[Verh] Else en Yara

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

[Verh] Else en Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 22:13

Hooi,

Het andere topic gaat als het goed is op slot omdat het verhaal maar 1100 woorden heeft Dit stuk(je) heeft er 1800

Ik ben er net mee begonnen en ik wil het jullie laten lezen, en jullie mening ervan weten.. zodat ik weet of ik verder moet gaan, wat er aan verbetert moet worden enz.

Het verhaal:
Else werd wakker van haar droom ze was geschrokken. Weer die droom, wat betekent het toch? Dacht ze. Ze keek op haar wekker 5 uur. Ze ging haar bed uit en stapte onder de douche.. Else bleef maar denken aan die droom ze zag een man, een vrouw en een klein meisje met blond haar. Achter het gezinnetje stond een pony met een lief hoofdje. Het was niet zo’n grote pony een c-tje dacht Else. Toen ze klaar was met douchen droogde ze zich af en trok haar rijkleding aan vandaag ging ze samen met Marly op Yara hun verzorgpony rijden. Else liep de trap af en werd in de woonkamer vriendelijk begroet door Sasja hun hond. Ze keek op de klok, 8 uur alweer! Ze schrok, had ze dan zolang onder de douche gestaan? Ze liep naar de keuken en pakte een bolletje en schonk wat melk in een glas.
Tring-Tring ging het door de huiskamer. Else pakte de telefoon op het was haar vriendin Marly. “Hooi Else” “Heey Marly alles goed?” zei Else opgewekt. “Ja, zeg wat ben jij opgewekt”. “Ja, ik kom net onder de douche vandaan had weer die droom” “O zo, het is dus niet erg dat ik al zo vroeg bel?” “Nee joh! Maar waarom bel je eigenlijk?” “Oké, ik wou even zeggen dat ik vanmiddag niet meekan” Else was verbaasd “Maar waarom dan niet?” “Wij gaan weg, we gaan naar me tante in Amerika” “O, en dan bel je me nu op daarvoor? Je had het toch gisteren ook even kunnen zeggen” zei Else geïrriteerd. “Ja, me vader kwam er vanochtend pas mee! Ik werd om 7 uur al wakker gemaakt!” “O zo, dan moet ik vanmiddag maar alleen rijden” “Ja sorry, de komende 2 weken zou je ook alleen moeten rijden, wij blijven namelijk 2 weken weg.” “O” en ze dacht na. Dat betekent dat ze 2 weken alleen op Yara moest rijden! En Yara was altijd zo druk, Marly kon haar goed aan en zij ging er als eerste op, maar zij niet! Zij zat nog maar een jaar op rijles. “Maar denk je dat ik Yara dan wel aankan?” “Ja tuurlijk!” Op dat moment kwam Else’s moeder binnen. “Zeg Marly ik moet hangen, me moeder komt net binnen” En ze hing de telefoon op. “Dag mam!” Zei ze blij. “Zeg wat ben jij blij?” “Ja, achja ik ben gewoon goed gehumeurd” “Oké ben ik blij om, was Marly dat net aan de telefoon?” Else keek naar de grond en ondertussen aaide ze Sasja over de kop.. “Ja, ze gaat 2 weken naar Amerika” “O leuk!” zei haar moeder.. “Ja voor haar wel, maar nu moet ik alleen op Yara rijden” “O, ik begrijp het al, je durft niet goed omdat Yara altijd wat druk is?” haar moeder ging aan de eettafel zitten. “Ja, en ik ben bang dat ik haar niet aankan” Else ging tegenover haar moeder zitten. “Zal ik je is een geheimpje vertellen?” “Ja?” en Else keek haar moeder verbaasd aan. “Ik heb vroeger ook paardgereden, ik had ook een verzorgpony dat was een heethoofdje net zo iets als Yara” “Maar waarom heb je me dat nooit verteld?” vroeg Else. “Ik was een keer van een andere pony afgevallen en durfde niet meer op een paard te stappen” “Dat is..” Else kon haar zin niet afmaken want haar moeder onderbrak haar. “Nee, Else laat me even uitpraten” Ze keek haar dochter streng aan en ging weer verder met haar verhaal. “Ik wou vanaf dat moment niks meer met paarden te maken hebben! En toen jij 3 jaar was zei je altijd maar paard, paard, paard. En je wou niks liever dan zo’n speelgoed paard!” Else keek haar moeder aan en dacht.. was ik toen al gek van paarden? “Ik