[verhaal] Het dilemma dat jongens heet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

[verhaal] Het dilemma dat jongens heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 18:28

Ik had inspiratie, en ben wat gaan schrijven. Hier komt het:

Hoofdstuk 1

Eind november 2004,

‘‘Mahaaaaam, je zou een hele tijd geleden al bellen naar de verkeersschool voor theorielessen...’’, Jammerde Ilva toen ze bijna geen geduld meer had om te beginnen met haar rijbewijs. 6 januari werd ze 18, de dag waarop ze ijverig zou starten met haar rijlessen.

“Jaja, rustig stukje ongeduld, ik héb al gebeld en de datum is ook al bekend”, deelde haar moeder mede. “dinsdagavond 14 december mag je om 19.00 komen in het theorielokaal. Elke week is er dan een les, die duurt twee uur per keer. Weet je zo genoeg madam?’’ Ilva slaakte een zucht van verlichting, en de opwinding was duidelijk van haar gezicht af te lezen.

14 December 2004, 18.45

Zenuwachtig begon Ilva de minuten af te tellen. Allemaal nieuwe mensen, een nieuwe periode in mijn leven. Ilva was altijd al gek geweest op auto’s en heeft jaren uitgekeken naar haar 18de verjaardag. Ilse, haar vriendin met wie ze mee kon rijden naar de verkeersschool, probeerde een gesprek te beginnen tijdens de rit er naartoe. Al wilde Ilva zo graag spontaan overkomen net als altijd, het lukte haar vanavond niet. Ze voelde zich niet zoals gewoonlijk, er leek wel iets te gaan gebeuren....

Met een verlegen blik stapte ze de garage binnen. Hier werden de lessen gegeven. Het was een klein, knus lokaaltje, genoeg om je prettig te voelen. Ilse schonk 2 kopjes thee in, één voor haar en één voor zichzelf.

De les was een paar minuten bezig, toen er nog iemand binnen kwam lopen. Een lange, brede jongen, met een hele nonchalante uitstraling. Tenminste, zo leek het op het eerste gezicht. Hij droeg een petje en daar onderuit kwamen dikke zwarte haren. Zijn duidelijk smerige werkkleding en zijn donkere ogen maakte het zo, dat Ilva haar ogen moeilijk van het stoere type af kon houden.

Eenmaal thuis startte ze msn op, waar Ilva zag dat iemand haar had toegevoegd. Ze accepteerde en kwam er later achter dat het een jongen was van de theorieles. Hij had haar e-mailadres uit het klantenbestand gehaald. Even twijfelde Ilva, maar al snel vroeg ze aan de jongen of hij ook het adres had van de andere jongen die aanwezig was.

“Hij komt online!!”, schreeuwde Ilva door haar kamer heen, zonder zich te beseffen dat haar ouders volop konden meegenieten. Als snel vroeg de jongen hoe ze aan zijn adres kwam, waarop ze besloot gewoon eerlijk te zijn. Ze vertelde dat ze het adres via Pim had gekregen, de andere lesgenoot. De jongen deed wat sceptisch, maar uiteindelijk kwam er een goed gesprek op gang. Ilva kon uit zijn nickname opmaken dat hij Sylvester heette.

Alleen als er voldoende animo is schrijf ik verder .

quera

Re: [verhaal] Het dilemma dat jongens heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:07

jaaa meeer

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:54

Meeeer

chantalW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:03

jaa heel leuk...!!! graag meer

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:53

Doe maar meer, ik vind het leuk.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:31

Er gingen een aantal weken voorbij en bijna elke dag sprak ze Sylvester. Ondertrussen hadden ze nummers uitgewisseld en belden ze regelmatig. Ilva kon haast niet wachten tot de kersvakantie voorbij was, en de volgende theorieles dichterbij kwam. Intussen maakte ze haar dagen vol met het maken van foto’s en het rijden op haar pony.

Hoofdstuk 2

Ongeduldig zat Ilva op de bank voor het raam te wachten tot de lesauto om de hoek kwam rijden. Vandaag was Ilva jarig, de nieuwe fase in haar leven kon nu echt van start gaan.

“Je hoeft nu alleen nog maar te sturen, de rest doe ik voor je.”, vertelde haar instructeur. Met trillende handen en een onzekere blik werd de auto gestart en voor ze het wist zat ze achter het stuur in een rijdende auto.

Toen de auto weer arriveerde voor het huis van Ilva, maakte ze een afspraak voor de volgende les. Hierna kon het wachten op aankomende dinsdag beginnen.

Ze vond het gek, dat ze de laatste tijd nog maar aan één ding kon denken; Sylvester. ’s Ochtends stond ze ermee op, en ’s avonds kon ze er niet van slapen. Op msn was het alleen leuk als ‘hij’ online was, anders had ze het woord afmelden al snel weer aangeklikt.

