[verhaal] Aardbeienshake (volledig)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy_

[verhaal] Aardbeienshake (volledig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 16:34

Hoi,
Dit is een verhaal van verschillende bokkers samen!

Hey, ik zal me even voorstellen! Ik ben Lisa, ben 15 jaar, en stapelverliefd op mijn klasgenoot Thom.
Hij is zooo leuk, maar volgens mij weet ie niet eens dat ik besta! Hij is altijd maar bezig met die populaire meiden! Ik wou dat hij mij een keer zag staan....
Mijn beste vriendin nina..zij..zij heeft verkering met hem...
en ze weet niet dat ik verliefd op hem ben..
Ik ben net terug van school. Thom heeft mij vandaag voor het eerst gezien en aangesproken. Hij zei " zeg, jij bent toch de beste vriendin van mijn vriendin?". Ik voelde mijzelf rood worden en ik kreeg helemaal vlinders in mijn buik, oh het voelde heerlijk. " eh ja" kon ik met moeite uitbrengen. " Dat klopt, hoezo?".
Oh zei hij, Nina en ik hebben het gister nog over jou gehad. Heeft zij dat niet aan jou verteld? Nee gaf ik als antwoord. Jeetje waar zouden zij het over gehad hebben, heb ik iets verkeerds gedaan of gezegd? Ik had jammer genoeg niet het lef om het hem te vragen waar dat dan over ging. Wel zag ik dat hij hele mooie ogen heeft met een twinkeltje er in. Nu vraag ik me alleen af of hij dat altijd heeft of dat het kwam dat hij mij vertelde dat zij het over mij gehad hebben.... zou mijn vriendin Nina dan toch door hebben dat ik verliefd op hem ben?

Mijn fantasie dwaald af... Zou Nina het weten? Hoe zou ze reageren als ze het weet? Welnee!!! Ze kan het niet weten!!!

Wat zou Thom van mij vinden? Hij stond me toch wel een beetje gek aan te kijken met die mooie ogen van hem... zou hij mij ook mooi vinden? Zou hij mij mooier vinden dan Nina? Oh hou toch op!!! Je houd jezelf voor de gek!! Er zijn bijna geen mooiere meiden als Nina. Ik zal Nina even omschrijven: Nina is een meisje met mooi donker lang haar. Als zij in de zon staat komt er een hele mooie gloed over haar, haar. Zij is een klein beetje getint. Ze heeft amandel-vormige ogen, die blauw zijn. Ze is 1.75 lang en tja wat mij betreft kan ze zo voor de camera. Haar ouders hebben een eigen bedrijf en veel geld. Nina heeft dus ook altijd hele dure en mooie kleding aan. Zij is slank van nature, ze hoeft er bijna niets voor te doen. Ik ben best wel een beetje jaloers op haar. Ze heeft dus eigenlijk alles, ze is zelf mooi, veel geld, ontzettende leuke vriend.... zucht...

"Nina!" zei Thom , "Hoor je me wel?"
"Ohh sorry Thom, is dacht ergens aan.." antwoorde ik.
"Waaraan?"vroeg Thom,
Sjit! Dacht ik, nu ff normaal doen!!
"Uhm o niks hoor" antwoordde ik en keek hem met een zenuwachtig lachje aan.

"Ik moet gaan, mijn les begint zo en ik wil niet te laat komen!" Ik spreek je wel weer een keer.... Pfwiew daar ben ik nog goed vanaf gekomen, hij zal toch niets gemerkt hebben? Nou niet meer over hem denken en huppakkee naar je les!

Maar als je verliefd bent denk je natuurlijk constant aan diegene .. dus onder mijn les Frans dacht ik alleen maar aan Thom .. o wat was hij toch geweldig ik schreef heel sneaky in m'n schrift (zodat niemand het zag); J'adore Thom .. Toen ik dat had op geschreven bedacht ik me opeens dat ik Nina nog wilde vragen waarom ze het over mij gehad hadden en wat er gezegt was ., gelukkig zat ik naast haar dus kon ik het zo vragen. Ik scheurde een papiertje uit m'n schrift en schreef erop: Ik hoorde van Thom dat jullie het over mij hebben gehad .. mag ik misschien weten waar het over gaat en wat er gezegt is ?! En ik schoof hem heel voorzichtig zodat onze lerares Frans het niet zag naar Nina toe.

