Digtale camera voor mijn verjaardag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Digtale camera voor mijn verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:10

Ik ben 10 september jarig en word dan 14.
Ik vraag geld aan mensen die iets voor me willen kopen of geld aan me willen geven.. Dan wil ik graag een goede kwaliteit digitale camera met display schermpje die ook filmpje kan maken kopen. Zelf ga ik er ook voor sparen met me zakgeld. Wie weet een leuke camera met goede kwaliteit met display schermpje ? Die ook graag met draad in je pc stopt en dat je fotos er dan op komt heb namelijk geen pc waarmee je zo'n kaart in moet stoppen..

Dus wie weet een leuke camera ?

Mizora

Re: Digtale camera voor mijn verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:20

Zelf heb ik een Olympus digital camera C-765 ultra-zoom. Heeft kabeltje voor aan de tv en aan de computer (usb), heeft een eigen soort oplaadbare batterij+lader meegeleverd, en een schijfje van 16 mb. 10x optische zoom, 40x seamless zoom(denk digitale zoom) en 4.0 megapixels effective. Kan filmpjes maken, maar daar heb je eigenlijk wel een groter kaartje voor nodig. Heeft ook een draagband voor om de hals met zacht stuk voor de hals, schermpje 2x3 cm. kost 270 euro geloof ik.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:27

Leuk
Hoeveel fotos kunnen er dus op ?
En 270 is geloof ik wel duur kan denk ik niet hoger dan 150 euro ofzo moet ik nog even zien..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:39

Ik heb een kodak easyshare CX 7430, met 4.1 megapixel en 3.0 optische zoom, kan filmen en scherpe actiefoto's, hele leuke camera.
Kostte mij 170 euro, maar zal inmiddels wel goedkoper zijn

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:03

Gaaf Ik ben van plan om camera te kopen bij mediamarkt zo goedkoop mogelijk en dat je mooie scherpe fotos kan maken ook het liefst actie en dat er wel veel fotos op kunnen met draad voor in je pc voor fotos erop zetten en dat je ook nog goed kan inzoomen filmpjes ook graag met geluid

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:52

mensen ook met voorbeeld fotos hoe je camera fotos maakt ?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:41

Ik denk niet dat je voor 150,- een camera kan vinden die haarscherpe actiesfoto's maakt en van goede kwaliteit zijn. Misschien dat ze er wel zijn maar ik ben ze nog niet tegenkomen. Ik denk dat je iets richting de 200/300,- (meestal nog hoger) zit wil je alles hebben wat je zoekt.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:57

Quarterh0rse schreef:
Ik denk niet dat je voor 150,- een camera kan vinden die haarscherpe actiesfoto's maakt en van goede kwaliteit zijn. Misschien dat ze er wel zijn maar ik ben ze nog niet tegenkomen. Ik denk dat je iets richting de 200/300,- (meestal nog hoger) zit wil je alles hebben wat je zoekt.

De camera die ik heb koste zo alleen de camera 150 euro...maakt goede/scherpe bewegingsfoto's en filmpjes met geluid.

Is trouwens ook met kabel voor aan de computer te doen (PowerShot a60 van Canon) (heb deze goedkoop gekregen omdat dit de laatste was )

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:06

ik heb een konica/minolta 3.1 megapixels. Omdat de 5 megapixels(of 6) al weer uit is heb ik m gekocht voor 166,- . Ik vind de foto's wel mooi en hij is makkelijk in gebruik.
Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:14

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:36

Manon_S schreef:
Gaaf Ik ben van plan om camera te kopen bij mediamarkt zo goedkoop mogelijk en dat je mooie scherpe fotos kan maken ook het liefst actie en dat er wel veel fotos op kunnen met draad voor in je pc voor fotos erop zetten en dat je ook nog goed kan inzoomen filmpjes ook graag met geluid

