[Verhaal] De Ontmoeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Minte

[Verhaal] De Ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:12

Hallo,!

Na lang piekeren kwam ik eindelijk op de perfecte verhaallijn.
Ik vind hem zelf erg leuk bedacht, het is een andere stijl dan ik gewend ben maar dat is juist wel leuk.
Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Citaat:
‘’Mam, ik ga even voor de computer.’’ ‘’Ja, is goed alleen niet te lang want we eten zo meteen.’’ Waarschuwt mijn moeder. Snel loop ik de trap op.
Zou Marieke alweer hebben gemaild? Marieke is mijn mailvriendin, we mailen nou al zeker een jaar met elkaar. Elke keer is het weer een verassing wat ze me stuurt!
Tergend langzaam start de computer op, het is een wonder dat hij het überhaupt nog doet, want volgens mij komt hij uit de middeleeuwen. Als ik me heb aangemeld hoor ik meteen dat er post is. Onze computer maakt namelijk een schel gepiep als er post is.
Er zijn twee reclameberichten die ik meteen maar naar de prullenbak verplaats. De derde mail is gelukkig eentje van Marieke. Snel klik ik erop om het bericht te gaan lezen.

Aan: Nita_xX@bxsl.nl
Van: Mariekje_kiekediefje@gmail.com
Onderwerp: Goed idee!
Bericht:
Hai Nita!

Vanmiddag had ik een goed gesprek met mijn moeder aan tafel.(Dat is een erg zeldzaam verschijnsel…) We hadden het over vriendinnen en zo. Op een bepaald moment kwam jij ter sprake. Ik vertelde mijn moeder dat ik al twee jaar met je e-mail en je graag wilde ontmoeten. Mijn moeder vond het maar niks, want volgens haar wist je maar nooit met wie je nou werkelijk e-mailde. Er volgde een heftige discussie en daaruit kwam dat mijn moeder het goed vind, mits ze zelf meegaat. Want ja, misschien ben jij een vent van 43, ahum…
Maar als jouw moeder het goed vind komen ik en mijn moeder binnenkort even een dag langs of zo.

Mail me snel terug!
Kussies, Marieke.

Aan: Mariekje_kiekediefje@gmail.com
Van: Nita_xX@bxsl.nl
Onderwerp: RE: Goed idee!
Bericht:
HoiHoi Marieke!

Ik zal onder het eten míjn moeder proberen over te halen. Duim voor me dat dat geen problemen gaat geven…
Zodra ik nieuws heb mail ik je meteen hoor!

Zullen we dan bij ons afspreken? Dan kunnen we Katrina lekker knuffelen en zo…
Dan kunnen onze moeder lekker in de tuin zitten als het lekker weer is.
Ik zie het al helemaal voor me!

Groetjes, Anita…

Het is best moeilijk om de mails te typen die ze elkaar sturen, het kan zijn dat ik die nog verander.

Groetjes, Minte

EvelijnS

Re: [Verhaal] De Ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:23

Hey Aaf!

Verder hoor!
Ben je met 'De stalhulp' gestopt..?
Vind ik anders wel jammer, was een leuk verhaal!
En anders ga je maar op PS door.
Maar in ieder geval verder dus.

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:25

Hallo,!

Ja, ''De Stalhulp'' werd een sleur, en dan is het niet zo leuk om door te schrijven.

Groetjes, Minte

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:40

Hallo,!

Hier komt nog een stukje van het verhaal.

Citaat:
’’Mam, ik heb net weer een mailtje van Marieke gekregen. Ze wou me graag ontmoeten.’’ Zeg ik met volle mond. Mijn moeder slaakte een diepe zucht. ‘’Anita meisje, ik weet het nog niet hoor.’’ ‘’Jij denkt zeker ook dat er een oude vent voor het beeldscherm zit? Dat dacht de moeder van Marieke ook al, daarom wil ze erbij zijn als we elkaar ontmoeten.’’ ‘’Ik moet er nog even over denken hoor.’’ Ik besluit er nu maar over op te houden,
vanavond vraag ik er wel weer naar. Peinzend neem ik nog een paar happen van mijn spaghetti. ‘’Jij moet vandaag weer afwassen mam!’’ ‘’Wat ga jij dan doen vanavond?’’ vraagt mijn moeder. ‘’Ik denk dat ik zo Jolan even opbel en een buitenrit ga maken.’’ ‘’Als je maar wel voor tienen thuis bent!’’ ‘’Jahaa!’’
Ik sta op van de tafel en loop naar buiten. Eerst zal ik mijn mooie Katrina even gaan voeren! In een vlotte pas loop ik richting het weiland. Luid hinnikend word ik begroet door mijn mooie vosmerrie.
‘’Hé meisje.’’ Zeg ik terwijl ik haar over haar hoofd aai. ‘’Wacht even, ik zal je voer even halen.’’
Ik loop naar de stallen waar haar voer veilig ligt opgeborgen. Nietsvermoedend loop ik naar het kamertje. Daar krijg ik de schrik van mijn leven…

Ik hoop op leuke reacties, maar tips, en andere meningen zijn ook welkom. Maar wees lief voor me.

Groetjes, Avalon

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:49

Spannend...
Ik wil meer lezen, heb verder geen tips ofzo.

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:51

Hallo,!

Hij valt niet zo in de smaak als De Stalhulp
Maar ik hoop naarmate het verhaal vordert dat ze het dan wel leuker vinden worden.
Want het is echt een leuke verhaallijn vind ik.
Alleen het is heel erg moeilijk om de mailtjes tussen de meisjes te maken.

Daar zullen de meeste ook wel op afknappen, denk ik...

Groetjes, Minte

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:56

Zet de link van het verhaal anders in je onderschrift!
Doe ik ook, kijk maar.
Ik vraag me alleen af of mensen er op reageren...
Die mailtjes vind ik niet erg trouwens hoor.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:49

Haaaa,,
met een spannend stukje stoppen
das flauw
leuk verhaaltje tot nu toe!
leuk om te lezen,
vooral verder gaan

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:54