Ik ging weer snel rechtop zitten , en deed alsof ik op letten.
Ik zag Nina schrijven..
Wat zou ze terug schrijven? Ik was benieuwd..
Ik dwaalde af en dacht aan Thom..Hoe zou hij zoenen?
Opeens schopte iemand me. Ik keek naast me en zag Nina lachen.
Ze had terug geschreven!
Dit stond er in het briefje:

In het perfecte handschrift van Nina stonden wat woorden op het papier geschreven, onder mijn hanepoten.
Ik keek er even naar en trok verbaasd mijn wenkbrauwen op. Ik zag Nina in mijn ooghoeken stilletjes grijnzen en vervolgens weer voor zich uitkijken.
Wat ik voor me zag, waren zes normaal ogende woorden, waarvan ik geen hout begreep. De letters leken in willekeurige volgorde naast elkaar gezet. Welke taal zou dit dan zijn?
Ik wilde het Nina vragen, deed mijn mond al open, toen de lerares mijn naam riep.
'LISA. Wat zijn wij aan het doen?'
Ik schrok op, ze stond al naast mijn tafel. Haastig probeerde ik het blaadje onder mijn boek te schuiven, maar het was al te laat. Ze had haar hand er al op gelegt en pakte het. Ik probeerde haar nog tegen te houden. "Wat zal ik hier eens mee doen?" voroeg ze aan de klas. "Voorlezen" werd er volmondig uit de hele klas geroepen. Ik voelde dat ik zo rood als een tomaat werd toen de lerares begon te lezen..

''Je blijft van thom af zoniet dan hebben we voor altijd rusie''

Ik knik, maar toch kon ik Thom niet uit mijn hoofd zetten. "Ok.." mompel ik, en slaak een diepe zucht
Iedereen in de klas ligt helemaal slap van het lachen en ik krijg de tranen in haar ogen en rent de klas uit.

Ik ging naar de WC's en begon daar zachtjes te huilen.
Wat een *PIEP* vriendin was Nina zeg..
Ineens zag ik dat er iemand aankwam. Ik hield snel op met huilen.
Ik hoorde 2 meisjesstemmen:
' Heb je het al gehoord , Thom en Nina hebben verkering he?'
' Echt waar? Dat wist ik niet!'
'Het is toch echt waar!'
Daarna waren de meiden weer weg en ikliep de WCs uit.
Dan maar spijbelen, ik ga toch echt niet meer terug naar die rotklas..
Wat zou Thom wel niet denken!
Ooooohh dubbel sjit zooi...
Ik pakte mijn tas en jas en liep de school uit..

Verdwaast fietste ik nar huis. tot ik een noodrem moest maken. M'n fietsbanden piepten. Daar liep Thom! "Gaat 'i " vroeg Thom. Ik wilde wegfietsen, maar hij hield me tegen. "wat is er toch allemaal aan de hand?" Ik voelde me zooo stom, en begon alweer te huilen.Huilend vertelde ik wat er gebeurd was,
misschien was dit niet het slimste wat ik kon doen. Ik weet ook niet waarom k het deed, maar het voelde zo vertrouwd.
Thom leek me te begrijpen,
Hij sloeg zijn arm om me heen en trooste me.
En juist op dát moment kwam Nina aan...

Ik had het niet in de gaten dat ze achter mij stond. Thom zei opeens, " Lieverd, kun je misschien even met Lisa gaan praten?" Ze is verdrietig en volgens mij kunnen jullie dat samen wel oplossen?! Nina keek verbaasd en zei... tuurlijk kunnen wel dit oplossen. Nu was het mijn beurt op verbaasd op te kijken want ik had verwacht dat Nina woedend zou zijn na dat ze mij dat stomme briefje had geschreven...

Nina en ik liepen een stukje weg, ik had mijn fiets bij Thom laten staan en zag dat hij de fiets vast hield. Nina zei tegen mij " Luister eens Lies, ik heb je niets voor niets dat antwoord gegeven, ik zie heus wel dat jij Thom leuk vind, alleen jammer voor jou dat hij MIJN vriend is en dat ie ontzettend dol op mij is!" Je kan het wat mij betreft proberen om hem te versieren maar het gaat je niet lukken" Jeetje dacht ik.... wat een zelfvertrouwen... of moet ik mij juist heel lelijk gaan voelen, ach wat maakt het uit... ik heb hier al helemaal geen zin in! " weet je Nina, ik heb geen zin in dit gesprek! Ik vind Thom een leuke jongen maar heb geen gevoelens voor hem, dat loog ik natuurlijk maar ik probeerde zo overtuigend mogelijk over te komen. " Ik snap trouwens niet waar je het lef vandaan haalt om mij zo'n briefje te schrijven!!!" Ik vroeg alleen maar aan je wat jullie besproken hadden, ik schrijf toch niet op of Thom gezegd heeft of hij mij leuk vind ofzo??

Nina viel stil en dacht even na..... " waarom liep je dan jankend de klas uit?" Ik antwoordde " Ik voel me de hele dag al stinkmodder, geen idee waarom en dan kwam dat er ook nog eens bij... ik voelde mij gewoon voorschut staan... bedenk je eens wat voor roddels er komen...! Ik was boos maar had geen zin om jou voor banketstaaf te zetten, want wat mij betreft had ik je de volle laag gegeven!

Nina viel weer stil en begon raar te kijken en begon te grinneken... " jeetje wat ben jij een dramaqueen zeg!" En Nina liep weg...

Huh?! Pardon, is dit opeens einde gesprek ofzo? Ik snapte er niets van maar had geen zin om verder te gaan met dit gesprek.. Thom keek mij ook nietszeggend aan en volgens mij snapte hij er ook niets meer van..?!

Thom en Nina lieten mij achter en fietsten samen weg. Ik pakte mijn fiets en ging op weg naar huis.....

Eenmaal thuis aangekomen gooide ik mijn tas neer, en rende naar mijn kamer. Ik liet mij op het bed vallen, en vroeg me nog steeds af waarom Nina zo had gedaan. Ik vroeg me af hoe ik morgen de klas in moest lopen...Ik pakte een boek en begon te lezen..
Het ging over Tovernarij!
Het verhaal ging over een meisje dat een liefdesdrankje maakte, als zij dit op zou drinken, dat ze alle jongens kon krijgen!
Ik bladerde door en vond het recept..

Zal ik het nu wel doen? Zou ik dan Nina niet kwetsen? Ach, wat maakt het mij ook uit, zij was ook niet aardig tegen mij. En verder zal ze het niet merken. Eens kijken... wat zijn de benodigdheden...

10 rozenblaadjes
1 glas rozé
1 eetlepel suiker
1 druppel bloed
1 flinke lepel slagroom
5 aardbeien

Mmm ff kijken hoe je dit klaar maakt...

Snijd de rozenblaadjes heel fijn. Meng het door de slagroom. Vermaal de aardbeien tot moes. Meng dit met de rozenblaadjes en de slagroom. Voeg er 1 druppel bloed ( uit je duim) bij. Als laatste, dan ben je bijna klaar, voeg het glas rozé en de suiker erbij. Roer het goed door elkaar en doe het in een shaker. 10 minuten laten draaien. DAN BEN JE KLAAR!!

AUW!! Jeetje dat deed wel een beetje zeer.... moet dat nou echt die druppel bloed? Nou ja het zal wel... hapsekee daar gaat ie. Zo, nu ben ik klaar, jeetje het lijkt wel een milkshake... mmm nou ja misschien maar beter ook want dan valt het niet zo op... Ik zet het snel in de koelkast. Ik zal maar mijn naam er op zetten want zometeen denkt mijn broertje dat hij het kan nemen.

