[verhaal] Mensen zijn niet te vertrouwen ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jaquar

[verhaal] Mensen zijn niet te vertrouwen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 18:46

%$#@ COMPUTER !! roept Marieke boos :@ !!
Ze was net met Tom aan het praten, ze is hartstikke verliefd op hem en dan loopt die rot computer vast !! Ze schakeld de computer maar uit en spreekt hem morgen wel op school. Ze zou vanavond met haar vriendinnen naar het basketbaldveld gaan chillen.
Daar aangekomen ziet ze Tom !! Ze schrikt enorm en wordt rood. Tom is er met zijn vrienden en ze gaan samen een beetje chillen. Op eens gaat iedereen als een koppel weg maar er blijven nog 4 mensen over Lisa, Erik, Tom en Marieke. Marieke dacht natuurlijk dat Tom haar zou vragen en zou gaan zoenen maar Tom moest naar huis... Bah gemiste kans !! Toen ze alleen naar huis liep kwam ze haar oude vakantie vriendje tegen ze vond hem nog steeds leuk maar was verliefd op Tom en niet op hem.. Die jongen Joshua probeert haar te zoenen maar zij rukt zich los. Ze heeft slechte verhalen over hem gehoord dat hij mensen heeft vermoord die hem pijn hebben gedaan zij dacht oliebol ik heb ut uitgemaakt !! En rent zo hard als ze kan weg Joshua rent hard achter haar aan en pakt haar bij haar schouder... !!

Is het de moeite verder te schrijven of willen jullie niks meer?
gr. Amanda
Laatst bijgewerkt door Eline op 16-09-05 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aan je [tag]!

Eve_lien

Re: Mensen zijn niet te vertrouwen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:54

Eeh..
Vergeet je Tag niet in je titel, [verhaal] .
Verder spring je van de hak op de tak en is het verhaal nogal warrig.
Misschien eerst een beetje de verhaallijn uitleggen?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:59

nee zou ik niet doen ik vindt het ook een beetje verwarend

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:20

Ik vind het géén boeiend verhaal.. sorry, maar het gaat van dit naar dat. En als ik vind het niet realistisch over komen. Niet mijn uhm.. smaak

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:26

ik vind het wel leuk hoor.. van mij mag je verder schrijven

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:31

je kan er wel iets leuk vanmaken hoor, maar dat moet je er veel aan gaan veranderen
je zou veel meer moeten uitleggen in je verhaal en alles wat duidelijker maken, schijffouten eruit halen,...
en als je dat allemaal gedaan hebt kan je het misschien eens opnieuw plaatsen en nog eens vragen of je verder moet schrijven?
is maar een idee hoor

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:49

in een klein stukje gebeurt er veels te veel.
verder gebruik je kort a elkaar hetwoord chillen.
het begin is wel goed!
maar maak het iets langer.
dus bv:

ze schakelde de pc uit en besloot eerst maar eens een douche te gaan nemen.
ze had nl met haar vrienden afgesproken om te gaan chillen in het park.
eenmaal gedoucht nam ze nog ruim de tijd om haar haar te fochnen en zich op te maken,
het beloofde erg gezellig te worden.
enkele minuten later stormde ze de trap af, riep doei naar haar mam en sloeg de voordeur achter zich dicht.

aanegkomen in het park zag ze dat Tom er ook was!
ze kreeg koude bibbers in haar buik, en hoopte dat haar wens deze avond zou uitkomen.
hoe verder de tijd verstreek, hoe meer paartjes achter de muurtjes doken,...
na een tijd waren ze nog met 4 over, zijzelf, tom,lisa en erik.
Helaas moest Tom naar huis, en werd haar droom weeral niet vervuld.
ze bleef nog wat nakletsen, maar vertrok dan gauw ook naar huis.
onderweg...

zo is het al wat meer uitgewerkt en duidelijker, of niet?

jaquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:46

na ik stop wel !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:18

Ten eerste, waarom stoppen? Omdat mensen zeggen dat je dat moet doen? Kom op, voor wie schrijf jij nou? Voor jezelf of voor andere? Als je voor andere schrijft, dan moet je stoppen en niet meer beginnen. Maar ik neem aan dat je voor jezelf schrijft, omdat je er zelf lol in hebt.

Ik zal je even zoveel mogelijk tips geven, dat hebben andere al gedaan, maar zal eventjes kijken wat ik voor je kan betekenen.
Dutske heeft sowieso al gelijk, je moet het iets uitgebreider schrijven, maar de schrijfstijl moet je dus NIET Gaan overnemen, nijntje-stijl is het vervelendste wat er is.

