[verhaal] Sophie, de paardenfluisteraar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAmigo

[verhaal] Sophie, de paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:08

Sophie de paardenfluisteraar

Het is maandagochtend, en Sophie ligt nog in bed. Pas als de eerste zonnestralen door de gordijnen heen over haar gezicht schijnen, opent ze haar ogen. Een paar keer knippert ze met haar ogen, rekt zich eens flink uit, en gaat dan recht overeind zitten. Ze ziet de zonnestralen tussen de kieren van de gordijnen door piepen, en dansende lichtjes vormen op het behang. Het is een opwekkend gezicht, haar kamer is ingericht met vrolijke kleurtjes, geel roze behang, en een zonnebloemgele vloerbedekking.
Opeens bedenkt Sophie zich dat het maandag is, en snel kijkt ze op haar wekker hoe laat het is. “O nee!” roept Sophie, als ze ziet dat het al 6:55 uur is. Snel springt ze uit bed, en schiet in haar kleren. Snel haalt ze een borstel door haar haar, en rent haar kamer uit, en glijdt dan met vliegende vaart van de trapleuning af. Snel zoekt ze haar schoenen bij elkaar, en zo snel ze kan doet ze haar gympen aan. Als ze de keuken binnengaat, ziet ze dat het hele gezin al ontbeten heeft. “He, slaapkop!” begroet meneer Molenaer zijn dochter vrolijk. “Hoi pap,” zegt Sophie, terwijl ze snel een boterham uit de broodrooster vist. “Aah, heet, heet, heet!” gilt ze, terwijl de boterham van haar ene hand naar de andere vliegt. Dan komt mevrouw Molenaer ook de keuken in gelopen. “Pas op, de boterhammen zijn heet.” “Daar kom je een beetje laat mee, mam,” zegt Sophie, terwijl ze druk tegen de boterham blaast.

Tien minuten later zit Sophie op haar fiets. “Ja mam, dag mam, ja ik kijk goed uit mam. Ja, daag, ik ga nu!” roept Sophie haar moeder over haar schouder toe, antwoordend op de bezorgde uitroepen van mevrouw Molenaer. Als Sophie de hoek om is, zet ze er wat meer tempo achter. Ze heeft vandaag het eerste uur frans, en meneer Visscher is best een aardige man, maar als je te laat komt bij een van zijn lessen, dan word je op het matje geroepen bij de directeur. Automatisch slaat Sophie de goede wegen in, deze route heeft ze al zo vaak moeten fietsen, die zou ze zelfs dromend kunnen fietsen. Als een speer schiet ze andere verkeersdeelnemers voorbij. De vijftien minuten die ze naar school moet fietsen, lijken nu wel uren te duren. Het lijkt wel of de wegen steeds maar langer worden, of er maar geen einde aan wil komen. Maar eindelijk, bereikt ze dan toch de weg, die leidt naar het St. Pieterscollege. Onder het trappen door, werpt Sophie snel een vluchtige blik op haar horloge. “Wat?” brengt ze uit. “drie voor half negen, dat red ik nooit op tijd!” En als je die morgen op de Berkelaan aan het wandelen zou zijn geweest, zou je daar een klein figuurtje op een fiets, in verschrikkelijk hoge snelheid, woest trappend voorbij zien komen sjezen. Ik weet niet of het zou kunnen, dat als Sophie nog was gestopt voor het zebrapad, dat het ongeluk dan niet gebeurd zou zijn, maar ik denk dat het zo heeft moeten zijn.

Wordt vervolgd...!

Reactie's, commentaar en tips zijn welkom, maar wees wel een beetje lief voor me...

Ik hoop dat jullie (iemand?!) het verhaal leuk vinden, ik weet zelf nog niet helemaal precies hoe het zal verdergaan en aflopen, maar ik weet wel al een beetje de hoofdlijnen.

