hoorde in luid getoeter. Ik schrok en wist dat het zou gebeuren. We werden uit onze huizen gehaald, onze ouder moest eerst een eind lopen. Wie kwamen met een groep in een grote wagen. Tot mijn grote opluchting zag ik dat Maja er ook in zat we zwaaiden elkaar. Mijn broertje kwam naast mij zitten. We begonnen te rijden……
Laatst bijgewerkt door kritegirl op 04-10-05 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt