[TEK] Tekening van Maarten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisett_

[TEK] Tekening van Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 19:09

Ik kreeg gisteren ineens een creatieve bui en had zin om te gaan tekenen! Ik ben toen een foto van mij verzorgpaard Maarten gaan natekenen. En ik moet zeggen ik vind hem aardig gelukt! Dit is eigelijk de eerste keer dat ik zo'n grote tekening (A3 formaat) van een kleine foto maak, de verhoudingen kloppen aardig denk ik, alleen het oog is wat groter. Op de foto heeft hij een vlek onder zijn oog, dit heb ik niet getekend omdat ik het niet mooi vind en het denk ik stoort in de tekening (hij heeft dit alleen in de zomer, elke keer weer een andere plek, in de winter kleurt het weer zwart.) De kleuren zijn echt vreselijk achteruit gegaan, ik heb er een foto van moeten maken omdat ik geen scanner heb, hierdoor kan het zijn dat de verhoudingen wat anders lijken. Wat vinden jullie ervan? en moet er nog wat verandert worden? Graag jullie mening!

De foto:
Afbeelding

De tekening:
Afbeelding

Detail oog:
Afbeelding

Sabinee__

Re: [TEK] Tekening van Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:14

Ik vind hem wel mooi, alleen dat oog niet zo..

Maarjah..

XX

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:48

Bedankt voor je reactie
Maar doordat ik een foto heb moeten maken zitten er rare donkere vlekken op, dus ook rond het oog waardoor het oog een beetje mislukt lijkt. De foto is een beetje van onderen gemaakt, daardoor lijken de verhoudingen niet zo goed.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:50

oog is idd te licht. ook vind ik de oren wat te breed, en de kin iets te rond.. en nog iets, NIET VEGEN daar word het niet mooier van, je kunt beter gekruist inkleuren zegmaar...

ik vind hem wel mooi, echt, alleen een beetje onecht..

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:00

Het tekenen heb ik van mij opa geleerd, en hij heeft mij dus geleerd om te vegen. Ik heb van hem ook engelse tekenpotloden gekregen die goed uit te vegen zijn. Op de foto is de tekening eigelijk gewoon "lelijk". Het oog is op de foto inderdaad erg licht, maar zo op papier dus niet Nouja bedankt voor je reactie en het oor is inderdaad een beetje breed, bedankt voor de tip!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:05

Hehe, hier op bokt wordt echt ALTIJD afgeraden te vegen Ik persoonlijk vind ook mooier van niet, maar ach, ieder z'n smaak hea

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:53

Je zegt wel dat ie in het echt veel mooier is, maar waarom maak je dan geen normale foto? De verhoudingen kloppen gewoon niet, een fototoestel vervormd ze echt niet zo dramatisch dat er geen snars van klopt. De kleuren kloppen niet, ik zie liever veel contrast, en probeer niet vegen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:17

Ik vind het oog op zich echt heel mooi getekend. Het lijkt wat te groot in verhouding, en er niet echt 'in' te liggen, maar spreekt wel. Verder ook mooie tekening!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:20

Mik_beer schreef:
Je zegt wel dat ie in het echt veel mooier is, maar waarom maak je dan geen normale foto? De verhoudingen kloppen gewoon niet, een fototoestel vervormd ze echt niet zo dramatisch dat er geen snars van klopt. De kleuren kloppen niet, ik zie liever veel contrast, en probeer niet vegen.

eens...Je zet hem toch op bokt voor tips?

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:11

de verhoudingen kloppen niet helemaal maar verder vind ik het een mooie tekening... ik doe het je niet na

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:17

Vegen kan af en toe best van pas komen, maar als je dat gewoon met je vinger doet, wordt het al gauw vlekkerig. Als je wilt vegen, doe dat dan met bijvoorbeeld een stukje keukenpapier om je vinger, dit geeft een mooier effect (vind ik tenminste).

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:26

het maakt niet uit wat ik persoonlijk liever zie; maar een tip is wel om goed te kijken náár de foto en dus niet te denken áán een mond of lip als je er eentje tekent, maar het hele paard steeds opnieuw te bekijken. Als je wil natekenen, moet je objectief tekenen en dat is sowieso niet mogelijk. En als je exact gaat kijken loop je het risico dat je de foto weer terug ziet in je tekening, dus dat hij niet op zichzelf staat, afijn