[Verh] Paniek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

[Verh] Paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:31

's Ochtends 4.30 uur Ik word opgebelt helemaal in paniek door mijn beste vriendin Merel. ''Christine ik kan hier niet langer blijven, ik moet naar je toe komen!!,, ''Wat is er? Je vader?? Merel wat is er?!,, ''Gisteravond,, zegt ze terwijl ze heel hard begint te huilen, ''mijn vader is weer begonnen...,, '' Ik kan hier niet langer blijven, ik heb allemaal lege wijnflessen gevonden en mijn moeder zit nog steeds in China!! Je moet me helpen ik moet naar je toe komen!!,, ''Ja maar dan moet je eerst met de trein hier heen komen en ik weet niet of mijn ouders dat goed vinden... Kan je niet bij een buurvrouw terecht?,, zei ik bezorgd. ''Ja maar... dan krijgt ze weer opnieuw een huilaanval, het is even stil en dan zegt ze: ''Christine ik moet komen, hij slaat me, hij pakt al mijn zakgeld voor die stomme drank!!,, ''Oke Merel ik bel je moeder, als zij niet terug kan komen moet je hier maar naar toe,, ''En je moeder dan?,, ''Ik moet je verbergen, ik kan je niet bij je pa houden... Oke we gaan het als volgt doen....,, ''Jij komt vanavond naar mij toe, dan gaan we bij de MC even iets eten, mijn ouders gaan morgen avond een weekje weg. oke?,, ''Ja, is goed en verder, vraagt Merel. ''Dan smokkel ik je via het dak van de schuur mijn kamer in, jij mag vanavond in mijn bed slapen, als ik naar school ga en mijn moeder komt naar boven ga je in mijn kast zitten, daar mag ze toch niet kijken.,, ''Ja, is goed, zegt Merel weer. ''Ik kom je wel steeds wat te eten brengen.,, ''Ik hoop dat we het zo even uit houden en dat we tegen die tijd een nieuwe oplossing vinden...,, ''Oh, Christine ontzettend bedankt!! Ik neem morgen de trein van 3 over 6 goed? Dan ben ik om half 8 bij jou... Christine ik moet hangen m'n vader komt!!,, En weg was de verbinding...
Die dag op school kan Christine haar aandacht er moeilijk bij houden, hoe kan het nou toch denkt ze, haar vader was zo goed bezig... ''CHRISTINE!!!, roept haar docent wiskunde, ga jij de les maar even uit je let totaal niet op!!,, Ook dat nog denkt Christine, en ik heb al een onvoeldoende voor wiskunde... Eindelijk is de school uit, ''jeetje wat duurde deze dag lang zeg,, zegt Christine tegen haar vriendin Sophie. ''Vond je? We hadden maar 4 uurtjes les hoor.,, ''Wel balen dat je er uit ben gestuurd bij wiskunde zeg, we hadden namelijk moeilijk huiswerk!! zegt Sophie. Onee hea, dat ook nog, denkt Christine in haar hoofd...
Die avond wacht Christine gespannen af... Ze wacht op het station op Merel. Als ze bijna in lsaap valt omdat ze zo moe is hoord ze haar naam heel hard!! Het is Merel!! ''Merel!! Riep Christine blij,, ''Wauw Kine (bijnaam van Christine) wat zie je er goed uit riep Merel hard!!,, Ja kon Christine dat ook maar van Merel zeggen, ze zat onder de blauwe plekken en ze was brood mager!!
Als ze bij de MC zitten zegt Christine tegen Merel: ''Jeetje wat ben je mager zeg, hoe kan dat?,, Waarop Merel antwoord: ''Ik krijg geen eten, ik probeer steeds bij een vriendin van me te eten maar daar kan ik ook niet steeds naar toe...,, ''Mhhm, nee dat begrijp ik, weet je wat we nemen nog een portie friet,, zegt Christine om maar van onderwerp te veranderen.
