[Verhaal] 'Maaike en mannen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AnneB

[Verhaal] 'Maaike en mannen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 12:43

Daar zat ik dan, alleen en bedrogen. Hij, mijn ex Pieter, liet er geen gras over groeien en stond voor mijn neus met mijn veel jongere en slankere assistente Roos een datum te prikken voor een date.

Toen ik vanochtend wakker werd was er niks aan de hand, ik keek opzij en Pieter lag er gewoon. Het voelde vertrouwd en op dat moment had ik niet kunnen denken dat ik binnen anderhalf uur vol zelfmedelijden achter mijn bureau zou zitten.
Ik stond op, ging naar beneden voor een ontbijtje en sprong toen ik uitgegeten was onder de douche. Ik kleedde me aan naar hoe ik me vandaag voelde, vrouwelijk en verzorgd, maar toch lekker makkelijk.
Toen ik de deur open deed om te vertrekken hoorde ik Pieter van boven roepen, "Maaike, wacht!". Ik deed de deur weer dicht, draaide me om en zag Pieter bovenaan de trap staan. "Waar ga je naar toe?" vroeg hij me. "Goedemorgen lieverd, nog niet helemaal wakker? Naar m'n werk, iets wat sommige mensen hebben." zei ik op een cynisch toontje. Werk was altijd een punt van ruzies en discussies bij ons. Pieter leefde als schrijver (zo noemde hij zichzelf de laatste maanden, erg trots op het halve boek dat hij al af had) een erg losbandig leven. Ik daarentegen, met mijn fulltime baan als advocaat, zorgde voor het vaste inkomen in ons huishouden. Vanaf de eerste klas van de middelbare school wist ik dat ik een studie rechten wilde volgen dus mij hoor je niet klagen over mijn werk. Pieter daarentegen, vond dat me maar eens vaker ziek moest melden, parttime moest gaan werken of ergens als vrijwilliger gaan werken. 'Dat is beter voor je geweten en je wordt er vast een gelukkiger mens van', zei hij altijd. Waarop ik weer reageerde dat hij zijn 2 pizza's, die hij bijna elke dag bestelde als ik aan het werk was, dan wel kon vergeten en hij dan om restjes bij de buren kon gaan vragen. Heel geïrriteerd en alsof ik een 4-jarige ben legde hij me dan uit dat hij bij het schrijven van zijn boek voedsel nodig had omdat zijn hersenen anders niet tiptop functioneerde.
Maar oké, terug naar het begin van de dag waar ik hem bovenaan de trap zag staan en hij mij erg nutteloos vroeg wat ik ging doen.
"Ik breng je wel even, 'k ben nu toch al wakker." bood hij aan. "Oké, fijn. Kom je me dan ook halen?" vroeg ik. Op die laatste vraag kreeg ik als antwoord een rood hoofd van Pieter en de woorden, "Misschien blijf ik vandaag wel even hangen op je werk."
Ik, naïef als ik ben, zocht hier verder niks achter en stapte naast Pieter de auto in.

