[Verhaal] Stalhulp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Minte

[Verhaal] Stalhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:49

Hallo,!
Ik ben begonnen met een (vervolg)verhaal.
Nadat ik de verhalen hier op bokt.nl heb gelezen begon het bij mij ook te borellen, dus ben ik begonnen met een waargebeurt verhaal over de dood van een paard.
Al snel ben ik ermee gestopt omdat ik het te moeilijk vond om het te schrijven.
Toch wil ik doorgaan met schrijven, maar geen waargebeurde verhalen. Hier is mijn nieuwe creatie, een fantasie-verhaal.
Ik hoop dat het in de smaak valt!

Zoals elke dag ben ik op de manege te vinden. Hier help ik in de beginnerlessen of ben bezig met het uitmesten van de stallen. De meeste hier op de manege zijn erg aardig, maar natuurlijk zijn er ook altijd een paar die je kunt missen als kiespijn!
Zoals die verwende Manouk en Lara die alles beter weten.
Ik hoor bij de groep mensen die elke dag op de manege is om te helpen.

Ik ben druk aan het vegen als Manouk binnenkomt. Ze heeft een zwart rij jasje aan met daaronder een spierwitte rijbroek, haar leren rijlaarzen maken het geheel compleet.
Ik zucht als ik naar haar kijk, zulke mooie en vooral dure kleren; ze lijkt wel een ruiter!
In werkelijkheid kan ze helemaal niet rijden en met paarden omgaan Ho maar!
Zonder me een blik waardig te keuren loopt ze me voorbij naar haar paard.
Manouk’s paard is een rank grijs paard dat naar de naam ‘Revolution’ luistert.
Ik ben klaar me vegen en loop naar ‘Het Spullenhok’ om hem in te ruilen voor een kruiwagen en een mestvork.
Als ik klaar ben en Het Spullenhok weer verlaat heeft Manouk Revolution al op de poetsplaats vastgezet. ‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.
’’Ja, maar jij bent een stalhulp!’’
Nors duw ik de kruiwagen voor me uit naar Revolution’s stal. Manouk doet nooit iets zelf, ze gebruikt ons als slaafjes. Ik parkeer de kruiwagen voor Revolution’s box en haal de mestvork eruit. Het zaagsel dat eigelijk wit moet zijn is bruin en nat. Ik besluit alles eruit te scheppen. ‘’Zo Iris, daar ben je nog wel even zoet mee!’’ Het is de stem van Thijs, ook één van de stalhulpen.
‘’Ja ik weet het, maar hoe zou het ook in Manouk opkomen om eens uit te mesten.’’
’’Je hebt gelijk, het is een verwend nest.’’ ‘’Zal ik je anders even helpen?’’ bied Thijs aan.
’’Dolgraag, want anders ben ik rond 6 uur nog niet klaar!’’
Als hij wegloopt om nog een mestvork te halen hoor ik een harde klets gevolgd door het snerpende gegil van een paard…

Wat vinden jullie ervan, zal ik doorschrijven?

Groetjes, Minte

Minte

Re: [Verhaal] Stalhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:51

Hallo,!

Ik was vergeten erbij te vermelden dat ik erge moeite had met het eerste stuk.
Pas als ze in het verhaal weer uit het spullenhok komt ging het schrijven makkelijker.
Het beginstuk verander ik dus nog!

Groetjes, Minte

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:57

meer!!!!

xxx

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:58

Hallo,!

Hier is nog een reactie van mij :
Ik heb het stuk meteen maar verandert, want ik vond het niet lekker om te lezen en er zaten naar mijn mening fouten in!
Citaat:
Ik ben één van de stalhulpen van manege ‘Het Klavertje Vier’.
Ik help ik in de beginnerlessen of ben bezig met het uitmesten van de stallen.
De meeste mensen hier op de manege zijn erg aardig, maar natuurlijk zijn er ook altijd een paar die je kunt missen als kiespijn!
Zoals die verwende Manouk en Lara die alles beter weten.