Ik kan niet wachten tot morgen.... zal Thom het nemen?

De volgende dag:

Ik werd al vroeg wakker, ik kon niet wachten om Thom het drankje te laten drinken. Toch twijfelde ik nog wel een beetje maar ach... wat kan er nou mis gaan? Ik zal zelf ook wel een slokje nemen zodat hij het vertrouwd, of zal ik gewoon net doen alsof ik het drink en hem dan wat aanbieden? Nou ja ik zie het wel!

Eenmaal op school aangekomen ging ik op het schoolplein staan, ver uit de buurt van Nina, daar had ik dus echt geen zin in... Mijn hart sloeg over, ik zag Thom mijn kant op lopen. Snel pakte ik mijn beker met mijn zelfgemaakte " shake". Ik deed net alsof ik aan het drinken was en dat ik het heel erg lekker vond. Het rook wel erg lekker en het zag er ontzettend lekker uit... toch probeerde ik het niet...

Thom kwam naast me staan. " hebben jullie het nou een beetje uit kunnen praten?" vroeg hij. Ik trok een somber gezicht en zei tegen hem, "ze heeft mij gewoon verkeerd begrepen, ik laat haar maar even met rust". Thom kreeg medelijden met me en greep me even vast, jeetje wat is het toch een lekkerding en zó lief...

" Zeg wat drink je eigenlijk?" " oh" zei ik, ik heb gister even wat uitgeprobeerd in de keuken. Het is eigenlijk goed gelukt! " Wat is het?" vroeg Thom. Het is een aardbeienshake. " Wil je het proeven"?

Nou ja, eigenlijk wel, mag het? " Jah" antwoordde ik, hier neem maar!

Thom nam een slok en.................

zei dat hij het lekker vond. Ik keek hem blijkbaar een beetje raar aan. Hij vroeg "Is er soms iets? heb ik soms een snor ofzow?" "Nee", zei ik, in mezelf denkend of er niet iets zou moeten gebeuren. Nou ja, ik kijk het nog wel een uurtje aan. In dat uur gebeurde er helemaal niets. Thom en Nina hingen gewoon om elkaar heen, en ik had zelfs het idee dat hij mij aan het ontwijken was.
Aan het einde van de schooldag, toen Nina al naar huis was, die was namelijk een uur eerder uit, kwam Thom naar me toe. "Er is iets wat ik je moet vertellen... Die shake van jou, die smaakte best lekker. Ik voel me helemaal goed ervan....

Opeens voelde ik zijn zachte lippen op mijn mond!
Mmm..Hij zoende echt lekker..
Opeens werd ik bruut naar achteren gerukt. 'WAAR DENK JIJ WEL NIET DAT JE MEE BEZIG BENT?!' hoorde ik schreeuwen.
Toen zag ik Nina staan..Oh Oh.... 'Ik..Ik..Ik kan ..' stamelde ik.
Opeens had ik een klap in mijn gezicht te pakken en lag op de grond.
Alles werd ineens zwart voor m'n ogen...

Toen ik weer wakker werd, wist ik niet waar ik was... Het leek wel op een... Ja, het was ook een blokhut. Ik dacht "een blokhut?" En toen herrinerde ik me alles weer. De shake, Nina, en de knal. Ooooh... nu ik er zo aan dacht voelde ik aan mijn gezicht. Alles bonkte, en deed pijn. Ik wist dat he niet veel kon zijn, want het was per slot van rekening alleen maar met de platte hand gedaan. Ik wilde op staan, maar hej, het ging niet. Ik voelde iets in mijn handen en voeten snijden...
Toen hoorde ik opeens achter mij een stem :"Zo, de verraadster is wakker geworden..." Alleen aan die woorden en de klank van haar stem wist ik dat het Nina was. Ik vroeg me af waar ik in terecht was gekomen, stom genoeg kwam ik er een paar seconden later achter....