Dinsdag 11 januari 2005

Zo, nog een beetje oogschaduw en een lekker luchtje, dan moet het goed zijn; dacht Ilva in zichzelf. Vandaag was de dag dat ze Sylvester weer in zijn ogen kon kijken. Ze hoopte van binnen dat ze niet meteen knalrood werd als ze hem zou zien, een groot nadeel van zichzelf, stelde ze vast.

Een claxson. Dat moest de vader van Ilse zijn. Haastig stapte ze in, met een dubbel gevoel. Ze wilde hem zó graag zien, om erachter te komen of ze hem écht leuk vond. Aan de andere kant vond ze het eng, omdat ze nooit goed weet hoe ze zich moet gedragen tegenover leuke jongens...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:54

leuk, tip: ga niet te snel door de tijd.
xxiezz

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:10

bedankt voor de tip, maar die tijd gaat dadelijk wat minder snel hihi. Het verhaal is waargebeurt . En in die tussentijd gebeurde nou eenmaal niet zoveel .
Laatst bijgewerkt door Siets op 11-09-05 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:17

meeeeeerr leuke stukjes

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:58

En ik ga denk ik stoppen met dit verhaal .

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:06

waarom?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:02

Ik vind het een leuk verhaal
Waarom ga je ermee stoppen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:03

Ik ook, nu niet gaan stoppen hoor!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:06

Waarom zou je stoppen ? t is een leuk verhaal !

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 22:11

Omdat er niet genoeg animo was, leek het. Dan probeer ik nog een hoofdstuk om te zien hoe het dan gaat .

Hoofdstuk 3

Ze stapte (zichzelf sterk makend) het theorielokaal binnen. Sylvester was dit keer eerder, en keek geinteresseerd naar de ingang. Dat was het moment dat ze in elkaars ogen keken. Ilva’s hart leek op hol te slaan, zoveel invloed dat die blik op haar had. Sylvester was naar de kapper geweest, dat was het eerste wat haar opviel. Ook had hij dit keer nette kleding aan. Een modieuze spijkerbroek, met daarop een hele mooie trui. Het petje had hij nog op, maar ze bedacht dat dit misschien wel bij hem hoorde, ook buiten het werk om.

De les begon. Ilva kreeg er niet veel van mee, haar gedachten werden gevuld met die aan Sylvester. Ze keek uit naar de pauze. De vorige keer was hij samen met die andere jongen naar buiten gegaan in die tijd. Het leek haar een hele uitdaging om ook gewoon op te staan, en mee te lopen naar buiten. Dat was dé manier om te laten zien dat je interesse in hem hebt, dacht Ilva in zichzelf.

Al rookte ze zelf niet, en was het buiten stervens koud. Ilva stond buiten tegenover die onwijs leuke jongen, en dat was hetgeen wat telde. Hij had een rode neus van de kou, en zijn vingers hielden trillend de sigaret vast. Opeens begon hij zomaar een praatje, tegen haar!! “Hoe gaat het met je, Ilva?” Ze schrok op uit haar gedachten, en antwoordde een vlug: “Ja.. euh.. goed hoor! Met jou?” Hij moest gewoon merken dat Ilva er niet helemaal bij was met haar gedachten, en begon te lachen. “Trouwens, rook je?” “Nee”, antwoordde Ilva onzeker. In de hoop dat hij het niet dom zou vinden dat ze nu in die snijdende kou bij hem buiten stond. Maar daarintegen antwoordde hij juist op een heel andere manier “Oh, super. Begin er ook nooit aan. Ik vind het gewoon een onhandige verslaving”. Samen lachtten ze, en eindelijk brak het ijs. Nu wist ze zeker dat ze hem leuk vond, haar avond kon niet meer stuk.

“Ik denk dat we naar binnen moeten, de les begint zo” Begon Pim, die ze eigenlijk helemaal waren vergeten. Ilva voelde zich schuldig, want normaal probeert ze iedereen die er is in een gesprek te betrekken. “Oh ja, nouja kom maar, we gaan naar binnen...” Zei Sylvester, enigzins teleurgesteld.

Daarna vloog het laatste lesuur om. Té snel eigenlijk. Hierna moest Ilva weer een week wachten voordat ze hem weer zag. Aan hem vragen om een keer af te spreken vond ze nog te vroeg, en ze had geleerd dat zoiets altijd vanuit de jongen moest komen.

Eenmaal thuis begon het ritueel weer: Computer aan, aanmelden op msn, en kijken of hij online is. En ja hoor, de buikvlinders gevende Sylvester was al online. Ilva besloot het niet langer voor zich te houden, en vertelde hem na lang twijfelen de waarheid: “Ik denk dat ik je leuk vind Syl... Misschien dat ik in de toekomst wel wat met je wil beginnen...” Heel lang geen reactie, tot de jongen uiteindelijk koel reageerde. “Oh, echt? Nouja, dat had ik er helemaal niet achter gezocht eigenlijk.” Teleurgesteld verzon ze een smoesje om achter de pc vandaan te kunnen. Ilva had even helemaal geen trek meer in praten, laat staan met Syl...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:14

Leuk stuk !

