[verhaal] naam komt nog wel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

[verhaal] naam komt nog wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:50

[quote]
hoi. ik hoop dat op dit verhaal geen slot komt. ik ben nog niet zolang op bokt en de computer wil de regels van verhaal schrijven niet openen...

PIEP... PIEP.... Oh nee! kreunt Jaline. Niet nog een sms. Jaline opent de sms en leest: Geef het maar op Jaline... Ik weet alles over je. Wat is het ook een pestkop. Ze loopt naar haar broer Kevin toe. Kev, moet je me nou altijd bang maken met die stomme smsjes van je? Waar heb je het over? vraagt Kevin. Die smsjes die je elke dag naar me stuurt. Zegt Jaline nu een beetje boos. Ach kind, wat klets je nou... Je weet toch dat mijn mobiel gestolen is! Jaline loopt boos weg. Als haar broer het niet gedaan heeft, wie heeft dan die smsjes gestuurd? Ach, even niet aan denken. Mam! roept Jaline. Mam is weg! Schreeuwt Kevin. O. Schreewt Jaline terug. Jaline gaat voor de computer zitten en meld zich aan op msn. Bah, helemaal niemand online. Dan maar naar de chatbox op www.radio538.nl. Jaline weet dat haar moeder een hekel heeft aan chatboxen maar dat kan haar nu even niets schelen. Als Jaline net aan het chatten is met een jongen roept Kevin opeens dat ze heel snel de brandweer moet bellen. wat?? vraagt Jaline. de stallen staan in brand! wat!! oh nee! patch! Jaline rent naar buiten en ziet grote rookwolken uit de stul komen. Dan ziet ze vlammen. Patch! schreeuwt Jaline met schorre stem. Jaline hoort gehinnik. oh gelukkig, hij leeft nog. Ze wil net naar binnen rennen maar haar broer houdt haar tegen. Ben je gek ofzo! dat overleef je niet! zegt Kevin boos. Maakt me niet uit! Roept Jaline boos terug. Ik MOET patch redden! Ze rukt zich los en rent de stal in. Kom terug roept Kevin haar nog na, maar Jaline hoort het niet. Als ze de stal in komt kan ze bijna geen adem halen. Patch! roept ze. Ze rent naar haar mooie spierwitte hengst toen en doet de box open. kom op jongen, lopen. zegt Jaline zo rustig mogelijk tegen het doodsbange paard. Patch verzet geen stap. Kom op patch, ik stik bijna. Jaline wordt onrustig. Ze hoort brandweersirenes en ze hoort haar broer roepen. Dan hoort ze niks meer. Ze zakt door haar benen en valt op het stro. Doordat Pach schrok van een harde knal rent hij snel de box uit, naar de veiligheid. Kevin ziet Patch aankomen zonder zijn zusje. Hij schrikt. Ze is toch niet... Stamelt Kevin. Hij bind snel Patch vast aan een boom en wil zelf de stal in rennen, maar een brandweerman pakt zijn arm en zegt: Het is goed jongen, ik ga wel kijken. Kevin ziet de brandweerman de stal binnen lopen. Op dat moment komt moeder thuis. Ze schrikt enorm als ze de grote rookwolken zet die de stal uitkomen. Ze vraagt Kevin waar Jaline is en Kevin vertelt stotterent wat er is gebeurt. Nu schrikt moeder nog erger! Haar dochter is daar ergens in de vlammen! Dan zien Kevin en moeder een vage figuur uit de rook tevoorschijn komen. Het is de branweerman met in zijn armen een bewusteloze Jaline. De ambulance komt aanrijden en neemt Jaline mee naar het ziekenhuis. Moedr en Kevin zitten rusteloos in huis. De brand is geblust maar Jaline ligt nog steeds in het ziekenhuis. De dokter zou bellen zodra hij meer wist. Ze zitten nu al bijna 2 uur te wachten. rring... Daar gaat de telefoon al. Moeder neemt op. Het is de dokter. Hij zegt dat het allemaal oke is en dat Jaline nu wel opgehaald kan worden. Moeder haalt Jaline op uit het ziekenhuis en als ze thuis zijn gaat Jaline meteen naar Patch toe. Haar mooie hengst zit helemaal onder de zwarte vegen en hij ademt moeilijk. Kevin had de veearts al gebelt en die is er al geweest. Er zat veel rook in de longen maar meer niet. Jaline ging naar het kleine stukje stal dat niet verbrand was. Ze pakte haar kistje met poetsspullen en begon aan een grote poetsbeurt. na een half uurtje was Patch weer mooi wit. Jaline ging naar binnen en zette de tv aan. ze moest even ergens anders aan denken. Haar moeder zette een kopje thee voor haar neer en ging naast Jaline op de bank zitten. Hoe moet het nou met de stal van Patch? Vroeg Jaline opeens aan haar moeder. Ik weet het niet antwoorde haar moeder. we zijn verzekerd maar verder weet ik het niet. nou, ik ga met het eten bezig. Oke, ik ga nog even naar Patch.

Die avond ging Jaline vroeg naar bed. Ze hoefde van haar moeder de volgende dag niet naar school omdat ze erg geschrokken was. Jaline had zich voorgenomen om uit te slapen, maar toch werd ze om 7 uur wakker. ze ging haar paard eten geven en daarna ging ze ontbijten. Haar moeder lag nog in bed en Kevin was al vroeg naar zijn vriend gegaan omdat ze nog iets voor school moesten doen, dus zat Jaline alleen te eten. Toen ze het eten op had ging ze nog even op bed. Ze was tog nog wel erg moe. Toen ze wakker werd zag ze op haar wekker dat het al 11 uur was geweest en ze ging snel onder de douche. Toen ze helemaal fris in haar rijkleding beneden kwam zat haar moeder naar de tv te kijken. Ik ga rijden hoor. Zei Jaline tegen haar moeder. Is goed! was het antwoord. Toen ze Patch uit de wei wou halen zag ze hem nergens. Hij stond niet meer in de wei!
Laatst bijgewerkt door Mariiska op 23-09-05 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Karnaval

Re: [verhaal] naam komt nog wel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:21

er gebeurt heel veel in ja! en het is ook niet allemaal realistich, (hoe je het ook schrijven mag) Als je in het begin had geschreven dat Jaline de laatste tijd veel buikpijn heeft.. dan zou het geloofwaardiger overkomen zeg maar, en dat ze naar een week al naar huis mag na dat ze een tumor in de maag hebben verwijdert, (Kan er eigenlijk wel een tumor in de maag zitten?) ik denk niet dat het in de werkelijkheid dat ze dan zo snel naar huis mag!

Probeer met wat meer details te vertellen!

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 15:30

hmm ja als je het zo zegt is het wel een raar verhaal ja wuahahahaha

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:20

ik snap niets van de reactoes hoor:S

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:31

Aantal off-topic reacties verwijderd.
Vanaf nu graag weer alleen reacties op het verhaal

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 23:08

niemand anders?? als ik morgen niet 2 reacties erbij heb ga ik niet verder met het verhaal...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:09

Dit is dus precies de reden dat er nieuwe regels gelden voor het schrijven van verhalen. Je eigen topic naar boven schoppen is niet de bedoeling. Ook is je verhaal te kort, de regels kan je hier lezen:

viewtopic.php?f=68&t=209238