[verhaal] Jody......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscarlover

[verhaal] Jody......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 16:32

Hallo, ik ben een verhaaltje aan het schrijven, omdat ik dat leuk vind om te doen.. Ben wel beetje benieuwd wat jullie ervan vinden.

Jody keek op zijn wekker, het was kwart over 5… De helle nacht had hij nog geen oog dichtgedaan. Er was een ijzige stilte, en het was warm buiten. Jody ging uit zijn bed, en liep naar benden.. Hij ging na de koelkast en pakte een flesje water, lekker koud net wat hij nodig had. Hij dronk de helft op, en opeens klapte de deur achter hem dicht.. “Vreemd” dacht hij, er staat geen briesje wind, en hij nam weer een slok. Nadat hij het flesje leeg had gedronken ging hij weer na zijn bed.. De trap op, opeens staat hij stil… Een dikke spin gaat via de trapleuning omhoog. Jody loopt rustig achter de spin aan, maar wanneer de spin omkeert en na beneden loopt, gaat hij snel weer terug. “oliebol” Zegt jody. Hij loopt na beneden, en haalt de vliegenmepper op. En mompelt “Heb ik weer, slaap ik de helle nacht slecht, en moet er juist nu zo’n stomme spin lopen” Jody is bang voor spinnen, wanneer hij weer de trap op loopt is de spin weg, hij is er niet meer. Jody baalt “nou kan hij overal zitten” Hij loopt de trap op, en kijkt goed of hij de spin ergens ziet zitten, nergens. Wanneer hij voor zijn de deur van zijn kamer staat ziet hij hem, net op de drempel! Hij probeert hem met de vliegenmepper dood te slaan, maar de spin is te snel, en kruipt onder de deur van zijn kamer door… Jody doet de deur open, en ziet de spin nergens “Jakkes!! Dadelijk zit hij onder mijn bed”. Jody loopt weer na benden, en besluit maar op de bank tv te gaan kijken, ondertussen valt hij is slaap. Opeens schrikt hij wakker, er zit iemand bij de deur… Hij probeert het slot open te krijgen. Jody word een beetje bang, wat zal het zijn… Hij weet het niet, hij gaat een beetje verder na achteren, en hoopt dat diegene bij de deur hem niet ziet. Opeens een harde bonk tegen de deur.. Jody schrikt. Hij denkt na, wat zal hij doen, zijn vader roepen! Of het zelf proberen op te lossen. Hij besloot het laatste te gaan doen. Hij loopt na de deur.. met een bevend stemmetje vraagt hij: “wie is daar.” Het is even stil. Daarna hoort Jody iemand hard weglopen. ‘Hij zal wel verkeerd zijn’ dacht Jody.. Toch had hij er geen lekker gevoel bij. Zonder weer aan de spin te denken gaat Jody na zijn kamer, en kruipt onder de dekens. Het is 8 uur wanneer hij op zijn wekker kijkt, en enkele minuten later valt hij is slaap..

Moet ik ermee doorgaan??

Oscarlover

Re: [verhaal] Jody......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 19:49

Niet goed??

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:53

BEst spannend van mij mag je doorgaan:)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:25

Mwaah sorry, maar het boeid mij niet zo, of het aan het het schrijven of het verhaal ligt weet ik niet.. in ieder geval,als je het zelf leuk vind om te doen, moet je zeker doorgaan.. succes

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:19

eejjjzzz.......ga er maar mee door hoor!! Best wel goe verhaal hoor greetzz willy

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:18

ga idd maar gauw verder! ben erg benieuwd

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:47

Ben ook wel benieuwd hoor!

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:29

Ben al bezig

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:48

“Jody” word er geroepen door zijn vader, Jody wrijft een keer in zijn ogen. Hij kijkt op de wekker, half 10. “Jody, opschieten, we zijn te laat” word er weer geroepen, Jody denkt na. Wat zal er zijn.. Opeens weet hij het, hij gaat snel zijn bed uit, en doet zijn kleren aan. De koffie staat al klaar, en Jody drinkt het snel op. “Jeetje” schreeuwd Jody, “dat is heet”. Na enkele minuten staat hij klaar om weg te gaan. Zijn vader komt achter hem aan, en ze gaan in de auto zitten. Zijn vader start de auto, en ze rijden weg. Nog geen 10 meter verder slaat de auto uit. “Kapot” zegt zijn vader. “Nou ja het moest er toch een keer van komen”. Lachte hij. Jody was boos, “kom opschieten” zegt Jody. Samen stappen ze de auto uit, Jody’s vader gaat naar binnen, en belt een taxi. Jody denkt aan gisteravond “of zou die man er mee te maken hebben” mompelt Jody. Opeens schreeuwt zijn vader na buiten dat er zo een taxi komt. Jody schrikt zich een hoedje. Hij wist het niet, het was ook zo raar. Zou hij het zijn vader nog vertellen, maar dat zette hij maar snel uit zijn hoofd. Enkele minuten later komt er een taxi aan, Jody roept zijn vader, en snel stappen ze in. Op na het honkbalveld, door het slechte slapen was Jody het bijna hellemaal vergeten. Hij had zich er zo op verheugd, en de kaarten waren zo duur. Zijn favoriete team zal spelen, hij had er zo van gedroomd om ze in het echt te zien. Op het honkbalveld aangekomen, was er niks. Niemand, hellemaal niks. Jody en zijn vader keken elkaar een keer aan. Ze pakten de kaarten uit de tas, en keken. Het moest wel hier zijn, ze hadden allang moeten beginnen. Jody snapte er niks van, en belde zijn vriend op die ook heen zal gaan. Zijn mobiel staat uit, dan misschien maar bij hem thuis proberen. Ook daar neemt niemand op. Jody en zijn vader snappen er niks van, ze stappen de taxi in, en zeggen dat ze weer na huis willen. De taxi chauffeur antwoord niet. Wanneer ze kijken, is de plek van de bestuurder leeg. Ze hadden geen auto deur horen open of dicht gaan. Het was een raadsel, hoe kon dit allemaal.
Jody en zijn vader stapten uit. En besloten maar te gaan lopen, en onderweg even langs het huis van Jody’s vriend te lopen… De helle weg waren ze diep in gedachten. Jody dacht na, of het voorval van gisteravond er mee te maken zal hebben. Hij besluit het zijn vader maar te vertellen. “Heey pa” zegt Jody. “Ja jongen” antwoord zijn vader. “Hoorde jij gisteravond ook iets”? “Nee, was er wat dan”? Jody twijfelt, was het dan allemaal een droom. “Nee, niks ik dacht dat ik wat hoorde maar het zal wel niets geweest zijn”. Antwoordde Jody. Hij besluit maar niks te vertellen. Bij het huis van zijn vriend aangekomen, bellen ze aan. De deur word geopend. En zijn vriend doet open…

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:54

meer, meer, meeeeeeeeer spannend hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 01:03

een paar tips

let op bij spelling, laat msntaal/vlaams uit verhalen.
Ik kan ook geen spelling, tis een kleine moeite om er word spelling controle over te laten gaan.

ik heb niet verder gelezen dan een paar zinnen omdat ik al zo iets had van 'ohnee! weer zo eentje'