Ik zet het volgende stukje erop, bij een paar reacties... (anders zit ik hier wat tegen een muur aan te schrijven)

quera

Re: [verhaal] Sophie, de paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:17

jaaahhh meer
erg leuk

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 15:11

dankje wel! Ik ga denk ik vanavond verder schrijven, maar ik moet nu snel naar mijn paardje!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:46

leuk stukje!!
ik zou zeker verder schrijven als ik jou was!!
ben benieuwd hoe het verder gaat!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:47

ik ga er zo nog een stukje op zetten, ga nu even schrijven!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 18:38

zo, ik heb weer een stukje geschreven. Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden...!Wie nog tips of commentaar heeft, dat is welkom! Hopelijk willen jullie het leuk, want ik heb er erg mijn best op gedaan!

Maar ja, het is nu eenmaal gebeurd, en niets kan het nog veranderen. Sophie hoefde nog maar een paar honderd meter af te leggen voor ze op school was. “Hehe,” zucht Sophie, als ze de school bijna bereikt heeft. Ze gooit haar hoofd naar achteren, om de haren, die voor haar gezicht zijn gekomen naar achter te schudden. Helaas ziet Sophie hierdoor de, in hoge snelheid naderende, vrachtwagen niet. Het is maar een fractie van een seconde, dat het duurde. Een fractie van een seconde, voor het gebeurd is, voor haar leven voorgoed veranderd zal zijn. Opeens begint er een auto te slingeren over de weg. Sophie kijkt even om. En dan gaat het allemaal heel snel, de auto begint volledig om zijn as te draaien, en de chauffeur van de vrachtwagen staat boven op zijn remmen, maar het heeft geen zin meer. De vrachtwagen knalt met veel herrie boven op de auto. Sophie draait zich om om te kijken wat er gebeurt, maar had ze dat maar niet gedaan, want opeens voelt ze een enorme klap op haar hoofd, en word het langzaam zwart voor haar ogen, en het duurt niet lang, voor ze totaal weg is van de wereld. Ze merkt niks meer van wat er gebeurd om haar heen, ze merkt niks meer van de vreselijke situatie die gaande is. Ondertussen rollen er allemaal vaten met chemicaliën de klep van de vrachtwagen, die los is gegaan, en Sophie tegen haar hoofd kreeg, af. Achter Sophie komt een automobilist aanrijden, die totaal niet oplet. Vlak voor Sophie merkt hij pas wat er gaande is, en remt nog net op tijd af. Een trailer komt ook aanrijden, maar raakt bekneld met een wiel achter een groot stuk touw. Kennelijk staan er paarden in, want door de hele straat is het angstige gehinnik te horen. Ondertussen is de hele straat in paniek, gillende mensen rennen heen en weer. “Hij ontploft, oh mensen help dan toch!” Ook zijn er sirenes van brandweerauto’s te horen, want er is een brand ontstaan in de vrachtwagen met chemicaliën. Met veel lawaai komt een van de brede brandweerauto’s de straat in gereden, maar doordat deze tegen de trailer aanrijdt, verliest de chauffeur van de trailer de macht over het stuur, en langzaam maar zeker zakt de trailer steeds schever, tot hij met een harde knal op de grond belandt. Geen geluid meer van de paarden. Opeens wordt de hele straat gevuld met een oorverdovende ontploffing, gevolgd door een vlammenzee, en steeds meer knallen.

Nou, dat was weer een stukje, en natuurlijk wordt het weer vervolgd!
Reacties, tips en commentaar zijn altijd welkom!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:10

ik vind het een erg mooi stukje!!
ben benieuwd naar het volgende;)

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:15

idd erg mooi stuk! ik ben benieuwd naar het volgende stukje

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:30

heel erg mooi stuk! Ben benieuwd naar het volgende

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:31

ik vind het ook best wel ene leuk verhaal hoor.
alleen is het laatste een beetje ongeloofwaardig. een brandweerwagen die tegen een trailer botst..

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:39

kan toch met een scherpe bocht ?
ik vind leuk verhaal, MEER
je moet echt doorgaan

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:53

bedankt voor alle reacties!! Idd, het klinkt misschien een beetje gek, maar dat heb ik nodig voor later in het verhaal! Ik zet er vanavond als het goed is nog wel wat op, maar ik kan er nu even niks opzetten omdat ik op school zit...

Bedakt iedereen!!!!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:02

Nou, ik heb er weer een stukje bij geschreven, wat eerder dan gepland, maar ja... Dit is een erg fantasierijk stukje, beetje onrealistisch, maar ja, in de schrijfwereld kan alles!