Dan gaan ze naar Christine's huis, ze lopen achterom en Christine word steeds zenuwachtiger. Wat zou er gebeuren als mijn ouders hier achter komen?! denkt ze!!! Ze klimmen via de kliko de garage op en zo glippen ze het raam van Christine's kamer in, het raam had ze natuurlijk express opengelaten. Als Merel Christine's nieuwe kamer ziet wil ze bijna gillen. Sssst sist Christine, mijn moeder hoort werkelijk alles hoor!! zegt ze lachend. Dan horen Merel en Christine de trap. ''Snel sist Christine, Ga in mijn kast zitten!!,, Christine's hart klopt in haar keel, wat moet ze doen als haar moeder schone kleding komt brengen?! Er word op haar deur geklopt... Christine zegt met haar beste stem: ''Euhm... Ja wat is er?,, ''Heey zussie!!,, word er vanaf de gang geroepen. Opgelucht doet Christine haar deur open, het is haar broer. ''Kine ik mot geld hebbe, heppie 10 euri voor me?,, ''Euhm... jahoor even kijken, asjeblieft,, zegt Christine terwijl ze de 10 euro geeft. Als haar broer de trap weer afrent doet ze haar kast deur open. ''Wauw dat ging goed,, zegt Christine opgelucht. Merel knikt en zegt: ''Wat heb jij een grote verzameling snoep in je kast!!,, Christine krijgt een kleur en lacht: ''Ja voor bij mijn huiswerk, als ik mij niet kan concentreren.,, Merel schiet in de lach en zegt: ''Die moet ik ook eens proberen, haha.,, ''Nou,, zegt Christine, ik moet nog wiskunde maken...,, ''Ooh leuk!!,, roep Merel uit!! ''Dat was altijd mijn lievelingsvak,, Waarop Christine antwoord: ''Nou zeg, ik snap er helemaal niets van ik heb er al een 2.3 voor gehaald en vandaag ben ik er weer uitgestuurd,, Merel: ''Zal ik je helpen? Ik begrijp het wel,, Als ze samen het wiskunde huiswerk hebben gemaakt gaat Christine naar beneden om wat te eten te halen. Haar moeder zegt: ''Zozo, jij hebt honger!!,, '' Ja zegt Christine, de MC was niet zo lekker...,, Dan denkt ze bij zich zelf, hoe kan ik dat nou zeggen? Ik sta altijd te springen om naar de MC te gaan!! Haar moeder kijkt haar even onderzoekend aan maar gaat weer verder met strijken... Gelukkig maar denkt Christine... Als ze boven is ziet ze dat Merel ligt te slapen op haar bed. ''Die laat ik maar even slapen zegt ze zachtjes...,, Dan pakt ze haar dagboek en begint te schrijven:
Lief dagboek, er is zoveel gebeurd!! Het is niet te omschrijven hoe ik mij nu voel... Merel denkt dat dit het beste is maar ik weet het niet. Ik moet haar nu nog minstens een week hier kunnen houden zonder 'ontdekt' te worden. Ik moet misschien wel hulp halen, hoe kan ik in al die tijd nou naar school, eten en ook nog bij Merel zijn? Ik weet het niet meer, misschien moet ik dit toch maar aan mijn moeder vertellen, zij begrijpt mij vast!! Nee natuurlijk niet stom kop, dan verraad je haar en komt de politie, met die 2 gedachtes zit ik de hele tijd in mijn hoofd... Hoe kan ik haar nou een goed leven geven? Ze ligt hier nu te slapen, zo rustig, zonder die paniek in haar gezicht die je steeds ziet. IK ben zo bang dat haar iets overkomt, een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik door moet gaan!! En dat zal ik ook zeker doen. Ik ga nu mijn biologie maar weer afmaken, als het me lukt tenminste, morgen zal ik weer schrijven of misschien vanavond wel weer, sorry lief Dagboek ik moet weer gaan... Als Christine nog eens goed naar haar vriendin kijkt schrikt ze heel erg!! Er zit een ontzettende grote bloedvlek op haar been!! ze rent naar de badkamer en legt een verbandje om het been, Merel slaapt gewoon door. ''Ik wist niet dat ik zo goed verband aan kon leggen,, denkt Christine lachend in zich zelf. ''Nou dan moet ik nu maar eens aan mijn bio beginnen,, zegt ze zacht.
Als ze klaar is met haar bio gaat ze op de computer, Sophie is online!! Het gesprek van Christine en Sophie:
<Heey sophie!!
>Heey Kine!!
>Was er iets op school ofzo? je zat steeds zo te dromen
(Christine schrikt) < Neehoor, ik dacht aan mijn opa
>Oja, sorry:$
<Geeft niet hoor;) nog iets leuks gedaan?
>Nee, maar ik moet gaan doeii!!
En weg was Sophie, Christine zet de computer maar uit, er is verder toch niemand... Ze besluit haar tanden te poetsen en snel haar bed in te duiken.
Als ze na 10 minuten in haar bed ligt bid ze dat alles goed mag komen...