Ik probeerde me te bewegen, maar het lukte niet. Ik keek naast me en zag Thom ook vast gebonden zitten.
Ik wilde iets zeggen, maar het lukte niet! Ik merkte dat er een zakdoek in mijn mond gepropt was. Bij Thom ook. Waaarom heb ik dit nou gedaan?Dacht ik.
Toen haalde Nina de zakdoek uit mijn mond. 'Waarom?' schreeuwde ze boos en gaf me een klap.
'Liefdesdrank..Thom..'stamelde ik verdwaasd.
'Wat l*l je nou!' riep Nina.
'Nou, ik denk dat ik jullie tortelduifjes maar even alleen laat he? Ik laat jullie morgen denk ik onderhand wel eens los!' zei Nina , ze glimlachtte gemeen en liep de blokhut uit, en deed de deur op slot. De sleutel gooide ze ergens buiten op de grond.

Hej, ik had die zakdoek nog uit mijn mond!
'Thom..Het spijt me..' fluisterde ik zachtjes tegen Thom.
'Ik wilde zo graag dat je me leuk vond..'
'Maar Lisa..' zei Thom. Hij had zijn zakdoek ook uit kunnen krijgen!
'Ik vind je ook leuk..' zei hij zachtjes.
'Maar..Je praatte nooit met me..' zei ik.
'Omdat..Ik dat niet durfde.' zei Thom en keek me aan.
'Waarom had je dan met Nina?' vroeg ik.
'Ik..Ik.. wilde je jaloers maken.' antwoordde hij.
WAT? dacht ik. Hij deed het zelf!Het liefdesdrankje hielp helemaal niet!
Ik wilde hem zo graag zoenen, maar ik zat immers vast!

Ik zat echt helemaal in de put...
Hij wilde me jaloers maken door met Nina te gaan ?
Hij had het beter recht in mijn gezicht kunnen zeggen.
Ik voel me nu zo verdomd alleen
Autsj mijn wang doet nog zeer van die klap.
Ik moet maar weer eens gaan
Maar ik zit nog vast

Maar toch..Ook al ging hij met Nina..Het was toch wel lief dat hij dat voor me deed, of niet? Ik wist niet meer wat ik ervan moest denken.
Ineens voelde ik een hand op mijn been.
'Heh?' mompelde ik.
Het was Thoms hand!
'Hoe kom jij los?' vroeg ik verbaasd.
'Ach, kwestie van een beetje frutten' zei hij en grijnsde.
Hij maakte me los.
Daarna gaf hij me een kusje op mijn voorhoofd.
'Je bent lief.' zei hij.
'Jij ook' zei ik en zoende hem vol op zijn mond.
'Mmm..'zei Thom en hij zoende stevig door
hmmmm Het was zo lekker...
veel beter dan met Nina, die wicht
En toen opeens:
'Ojee nu moet ik ECHT gaan, ik ben echt al veelste laat' zei ik
En Thom begreep me
en zei: 'is goed sgat, zie ik je morgen weer?'
En op dat moment kwam Nina naar buiten om te kijken of het nog in orde was
En ze was WOEDEND

En toen pakte Thom Nina vast en hield haar tegen.
Ze stond echt op ontploffen!
Ik rende hard weg en even later zag ik Thom op me af rennen.
Ik vroeg me af wat hij met nina had gedaan, ik bleef even stil staan om op hem te wachten, snel kwam hij naar me toe en hand in hand liepen we naar huis, hij bracht mij thuis omdat hij bang was dat er iets met me zou gebeuren. wat is het toch een schat!!! Toen we bij mijn voordeur stonden zoende hij me, ik onderbrak het en vroeg wat hij eigenlijk met Nina had gedaan?

"Maak je daar maar geen zorgen meer over. Die kom je niet meer tegen." "Oké", zei ik terwijl ik me serieus afvroeg wat hij dan gedaan zou hebben. Hij zou toch niet... Nee, Thom toch niet? Of misschein wel... Ik wenste hem welterusten, en ging naar mijn kamer. Ik weet het, het was een dom idee van mij, maar ik moest toch kijken of Nina thuis was. Ik pakte de telefoon, en belde naar haar huis op.
"Hallo, met Marjan"
"Met Liza. Ik voreg me af of ik Nina kon spreken."
"Ten eerste mocht ik je niet meer doorgeven van haar, ze wou je niet meer spreken. En ten tweede is ze niet eens thuis..."
"Ow... waar is ze dan naartoe?"
"Dat zei ze niet. ze zei dat ze even iets moest afhandelen."
"Oké. toch bedankt." zei ik en ik hing op.