Ik ben druk aan het vegen als Manouk binnenkomt. Ze heeft een zwart rij jasje aan met daaronder een spierwitte rijbroek, haar leren rijlaarzen maken het geheel compleet.
Ik zucht als ik naar haar kijk, zulke mooie en vooral dure kleren; ze lijkt wel een ruiter!
In werkelijkheid kan ze helemaal niet rijden en met paarden omgaan Ho maar!
Zonder me een blik waardig te keuren loopt ze me voorbij naar haar paard.
Manouk’s paard is een rank grijs paard dat naar de naam ‘Revolution’ luistert.
Ik recht mijn rug en kijkt om me heen. De grond is helemaal schoon, en ik ben dus klaar!
Ik loop naar ‘Het Spullenhok’ om hem in te ruilen voor een kruiwagen en een mestvork.
Als ik klaar ben en Het Spullenhok weer verlaat heeft Manouk Revolution al op de poetsplaats vastgezet. ‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.
’’Ja, maar jij bent een stalhulp!’’
Nors duw ik de kruiwagen voor me uit naar Revolution’s stal. Manouk doet nooit iets zelf, ze gebruikt ons als haar slaafjes. Ik parkeer de kruiwagen voor Revolution’s box en haal de mestvork eruit. Het zaagsel dat eigelijk wit moet zijn is bruin en nat. Ik besluit alles eruit te scheppen. ‘’Zo Iris, daar ben je nog wel even zoet mee!’’ Het is de stem van Thijs, ook één van de stalhulpen.
‘’Ja ik weet het, maar hoe zou het ook in Manouk opkomen om eens uit te mesten.’’
’’Je hebt gelijk, het is een verwend nest.’’ ‘’Zal ik je anders even helpen?’’ bied Thijs aan.
’’Dolgraag, want anders ben ik rond 6 uur nog niet klaar!’’
Als hij wegloopt om nog een mestvork te halen hoor ik een harde klets gevolgd door het snerpende gegil van een paard…

Dit is veel beter (vind ik!)

Groetjes, Minte

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:01

Leuk verhaal. schrijf door!
xx francien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:03

ik vind het een goed verhaal en wil graag meer lezen!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:09

Hallo,!

Dankjewel voor de leuke reacties, ik zal bezig met een vervolg.

Groetjes, Minte

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:12

Minte schreef:
‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.

Dat meisje met Revolution heet toch Manouk, en niet de stalhulp? Of heb ik het verkeerd gelezen..

Verder goed verhaal! Doorgaan jij!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:13

Leuk verhaal door gaan hoor

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:18

elovesp schreef:
Minte schreef:
‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ Roept ze vanachter haar paard. ‘’Het is jouw paard, dat hoor je zelf te doen.’’ Zeg ik.

Dat meisje met Revolution heet toch Manouk, en niet de stalhulp? Of heb ik het verkeerd gelezen..

Verder goed verhaal! Doorgaan jij!

Allereerst dankjewel!

En met dat stukje word met ''De stalhulp'' de Ik persoon bedoelt.
Nadat stukje waarin word gezegt ''Het is jouw paard dat hoor je zelf te doen'' zegt Manouk nog wqat tegen de stalhulp oftewel de Ik persoon.
(is moeilijk uit te leggen!)

Groetjes, Minte

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:28

Nee, volgens mij heb ik het een beetje verkeerd gezegd.
Ik bedoel:
De stalhulp heet toch niet Manouk?
Dat meisje met Revolution heet toch Manouk?

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:30

Hallo,!

De stalhulp = Iris
Meisje van Revolution = Manouk

Groetjes, Minte

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:21

Ik vind het heel spannend
Verder schrijve :D:D:D :j:j

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:28

Leuk verhaal, Elovesp bedoelt denk ik dat bij jou de zin is:
‘’Manouk mest de stal van Revolution ook even uit.’’ dan roept die Manouk het tegen zichzelf er moet staan: Iris mest de stal van Revolution even uit.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:31

Verder schrijven wat mij betreft

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:56

Hallo,!

Hier is het beloofde vervolgstuk.

Ik laat de mestvork vallen en schiet de box uit. Het is verschrikkelijk wat er dan voor mijn ogen afspeelt. Ik zie hoe Revolution alle onmogelijke sprongen uitprobeert om de harde klappen te ontwijken. Zo hard ik kan ren ik erheen. Een paard bestraffen mag, maar je paard verwonden is niet toegestaan! Als Manouk de zweep weer naar achteren zwiept om weer toe te slaan ruk ik het ding uit haar handen. ’’Blijf af, trut!’’ bijt ze me toe. ‘’Nee, niet als jij je paard zo afranselt!’’ Ze kijkt me woedend aan. ‘’Had hij maar niet op mijn voet moeten gaan staan, rotknol.’’ Haar ogen vullen zich met tranen maar ik voel geen sprankje medelijden.
‘’Manouk ik vind het beter dat je naar huis gaat.’’ ‘’Wij zorgen wel voor je paard.’’
Het is de stem van de manege eigenaresse Mirjam. Boos draait Manouk zich om en loopt stampend weg. Als de deur achter haar dichtvalt komt iedereen weer ik beweging.
’’Thijs jij verzorgt Revolution, Michelle jij mest de box van Revolution verder uit.’’
’’Iris, jij komt met mij mee.’’ Gehoorzaam volg ik Mirjam naar haar kantoortje.
Mirjam zakt neer op één van de stoelen, ze gebaard dat ik hetzelfde moet doen met de stoel voor haar. Een paar seconden is het stil…