“Waar ben ik?” vraagt Sophie zich verbaasd af. Ze bevindt zich in een weide, met een heleboel bloemen. De zon schijnt, en het is lekker warm. “Wat is het hier mooi,” denkt ze verwonderd. Een stukje verderop is een rivier, die goud schittert in het licht van de zon. “Ik wil erheen...” denkt ze. “Ik weet niet waarom, maar ik... ik moet erheen!” dus baant ze zich een weg tussen de heide, en komt ze steeds dichter bij de rivier. Als ze bij de rivier is, ziet ze dat er een paard aangedraafd komt. Een wit paard, met wapperende manen. Het lijkt wel alsof hij zweeft. Wanneer hij Sophie nadert, staat hij stil. “Mooi is het hier, hè?” vraagt het paard. “Ja, zeg dat wel,” antwoordt Sophie. “Wil je hier blijven?” vraagt het paard. Daar moet ze even over nadenken. Het is hier zo mooi, zo rustig, zo fijn. Wil ik niet terug naar huis, naar school? Na een tijdje denkt ze bij zichzelf: “Nee, ik wil niet terug, ik wil hier blijven!” “Dan moet je door deze rivier heen. Als je aan de overkant bent zul je hier altijd blijven.” Meteen trekt Sophie haar broekspijpen omhoog, en begint te waden door het lauwe water. Na een paar passen draait ze zich om, en vraagt: “Paarden kunnen toch niet praten?” “Hier wel.” antwoordt het paard. “Hier kan iedereen praten.” Een frons glijdt over Sophie’s gezicht, maar na een paar seconden draait ze zich weer om en waadt weer verder. Opeens voelt ze een druk, ze kan niet meer verder. “Laat me los, ik wil erdoor!” roept ze. Maar iets blijft haar tegenhouden. Opeens hoort ze een stem, het is een stem, zoals ze er nog nooit een heeft gehoord, niet hoog, maar ook niet laag, ze kan maar niet vaststellen wat voor stem het is. Het klinkt heel bijzonder. “Sophie... je kan hier nog niet blijven.” “Waarom niet?” antwoordt Sophie na een tijdje. “Iedereen die hier komt, wordt verblindt door de schoonheid van deze plek, maar je taak op aarde is nog niet volbracht, daarom kan je hier niet blijven.” “Op aarde...” mompelt Sophie. “Waar ben ik dan nu?” “Je bent in de hemel, Sophie." Daar moet ze even over denken. “Ben ik dan.... dood?” vraagt ze na een tijdje. “Ja, wie midden in een zee van ontplofte chemicaliën zit, kan niet overleven.” “Maar...” “Wees maar niet bang, jij gaat nog heel wat jaren doorbrengen op aarde, maar wel met een bijzondere gave.” “Wat voor gave dan?” vraagt Sophie enkele ogenblikken later. “Dat merk je wel,” antwoordde de stem. “Krijg ik die van u?” vraagt ze dan. “Nee, dat is gebeurd door de chemicaliën die je over je heen hebt gekregen bij het ongeluk. Ga nu maar... Toe maar!” Sophie wacht even. “Dank u wel, God,” zegt ze dan, en ze wordt vervuld met een inwendige glimlach.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden, en nog bedankt voor de reacties iedereen!!

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:12

Ik vind het een heel leuk verhaal
dacht ff toen ik het begon te lezen van.. wat schrijft zij nu allemaal
Schrijf vooral verder

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:26

thanks!
Ik weet het, sommige dingen kloppen niet helemaal met de realiteit,
maar ja, fantasierijke verhalen zijn ook altijd leuk...!

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:26

meer, meer, meer hihi
ik vind het een supermooi/leuk verhaal

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:32

Ga zoo door! tis best wel een mooi stuk!
xx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:27

ikv ind het mooi. het is onrealistisch maar dat boeit niet! Veel verhalen zijn dat , denk maar aan Harry potter

Het enige dingetje. Heb jij ooit naar ketnet gekeken, ehm hoe noemde dat programma weer..van een meid die door chemicalien vanalles kon. (dingen laten bewegen met haar ogen, zich in een soort van 'vloeibare smurrie' veranderen etc etc) ik weet het weer: the world of alex mac?