De wekker gaat en Merel schrikt wakker. ''Woow, wat gaat jou wekker hard af zeg,, zegt Merel als de wekker eindelijk is afgelopen... Christine lacht en zegt: ''Anders word ik niet wakker, haha.,, christine kleed zich aan en wast zich even, gaat vervolgens naar beneden om brood te pakken, ze moet niet vergeten ook voor Merel mee te nemen denkt ze bij zich zelf. Ondertussen kijkt merel in een fotoboek van Christine, wat kan die Christine toch mooi fotograferen denk Merel bij zich zelf. Als Christine klaar is met brood smeren komt ze boven. Dan zegt Merel: ''Mooie foto's kan jij maken zeg!!,, ''Dankje,, zegt Christine zacht, dan zegt Christine: ''Ik zag de grote wond op je been en ik heb hem even verbonden, goed?,, Merel: ''Dankje, voor alles Christine, voor je hulp en voor je trouw heid!,, ''graag gedaan hoor,, zegt Christine, ookal heeft ze dit liever niet... Samen eten ze het brood op, dan roept Christine's moeder dat ze naar school moet. Zachtjes fluistert Christine: ''hou je stil!! Je weet waar de kast en het snoep is.,, Dan gaat Christine haar jas pakken en naar buiten.

Zoals gewoonlijk staat Sophie bij het parkje op haar te wachten. ''Wat had jij vanmorgen zeg? Normaal moet jij op mij wachten!!,, Christine lacht, ja dat is wel zo, haha
En moet ik doorgaan??
Laatst bijgewerkt door _Christine op 30-09-05 20:22, in het totaal 8 keer bewerkt

EvelijnS

Re: [Verh] Paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:33

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:37

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:39

Je moet minimaal 1500 woorden hebben getypt.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:39

elovesp schreef:
Je moet minimaal 1500 woorden hebben getypt.

Oow sorry ik wou eigenlijk eerst weten of iemand het leuk vond dus daarom stopte ik hier

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:02

nU zijn het er wle genoeg Doorgaan?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:04

1500 woorden, dit zijn er 442!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:05

elovesp schreef:
1500 woorden, dit zijn er 442!

Oowjah ik zit met te weinig te rekenen,, hoe reken je dat uit?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:08

Dat kun je op Words doen. Ga dus naar Words -> Extra -> Woorden tellen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:10

gadooor

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:44

Ik heb meer dan 1500 woorden Verder gaan?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:24

Ik krijg weer nieuwe inspiratie Doorgaan?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:47

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:49

En je eigen topic steeds omhoog schoppen, en vragen 'doorgaaan?' steeds is ook níet de bedoeling.

Ik ga je verhaal niet eens proberen te lezen.
De dubbele komma's (,,) en het slechte gebruik van interpunctie verder komt me nu al mijn neus uit.

Verdeel je tekst eens in alinea's, gebruik interpunctie op de goede plaatsen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:50

WildWings schreef:
En je eigen topic steeds omhoog schoppen, en vragen 'doorgaaan?' steeds is ook níet de bedoeling.

Ik ga je verhaal niet eens proberen te lezen.
De dubbele komma's (,,) en het slechte gebruik van interpunctie verder komt me nu al mijn neus uit.

Verdeel je tekst eens in alinea's, gebruik interpunctie op de goede plaatsen.

'' betekenen dat iemand iets zegt hoor heb ik tenminste geleerd op school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:52

Je hoeft mij niet de les te gaan lezen, hoor.

Dat kan ik niet uitstaan.
Vooral als degene die mij de les wilt lezen, het verschil tussen dubbele aanhalingtekens (") en dubbele komma's (,,) niet eens weet.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:06

leuk verhaal vooral verder schrijven
ik volg het in ieder geval
erg mooi geschreven

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:09

Ik ben het met Nikki eens, ik vind het moeilijk lezen. Weinig komma's, en die dubbele komma's vind ik een beetje irritant...
Meer enters zou ook beter zijn...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 04:11

Voldoet niet aan de regels.