Zuchtend sloot Merel haar boek dicht dit was al de zoveelste keer dat ze gewoonweg niet toe kwam aan haar huiswerk, maar wat was er nou belangrijker haar pony Quincy of haar huiswerk? Natuurlijk wist ze dat haar moeder toch haar huiswerk belangrijker vond, maar Merel zelf dacht daar heel anders over. Misschien had haar moeder toch gelijk en moest ze maar eens een verzorgster zoeken..Met veel kabaal stampte ze de trap af. ‘’ is je huiswerk af ?’’ vroeg haar moeder direct. ‘’ehm.ja ‘’ loog Merel, en liet zich neervallen in de bank voor de tv. ‘’eh.. mam ‘’ probeerde Merel voorzichtig, ‘’Ssst’’ zei haar moeder met een geirriteerd gezicht. Ach haar moeder gaf toch niet om Quincy dus was het maar beter ook dat ze maar gewoon zelf een verzorgster zocht. Snel rende Merel de trap op naar haar kamer waar de computer stond. Met een zoemend geluit ging de computer langzaam aan. Dus ben jij diegene die ik zoek? Reageer dan snel! Zo haar advertentie was geplaatst, snel gleed Merels blik over haar wekker, negen uur, ze gaf nog snel haar konijn eten en kleede zich om.Merel ging in bed liggen lezen maar bedacht zich dat ze beter even een advertentie kon maken om in de supermarkt neer te zetten, ze krabbelde wat op een stuk papier, legde het toen weg en deed haar lichtje uit. Snel schoot ze weer omhoog,en tegelijkertijd schoot ze in de lach al die zorgen voor niets! Morgen was het zaterdag, dus ze hoefde niet naar school dus ook niet zo vroeg haar bed in. Snel schakelde ze haar computer weer aan, ze ging maar eens dat supercoole spel doen dat Kim haar had aangeraden, volgens Kim was het een moeilijk spel het waren in ieder geval meer dan tien levels maar verder was Kim niet gekomen.Haar beeldscherm trilde heen en weer, dat betekende e-mail. Met een zuch opende Merel haar inbox, ze las snel het mailtje over er stond in:
Hay,
Ik ben de perfecte verzorger voor je ponny.
Ik het Fieke en ik ben 10 jaar oud.
Ik kan heel goed kunstjes leren maar dan heb ik wel een sweep nodig.
Ik weeg 30 kilo.
Fieke
Haha Merel lag in een deuk, dacht dit meisje werkelijk dat ze hier serieus op in ging.
Merel speelde verder met het moeilijk spel, spannend zeg ze zat al in level 12!
Haar beeldscherm trilde weer een mailtje. Merel las het mailtje rustig over en klikte enthousiast op beantwoorden, dit kon nog weleens de geschikte persoon zijn.
Ze schreef dat het meisje morgen naar Quincy kon komen kijken en als het klikte evt kon proefrijden. Al snel had Merel een mailtje terug: Ok, ik morgen bij jou stal om 10 uur, groetjes Sandra. Merel sloot haar computer af en met spanning sliep ze in.