Het eerste waar ik aan dacht was: wat zou Thom met haar hebben gedaan? UIt pure wanhoop....pakte ik het telefoonboek en ging Thom's telefoon nummer opzoeken.
Ah, daar was het nummer al!
Ik nam de telefoon en draaide het nummer. Na een paar seconden nam er iemand op. 'Met Thom' hoorde ik .
'Hey Thom, ik ben het , Lisa.'
'Hey Lisa!'
'Ik heb een vraagje.'
'Vertel'
'Wat heb je met Nina gedaan? Want ik belde net naar haar , en haar moeder zij dat ze weg was, even iets afhandelen.'
'Maak je nou maar geen zorgen, Lisa. Het komt allemaal goed!'
'Oke...'
'Ik ga ophangen, doeii!'
'Doei..'
Toen hoorde ik 'tuut tuut tuut'
Hij had opgehangen..

'Djees...waarom zegt hij het niet gewoon' mompelde ik in mezelf
Er spookte van alles door mijn hoofd heen.
'Wat zou die toch met haar gedaan hebben?'
Zou ze terug gaan?
'Nee, ik doe het niet voordat er weer wat gebeurt'
Maar ik wilde het toch wel weten.

Ik pakte mijn jas, een zakmes mee en liep de deur uit op weg naar de blokhut.
Het was eng en donker. Ik liep teug om haar zaklamp te halen.
En toen liep ik weer richting de blokhut...toen ik daar was schrok ik me kapot
Daar lag Thom op de grond!
Ik rende naar hem toe en checkte of hij nog ademde. Pff, hij ademde nog!
'Thom!Kun je me horen?' vroeg ik.
Geen reactie..
'THOOOOOM!' riep ik en de tranen stonden in mijn ogen.
'Thom word wakker..Word wakker..' zei ik , en de tranen stroomden nu echt over mijn wangen.
'Dat is je verdiende loon.' hoorde ik ineens achter me.
OHNEE, het is Nina !
'Vieze vuile tr*t! Waarom deed je dat, was je jaloers ofzow!' riep ik boos naar Nina.
'Hehe, dat verdienen jullie allebei eigenlijk wel ofniet! Vreemdgaan is niet slim he.. Maar ik moet nog iets afhandelen: Jou!' zei Nina en ze pakte me vast in de houdgreep.
Wat was ze sterk! Ik probeerde los te komen, maar het lukte niet..
Wat zou ze met me gaan doen?
'HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!' gilde ik zo hard als ik kon, maar ik wist dat het hooploos was.
'Houd je bek dicht, tr*t, of moet ik hem dicht slaan?' zei Nina en stompte in mijn buik.
Mijn adem stokte, maar ineens zag ik Thom bewegen!
Niets laten merken aan Nina!
'Laat me gaan Nina, dan zal ik alles doen wat je zegt!' zei ik nep.
'Oh, is dat zo?' zei Nina en lachtte.

"Ja, als je me dan laat gaan..." Nina keek mij vuil aan. Ik keek met een scheef oog naar Thom, en zag dat hij langzaam maar zeker op kwam. Op dat moment zag Nina hem bewegen, en gaf mij een klap op m'n gezicht. Ik hoorde haar nog zeggen : Vuile sl*et! Ik zie je wel kijken. Ik wist dat hij..... En toen werd het zwart.
Toen ik wakker werd, hoorde ik iets klotsen. Ik zag niets, maar hoorde alles. Ik kon me wel nog bewegen, dat merkte ik. Ik voelde om me heen en wou opstaan. Maar dat kon niet. Mijn benen zaten vast... Een paar minuten later hoorde ik Thom, zacht, maar toch tegen mij praten:"
Wat er ook gebeurd meis, ik zal je nooit vergeten. We vinden elkaar wel weer. We zijn voor elkaar gemaakt...."