Een kwartiertje later, om kwart over tien, aangekomen op kantoor, liep ik standaard zoals elke ochtend als eerst naar mijn postvak en begroette de receptioniste Lisa. "Morge Maaik!" riep ze vrolijk. "Oja voor ik het vergeet, Thom wil je over een half uurtje spreken, op zijn kantoor." Thom, mijn baas, was een knappe man van 36 die gek genoeg nog altijd vrijgezel was. Nog gekker was dat hij me van het begin van mijn carrière op dit kantoor adoreerde. Arrogant als dit klinkt, het is echt waar. Toen ik laatst moest overwerken had hij met waxinelichtjes zijn naam en een hartje op mijn bureau gelegd. Inderdaad, hij is behoorlijk zelfverzekerd!
"Waar wil hij me over spreken?" vroeg ik Lisa. "Hij had het over een nieuwe, zeer persoonlijke zaak. Verder weet ik niks." antwoordde ze.
Ik draaide me om, om naar mijn kantoor te lopen en zag toen Pieter de lift uit komen. Ik, in de veronderstelling dat hij was doorgereden na me af te hebben gezet, was behoorlijk verbaasd. Dit deed hij anders nooit. Ja, hij had dan gezegd dat hij misschien even bleef hangen op mijn kantoor vandaag, maar juist omdat hij dit nooit deed nam ik dit niet serieus. Alweer kreeg hij een rode kop en hij stamelde, "Ooh eh, hoi schatje. Moet jij niet al achter je bureau zitten?" "Ja, ik was net onderweg maar toen kwam jij ineens de lift uit en moest ik even stil staan om me af te vragen wat jij hier doet?!" antwoordde ik.
Even had hij een paniekerige blik in zijn ogen. Snel herstelde hij zich en zei met een nep glimlach op zijn gezicht, “Ik kom jou vandaag gezelschap houden, had ik toch gezegd?” “Oja, nee tuurlijk dat was het. Houdt gezelschap houden ook in dat je me gaat helpen met dossiers ordenen?” vroeg ik. “Lieverdje, ik ben een schrijver,” trots keek hij naar Lisa die van achter de balie toekeek, “geen administrateur!” “Uiteraard…” zuchtte ik.
Ik liep door naar mijn kantoor gevolgd door Pieter. “Wat is het hier toch gezellig” zei hij als een soort verplichting. “En wat een waxinelichtjes heb je in die bak! Heb je die speciaal voor hier gekocht?” vroeg hij. “Ik heb ze van iemand gehad. Om het overwerken ’s avonds in het donker gezelliger te maken.” Dit was nog niet eens gelogen ook. Die waxinelichtjes van Thom hadden inderdaad voor meer sfeer gezorgd bedacht ik me.
Pieter plofte neer op de stoel bij het raam en liet zijn blik rondgaan in mijn kantoor. Nadat hij drie rondjes rond mijn kantoor had gemaakt met zijn ogen zag ik dat zijn bleek bleef hangen op de gang die hij kon zien door de glazen deur.
Ik keek waar hij naar keek en zag Roos staan, mijn assistente van 21 die stage liep op mijn kantoor.
“Pieter, je kwijlt. Ze is veel te jong voor je.”grapte ik en ik boog weer over mijn werk. “Jezus Maaike waar slaat dat op! Ik begin echt te denken dat je slecht over me denkt!” antwoordde hij met zwaar geïrriteerde stem die bijna boos leek. Maar weer zag ik dat zijn hoofd een rode kleur kreeg. “Je hebt voor de derde keer vandaag een rood hoofd. En het was een grapje trouwens.” Zei ik met opgetrokken wenkbrauw, verbaasd om zijn reactie.
Op de een of andere manier werd hij heel zenuwachtig om mijn opmerking over zijn rode hoofd en stamelde hij dat hij gister te lang in de zon had gezeten. “Het is november” zei ik droog en boog weer terug over mijn werk.
Tien minuten en7 geneuriede liedjes van Pieter later legde ik mijn pen neer en werk opzij. “Even naar m’n baas over een bepaalde zaak, zo terug.” Zei ik, en liep weg.
Ik klopte op de deur van Thom zijn kantoor en liep gelijk door. Iets waar hij zich altijd aan irriteerde maar toch niks van zei.