wist dat je later op paardrijden wou en dacht dat kan ik nooit aan! Mijn eigen dochter op zo’n eng beest! Maar je vader stond erop dat als jij op paardrijden wou jij er ook op ging!” En Else’s moeder keek naar het tafelkleed. “En later ging ik ook op paardrijden” zei Else. “Ja, je was toen nog maar 6 jaar! Je vader ging altijd met je mee, ik durfde je niet te zien rijden op zo’n pony” “Maar mam, je weet toch zelf ook dat manegepony’s hartstikke lief zijn? Zeker Droppie!” “Ja, dat weet ik maar ik ben toen van een manegepony afgevallen die pony hete Shadow het was mijn lieveling” “Wat!? En als ik van Droppie afval ben ik toch ook niet gelijk bang?” “Nee, zo is het niet Else. Shadow schrok van iets en was altijd al druk. Die dag was ik vergeten te longeren wat eigenlijk elke keer voor de les moest! Achteraf heel stom van mij natuurlijk” en haar moeder kreeg tranen in haar ogen.. “Maar mam, jij kan er toch niks aan doen dat die pony schrok?” “Nee, tuurlijk niet! Maar toen die schrok kwam er een hele reeks bokken en gekke sprongen en nog van alles ik weet het allemaal niet meer, ik hoorde iedereen schreeuwen.. ‘Achterover!’ ‘Hou je aan het zadel vast’ Alleen ik kon niet meer nadenken, ik had geen gevoel meer in me lichaam en verloor me evenwicht” Else’s moeder begon te huilen.. “Stil maar mam” zei Else. Haar moeder begon weer verder te praten “Ik viel dus van Shadow af, en Shadow viel over mij heen! Hoe dat kwam weet ik niet meer. Ik raakte buiten bewustzijn en kwam weer bij in het ziekenhuis” Else’s moeder veegde wat tranen weg “Ik schrok me wild opeens lag ik niet meer in het zand maar op een witte kamer! Mijn beste vrienden en me ouders zaten naast me bed, Mijn vriendin zei gelijk ‘Shadow wordt verkocht!’ Ik schrok me wild toen ze dat zei, toch niet omdat ik.. ‘Ja, omdat jij eraf bent gevallen!’ zei ze tegen mij” en haar moeder barste in tranen uit. “Mam niet huilen!!” “Ik wou vanaf dat moment niets meer met paarden te maken hebben, en was bang geworden om weer te vallen” “Ik begrijp je mam” en Else kneep haar moeder zachtjes in de hand. “Ik wou je paarden‘liefde’ niet bederven en liet je maar bezig gaan met de paarden en ik kwam zelfs zover dat ik met jou meeging!” “Ja dat weet ik nog! Ik was al 10 toen je voor het eerst mee ging naar paardrijden, en in dat jaar kreeg ik Yara” “Else, ik voel me enorm schuldig dat ik je dit nooit verteld heb! En ik wil je ook zeggen dat je Yara zou moeten longeren voordat je erop stapt, dan krijgt ze minder energie om druk te doen en bovendien leert ze dan ook gehoorzamen op je stem” “Maar mam, ik kan helemaal niet longeren!!” “Dat weet ik, en ik zal het je leren” Else keek haar moeder blij aan. “En nu ga ik is aan me bolletje beginnen” zei Else giechelend. Haar moeder liep naar de keuken om ook een bolletje klaar te maken voor zichzelf. “Moet ik vandaag meegaan naar Yara?” “Als je wilt? Graag!” Else at weer verder en haar moeder ook, er kwam een stilte van 5 minuten. “Mam? Is longeren niet gevaarlijk?” “Nee, het is eigenlijk hetzelfde als je naast een pony loopt voor een wandeling alleen met longeren sta jij stil en de pony loopt op de volte” “O, oké” Else dacht na, als ze het longeren onder de knie had dan had ze Marly eigenlijk niet meer nodig! Dit vond ze heel leuk want dan kon ze tenminste alleen naar haar verzorgpaardje. “Ik vind het wel stom dat Marly opeens plotseling weggaat” “Ach, trek het je niet zo aan! Zie het positief: Marly heeft 2 weken in Amerika en jij hebt 2 weken Yara voor jezelf” “Ja dat is wel zo” Else had het eten op en liep naar boven.. ze zette haar computer aan en ondertussen trok ze haar kleren aan en borstelde haar haar. Toen ze terug kwam stond MSN Messenger al aan. Ze zag dat Marly online was en klikte haar aan.