In het begin is er nooit veel animo, komt vanzelf

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:17

Meer.
Leuk stuk.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:34

jaaaaaaaaa leuk! ben benieuwd hoe het verder gaat.... niet stoppen hoor! het is een goed verhaal.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:44

heeeeeeeel erg leuk om te lezen
ben benieuwd naar meer

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:14

oehh weer een leuk stukje, wordt interessanter omdat het waargebeurd is haha kom maar op met het volgende stukje!

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:22

Meeer

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:22

Leuk verhaal ga vooral verder

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:59

Leuk leuk, ik volg je verhaal vanaf nu ook hoor

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:29

Ok, hier nog een stuk leesvoer Onder voorbehoud van typfouten, want mijn spellingscontrole is overleden .

Hoofdstuk 4

De deur sloeg met een rotklap dicht, waarmee Ilva duidelijk liet merken dat ze thuis was. “Jemig Ilva, doe een beetje kalm, wil je?!” Reageerde haar moeder geiirriteerd. De laatste jaren was zoiets een duidelijke hint voor als Ilva iets dwars zat. “Ja sorry hoor, dat de wind op die deur staat, kan ik ook niet helpen!” Vol onbegrip schudde haar moeder haar hoofd van links naar rechts, en reageerde er verder niet meer op. Het kwam er wel een keer uit, hoopte ze van binnen.

Tegen haar zin in startte ze toch maar de computer op, het apparaat dat haar gister een onprettige avond had bezorgd. Chagrijnig keek ze naar het beeldscherm, omdat ze het rotding wel wat kon doen. ‘Waarom kan ik daarmee gewoon de gedachten van anderen lezen, wie zegt dat ik wil weten hoe hij zich voelt?’

Ja hoor, Syl was ook online. Het leek alsof die jongen met handboeien aan zijn pc zat vastgekluisterd. Hij was zowat dag en nacht online. Hij begon dit keer wél het gesprek. “Hey.” “Ja hoi...” reageerde Ilva duidelijk aangedaan door het gesprek van de dag ervoor. “Ik heb nagedacht” vervolgde Sylvester zijn beurt. “Oh, en wat is er uit dat brein van je ontstaan?” “Nouja, ik wil je niet nóg meer kwetsen, dus zeg ik het nu maar..” “Ja wat dan?? Zeg het dan ook.” Hier kon ze nou niet tegen. Een jongen die er dan tóch nog omheen gaat draaien... “Ik wil geen vastigheid Ilva, ik ben daar helemaal niet aan toe.” Weer een lange stilte, Ilva wist niet hoe ze hier op moest gaan reageren. “Oh ok... weet ik dat ook weer.” Dit keer was het Syl die niet meer wist hoe hij nog verder moest antwoorden, wat duidelijk merkbaar was. Hij zei vluchtig dat zijn hond nog naar buiten moest, en weg was hij.

Verdoofd van alle gebeurtenissen ging Ilva op bed liggen. Ze wist niet of ze nu moest huilen of opgelucht hoorde te zijn. Ze kon niets, voelde niets. Dat was in ieder geval wel duidelijke taal, hij wilde niets, en daar moest ze zich bij neerleggen.

2 weken later

Diep van binnen had Ilva nog steeds een zwak voor Sylvester. Dat viel niet te ontkennen. De laatste twee keer dat ze hem had gezien voelde ze dat haar hart een sprongetje maakte bij elk oogcontact. Toch had ze geprobeerd hem uit haar gedachten te verdringen. Hier had ze tenslotte niets aan, het zou toch niets worden. De laatste weken waren wel moeilijk, omdat Syl haar elke keer nog gewoon bleef aanspreken op msn, alsof er helemaal niets was gebeurd...

Begin maart

Dit was de laatste keer dat ze Syl zou zien, dat voelde Ilva. Morgen had Sylvester zijn theorie-examen. Hij kwam al een aantal maanden trouw elke week naar de lessen toe, en wist alles. Een teken dat hij móest slagen.

‘‘Toe nou, rotding!!’’ schreeuwde de tiener tegen haar computer. Dat was ongetwijfeld het apparaat in huis dat het meest werd uitgescholden. Ilva wilde weten of Syl geslaagd was, ergens hield die jongen haar dus nog ongelofelijk bezig. Jawel hoor; ‘Autotheorie op zak!!’ Hij was geslaagd... Dat hield in dat ze hem gister voor het laatst had gezien, nu kon het deleten van Syl uit haar gedachten écht beginnen...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:31

Leuk stuk !