Groetjes, Minte

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:00

Natuurlijk wil ik meer!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:38

Meer meer meer het is spannend

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:45

jee leuk verhaal,
Meeeeeeeer!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:03

verder

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:39

door gaan

vanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:46

hey,,

je moet echt doorgaan,, het is superspannend man!!
ik wacht op je vervolg..........

groetjes .....

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:43

leuk verhaal..!
doOrgaan hoor..!!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:06

Hallo,!

Hier nog een (vrolijk!) stuk.
Het blijkt toch allemaal niet zo erg te zijn.

Dan schraapt Mirjam haar keel en zegt: ‘’Ik vind het heel goed hoe je hebt gehandeld Iris.’’
’’Je hebt Manouk laten inzien dat het niet kon wat ze deed, en dat vind ik dapper van je.’’
’’Al een halfjaar kom je hier elke dag op de manege, en je verricht geweldig werk.’’
’’Na vandaag weet ik het zeker, jij moet maar een verzorgpony krijgen!’’
Mijn mond vormt een grote glimlach. Dit was het laatste dat ik had verwacht te horen.
’’Be… Bedankt!’’ Stamel ik. ‘’Ik zat te denken aan Loesje, omdat haar verzorger een paar weken geleden is verhuisd.’’ ‘’Maar het is jouw keuze natuurlijk.’’
Mijn ogen worden nog groter. Loesje is één van de privépaarden van de manege.
Het is een prachtige appaloosa merrie van 7 jaar.
‘’Als dat zou mogen, dolgraag!’’ antwoord ik. ‘’Dan is Loesje vanaf nu je verzorgpaard, en dan blijft ze mits je haar goed verzorgd.’’ ‘’Het eerste kluisje aan de linkerzijde is van haar.’’
’’Daar hangen de benodigdheden.’’ ‘’Je kent verder de regels neem ik aan?’’
‘’Ja, die zijn bekend!’’ Mirjam staat op van haar stoel en rommelt wat in de bovenste la van haar bureau. Dan houd ze een sleutel omhoog en geeft het aan mij.
’’Ga haar maar gauw poetsen!’’ Dan hoeft ze geen twee keer te zeggen. Meteen spring ik op en ren naar de stallen. ‘’Zo jij hebt geen slecht nieuws gekregen.’’ Zegt Thijs als ik langs hem ren. Ik besluit hem zo meteen alles te gaan vertellen, nu wil ik bij Loesje zijn.
Ze ziet me al aankomen, met haar oortjes naar voren wacht ze tot ik bij haar ben.
’’Hé meisje, vanaf nu hoef je je niet meer te vervelen, want ik ben namelijk je nieuwe verzorger.’’ Loesje besnuffeld de zakken van mijn bodywarmer om te kijken of er nog wat lekkers in zit. ‘’Ik moet je teleurstellen meisje, ik heb geen snoepjes meer.’’
Ineens was ik niet meer interessant, en liep Loesje naar de achterkant van haar box.
Ik besloot haar halster en borstels uit de kluis de halen en haar eens lekker gaan borstelen.
Met de sleutel stevig in mijn vuist geklemd loop ik naar de kluisjes. Wat had Mirjam nou gezegd? Eerste kluisje links volgens mij. Ik gok het er maar op en steek de sleutel in het sleutelgat. Gelukkig heb ik het bij het rechte einde en kan ik het kluisje openen.

Het eindigt niet spannend, maar ik hoop dat jullie toch nog wachten op het vervolgstuk .
Ik vind het namelijk heerlijk om het te schrijven en wil er graag mee doorgaan. Maar ja, ik kan het niet altijd superspannend maken want dat is het in het echte leven ook niet.

Groetjes, Minte

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:27

leuk, leuk
Hoop dat het nog wel wat spannender wordt, want ik denk als het zo blijft dat het wel wat langdradig gaat worden..