[Else] Hooi Mar
[Marly, I’m In Love] Hoaj Els
[Else] Zijn jullie nog niet weg?
[Marly, I’m In Love] Jawel, ik zit in de auto op de laptop Begrijp jij het!
[Else] O, je vader heeft de stekker in de auto accu gedaan ofzo??
[Marly, I’m In Love] Ja kan wel, maar ik kan tenminste op MSN hoewel het wel irritant typt zo
[Else] Mijn moeder gaat mij het longeren leren zodat ik zelf op Yara kan rijden
[Marly, I’m In Love] O leuk
[Else] Vind je het niet leuk ofzo? Normaal als ik iets nieuws leer wordt je dol enthousiast
[Marly, I’m In Love] Ja, maar straks ga jij vaker naar Yara, jij zit tenminste nog maar in de 1e en ik al in de 2e!!
[Else] Ja maar ik kan er toch niks aan doen dat jij in groep 6 een klas overgeslagen hebt?
[Marly, I’m In Love] Ja oké, maar ik moet stoppen met de laptop, de accu gaat te snel leeg ofzo zij me vader net

En Marly was ofline.
Else ging nog wat op internet en ontdekte via google een paardenforum, genaamd Bokt. Ze had van Marly wel gehoord dat het een leuk forum was, maar ze was nooit wezen kijken.. Ze keek bij paardenpraat en zag een topic van Marly; Vriendin kan niks bij verzorgpony was de titel. Ze werd nieuwsgierig. Had Marly dan nog een verzorgpony? Maar dat kan toch niet? Daar had ze toch helemaal geen tijd voor? Hij was klaar met laden, ze las het berichtje door: Dit kon toch niet waar zijn?! Haar eigen vriendin noemde haar een sul omdat ze helemaal niks bij Yara kon doen? Ze kon er rijden, poetsen, uitmesten, wandelen, buitenrijden, paardenknoop en ze ging nu het longeren ook leren! Else voelde zich boos worden. Ze geloofde het gewoon niet meer. “Mam!” riep ze naar beneden. “Ja, wat is er?” “Kom is, ik wil je wat laten zien” Ze hoorde haar moeder de trap op komen. Binnen een paar seconden stond haar moeder naast haar. “Nou wat wil je me laten zien?” “Dit, en wees naar het berichtje van Marly” haar moeder las het berichtje “Weet je zeker dat dit van Marly is?” vroeg ze. “Ja, kijk maar” en wees met de muis naar de naam Marly_Yara stond er. “En er staat ook nog is dat het om Yara gaat” kijk maar hier ze selecteerde het stukje ‘Voor foto’s kunnen jullie in mijn profiel kijken daar zitten ook foto’s bij dat mijn vriendin met haar bezig is’ En Else klikte op het tekentje van profiel waar ze al naar aan het zoeken was. Ze keek de foto’s door en zag dat er inderdaad foto’s van haar bijzaten. “Zie je mam, dit is zeker weten van Marly” “Ja, ik zie het.. Go wat flauw dan van Marly!” “Jij gaat maar mooi alleen voor Yara zorgen ik bel Nadine wel op. Nadine was de eigenaar van Yara. “Maar mam, ik heb geen zin in ruzie!” Haar moeder was al aan het praten met Nadine ze ving een stukje op van het gesprek. “Ja dat klopt, Marly heeft op het internet neergezet dat Else niks met Yara kan” ze voelde zich schuldig dat haar moeder Nadine opbelde “Ja, dat is zeker flauw!” ik hoop maar niet dat Marly daar weg wordt gestuurd, Nadine houdt er niet van als ze ruzie hebben, dan mogen ze alle twee een weeklang niet bij Yara komen. “Dat is mooi, zeg ik kom vanmiddag even langs met Else ik ga haar het longeren leren” O waarom zei haar moeder dit nou? Dat kwam heel sukkelig over! “Ik zal het haar zeggen” en haar moeder hing op, dat hoorde ze omdat ze het piepetje hoorde wat afging als de telefoon in de oplader stond. “Else kom is hier” en Else liep gehoorzaam naar haar moeder “Wat is er?” vroeg Else en ze deed net of ze niks had gehoord van het telefoon gesprek….