“Haa die Maaike! Even stralend en mooi als altijd.” Begroette hij me met een vrolijke lach. “Zeewier masker Thom, doet wonderen geloof me!” antwoordde ik en ging vervolgens tegenover hem zitten. “Vertel, je wilde me spreken.” Hij glimlachte zelfverzekerd. “Klopt. Zijn mijn waxinelichtjes trouwens nog in voorraad of moet ik voor nieuwe zorgen?”
“Ik heb nog een hele bak vol. Vertel was is er aan de hand.” Zei ik, in de hoop dat hij niet weer hele verhalen begon te vertellen over waarom hij die waxinelichtjes toen op die manier had neergelegd.
“Ja, Maaike ik maak me zorgen om je.” “Helemaal nergens voo….” “Laat me uitpraten.” Ging hij verder.
“Je komt zo gespannen over de laatste tijd en bijna al je antwoorden op vragen zijn cynisch.” Weer dat gezeur over m’n cynisme. Ik ben nou eenmaal niet Miss Perfect en altijd aardig. God wanneer dringt dat toch is tot mensen door?!
“Ik stel voor dat je een weekje, of twee, op vakantie gaat om is lekker tot rust te komen.” Zei hij alsof hij een professioneel therapeut was. “Thom, echt ik voel me prima. Geen gespannen spier in mijn lijf!” Ging ik tegen hem in.
“Ik ben nog niet klaar. Ik heb een vakantie geboekt naar Venetië voor twee personen. Die tweede persoon ben ik uiteraard, aangezien het mijn geld is. We vliegen aanstaande dinsdag om vijf over één ’s middags.” Deelde hij mede alsof mijn antwoord zonder twijfel ‘ja’ zou zijn.
“Thom! Hoe haal je het in je hoofd man? Punt A, ik heb een vriend! Punt B, die rare obsessie van jou op mij is NIET, ik herhaal, NIET wederzijds! En punt C… als je had voorgesteld dat ik m’n beste vriendin of wie dan ook had mogen meenemen dan had ik wellicht uit sympathie jou mee gevraagd en tegen Pieter gezegd dat Lisa mee ging of zo! Maar dit is geen manier om wat dan ook bij mij voor elkaar te krijgen!” Boos stond ik op en stampte weg. “Dag Thom, fijne dag! En vergeet niet waxinelichtjes in het woord Venetië neer te zetten… BIJ EEN ANDER MEISJE!” Riep ik met een kwade stem, in de hoop dat hij het eindelijk zou begrijpen, en gooide zijn deur met een harde knal dicht.
“En, over wat voor ‘zeer persoonlijke zaak’ ging het?” vroeg Lisa nieuwsgierig toen ik langs de balie stampte. “Geen. Ik moet met ‘m naar Venetië om tot rust en ontspanning te komen.” Antwoordde ik op een,ja alweer, cynische toon. Ik had er bijna aan toegevoegd, “En zodat hij 2 weken aan me kan zitten zonder dat ik makkelijk naar huis kan.” Maar ik bedacht op gelukkig op tijd dat niemand iets afwist van zijn liefde voor mij en zijn waxinelichtjes actie.
Ik liep weer verder richting mijn kantoor en zag door de glazen deur dat Pieter opstond van de stoel en richting mijn bureau liep. Ik liep mijn kantoor binnen en schrok me dood van wat ik daar zag! Daar zat Roos op mijn bureau in enkel haar bh en een ongelofelijk kort minirokje. Ze keek Pieter met een verleidelijke blik aan en zei met een zwoele stem: “Maaike zal nog wel even weg zijn aangezien Thom altijd aardig wat tijd van haar vraagt…”
“Je bent mooi, ik heb je gemist. Sorry dat we elkaar nu pas weer kunnen zien, anders zou Maaike misschien wat door krijgen.” Zei Pieter tegen haar.
IK HEB JE GEMIST?! Wat krijgen we nou? Kent hij Roos? Hoe kent hij haar? Op welke manier kent hij haar? Met moeite kan ik me rustig houden.
“Roos, lieverd. Het is niet jou werk om mijn bureau bezet te houden als ik even een paar minuten weg ben. En een bh is op dit kantoor niet de gebruikelijk werkkleding. Als ik hier nu geen hele goede uitleg krijg van wat er aan de hand is kan jij de rest van je stage vergeten Roos en jij Pieter, kan dan jou helft van het bed en het gebruik van mijn huis en geld vergeten.” ......

