Next dan maar 
Opeens kwam Chris binnen, hij wou me helpen de stift van mijn gezicht te halen, maar ik duwde hem weg. Ik zei dat ik geen hulp van hem wou, dat hij toch bij Joey hoorde. Hij snapte het niet, en ik ook niet. Hij was de enige in mijn helle leven die me wou helpen, en wat doe ik, ik zeg dat hij weg moet gaan. Ik voelde me de helle dag ellendig, en zat met die fout in de maag, er was nooit, maar ook echt nooit iemand geweest die me wou helpen. Het was raar, toen ik thuis kwam vonden mijn ouders me anders dan anders, een stuk vrolijker. Ik wist niet wat het kon zijn, maar ik merkte het zelf ook wel. Die avond gebeurde er iets raars, Chris belde me op, en wou ergens afspreken. Want hij wou het hebben over het voorval in de w.c. Ik wou eigenlijk niet, maar iets in mij zei dat ik het moest doen, en ik sprak af om 8 uur in een barretje. Ik was erg zenuwachtig, want ik had nog nooit een afspraakje gehad. Maar aan de andere kant was ik bang, dadelijk hoorde hij wel bij Joey. Maar toch wou ik het proberen. Ik kwam daar aan, hij was er al. Ik keek goed om me heen en zag Joey nergens, het was een enorme opluchting. Ik ging bij hem aan de tafel zitten, hij wou wat meer over me weten, en hij vroeg ook waarom ik gepest werd. Ik zei dat ik niet wist waarom, hij zei dat hij het ook niet snapte, omdat ik wel een leuke meid was. Alles werd erg verwarrend, en nog steeds snapte ik niet. We hebben daar tot 11 uur gezeten we hebben de helle tijd gepraat, het was erg leuk, en gezellig. Die nacht heb ik eindelijk een keer goed geslapen, en ik droomde over Chris en mij, hoe leuk we het hadden. Maar hellaas was dat een droom, en niet de werkelijkheid.
Vandaag had ik al wat meer zin om naar school te gaan, en ik had er al een veel beter gevoel over. Ik was zelfverzekerder, en ik wist dat iemand me wou helpen. Ik liep dit keer voor het eerst gewoon over de straat heen, zonder me te verschuilen achter de bosjes. Ik was wel bang dat het weer te gewaagt was. Maar alles viel mee. Toen ik op school kwam, stond Chris me daar op te wachten, ik was opgelucht. Toen kwamen we bij Joey langs, mijn hart ging sneller kloppen. Joey gaf me een stomp, en duwde me op de grond. Of was het toch waar ”Hoorde Chris toch bij Joey?” Ik begon te twijfelen, het was ook te mooi om waar te zijn, en mijn ogen begonnen weer te tranen. Ik wist niet meer of ik hem moest vertrouwen. Ik zat daar op de grond in de gang, en Joey stond voor me. Ik keek om me heen, nu begreep ik het. Chris wou me wel helpen, maar hij werd vastgehouden. Ik voelde me schuldig voor de problemen waar ik Chris mee had opgezadeld. Joey gaf me nog een schop na, en zei ”Ik had je toch al gewaarschuwd dat je bij Chris moest wegblijven”. Ik zei niks. Chris schreeuwde: “Ik wil zelf bepalen wie mijn vrienden zijn, en als dit dan de gevolgen ervoor zijn kan me niet schelen, want bevriend zijn met jullie zou erger zijn”. Ik was blij, en lachte, er was toch nog iemand in de wereld die om me gaf. Ik had het gevoel dat vanaf nu alles anders zou worden. En dat was ook zo, dat voor iedereen de situatie was verbeterd was ook niet waar. Chris die zo moedig voor mij opkwam, werd nu ook gepest. Het was voor mij een stuk minder, maar dit kon ik hem niet aandoen. We spraken die avond af, om naar de bioscoop te gaan, ik ging eerst bij hem langs. We praten wat over die middag op school. “je bent mijn held” zei ik tegen hem. “Ik moet je wat vertellen” zei hij tegen mij. Ik was bang, wou hij niet meer bij me zijn, of voelde hij zich niet goed. “Vanaf het eerste moment dat ik je zag, ben ik verliefd op jouw!” Zei hij… Ik schrok, maar was blij, geen enkele jongen had dat ooit tegen mij gezegd. “Ik vind jou ook leuk!” zei ik tegen hem. We gingen die avond naar de bios, en hadden veel plezier. De volgende morgen ging ik bij zijn huis langs, en wachtte op hem...