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:04

mooi zeg, leuk verzonnen!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 07:20

vroeger keek ik wel eens naar ketnet, maar dat programma kan ik me eigenlijk niet herinneren.... whaha wel grappig

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:13

jahh meeerr
erg leuk hoor

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:13

Wanneer komt er weer een nieuw stukje?

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 15:26

Oke, ik heb weer een stukje geschreven. Heeft een beetje lang geduurd, vanwege problemen met internet enzo, maar nu dus toch weer een vervolg stukje! Hoop dat jullie het leuk vinden, en wil graag wat commentaar om mijn stijl te kunnen verbeteren!

Het volgende ogenblik, is Sophie weer op aarde. Ze bevindt zich in een witte ruimte, en om zich heen ziet ze allemaal mensen. Ze hebben witte jassen, en een kapje voor hun mond. Meteen weet Sophie waar ze is, ze is in het ziekenhuis, en deze mensen zijn natuurlijk dokters. Zodra de dokters zien dat Sophie haar ogen open heeft, beginnen ze allemaal door elkaar te roepen. “Ze leeft! Ze leeft weer!” “Hoera!” Dan ziet Sophie haar ouders en haar broers naast haar bed zitten. Ook zij zijn vervuld met blijdschap. Haar moeder krijgt zelfs tranen in haar ogen. “Lieverd...” is het enige wat mevrouw Molenaer weet uit te brengen. Dan pas merkt Sophie dat haar moeder haar hand vast heeft. Het ogenblik daarop wordt ze door iedereen omhelst, en gekust, en dan komt ook op het gezicht van Sophie een lachje. “Wilt u misschien even alleen zijn met uw dochter?” vraagt een zuster aan Sophie’s vader, en deze knikt van ja. Even later zijn alle dokters verdwenen uit het kleine kamertje. “Lieveling...” zegt mevrouw Molenaer, terwijl ze haar stoel wat dichterbij schuift. “Wat is er eigenlijk gebeurd?” Sophie vertelt het verhaal, voor zover ze het zich kan herinneren, waarop haar kleinste broertje roept: “Zie je nou wel Thijs, ik zei toch al dat zij altijd de coolste dingen meemaakt!” gelukkig wordt Danny al snel de mond gesnoerd, en voor Sophie kan protesteren begint haar vader snel te praten. “We hebben met de dokters gepraat, en ze zeiden dat je al heel snel weer naar huis mag. Vind je dat niet fijn soms?” vraagt haar vader als Sophie geen reactie geeft. “Eehh... uuhm.. wat zei je nou ook al weer?” vraagt Sophie terwijl ze verbaasd in haar ogen wrijft. “Misschien is het beter als ze nog even blijft liggen, ze zal nog wel een beetje versufd zijn door de verdoving.” zegt mevrouw Molenaer. En tot de jongens: “Komen jullie mee? We laten jullie zus nog even alleen, en dan krijgen jullie beneden bij de bar een colaatje.” Daar zijn de broers wel voor in, en zo komt het dat Sophie een paar seconden later alweer alleen is. “Nou zeg, mooie familie is dat!” denkt Sophie in haar hoofd. “Ze denken alleen maar aan cola, en niet aan mij, terwijl ik hier in het ziekenhuis lig!” “Ja maar Sophie, het was voor hun ook even schrikken, en zij weten ook niet goed wat ze moeten doen...” Sophie schiet overeind. Ze had het zich dus niet verbeeld net, de stem die ze steeds hoort in haar hoofd is er echt! “Het moet wel echt zijn,” denkt Sophie. “Ik kan me zoiets toch niet verbeelden?” “Het is ook echt Sophie. Waarom geloof je dat toch niet?” Een rilling loopt over Sophie’s rug. “Wie is dat toch...?” vraagt Sophie zich af. Meteen krijgt ze antwoord. “Ik ben......

Zo, dit was dus weer het stukje, de rest is voor de volgende keer!
Groetjes!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:42

Niemand?

Amber_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:58

Super verhaal doorgaan...
Volg het
Gr lisa