[Tek] Opdracht voor Kilian, erg lastig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Opdracht voor Kilian, erg lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 10:23

Een opdracht die ik al tijden had liggen maar waar ik erg tegenop zag en wel om de volgende redenen:

* Voor het eerst een heel paard, heb hiervoor alleen nog maar hoofden getekend
* 2 paarden op 1 tekening
* Moeilijke houdingen: 1e paard staat te grazen, andere paard ligt op de grond
* Voor het eerst een bonte pony
* De tekening is een combinatie van 3 fotos: compositie (staand paard & liggende pony) en liggende pony van foto 1, lichaam staand paard van foto 2, hoofd staand paard van foto 3

Je begrijpt: een uitdaging dus... En toen ik eenmaal begonnen was, schoot het lekker op, dus eindelijk is de tekening voor Kilian af, van haar geliefde Kilian & Brammetje. Ze heeft hem al gezien. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, maar wees een beetje lief voor me want ik vond dit erg lastig

Foto 1: compositie & Brammetje
Afbeelding

Foto 2: lichaam van Kilian:
Afbeelding

Foto 3: hoofd van Kilian:
Afbeelding

De tekening:
Afbeelding

Klik hier voor een groter formaat

De scan heb ik wat donkerder gemaakt, vandaar dat ie wat korrelig lijkt, dit is op de echte tekening niet!

Ik ben zelf niet helemaal weg van het hoofd & de hoofd-hals-aanhechting, maar kan niet ontdekken waar het in zit... Op aanwijzing van Kilian heb ik het oog van het staande paard wat lichter gemaakt, op de echte tekening klopt het zo ook beter.
Heb ook gras toegevoegd omdat het anders zo raar was omdat ze nergens op stonden. Ik heb er bewust voor gekozen om het zo te laten, zodat de aandacht naar de paarden gaat en niet naar de omgeving. Maar mochten jullie nog tips hebben voor het verbeteren van de omgeving, dan hoor ik het graag. Ben alleen niet van plan om complete omgeving erbij te tekenen want dan leidt het af...

Commentaar is welkom, maar nogmaals, wees een beetje lief

quera

Re: [Tek] Opdracht voor Kilian, erg lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:29

die is moooiii
ik zou t egt niet kunnen hoor

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:33

Ik vind hem heel erg mooi.
De enige commentaarpuntjes die ik kan ontdekken zijn de strepen op het hoofd van het staande paard (doet me denken aan een vis, sorry ), en het hoofd is een beetje aan de kleine kant.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 10:50

Jettie schreef:
Ik vind hem heel erg mooi.
De enige commentaarpuntjes die ik kan ontdekken zijn de strepen op het hoofd van het staande paard (doet me denken aan een vis, sorry ), en het hoofd is een beetje aan de kleine kant.

Haha je hebt gelijk, die strepen zijn wel erg zichtbaar Zal het een beetje aanpassen op de echte tekening, hoewel ze daar niet zo ontzettend opvallen als hier. En ik zat ook al met dat hoofd, het leek me ook wat te klein... Maar daar wil ik niet meer aan gaan prutsen, veel te bang dat ik het verpest!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:18

Wow Tamara, hij is prachtig!
Alleen de nek zou ietsje dikker mogen.
Maar ga zo door

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:26

Ik vind hem super! Het hoofd is inderdaad uets aan de kleine kant, en lijkt een beetje 'uitgemergeld' , maar verder super gedaan met de schaduwen en alles

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:58

Ik vind het net zo'n chiraf sorry, het hoofd is veel te smal getekent, en de hals in verhouding met het verdere lichaam (grof) verder vind ik het een mooie tekening, alleen dat hoofd en die hals vind ik niet mooi.

Brammetje, is erg goed gelukt !! (veulen komt trouwens bij ons vandaag)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 13:03

Bedankt voor de reacties! Een giraf, dat zag ik er dan weer net niet in maar verder ben ik het op zich wel eens met het commentaar, dat waren ook echt de punten waar ik het meest moeite mee had, met de hals en het hoofd. Vooral omdat dat van 2 verschillende fotos moest en de houdingen daar net iets anders waren... Thnx verder!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:07

Ik vind hem prachtig hoor !!