Zo na 1775 woorden heb ik het ff gehad. Ben benieuwd hoe jullie vinden dat ik schrijf. Als jullie het een leuk verhaal vinden dan ga ik verder met bedenken en schrijven van een vervolg! Kus Anne.

vamp

Re: [Verhaal] 'Maaike en mannen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:20

ik vind het een leuk verhaal! je hebt een lekkere ongedwongen schrijfstijl, en je hoofdpersoon komt duidelijk over

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:35

he ik vind het een heel leuk verhaal!
Het gaat niet zo heel snel achter elkaar, zoals de meeste verhalen hier, maar lekker op een rustig tempo.
En idd, in een korte tijd leren we de hoofdpersoon een beetje kennen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:49

Ik vind dit een leuk verhaal!
Het is echt een beetje een volwassenenverhaal, vind ik.
Aangezien ik bijna alleen maar volwassenenboeken lees, vind ik het heel leuk!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:54

GEWELDIG!! weer eens een ander onderwerp/situatie! en eens een verhaal over een meisje die al ouder is dan de gebruikelijke 14/ 15 jaar.
Ik vind het super goed en kan mij goed inleven omdat een vriendin ook rechten studeerde en samen met haar vriend woont.
Ik ben heel benieuwd en hoop dat je gauw weer wat schrijft!

Ik ben het ook eens met de reacties hierboven!
Hele mooie situatie waarbij je je goed kan inleven!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:08

Wauw, bedankt voor jullie leuke reacties!
Ik heb Pfeiffer al een tijdje dus verveel me helemaal gek. Ik ga snel weer verder met een nieuw deel van het verhaal!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:11

Ai, beterschap!
Nou, ik houd dit topic in de gaten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:19

Mooi
Alleen wat meer enters tussendoor leest waarschijnlijk fijner?

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:35

Ja dat bedacht ik me inderdaad ook! Ga ik doen
Ben nu bezig met het eerste vervolgdeel. Aangezien het nog even kan duren voor ik boven de 1500 woorden zit staat het er niet 1, 2, 3 op!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:58

Mooi geschreven! Leest erg lekker weg.
Schrijf maar rustig verder hoor!

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:43

ik vind het ook mooi geschreven, aan de commentaar van hierboven kan ik dan ook niets meer toevoegen, je kan je mooi inleven en ik vind ook wel dat het goed vlot leest , doorschrijven maar

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:32

Wauw wat een lekker verhaal! Het leest lekker weg, is idd weer eens wat anders dan de standaard verhalen, leuk hoor! Mijn complimenten ook voor je schrijfstijl! Let alleen soms op de interpunctie, jouw ipv jou en soms spaties e.d. En af en toe een enter is niet verkeerd

Moest vooral erg lachen om de reactie van Maaike toen ze hen betrapte, heerlijk droog

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 18:44

Eerste vervolgdeel op ‘Maaike en mannen’