'Ja Thom, we zijn zeker voor elkaar gemaakt' zei ik zacht en sloot mijn ogen.
Ik kon niks meer doen...Nina was de baas.
Toen ging Nina weg
Ineens schoot me iets te binnen...
Mijn zakmes!!!
Die had ze meegenomen..Snel sneed ze de touwen door en nam Thom in haar armen..
Ze keek in zijn zakken
En ja gevonden..Zijn mobiel en belde gauw haar ouders.

Plots schrik ik.... jeetje dat was me even een dag droom!! Oh het zal toch niet zo zijn dat het liefdesdrankje dat allemaal veroorzaakt? Jeetje zal ik het nou nog doen? Thom nadert dichterbij en mijn hart slaat nog een keer over.

Zoals in min dagdroom doe ik net of ik mijn shake drink. Thom komt naast me staan en vraagt of Nina en ik het een beetje bij hebben kunnen leggen. Ik weet het niet antwoord ik, ik heb het idee dat ze mij helemaal verkeerd begrepen heeft, het maakt niet uit. Ik laat haar voorlopig even met rust en dan komt het allemaal wel weer goed.

Thom keek naar mijn shake. " goh zegt ie creatief geweest in de keuken?" " Haha Ja, dat kan zo kan je het wel noemen". Wil je het proberen? vroeg ik? Nee dank je antwoordde Thom... ik heb net al wat gedronken, mijn buik staat er helemaal bol van!............
"Als je nou een beetje bewaard, wil ik straks wel wat proberen"..
'Oke!' zei ik.
Nina zou toch niet echt zo erg kunnen zijn? Dacht ik.

Later in de middag had ik nog steeds mijn shake niet opgedronken, tja ben gekke gerrit niet.... Meteen schoot er een gedachte door me heen... wat als ik het zelf zou opdrinken? Wat zou er dan gebeuren??? Misschien werkt dat ook wel?

Eenmaal op het schoolplein stond ik nog steeds te twijfelen over het drankje. Thom kwam naar me toe en zei " Jee, heb je nou nog steeds je shake niet opgedronken?" Nee antwoordde ik... ik heb er nog niet echt trek in gehad...

Mijn twijfels werden groter, zal ik hem het nog een keer aanbieden of laat ik het gewoon gaan? Of zal ik toch het drankje zelf opdrinken?

" Zeg dagdromer...., waar ben jij met je gedachtens zeg!?" Oh sorry... hihi het spijt me. Hoe is het met je? vroeg ik. Thom antwoordde met " gaat wel". Mijn nieuwsgierigheid groeide. " Dat klinkt niet echt overtuigend, Thom" ...

Neej weet ik maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om er over te praten... hoe is het met jou vroeg hij snel... " Met mij gaat het wel goed, zeg Thom als je ergens mee zit, kan je altijd bij me terecht he?!" Oei klonk dat niet TE lief?

Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en bood hem nogmaals mijn shake aan... " Thom, neem jij mijn shake maar, je kan het beter gebruiken als ik denk ik...?!

" Oh dat is lief van je" Ik bloosde... Thom lachte, hij voelde zich volgens mij wel best bij het idee dat hij mij liet blozen...

" Goh, lies... dat smaakt best lekker, wil je zelf eens een slokkie proberen?" Ik kon het natuurlijk niet weigeren, dat zou heel stom staan. Ik nam een slok en............
" Nou inderdaad, dat smaakt hartstikke lekker". Ik zei het toch, zei Thom. Tjonge je bent een keukenprinsesje voegde hij er nog aan toe. Jeetje nu bloos ik nog veel erger.....

Twee uur later zat ik in de klas en ik vloede me een beetje raar maar of dat nou kwam door het drankje of zat het tussen mijn oren? Ik besloot er geen aandacht aan te geven en gewoon bij de les te blijven.