Groetjes Pricilia

Tibamar

Re: [Verh] Else en Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:45

Mooi verhaal hoor
Ik zou er zeker mee door gaan...moet je er wel wat in laten gebeuren ofzo..
Laat ze maar lekker ruzie krijgen ofzo...of vliegtuig stort neer

Haha...zijn maar ideetjes...
Ik zou gewoon lekker doorschrijven...kan je goed

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:47

mooi verhaal
is dit echt gebeurd ?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 00:12

Nee, het is niet echt gebeurt Helemaal fantasie, maar ik wil het wel real laten lijken

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 00:34

Ik vind t ook een leuk verhaal trouwens, had t al gelezen net maar niet gereageerd
Je moet wel doorgaan hoor, ben benieuwd

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:56

Hay

Zeker verder schrijven hé, zodat ik ook kan verder lezen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 14:50

Hooi,

Hier weer een stukje, hoop dat jullie dit ook weer een mooi stukje vinden..

”ik heb net Nadine opgebeld en heb het hele verhaal aan haar verteld, ze zei dat ze Marly niet meer bij Yara wou zien” “Wat?! Maar dat wil ik helemaal niet!!” En Else keek haar moeder boos aan en wou weg lopen. Haar moeder pakte haar bij haar arm “Wacht eens even meid!” haar moeder gaf haar een strenge blik toe “Ik ben nog niet uitgepraat!” haar moeder keek haar aan en wachte op antwoord “Ja mam, ga verder” Haar moeder liet haar weer los. “Ze vond Marly altijd zo onaardig toen tegen jou, en zo opschepperig, klopt dat?” “Ja, een beetje wel” “Wat? Een beetje wel? Het was elke keer zo! Ik snap jou niet, je nep-vriendin praat zo over jou en doet zo onaardig tegen je! En dan verdig jij haar nog eens?” “Ja, sorry mam! Ik rij dan al wel vanaf mijn 6e Maar zins een jaartje leer ik pas echt dingen! Ik reed altijd bij die kleine kindjes van 9 jaar in! Gelukkig rij ik nu bij mijn leeftijdsgenoten in en ik beschouw dit als echt les.” Ze keek haar moeder aan en ging verder “En Marly heeft me meer geleerd dan welke instructeur dan ook!!” haar moeder keek verbaasd, waarom praat mijn dochter zo over iemand die zo onaardig tegen haar doet.. “Ja dat zal wel” en haar moeder liep weg. “Ik ga me omkleden en dan gaan we weg en ow ja als je iets niet snapte kan je altijd bij Nadine terecht heeft ze gezegd” Else voelde zich kwaad worden, wat dacht haar moeder wel niet? Ze heeft ervoor gezorgd dat Marly niet meer bij Yara mag komen.. en wat moet ik zonder Marly? Boos drukte ze haar computer aan.. en werd nog bozer dat de computer nog een sloom aan het doen was. “O! Alles zit tegen” schreeuwde ze.. en ging op bed liggen met haar gezicht in een kussen. Else begon te huilen, en had niet in de gaten dat haar moeder binnen was gekomen.. “Wat is er meisje?” Else keek op door haar tranen heen snauwde ze “Niks, en noem me geen meisje!” Ze drukte haar gezicht weer in de kussen en haar moeder aaide haar over haar haar. “Ben je boos en verdrietig omdat Marly is weggestuurd bij Yara?” “Ja en dat komt door jou!!” Schreeuwde Else boos met haar gezicht nog in de kussen. “En ga nu maar weg, ik heb je niet meer nodig!” “Zo, dan wil je het longeren dus ook niet leren?” Else werd nog bozer.. en keek haar moeder nu kwaad aan “Tuurlijk wil ik dat wel leren! Maar niet nu en vooral niet nu van jou!” “Nou, wat vriendelijker mag ook wel hoor” en met die woorden liep haar moeder weg.. Else ging weer naar de computer toe en zag dat er iemand tegen haar aan het praten was.. het was Inga haar schoolvriendin..

