Ook 12 , dacht ik.
Is altijd jammer dat zwarte paarden zo'n zwart vlek worden he ?
Daar zal ook nog wel een betere instelling voor zijn denk ik.
Vandaag nog even gespeeld ermee , het blijft wel ZO waanzinnig gaaf dat hij zelf het beeld stabiliseerd !!
Sta je ergens op een gebouw in te zoomen waarvan je de tekst op de gevel niet met het blote oog kan lezen zo in de verte.
Afijn , inzoomen , en je ziet het goed. Maar de camera stil genoeg houden dat lukt echt voor geen meter 
Knopje half indrukken zodat hij scherp kan stellen , na een seconde zegt hij piep en zie je een groen vierkantje in beeld , gevel blijft door je beeldschermpje heen zwiepen omdat je de digi niet stil genoeg kan houden zo buiten al richtend met zoom , toch klik je...en staat er verdorie haarscherp op !!!!
Echt wel ZO ontzettend gaaf !!! Supermachtig.
Hoe kan het zeg dat hij dat zwiepende beeld zo scherp pakt , schitterend is dat 
Je hoort ook vanalles gebeuren in die camera , dat hij de lens (lenzen ?) meebeweegt , grappig subtiel geluidje is dat 
Hier , foto's gemaakt vanuit de kantine van m'n werk , dus door het raam heen terwijl het knap warm en zonnig fel licht was : dat past hij ook allemaal zelf aan. Richt ik hem binnen in de kast dan licht het schermpje vanzelf op , draai ik hem dan naar de kantine waar meer licht is dan corrigeert hij ook weer tot goed beeld (gaat heel snel en vloeiend) en richt ik naar buiten dan heb je een halve seconde een wit schermpje van het felle zonlicht , maar meteen herstelt hij weer zodat je normaal beeld hebt.
Vanuit de kantine gekeken of dat uitstekende takje er nog zat in de heg zo'n 150 meter verderop , schat ik. Even lachen , zat er nog steeds dat rare ding 
Wederom niet in beeld te krijgen zowat met die 48 keer zoom , toch klikken , en dit is het resultaat :

Bord van kozijnenboer , met blote oog niet te lezen wat er nou opstaat.
Via het schermpje ook niet omdat je hem niet stil genoeg kunt houden... toch klikken :

En wat zijn dat voor rare zwart puntjes op het dak daar in de verte 
Zie je ze ? Echt even zoeken met blote oog.
Ook even foto