De lesbel ging, pfieuw het uur was afgelopen en ik had verder geen lesuren meer dus op naar huis dacht ik zo! Ik voelde me associaal vrolijk. Alleen al de gedachte dat dit drankje zou lukken... goh stel je voor......

Thom stond met Nina te praten. Volgens mij was het geen fijn gesprek. Nina keek boos en Thom zijn gezichtsuitdrukking kon ik niet echt goed zien. Was hij verdrietig, blij of ook boos? Ik besloot om een stukje terug te lopen en achter het muurtje te wachten tot dit gesprek beeindigd was. Nina maakte gebaren met haar armen en liep rood aan van woede. Jeetje wat zal daar besproken worden??? Thom zijn gezicht zag ik nog steeds niet. Uiteindelijk pakte Thom haar vast en schudde haar een beetje door elkaar, niet hard. Het leek wel of hij haar iets duidelijk probeerde te maken..... Nina trok zich los, haalde haar schouders op en liep weg. Thom bleef achter en zijn schouders hingen een beetje naar voren. Nou, laat ik er maar ff heen lopen, ben toch wel benieuwd.

" Hey, zei ik zacht" Gaat 't? Thom keek me aan en zei " Ik snap er niets van Lies, ik ben goed voor Nina en toch....." Nu was het mijn beurt om er niets van te snappen, wat was er aan de hand?!

" Thom, wat is er aan de hand?" Thom vertelde mij dat hij Nina had zien zoenen met een andere jongen. Ik schrok, dit is het tegenovergestelde als in mijn droom..., mar rot was het zeker voor Thom. " Jeetje Thom, heb je dat echt gezien?" Ja antwoordde Thom. Met mijn eigen ogen.... weet je hoeveel zeer dat doet? " eh neej... maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend boos op haar bent..."

" Nou" zei Thom dat is dus het gekke, ik kan niet kwaad worden. Het doet zeer om je vriendin met een andere jongen te zien zoenen maar ik kan er niet boos om worden. Ik voel me zo goed. Het lijkt wel of ik dronken ben...

" Komt door mijn shake" voegde ik er aan toe als een grap. Thom moest ook lachen. " Tjonge Lies, ik ben blij dat je naar me toe bent gekomen, je maakt me aan het lachen. Je bent een lieverd, weet je dat?"

" ik stond met mijn voet heen en weer te schuiven en zei " ach.. t zal wel.." " Ik ga naar huis Thom, heb je zin en tijd om mee te lopen?" " Ja dat is goed" Gezellig!

Onderweg naar huis hebben we overal over gesproken over de gekste dingen en geloof me er hing een spanning tussen ons, ik voelde het en hij moet het ook gevoeld hebben....

Bij mijn huis aangekomen vroeg ik of hij nog een kopje thee wilde drinken maar hij vond het tijd om naar huis te gaan. We stonden tegenover elkaar, keken elkaar aan.... Ik voelde de vlinders fladderen in mijn buik, ik werd er zelfs een beetje misselijk van. We keken elkaar aan, diep in de ogen...

Ik knipperde met mijn ogen en zei " ok ik ga maar eens naar binnen" " oh, dat is goed.... zal ik morgen weer met je mee naar huis lopen? Ik vond het namelijk erg gezellig... " Ik vond het ook gezellig Thom" Lijkt me leuk, tot morgen dan en ik gaf hem een zoen op zijn wang.

NiNa_14

Re: [verhaal] Aardbeienshake (volledig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:00

leuk verhaal
maar ik ben niet zo gemeen als de nina uit dit ver haal hoor

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 21:31

Haha nee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:21

haha leuk schrijf je nog een einde? dit is zon open einde!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:46

das ook de bedoeling, het open einde

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:32

pharagirlke schreef:
haha leuk schrijf je nog een einde? dit is zon open einde!

Ik wilde inderdaad een einde schrijven maar dat kon niet meer....

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 14:48

Anders werd het verhaal veeels te lang

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:11

nee hooor hij mag nog veeel langer:P

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:30

van mij ook!!!!!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:42

van mij zou het verhaal ook nog wel langer mogen,
dat er zegmaar iets duidelijker een eind is..