[verhaal] Ilse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

[verhaal] Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 16:21

Omdat ik me verveelde(moet tot 5 uur op me broertje passen )
heb ik een verhaal gemaakt(met hulp van pattyrex) Vinden jullie het goedgenoeg voor de rest?

Citaat:
Ilse loopt naar haar kamer toe, boos door wat er daarnet gebeurde beneden.
Kwaad klapt ze haar slaapkamerdeur achter haar dicht, en denkt "Ik haat deze wereld! Ik haat het, die achterbuurt hier, die rotschool, alles!" Op dat moment gaat haar mobieltje af.
Ze pakt hem, en ziet dat ze een smsje heeft. nieuwsgierig opent ze het smsje en leest het: "heej meis! alles goed met jou? je kan me altijd bellen he! X Lian".
Snel veegt ze een traan weg, en toets ze het nummer van Lianne haar mobiel in, ze bellen zovaak met elkaar dat ze het nummer wel kan dromen. "Heeej Ilssiee!"hoort ze aan de andere kant van de lijn.
"Hooii!" probeert Ilse zo vrolijk mogelijk.
Blijkbaar merkt Lianne dat er wat mis is, "Ils wat is er meid?" Ilse kan zich niet langer groot houden, en barst in tranen uit.
"Ils rustig maar" Probeert Lianne haar te troosten, als Ilse weer een beetje rustig is verteld ze wat er is gebeurt.
Lianne luistert en door af en toe een "uhu" of een "ja" te antwoorden weet Ilse dat ze het verhaal volgt, en naar Ilse luistert.
"Ik Kom naar je toe Ils, ik bel je als ik bij de trein ben, dan moet jij me verder helpen" "oke" antwoordt Ilse, en ze hangen op.
snel start Ilse de computer op, en zoekt op hoe Lianne met de trein bij Ilse kan komen.
Na een kwartier gaat haar telefoon weer "Ik ben bij de trein en nu?" Ilse hoort dat ze buiten adem is, en probeert een grapje te maken, waar ze beide om kunnen lachen.
"Oke weer even serieus, je pakt treinspoor 2, en bij Amsterdam heb je 5 minuten om over te stappen naar de volgende trein op spoor 1 en die leidt naar Leiden Centraal.
Daar moet je overstappen van spoor 8b naar spoor 4, richting Haarlem, daar heb je 11 minuten voor.
Als je dan de trein in Haarlem hebt gehaald moet je me weer bellen, als je hem niet haalt moet je een half uur wachten oke? Oke, dan blijf je zitten en stap je op station Hillegom uit.
"zachtjes hoort ze Lianne aan de andere kant het hardop tegen zichzelf zeggen "spoor 2 dan spoor 1, daarna naar 4, Oke! Komt goed hoor Ils! Ik ga weer hangen want m’n trein vertrekt over een paar minuten!
Ilse glimlacht als ze de telefoon weer terugstopt in haar broekzak. "Wat is Lianne toch ook een lieverdje!" denkt ze hardop.

Na ruim een halfuur krijgt Ilse een sms "Ik heb hem gehaald hoor!" Ilse maakt een sprongetje van blijdschap! over een kwartier zal Lianne aankomen.
Snel rent ze naar beneden,Gelukkig! Niemand is thuis, ze huppelt naar buiten en pakt haar fiets. "oliebol!" schreeuwt ze.
beide banden van haar fiets zijn leeg gestoken.
Ze rent naar binnen toe, en zoekt de sleutel van de garage, vervolgens rent ze weer naar buiten, om de garage te openen , en zoekt de sleutel van de scooter van haar broer.
Als ze die gevonden heeft, rijdt ze voorzichtig de scooter naar buiten, en zet haar helm op.
"Oke" denkt ze "hoe moest het ook alweer?" Ilse denkt diep na, haar broer had haar vorige week nog geleerd hoe het moest.
"Ohja!" ze start de scooter, en draait het gas helemaal open. Gelukkig kan ze nog net op tijd de rem indrukken, en het gas loslaten.
"dat scheelde niet veel of ik was tegen de muur gebotst" denkt ze. "Oke overnieuw" voorzichtig draait ze het gas open, en rijd met een rustig gangetje weg.
Doordat ze niet snel rijd, hoort ze haar mobiel afgaan, en snel parkeert ze de scooter aan de kant van de weg, en neemt op.
"Met Lianne! Ik ben er hoor!" "Okee!! Eindelijk!! Je loopt nu naar de brug over het spoor, en wacht aan de andere kant op me.
Ga anders in het bushokje zitten, dan zie ik je wel.
Ik ben er bijna, oke?” Ilse is echt vrolijk, haar dag kan niet meer stuk! Eindelijk is die lieverd dan bij haar.

Snel stopt Ilse haar mobiel terug in haar zak, zet haar helm weer op en start de scooter.
Vlug rijdt ze naar het station toe om Lianne af te halen.
Ze zit een beetje te dromen en rijdt daardoor door een rood stoplicht heen, waardoor ze opeens hard getoeter hoort.
Ze schrikt op en kan nog net op tijd een auto ontwijken.
Ze bloost een beetje, gelukkig ziet niemand het door haar helm! Snel rijdt ze door, en denkt na over wat er gebeurt had kunnen zijn als die auto niet had getoeterd. Nouja, niet over nadenken nu, snel naar het station toe, haar vriendin wacht!

Aangekomen bij de afgesproken plaats ziet ze Lianne druk kletsen met een jongen, Lianne raar op als er opeens een scooter voor haar neus staat.
Handig haalt Ilse de helm van haar hoofd, en Lianne begroet haar met een knuffel zodra ze merkt dat het Ilse is.
Dan kijkt ze weer serieus. “Ils, wat doe je op die scooter?? Je bent nog veelste jong, en je kan d`r niks van!” Plaagt Lianne “Ga maar achterop, en doe die helm op! “ Ilse wil er tegen in gaan maar als ze de blik van Lianne ziet weet ze dat het niet zal werken.
Lianne geeft de jongen een knuffel, en rijden snel weg.
Doordat Lianne zo snel reed zijn ze al met 3 minuten bij ilse haar huis terug. “Jezus!” zegt ze “en ik deed er een kwartier over!” Lianne lacht. “jaa maar jij rijd bijna nooit scooter meid!” beide meiden lachen, en gauw zetten ze de scooter weer in de schuur.
Die Ilse open had gelaten. “FOEI!” Lacht Lianne, als ze merkenat Ilse ook de huisdeur had open gelaten.
Beide meiden maken het zich gemakkelijk op de bank met een cola en een grote zak chips tussen zich in.
Dan gaat de telefoon. “met Ilse” “Ja, met mama, heeju, papa en ik blijven vannacht ik leeuwarde slapen, omdat we geen zin hebben om naar huis toe te komen, je kijkt maar even wat je eet, en ik heb je broer opgebeld, die slaapt vannacht bij zn vriendin.” “Okee!” is Ilse haar antwoord.
Zodra ze afscheid genomen heeft, Kijkt ze Lianne eigewijs aan.. Lianne wilt weten wat er aan de hand is “We hebben vanavond..” Ilse wacht even “Het huis voor onzelf!” beide meiden gillen, Lianne zet de tv op de muziekzender TMF en precies op dat moment is hun lievelingsliedje op de tv “Music Factor lose control here we go!” De meiden zingen luidkeels mee.

Ilsiie

Re: [verhaal] Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:10

Jaaaaa Lian, supermooi verhaal schrijf je snel verder, ben benieuwd