[Inga] Hooi Els
[Inga] Ben je er?
[Inga] Ma goed, hoe gaat het met je? Met mij goed
[Elsa] Hooi In!
[Else] Ja ik ben er uh, het kan beter
[Inga] O wat dan?
[Else] Me moeder heeft er voor gezorgd dat Marly weg is gestuurd bij Yara en Marly zit nu in Amerika!
[Inga] O, dat is vervelend ja
[Inga] Ik heb verder geen verstand van paarden, maar je kan toch ook alleen voor die pony zorgen?
[Else] Ja, maar Marly heeft me zoveel geleerd!
[Inga] Hmm.. maar ze doet ook altijd onaardig tegen je..
[Else] O jij ook al!? Mij moeder zei dat ook al..
[Inga] Zie je, dan is het toch ook zo?
[Else] Zeg ik moet gaan.. doeii

En ze drukte snel op afmelden, er was toch verder niemand op MSN Messenger. Ze keek op haar wekker.. 13.00 uur gaf die aan, ze zou met haar moeder om kwart over 1 wegfietsen. Ze had helemaal geen zin meer om naar Yara te gaan, en al helemaal geen zin om nog te leren longeren van haar moeder! “Else we gaan weg” haar moeder riep haar. Bah, moet ik ook nog is met haar naar Yara! “Ja ik kom” zei ze met tegenzin snel sloot ze de computer af en pakte haar cap wat in een hoekje lag op haar bureau. Toen Else beneden kwam zag ze dat haar moeder al buiten op haar stond te wacht. “Schiet eens op! En doe die deur achter je dicht” “Ja, Ja ik kom” snel liep ze naar buiten en pakte haar fiets en stapte op “Mam? Wat moet ik nog meer leren dan? Wat bedoelde Nadine?” “O, ze wou jou een paar dingen van het rijden leren” Maar dat betekent dat ik beter en netter ga rijden dan Marly dacht ze “O leuk” zij ze nu wat blijer. Ze waren net de straat uit gefietst en moest nog maar 2 minuten ongeveer fietsen en dan waren ze. “Mam, eigenlijk wil ik het longeren heel graag leren! Sorry dat ik zo gemeen tegen je deed vanochtend” “Het is al goed” zei haar moeder op een aardige toon. Ze kwamen aan bij het weilandje van Yara. “Ik haal de spullen wel even” zei Else en liep naar het schuurtje wat diende als zadelkamer. Ze pakte er een halster en halstertouw en poetsspullen uit. “Zo eerst maar eens even die pony van jou goed borstelen!” En haar moeder pakte een borstel uit de poetskist. Else deed ondertussen het halster om en zette de pony vast aan het hek. Ze pakte ook een borstel en begon met net als haar moeder met poetsen. “Hooi” hoorde ze van ver af, het was Nadine die aan kwam lopen vanuit het prachtige huis! “Hallo” zei haar moeder terug. “Ik zal de longeer spullen van Yara even pakken” Else keek haar raar aan.. “Maar die heb je toch niet? Ik heb nooit iets van een longeerlijn in de schuur zien liggen, ik dacht dat we het met een zweepje en strotouwtjes aan elkaar moesten doen” “Nee joh gekkie! Natuurlijk heb