Dat is geen slim plan.
punt 1: Ik heb zelf een hele nare ervaring gehad met de mediamarkt, camera stuk (altahns, klepje sloot niet meer maar hij maakte nog wel fotos) en had nog wel garantie, dus ik hem weggebracht, maand later kreeg ik een brief, of ik kon 200zoveel euro betalen en hem heel en gemaakt weer terugkrijgen, of ik moest 57 euro oid betalen voor de kosten voor de oorzaak te achterhalen en dan een camera in stukjes terugkrijgen óf ik kon er afstand van doen.
ze hebben mij geen toestemming gevraagd oid of ze hem uit elkaar mochten halen (en toestemming vragen moet altijd!!) heb er uiteindelijk afstand van gedaan en mediamarkt nog een brief geschreven waar we ook neits meer van terughoorden.
ze zijn leuk lief en aardig als je iets koopt, maar als je klachten hebt zijn ze niet thuis.
En ik ben niet de enige met zo'n soort ervaring.
Ik koop iig nooit meer iets bij de mediamarkt *word weer boos als ze eraan denkt*

punt 2: Je wilt een zo goedkoop mogelijke, maar dat vind ik ook niet slim, ja het kost je wel minder geld, maar meestal gaan goedkope camera's niet zo lang mee en is de kwaliteit veel minder.
dan kan je beter een maandje of 2 wachten en sparen en een wat duurdere camera kopen met meer kwaliteit en minder risico van vroegtijdig kapotgaan.
Want je krijgt spijt als je een camera koopt van 100 euro en hij is binnen 6 maanden kapot en als je nog even door had kunnen sparen had je 200 gehad en had je een veel mooiere en mindersnelkapotgaande camera kunnen hebben.

*lang verhaal sorry maar ik geef je even mijn mening + ervaring*

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:55

je hebt gelijk
ik weet verder geen winkeltje bij ons in de stad die cameras verkoopt..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:03

Als je eenmaal spaart voor een goede camera zal ik wel goed sparen voor een iets duurdere goede camera dan een goedkopere Goedkoop is duurkoop... Maar verder heb ik geen idee welke camera voor jou geschikt is.

Misschie deze site een optie: www.kieskeurig.nl

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:34

Lipydo schreef:
Goedkoop is duurkoop...
Dat hoeft niet. Als je gewoon een simpele camera wilt zonder 12x zoom, 5 MP en wat al niet dan hoeft dat echt niet zoveel te kosten. Kijk in de winkel eens rond of ze misschien een leuke aanbieding hebben en lees er dan wat reviews van online. Dan vind je vast een leuke!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:51

is goed bedankt voor al jullie reacties

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:20

Pattypaard schreef:
Quarterh0rse schreef:

De camera die ik heb koste zo alleen de camera 150 euro...maakt goede/scherpe bewegingsfoto's en filmpjes met geluid.

Is trouwens ook met kabel voor aan de computer te doen (PowerShot a60 van Canon) (heb deze goedkoop gekregen omdat dit de laatste was )

Toch weet ik zeker dat die camera geen scherpe foto kan maken van een paard dat flink aan het galoperen is. Voor zoiets zit je eenmaal toch in een wat hogere prijs klasse en kan je gaan denken aan een spiegelreflex.
Maar als je alleen wat rijfoto's wilt en echt foto's voor eigen gebruik dan is zo'n camera prima!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:48

Ik heb een HP 4.1.
Heeft goed kwaliteit

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:30

Ik zou voor een canon gaan. (voorbeeldjes in mijn profiel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:56

2ehans geen optie? toen ik 10 was heb ik mijn eerste digi camera ook 2e hans gekocht wat toen nog een redelijk goed ding was (2.1 megapixel was toen hoog en ik had 1.5 geloofk) en onbeperkte filmmogelijkheden voor 150€ dat was het dan ook wel, heb hem voor 125€ gekocht toendertijd, nu zou je er 75€ voor betalen denk ik

Als ik jou was zal ik gewoon goed rondkijken op bv. marktplaats