Goed, zoals gezegd poging nummer 2. Ik heb tussen het constant nogal ziek zijn door en naast de opdrachten die ik eigenlijk tijdens de vakantie al had moeten afronden maar door omstandigheden nog steeds niet heb afgehandeld (daar gaat mn goeie naam!) wat geschetst. Stelt allemaal niet zeer veel voor maar het is toch best leuk en zeker leuk genoeg om aan jullie te laten zien.
Zie ook topic allemaal dezelfde tekening tekenen: viewtopic.php?f=68&t=468047&start=25
Want deze ga ik niet hier dubbel plaatsen!
In plaats daarvan zal ik me beperken tot twee Akhal Teke schetsen die ik beide zonder enige referentie (dat wil zeggen uit mijn hoofd) heb geschetst.
Allereerst een in bruintinten van zacht pastel getekend op A3 formaat in 26 minuten:

En vervolgens een digitaal geschetste voorstelling van Bucephalus (of Boukephalos) zoals ik hem me altijd heb voorgesteld. Jawel, Bucephalus is het legendarische paard van Alexander de Grote die vreemd genoeg in de film van Oliver Stone vertolkt wordt door een Barok paard... nou ja.... het was toch echt een Akhal Teke of kruising-Akhal Teke hoor!!

Veel blauw en wederom uit het hoofd. Ja, hij heeft een wit hooft en is een zogenaamde Blue Chocolat (zo heten die toch?)

Lieve groetjes van Jorieke.