Verder eventjes een waarschuwing. Ik wil je nu echt helpen, dus er komen een hoop op- en aanmerkingen op je. Dit is niet bedoelt om je af te kraken, als ik vond dat je er niets van kon, dan had ik niet de tijd genomen je te helpen met een reactie.

Spelling- Je spelling is super, wat ik nu van je heb gelezen althans. Je hebt 1 spelfoutje, dat is schakeld met een d, dat moet met een t. Schakelt dus. Verder is chillen eigenlijk geen goed nederlands woord, zou het dan ook vermijden, maar dat is je eigen keuze. Zet het in word, de meeste fouten worden eruit gehaald. Ook schakeld word bij mij rood onderstreept, was dus gemakkelijk te vermijden, maar geeft niets.
Als je iemand wil laten schelden, doe dat dan gewoon met scheldwoorden, en niet met dat soort tekentjes, dat ziet niet uit. Gewoon appelflap ofzo mag rustig in een verhaal. Maak het niet te gek om hele scheldpartijen te omschrijven.

Smileys- gebruik alsjeblieft geen smileys in je berichtje als je een verhaal typt. Heb je ooit een boek gezien waar smileys in gebruikt worden? Ik niet, en dat zal je ook nooit zien. Niet doen dus.

Opmaak- Je hebt om de een of andere reden een stuk dikgedrukt. Ik neem aan omdat ze daarna ergens anders heen gaan? NIET DOEN. Het is verwarrend en nogmaals, in een boek gaat het ook niet zo. Neem dat als voorbeeld. Gebruik daar alinea’s of zelfs witregels voor. Dus gaan ze naar een andere plaats? Druk een paar keer op die entertoets, zodat je op een nieuwe regel begint, of misschien zelfs een regel open laat. Ook als iemand iets zegt kan je dat het beste doen. Dat werkt het beste.

Leestekens- dit is eigenlijk in je schrijfstijl het meest storend. Op je leestekens is een hoop aan te merken. Gebruik als iemand iets zegt leestekens, en sluit die weer als er iets gezegd is, NA dat je de zin hebt afgesloten met een leesteken. Verder moet je voor een uitroepteken geen spaties zetten, ook een uitroepteken zet je meteen na de zin, zoals je dat doet bij een punt of een komma. Een voorbeeld:
%$#@ COMPUTER !! roept Marieke boos :@ !!
Haal de smileys weg en de vreemde tekentjes verander je in een scheldwoord.
ROT COMPUTER !! roept Marieke boos !!
Volgende stap: zet leestekens.
“ROT COMPUTER !!” roept Marieke boos !!
Na het uitroepteken dus.
“ROT COMPUTER!!” roept Marieke boos!!
Na een punt/uitroepteken/vraagteken enz. enz. (neem aan dat je dat geleerd hebt) zet je een hoofdletter.
“ROT COMPUTER!!” Roept Marieke boos!!
En voila, grammaticaal een goede zin, mooi voor het oog en goed te begrijpen.
(Naar mijn smaak moeten de hoofdletters weg, ik vind het niet mooi, maar dat is eigen keuze en dus ook absoluut niet fout.)

Tijden- oei oei, ooit gehoord van het verschil tussen tegenwoordige en verleden tijd? Je gebruikt ze allebei vreselijk door elkaar en dat mag niet!! Dus eventjes bepalen wat je wilt, en je werkwoorden veranderen, dat geeft al meteen overzicht.

Probeer even je stukje te herschrijven met mijn tips als je wilt. Kan nog wel meer opschrijven, maar goed, je verhaal afkraken maakt je vast ook niet vrolijker Lekker doorschrijven, als jij er maar lol in hebt.

jaquar

Re: [verhaal] Mensen zijn niet te vertrouwen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:38

nee ik stop niemand wil het en ik kan geen goede verhalen schrijven wil ut wel maja.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:48

mja, dan moet je zeker stoppen, je schrijft dus duidelijk niet voor jezelf ,maar voor andere. Dan moet je zeker niet schrijven, dan maak je jezelf namelijk belachelijk. Klinkt dom, maar zo zie ik het. Een schrijver schrijft ook voor zichzelf en niet voor andere. Als je veel positieve reacties krijgt, schrijf je ook niet sneller. Je schrijft als je zelf zin hebt, en dat doe je voor andere. En goed schrijven kan je alleen door heel veel te oefenen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:43

Je vraagt of het de moeite waard is om door te gaan en dan krijg je reacties die 'nee' betekenen en dan wordt je boos, vraag het dan gewoon niet of zo