Twee rode hoofden keken me aan en twee paar ogen sloegen neer. Enkele seconde later keek Roos weer op met een strijdlustige blik in haar ogen. “Jij wilt weten wat hier aan de hand is? Nou dat zal ik je is zeggen! Pieter vindt je een saaie muts, hij is je al maanden zat en dat wou hij je vandaag duidelijk gaan maken!” Zei ze alsof ze het tegen een verlegen schoolmeisje van een jaar of 14 had. “Luister eens domme doos! Om te beginnen spreek jij mij nog steeds aan met u en geen jij of je aangezien ik nog altijd 12 jaar ouder ben en jij voor mij werkt. En je kunt trouwens je stage én goede beoordeling wel vergeten. En trek alsjeblieft je truitje weer aan want je zit erbij als een uitgezakte taart.” Kaatste ik terug.
Oeps, dat was misschien niet de meest volwassen reactie. Nou ja, pech! Dan maar even niet de advocaat die beleefd is tegen alles en iedereen wat ze ook doen en altijd zichzelf onder controle heeft, dat had ik namelijk ook even niet!
“Pieter, jij nog wat nuttigs te melden of kan ik je nu meteen een knal geven?” Vroeg ik, terwijl het niet echt vragen bedoeld was.
“Maaik, luister, het zit zo… Ik eh, ik wil je niet kwijt! Maar je bent soms zo ernstig over alles en dat werkt me wel een op m’n zenuwen.” Zei hij tegen me.
“Ik werk jou, de grootste, meest doelloze en slechtste schrijver die dag en nacht voor de tv hangt, geen reed uitvoert en alleen maar commentaar kan hebben op andere, op de zenuwen? Even het volgende voor de duidelijkheid, het is uit. Leek mij vanzelfsprekend maar even zodat het ook tot jou botte hersenen doordringt!” Zei ik, terwijl langzaam mijn boze gevoel door verdriet overspoeld werd.
“Oja, voor je gaat dit nog…” ik liep naar hem toe en ging vlak voor hem staan. PETS, klonk het hard. In een opwelling, die goed voelde als ik het zeggen mag, had ik hem een klap op z’n rechter wang gegeven.
“Dat had ik net zo goed daarnet gelijk kunnen doen aangezien je achterafgezien toch niks nuttigs te melden had. En nou allebei wegwezen. Roos, succes met het zoeken van een nieuw stagebedrijf. Ik zal eens wat advocatenkantoren bellen en wat dingetjes over je vertellen.” Waren de laatste woorden die ik tegen ze zei.
Roos, jong en onnozel als ze was, had zitten kijken naar hoe ik Pieter een klap had gegeven en had dus nog steeds niet de tijd gevonden om haar topje weer aan te doen.
Aangezien ik me hier ontzettend aan ergerde pakte ik haar topje, deed het raam open en liet het topje naar beneden fladderen.
Roos durfde haar mond niet meer open te doen, waarschijnlijk omdat ik een beetje had lopen dreigen om die advocatenkantoren te bellen. Nou ja dreigen, als ik er zo over nadacht nog best een leuk idee. Wie weet ging ik dat is doen, ’s avonds onder het genot van waxinelichtjes en overwerk.
Ze verliet mijn kantoor, door de glazen deur zag ik haar richting de lift lopen, aangestaard door collega’s waaronder Lisa die daarna mijn richting opkeek met een vraagteken in haar ogen.
Pieter stond er verbouwereerd bij, van de klap en het vliegende truitje.
Ik keek hem aan met een gevaarlijke blik en hij wist wat hem te doen stond, vertrekken. Ik ging hem voor naar de deur en leunde tegen de deurpost terwijl ik mijn hand ophield. Hij snapte wat ik bedoelde en gaf de sleutels van de auto en het huis. Beter gezegd, mijn auto en mijn huis.
Nog een keer keek hij me aan met puppyogen in de hoop het te mogen uitleggen waarna ik dan, vergevingsgezind als ik ben, hem weer in mijn armen kon sluiten. Mooi niet. Ik duwde hem de deur uit en deed de deur dicht.

Twintig minuten later zat ik nog steeds in dezelfde houding in de vensterbank als wanneer ik er was gaan zitten. Ik staarde naar buiten en dacht aan wat er het afgelopen uur was gebeurd. Eerst Thom met zijn belachelijke, maar aan de andere kant heerlijke voorstel. En dan Pieter en Roos die even waren vergeten dat ik nog steeds op dezelfde aardbol, in hetzelfde gebouw en op dezelfde etage rondliep.
Ik draaide mijn hoofd om en mijn blik viel op mijn bureau. De papieren die aan de rand lagen, samen met de bak met waxinelichtjes, waren naar het midden van mijn bureau geschoven. Van nette stapels papier was niks over, alle stapels waren van elkaar gegleden omdat ‘zij’ er zonodig met d’r vreselijk lelijke minirokje en perfecte kont zonder vet moest gaat zitten. Geen wonder dat Pieter haar interessanter vond, mijn kont is niet meer wat ze geweest is.
Langzaam aan voel ik die kwade gevoelens die ik een half uur eerder voelde terug op komen borrelen. Wat nou Roos interessanter dan ik? Mijn kont is geweldig! Ik ben geweldig! Zij niet, magere trut die ze is. Vet op je kont is in tegenwoordig!
Bovendien heb ik een knappe baas die 3 jaar ouder is dan ik, perfecte leeftijdsverschil als je het mij vraagt, die met me naar Venetië wil! Waarom sloeg ik dat aanbod ook alweer af?
Oja, Pieter. Maar nu Pieter Roos heeft kan ik Thom hebben.