ik wel longeer spullen maar omdat jullie die nooit gebruikte had ik ze maar in mijn huis bewaard anders werden ze zo stoffig” Nadine liep weer terug naar het huis en kwam even later terug met een longeerlijn, met een longeersingel en een longeerzweep. Else’s moeder nam het over van Nadine en tuigde Yara op. “Als eerste doe je de longeersingel om, kijk zo” en ze deed de longeersingel op de rug van Yara en maakte hem vast “Dan doe je de longeerlijn aan het hoofdstel” die Else alvast had gepakt. Haar moeder deed ondertussen handig het hoofdstel om en maakte de longeerlijn vast. “Zo nu kunnen we beginnen, maar Yara staat zo niet goed en er is hier geen ruimte” Ze leide de pony naar de bak. “Hier loopt ze gemakkelijker” en ze stuurde Yara met de zweep en haar lichaam op de volte. “Kijk eerst maar is hoe ik het doe, daarna mag je het zelf proberen” Haar moeder liet Yara een paar rondjes stappen en toen liet ze haar aandraven, ze zette Yara in de galop en na 1 rondje nam ze haar weer terug. “Zo nu jij, doe jij het maar op de andere hand” Else pakte de longeerlijn en zweep over en riep Yara te komen.. de lijn die rolde ze niet op en Yara was zo lief om gewoon al om te keren. “Dit is niet helemaal de bedoeling, maar goed zo kan het ook” zei haar moeder. Else snapte het niet goed en zwaaide wat met de zweep achter Yara, waardoor die in de galop aansprong. “Hoo Yara” zei ze.. en de pony ging in Draf. “Zo die luistert nog is goed naar je stem!” zei haar moeder. Ze legde Yara een paar dingetjes uit en ging zelf even verder. “Ik haal het zadel wel” zei Else en liep naar het schuurtje. Toen ze bij Yara stond had haar moeder de longeerlijn al los gemaakt en de longeersingel eraf gehaald. Else legde zelf het zadel erop en singelde Yara aan. Ze was zenuwachtig. Wat als Yara er alsnog vandoor ging? Maar toen ze opstapte bleef de pony keurig stiel staan. Voorzichtig dreef ze aan. Yara had nu een veel rustigere stap! Als Marly haar eerst reed was ze heel moe, maar stapte alsnog heel erg vlot.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:05

Mooi stukje ja
Ben benieuwd naar de rest

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:06

Wauw! Echt een supper de supper mooi verhaal Ga zo door

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:27

leuk verhaal!! probeer wel vaker een komma te gebruiken...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 22:40

Bedankt
@ Casca, ik zal het proberen bedankt voor je tip

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 23:41

meer meer meer!

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:39

Heel leuk verhaal!! Schrijf meer!

