[FOTO] Thema foto's "new age"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[FOTO] Thema foto's "new age"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:23

We hebben op school weer een fotografie opdracht, deze keer moeten we thuis 5 foto's maken met een bepaald thema dat iets met jezelf te maken heeft.
Ik heb ze vandaag laten zien op school, eentje was fout, en twee moet ik er nog over doen en een beetje veranderen.

Afbeelding
Dit is een vlieger, die hangt op mijn kamer. Deze foto was helemaal goedgekeurd.

Afbeelding
En een droomvanger, in extreem vogelperspectief. Het is jammer dat ik nét wat te laag heb scherpgesteld, maar verder is deze ook goedgekeurd.

Afbeelding
Een klein drakenbeeldje. Deze moet ik nog eens overdoen. Ik doe hem iets verder draaien zodat de glazen bal in zijn bek beter te zien is en geef em iets meer scherptediepte.

Afbeelding
En de laatste, deze doe ik ook nog eens over. Het licht vond de leraar perfect. Maar ik moet de gulden-snede toepassen, dus de compositie veranderen, de draak moet beter te zien zijn en de bol moet op de een of andere manier van opzij het beeld in komen.

Zow wat vinden jullie? Iemand nog wat tips voor me

Mars

Re: [FOTO] Thema foto's "new age"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:38

Ik vind ze prachtig, tips heb ik niet, heb niet echt veel verstand van, maar ik vind de foto's iig heel gaaf.
Dat draakje die je over moet doen vind ik heel mooi, zet je de foto erop als ie goed is?

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:43

Vind je achtergrond storend. De kleuren van de draak lopen verder door in het schilderij bijvoorbeeld!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:59

Dankjewel, Mas, ik zet de nieuwe foto's erop als ze klaar zijn

@SuusJa, bedankt! De achtergrond is inderdaad wat druk, maar het was ook de bedoeling dat we binnen foto's deden maken, het hele plaatje moest een huislijke sfeer geven. En om het object er wel goed uit te laten komen heb ik heel weinig dieptescherpte gebruikt.
Ik heb ook een foto genomen zonder het schilderij, maar daar is de foto gewoon te leeg, daar valt de sfeer helemaal weg.
Bij de laatste foto is de achtergrond inderdaad wel er storend, vooral die bol en het streepje licht door de gordijnen, maar die foto ga ik dan ook nog eens opnieuw maken.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:01

Ik vind ze mooi.
Alleen jammer dat ze niet geheel scherp zijn?
Die draak is egt heel leuk.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:34

Weet je wat dan misschien leuk is om te doen, ja bij wat je omschrijft van de opdracht lijkt het me leuk om bijvoorbeeld van dichtbij een strijkbout van de achterkant te fotograferen en dat je op de achtergrond een hoopje was ziet ofsow, ja kwam even in me op! Gewoon dat de achtergrond iets met het object op de voorgrond te maken heeft, dat lijkt me iets mooier. Maar kan aan mij liggen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:39

Dankje

En owja, dat was ik vergeten te zeggen, ze zijn analoog gemaakt, met een rolletje van 800 ISO, en ingescand, vandaar dat de korrel wat grof is (door de 800 ISO) en de foto niet perfect scherp is, maar in het echt wel dus

Ja inderdaad das een leuk idee, SuusJa Een strijkbout kan niet, het moet met mijn thema "new age stijl" te maken hebben, maar het idee is leuk! Op de laatste foto had ik ook al ongeveer zoiets, daar heb ik de draak op de achtergrond. Maar ik moet toch nog een vijfde foto bijmaken, dus dat wordt denk ik zo'n soort idee!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 14:15

De enige foto die ik niet zo mooi vind, is waar je de draak van de achterkant hebt gefotografeerd, maar voor de rest vind ik ze prachtig!
En verder heb ik er niet echt verstand van, dus ik kan je niet verder helpen.
Maar wel zo doorgaan he .