Binnen tien seconden sta ik voor het bureau van Thom. “Je hebt nog niet gebeld naar wie dan ook om die reis af te zeggen toch?” Vraag ik hoopvol, bijna zeker wetend dat hij dat nog niet gedaan heeft.
“Nee, maar je was toch niet geïnteresseerd?” vroeg hij.
“Ja dat ben ik wel, en jij ook want jij gaat mee.” Meteen zie ik zijn gezicht opklaren. “En waar heb ik dat genoegen wel niet aan te danken schoonheid?” vraagt hij, zijn stem weer helemaal zelfverzekerd.
Blegh, schoonheid, schatje. Elk koosnaampje komt me m’n strot uit. Ik ben geen kitten die rollend op d’r rug schattig ligt te wezen.
“Dat genoegen, en kap met dat ge-schoonheid van je, heb je te danken aan mijn lieftallige ex Pieter en zijn nieuwe vriendin en mijn EX- secretaresse Roos.” Zei ik in een hoog tempo door mijn woede, die duidelijk ook terug was te horen in mijn stem.
“Hoe bedoel je, je EX-secretaresse Roos? Wat is er aan de hand?” Vroeg Thom nieuwsgierig.
“Toen ik terug kwam van onze bespreking over mijn mega grote overspannenheid…”
“Daar is je cynisme weer Maaik.”
“Ooh houdt toch je hoofd! Toen ik dus terug kwam in mijn kantoor zat dat kind op m’n bureau in een bh en rokje, wat voor m’n nichtje van 6 nog te klein zou zijn geweest, een beetje verleidelijk te doen naar Pieter. En hij, eikel die hij is, ging daar vrolijk op in en stond haar te vertellen hoe erg hij haar gemist had en dat alles terwijl ik in de deuropening stond. Nou uit die woorden van hem maak ik dus op dat dat alles al langer aan de gang was. Om een lang verhaal kort te maken, het is uit. Uit, over, finito!” Ratelde ik.
“Wauw, Roos in bh en mini rokje, wat een geluksvogel die Pieter!” Grijnsde Thom.
“Wou jij nog met mij naar Venetië of hoe zit dat? Want ik ren nu met liefde de straat op en vraag de eerste beste lekkere kerel mee die ik tegen kom!” Ja oké, ik was een beetje aan het bluffen.
“Dat doe je toch niet, en ga nou maar zitten en hijg even uit. Wil je wat drinken?” “Whisky of zo…” Antwoord ik afwezig.
“WHISKY?! Maaike het is half 12!” Riep hij uit. Jeetje wat een zeur is het soms toch, hoe oud is hij? Tijd voor z’n pensioen? Alsof dat kastje vol met drank van hem pas na 5 uur open gaat.
“Water zeg ik toch, luister toch is man.” Zeg ik geïrriteerd terug.
“Één water voor mevrouw, komt eraan. Maar zoals ik daarstraks al zei vertrekken we dus aanstaande dinsdag om vijf over één ’s middags.” Zegt hij terwijl hij een glas water voor m’n neus zet.
“Ja, daar wou ik het even met je over hebben. Geen kans dat we morgen kunnen vertrekken zeker?”

En daar zat ik dan. Zaterdag ochtend vijf minuten voor half tien en het vliegtuig waar ik in zat begon eindelijk te bewegen.
Met een plof valt Thom in de stoel naast me. “Ben even naar Marijn gelopen, die heeft kunnen regelen dat we deze vlucht konden krijgen. Ga je deze vakantie nog vaker je zin doordrammen zoals je hebt gedaan om nu hier te kunnen zitten?” Vraagt hij met rollende ogen.
“Ja nog bedankt trouwens. En Business class, daar had ik toch niet om gevraagd? Geweldig dat jij betaald!” Antwoord ik met een vals maar speels glimlachje.
Ik kijk uit het raampje waar ik naast zit en zie dat we steeds harder gaan rijden, nog even en we gaan de lucht in. Ik doe mijn ogen dicht en probeer er niet aan te denken, aan dit gedeelte van vliegen heb ik altijd zo’n hekel.
Nog even en ik zit in Venetië. Met die gedachte val ik in een onrustige, lichte slaap.