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:09

Nouw wr0m duurt ut nouw solang

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:48

Omdat, mijn computer vast liep! Ik moest snel het verhaal kopieren en opslaan..
Hier is ie dan:
”Ze is nu wel fitter, maar toch rustig” zei Else.. “Ja dat klopt, een pony wordt rustig van het longeren, maar is toch fit” Else reed Yara keurig, en voor het eerst liep Yara ook nog is nageefelijk bij Else! “O, Joepie!” riep ze uit van blijdschap “Eindelijk loopt ze ook is mooi bij mij” Nadine kwam er aangelopen.. “Zo zo, dat ziet er mooi uit Else” “Ja hè? Voor het eerst lukt het me!” “Het licht aan jezelf, ik wist dat je het kon maar jij was altijd veel te gespannen waardoor Yara zichzelf ook niet ontspannende” Else dacht na, was ik dan altijd zo bang? “Nu is het wel genoeg voor vandaag” zei haar moeder. Else stapte af, en haar moeder pakte de pony bij de teugels beet.. Else deed het zadel eraf en liep naar het schuurtje.. Toen ze terug liep zag ze dat haar moeder met Nadine aan het praten was.. alleen ze kon niet horen wat ze zeiden. Nadine had Else als snel in de gaten en zei “Oké dat is dan goed” Else pakte het halster en deed het hoofdstel af, halster om.. en nam Yara mee naar de wei.. Yara rende vrolijk de wei in en begon te grazen.. “Normaal doet ze dat nooit” zei Else.. “Dat klopt, normaal is ze heel mooi en gaat gelijk maar grazen” zei Nadine.. “Ik ben blij dat Marly niet meer komt, Yara zal heel erg veel opknappen” Else voelde zich schuldig.. Marly mocht niet meer bij Yara komen.. en dat kwam door haar! “kom Else we gaan maar weer eens” Else liep achter haar moeder aan naar de fietsen. “Wat was Yara geweldig” zei ze terwijl ze opstapte en weg fietste “Ja, en dat komt omdat jij je ontspant!” “Echt?” Else keek haar moeder verbaasd aan. “Ja, als jij je ontspant, ontspant de pony zich ook” “Ik ben van plan om je voor wedstrijden op te gaan geven” zei haar moeder opeens “Maar mam, daar ben ik nog niet aan toe!” “Ik vind van wel, volgende week zaterdag is er een wedstrijd en daar doe jij aan mee” “Nee! Dat doe ik niet, en ik doe dan toch mijn best niet” en boos fietste Else voor haar moeder uit. Wat dacht haar moeder wel niet? Omdat het vandaag zo goed ging moest ze gelijk mee doen aan een wedstrijd!! Mooi niet! Ik ben dan wel ziek. Else fietste zo snel dat ze al bijna thuis was, alleen ze had geen zin om naar huis te gaan.. dan kreeg ze weer een hele preek van haar moeder.. Ze fietste haar huis voorbij en fietste de bocht om.. haar fiets legde ze in de bosjes neer en ging er zelf ook in zitten.. ze wachte tot haar moeder eindelijk aan kwam en tot dat ze binnen was.. Ze wist dat haar moeder er altijd zeker 5 minuten over deed om haar jas op te hangen, want ze moest ook altijd even kijken hoe haar haar zat en of haar lippenstift er nog mooi opzat en allemaal andere dingetjes! Zodra ze de voor deur dicht hoorde gaan.. pakte ze haar fiets en racete langs het huis. Ze ging naar Yara dacht ze.. en ze fietste zo snel als ze kon.. Bij Yara aangekomen ging ze direct naar Nadine.. “Ik wil niet op wedstrijden” zei ze.. “Ach meid, dat hoeft toch ook helemaal niet?” “Wel! Mama heeft me ingeschreven voor volgende week” en Mama wou dat Marly niet meer kwam, ik niet! En nu wordt Marly denk ik boos op mij.. maar dat wil ik niet!” Plots begon Else te huilen.. ze had helemaal niet meer in de gaten dat ze bij Nadine was.. “Ach meisje, ik koop wel nog een pony.. 1 voor Marly” “Ja?” “Ja, weet jij wat voor een pony zij leuk vind?” Else dacht na, Marly had het altijd over mooi vossen.. “Ja, ze vind een vos heel mooi” Nadine keek haar aan.. “Weet je misschien ook welk ras?” “Dat maakt haar niks uit, zolang het maar een vos is” “Oke, dan gaan we nu maar even