[tek] Weer een paard..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

galopeerder

[tek] Weer een paard..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 19:49

Het was alweer even geleden dat ik een paard had getekend dus ik dacht laat ik het weer eens doen! Ik heb nu op ander papier gewerkt dan normaal (speciaal tekenpapier), maar ik moet zeggen dat ik er niet echt precieze dingen op kon tekenen, maar het voordeel was dus dat je de precieze foutjes ook niet zag. Het eerste wat me opviel toen ik klaar was dat de hals te smal leek, maar toen ik vergeleek met de foto was het wel precies. Al leek het op de foto niet zo en op de tekening wel. Verder vind ik de hals links te donker, al wijkt ook dat niet veel af van de foto.
En verder, al vind ik het vaak een beetje stom om dit er bij te zeggen (omdat je vaak toch wel ziet hoe iets is getekend), is het echt zo dat hij in het echt donkerder is en dan toont hij mooier. De scanner heeft hem erg licht gemaakt. Dus de tekening is hetzelfde maar sommige dingen vallen anders uit omdat het lichter is.

Afbeelding

En om te vergelijken

Afbeelding

Ik vind hem niet echt lijken, het hoofd lijkt breder en de hals dus smaller dna op de foto, maar als ik zo kijk lijkt het toch echt in dezelfde verhoudingen getekend te zijn...

Maar goed wat vinden jullie? Zelf vind ik hem niet echt zo geweldig gelukt, mss volgende keer toch weer gewoon papier gebruiken..

Edit: ik denk dat ik het probleem van de hals zie. Doordat ik de vorm nét iets anders heb getekend van de hals lijkt hij van een andere kant bekeken, dat is wat ik denk tenminste. Ik denk dat ik toch nog maar wat ga aanpassen.

Nynkk

Re: [tek] Weer een paard..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:34

inderdaad.. het paard is heel erg 'uitverband' de verhoudingen kloppen echt van geen kanten..
Het gene wat ik wel erg mooi vind.. is je manier van inkleuren..
Dus werk nog even aan de verhoudingen. en dan komt het zeker goed..

angellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:38

ik vind de rechter oor een beetje te klein. verer de hals mag wel iets dikker, verder vind ik de tekening best wel gelukt.

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:47

sietskuh schreef:
inderdaad.. het paard is heel erg 'uitverband' de verhoudingen kloppen echt van geen kanten..

Dat vind ik opzich nog wel mee vallen als ik eerlijk moet zijn (beetje erg overdreven )

Het hoofd is wat te breed waardoor het al snel lijkt dat het niet klopt.

Ik vind je manier van tekenen erg leuk en ik vind je tekening ook erg leuk geworden!! Lekker door oefenen op deze manier;)

je zou de hals misschien toch wat anders kunnen maken ookal komt het niet overeen met de foto de volgende keer omdat het er dan gewoon beter uit ziet op de tekening. als de uitdrukking van het paard maar het zelfde blijft

Mijn comlimenten hoor!!

/edit typ foutje

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:57

Maaikyhj schreef:
sietskuh schreef:

Dat vind ik opzich nog wel mee vallen als ik eerlijk moet zijn (beetje erg overdreven )

Ja oke.. dat is waar.. Maar toch even om het duidelijk te maken.. Ik bedoel het ook aleen maar op een manier van.. Dat is misschien nog een puntje waar je op zou kunnen oefenne..