1535 woorden voor deel II. Heb het even gehad voor vandaag. Ga morgen denk ik weer verder!

Ben heel blij dat jullie het leuk vinden. Wil misschien journalistiek gaan doen na m'n havo en ik vind schrijven echt heerlijk!

@ *Tamara*: Zal letten op wat je zegt. Probeer nu ook vaker enter te doen, vind ik nog een beetje lastig waar dat te doen af en toe.

Ben benieuwd naar jullie reacties op dit deel en er komt snel een deel III. Effe inspiratie naar m'n hersenen uploade!

Kus Anne.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:01

super Anne! je hoofdpersoon deed het super in die situatie met Roos en Pieter, ik zat hier me helemaal in te leven en die Roos alvast boos aan te kijken hahahahah geweldig, ben benieuwd naar deel drie!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:03

Geweldig verhaal!
Ik volg het ook

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:33

wauw echt weer zo'n goed stukje! en met die iets meer enters is het beter leesbaar geworden.

“Wou jij nog met mij naar Venetië of hoe zit dat? Want ik ren nu met liefde de straat op en vraag de eerste beste lekkere kerel mee die ik tegen kom!” Ja oké, ik was een beetje aan het bluffen.

Dit stukje vond ik persoonlijk eerst een beetje onduidelijk, maar na 2 keer lezen begreep ik het wel hoor!
Ben erg benieuwd naar het volgende stukje!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:52

hoop dat je vanavond weer wat schrijft, het zal wel een interessant avontuur worden met Maaike en die baas: Thom geloof ik.... ja.
heb zin om weer een stuk te lezen! GA ZO DOOOOOR! super

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 15:12

Ik ga nu beginnen met deel 3. Dalijk ga ik nog even voor een jas en nieuwe telefoon kijken dus ik maak het vanavond dan af denk ik!
Vanavond dus waarschijnlijk deel III van 'Maaike en mannen'!

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:23

een heel mooi verhaal!
en zeker doorgaan,
je schrijft lekker duidelijk en houd het leuk, niet teveel gedoe er omheen
ik hoop op een nieuw,leuk stuk

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:58

dit is een spannend verhaal, je schrijft erg mooi.
ik blijf het zeker volgen.

beterschap trouwens.

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:15

het tweede stuk is ook prachtig! ik vond sommige stukjes wel wat moeilijk en ik moest soms ook wel eens 2 keer lezen, maar het is nog altijd even leuk als het eerste stuk blijf vooral schrijven ik kijk al uit naar deel drie

het is trouwens beter geworden met de spaties tussen, het leest beter

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:30

wauw! lekker stukjee..

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:26

Ben bezig met deel III! Wordt iets minder naar mijn mening, ookal dacht ik dat tot nu toe bij elk stukje

Heb nog even een stukje *Inspi* nodig... komt wel!

Nou jullie zien deel III wel verschijnen!

Kus Anne.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:38

Ik vind het een erg leuk verhaal. Je hebt het echt leuk geschreven, past goed bij het karakter van de hoofdpersoon!

Leest fijn en is weer eens wat anders Ben benieuwd naar deel III!! (of beter gezegd: rest van 't verhaal )

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:01

Grrr! Mag mijn muis het raam uit!? Omdat hij vast bleef staat liep mijn hele computer vast en heb ik de 600 woorden die ik al geschreven had van deel III niet op kunnen slaan.
Heb het nu echt even gehad met schrijven want dit is al de tweede keer vandaag.
Ga morgen weer verder, sorry.