eerste keer verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

myhorse

eerste keer verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:17

dit is me eerste verhaal dus wil wel eens weten wat jullie van me stukje vinden het gaat natuurlijk wel verder, maar als ik er iets aan kan veranderen moet je het wel eerlijk zeggen
nou hier komt het:

Hoofdstuk 1

Het begon met een beroemd paard die in de wei stond met een veulen…
‘’LAVENDER LAVENDER’’! vertel eens hoe ben jij beroemd geworden?! Nou dat zal ik je uitleggen rose..ik was een beroemd dressuurpaard geweest, het begon met een meisje, me baasje dus, die een pony wou. Ze hield helemaal niet van pony’s maar toch nam ze er 1 om erbij te horen. Ze vond dat ik stonk en nam een verzorger voor mij. Ik was nog maar een veulentje en voelde me eenzaam, ik was blij als mijn verzorger er was. mijn verzorger poetste me alleen maar en uitmesten deed ze niet. Als ik iets verkeerds deed kreeg ik een tik met de zweep. Zo hier en dan kwam me baasje toch maar bij me kijken. Ze zag dat ik een striem op me kont had en dat vond ze zielig. Ze begon me zelf te poetsen en de verzorger mocht niet meer komen. Ze mestte me om de dag uit als ik vies was en begon van me te houden. Ze wandelde met me en praatte tegen mij. Het was fijn om te voelen dat er iemand van me hield. De verzorger die ik had was te ruw voor mij en die heeft ze gelukkig niet meer laten komen. We wandelden elke dag, soms langs de weg en soms door het bos. Het was fijn als ze er weer kwam. Dus ik hinnikte elke dag naar haar toen ze na schooltijd naar me toe kwam. Ze was 14 jaar ik was hengst dus was soms best ondeugend. Ik ben erg gegroeid in de tijd dat ik bij haar was. kreeg goed te eten en had een soort bal waar ik mee kon spelen. Op een dag gingen we wandelen langs de weg. Er kwam een hele grote vrachtwagen aan en dat vond ik eng dus sprong opzij, bijna tegen me baasje aan! Ze vond het gelukkig niet erg en stelde me gerust. Zo wandelden we elke dag zodat ik goed verkeersmak werd. Ik vond het fijn om bij haar te zijn. Toen het winter werd mocht ik niet meer in het land staan spelen. Het was koud buiten en kreeg een dikke vacht. ik mocht wel eens buiten in de bak spelen. We hadden alleen een buitenbak. Toen de morgen ik wakker werd schrok ik me een hoedje! Er lag allemaal wit koud spul buiten. Toen werd ik ook buiten gezet! En je raad het nooit…het kwam ook nog uit de lucht vallen, ze noemen het sneeuw. Ik vond het maar raar het was net regen! Werd er helemaal nat van. Nou ik was echt wel beledigt vond het niks, maar toch deed ik een poging het op te eten, het was niet lekker dus probeer het maar niet rose. Ik trok me benen wel extra hoog op, hou namelijk niet van natte voeten maar het sneeuw lag best hoog dus natte voeten kreeg ik alsnog. Toen het herfst werd, werd ik 1 jaar werd had ze een taart voor me gemaakt. Met brood als onderbodem en bedekt met bix wortels appels en allemaal lekkere dingen. Ik werd verwend en mocht de rest van de dag lekker in de wei lopen. Het was gelukkig niet meer zo koud, ik dacht in de winter dat ik bevroor! Een maand later begon het echt gezellig te worden, ik kreeg een vriendje erbij. ze was klein en schattig. Het was een shetlander. ze heette Lisa. Ze was een heel stuk kleiner dan mij dus ik kon lekker over haar heen kijken. Maar omdat zij klein was vond iedereen haar schattig. Maar de volgende dag werd ze zomaar het land uitgehaald, ik vond het niet leuk! Waarom, liet ze me in de steek?

myhorse

Re: eerste keer verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:18

het is wel kort maar goed als ik na elke zinop enter druk is het lang:p haha

Eline

Re: eerste keer verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:08

Op CB gelden een aantal algemene regels en regels specifiek voor verhalen. Jouw verhaal voldoet niet aan die regels, daarom een slotje.

viewtopic.php?f=68&t=209238