Touwhalster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chiquito

Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 00:49

Hoi

Ik wil gaan proberen een touwhalster te maken, maar ik weet niet welk materiaal ik daarvoor het beste kan gebruiken en waar ik dat kan kopen (omgeving Tiel/ Veenendaal).
Misschien is deze vraag al wel heel vaak gesteld, maar ik ben nieuw hier en probeer nog een beetje wegwijs te worden in Bokt Sorry!

Hoop dat iemand tips voor mij heeft!

Groetjes Diana

BibiSmurf

Re: Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:25

Ik zou gewoon dun touw gebruiken, die kun je vaak wel in de hobbyzaken kopen. Het moet dan wel echt mooi rond touw zijn. Anders is het denk ik te hard. Succes met het maken. lijkt me nog best lastig...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:25

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:25

Touw van 6 mm is een mooie dikte

chiquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:57

Thanx voor jullie reactie!
Ik wilde inderdaad het 6 mm touw nemen. Maar ik heb ergens zitten lezen dat er verschillende touwsoorten zijn (rond, plat, met of zonder kern ofzoiets) en nou wist ik eigenlijk niet meer wat ik nou het beste zou kunnen gebruiken. Ik denk dat ik het beste maar een keer naar een outdoorzaak ofzo kan gaan (volgens mij zijn er geen zeilsportzaken hier in de buurt) om eens te gaan kijken wat er allemaal is. Wil natuurlijk wel een lekker fel kleurtje!

@BibiSmurf: Volgens mij is het ook wel lastig om te maken. Maar dan is het juist extra leuk als je beestje straks met je zelf gemaakte halstertje loopt!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:32

chiquito schreef:

@BibiSmurf: Volgens mij is het ook wel lastig om te maken. Maar dan is het juist extra leuk als je beestje straks met je zelf gemaakte halstertje loopt!

Dat is idd waar. Heb op marktplaats een advertentie gezien van iemand die ze ook zelf maakt, en verkoopt aan mensen. Dus het kan wel!!