* Voor het eerst een heel paard, heb hiervoor alleen nog maar hoofden getekend
* 2 paarden op 1 tekening
* Moeilijke houdingen: 1e paard staat te grazen, andere paard ligt op de grond
* Voor het eerst een bonte pony
* De tekening is een combinatie van 3 fotos: compositie (staand paard & liggende pony) en liggende pony van foto 1, lichaam staand paard van foto 2, hoofd staand paard van foto 3
Je begrijpt: een uitdaging dus... En toen ik eenmaal begonnen was, schoot het lekker op, dus eindelijk is de tekening voor Kilian af, van haar geliefde Kilian & Brammetje. Ze heeft hem al gezien. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, maar wees een beetje lief voor me want ik vond dit erg lastig

Foto 1: compositie & Brammetje
Foto 2: lichaam van Kilian:
Foto 3: hoofd van Kilian:
De tekening:
Klik hier voor een groter formaat
De scan heb ik wat donkerder gemaakt, vandaar dat ie wat korrelig lijkt, dit is op de echte tekening niet!
Ik ben zelf niet helemaal weg van het hoofd & de hoofd-hals-aanhechting, maar kan niet ontdekken waar het in zit... Op aanwijzing van Kilian heb ik het oog van het staande paard wat lichter gemaakt, op de echte tekening klopt het zo ook beter.
Heb ook gras toegevoegd omdat het anders zo raar was omdat ze nergens op stonden. Ik heb er bewust voor gekozen om het zo te laten, zodat de aandacht naar de paarden gaat en niet naar de omgeving. Maar mochten jullie nog tips hebben voor het verbeteren van de omgeving, dan hoor ik het graag. Ben alleen niet van plan om complete omgeving erbij te tekenen want dan leidt het af...
Commentaar is welkom, maar nogmaals, wees een beetje lief