kijken bij Marktplaats” Nadine deed de computer aan en pakte een stoel erbij voor Else. Toen ze keek was de computer opgestart en ze klikke internet aan, ze ging naar Marktplaats en keken bij Pony’s. “Hmm, ik zie niks leuks ertussen” zei Nadine toen.. “Nee wacht, die dan!” en Else wees naar een hele mooie vos.. “Ja, die kan nog wel goed zijn” Nadine las de advertentie door en dacht.. Dit is niks voor Marly, 2 heethoofden nee! “Else het spijt me, maar dit lijkt mij geen geschikt paardje voor Marly” “O, jammer” Else keek een beetje betreurd.. “Nadine ik moet gaan doei” Else liep de woonkamer uit en de gang.. ze stapte op haar fiets en fietste weg.. Ze moest geduld hebben.. want voordat ze een geschikt paardje hadden gevonden waren zeker al wel een maand verder. Else was alweer bijna thuis.. toen ze op de bel drukte deed haar moeder open. Else zei niks en liep regel recht naar haar slaapkamer.. Ik zeg helemaal geen woord tegen mam! Ze moest is weten.. ik ga nog geen concours rijden!! Eerst moet Marly een nieuw verzorgpaardje krijgen.. Else had helemaal geen zin om op de computer te gaan en ging op bed liggen om een boek te lezen.. Het ging over een paard dat bang was van mensen.. hij vertrouwde maar 1 persoon.. en die was overleden door een ongeluk… Nu probeerde andere mensen zijn vertrouwen te winnen.. en verder was ze nog niet met lezen. Om 6 uur riep haar moeder Else.. “Else, we gaan eten!” “Ik heb geen honger” zei ze tegen zichzelf.. maar ze liep alsnog naar beneden en ging aan tafel zitten. “Wat is er met je? Waarom zeg je niks?” Else keek haar moeder boos aan.. en ging weer verder met eten.. “Wil je geen prijzen binnen halen?” Denk nou is na mens dacht ze in zichzelf.. Natuurlijk wil ik dat! Maar niet voor jou.. Else had haar bord leeg en liep weer naar boven “Els, we moeten nog een toetje eten!” Else kwam weer beneden.. terwijl ze helemaal geen zin had om een toetje te eten. Ze at het snel op.. en liep weer naar boven.. Haar moeder keek haar verbaasd aan.. Dit was ze niet gewend van haar Dochter normaal was Else altijd zo praat gek.. Zal het dan toch komen omdat zij graag wilde dat haar dochter wedstrijden ging rijden? Else ging weer verder met lezen, maar echt concentreren kon ze niet.. Ik wil nog geen concours rijden. Dacht ze bij zichzelf.. Ik wil het wel, maar niet voor mam, dacht ze. O, waarom moest mam zich er nou zo opeens mee bemoeien? Ze snapte haar moeder niet, normaal bemoeide die zich nooit met haar verzorgpony, en nu opeens wel? Ze keek op haar wekker, 7 uur gaf die aan.. Ze ging maar is aan haar huiswerk, dat moest ook nog gedaan worden.. Ze pakte haar agenda en keek erin. Bah wiskunde.. Nee daar heb ik geen zin in.

Deze heeft helaas maar 1200 woorden.. dat komt omdat mijn computer de hele tijd vast aan het lopen is..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:03

leuk stukje weer!! je hebt de sinnen nu wat beter 'gebroken' nu kun je het verhaal beter volgen met komma's

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:39

Haha ik let daar nie eens op Alleen op het verhaal Wanneer komt het volgende stukje Pricilla?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:16

Ik ga vanavond ofzo even een stukje erbij schrijven

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:20

Joepie! Wel snel doen he En maak het spannend

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:41

Sorry, ik heb het verhaal nog niet af kunne maken.. blijf nu 2 dagen bij mijn vriendin logeren.. en gister avond had ik echt geen tijd!! *was pas half 5 thuis,* moest nog naar vzpony, hwmaken!! En toen had ik echt geen zin meer.. en bovendien ook nog maar een halfuurtje....

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:43

Naja sewg! Ach joh geeft niks !