Uitgaan - (weer een column!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Uitgaan - (weer een column!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:03

Uitgaan

Misschien is het omdat ik “al” 30 jaar oud ben. Misschien is het omdat ik er zo lang uitgeweest ben, misschien zal ik het zelfs wel nooit snappen…wat doen we onszelf aan?

Locatie: een willekeurige kroeg in het centrum van Alkmaar. (Alhoewel, zo heel willekeurig is het niet omdat 1) in sommige kroegen de gemiddelde leeftijd 16 jaar oud is of 2) er een kroeg is die niet voor niets de “alimentatiebar” heet of 3) er gewoon niet zoveel leuke kroegen in Alkmaar zijn)
Tijdstip: 00.30 uur.
Publiek: veel, maar dan ook echt heel veel.

Het scenario gaat meestal als volgt:

Na een halfuur in de rij te hebben gestaan om een kroeg in te mogen, strompel je verkleumd een dampend heet, donker hol binnen.
Je ogen moeten wennen aan het weinige licht. Overal gezichten, bezwete armen,ruggen en handen en harde muziek.
Het is een opgave om van de ene kant van de kroeg naar de andere te komen, (let wel, als je ook maar het minste vermoeden hebt dat je binnen een halfuur misschien moet gaan plassen, kun je je maar beter alvast op weg begeven. Misschien dat je het dan nog net aan redt) je probeert je tussen de opeengepakte lichamen te wurmen en te voorkomen dat de al te grote mensen op je voeten gaan staan. Als je met een paar gekneusde tenen de andere kant kunt bereiken, heb je het goed gedaan.

Eindelijk, op ongeveer 10 minuten wurmen van je vandaan, zie je opeens een vrij stuk! Wel een kwart vierkante meter! Vol overgave begin je zo snel als je kunt de bijna onmogelijke tocht naar de vrijheid. Je vrienden probeer je met gebarentaal (want harde muziek) kenbaar te maken dat er een plek is en dat ze je moeten volgen.
Halfdood bereik je de plek van bestemming, je gaat staan en kijkt elkaar aan. Oh jee, we moeten nog drinken halen! Degene die de banketstaaf is gaat beginnen aan een bijna onmogelijke tocht richting bar. Vaak ben ik diegene daar ik “de barmannen” ken en dus kans heb om dan binnen een uur geholpen te worden. Ik bereik de bar zonder (al te veel) kleerscheuren en probeer mij tussen de “barhangjongeren” in te wurmen. De kunst is om een zo “dorstig” mogelijk gezicht te trekken en vooral te wapperen met papiergeld. (Liefst in briefjes niet kleiner dan 50 euro).

Ik word opgemerkt en bestel de drankjes. Vier om precies te zijn. oliebol.
oliebol, want als de tocht naar de bar al geen sinecure is, kun je wel nagaan hoe deze is met vier drankjes in je handen.
Je houdt de drankjes boven je hoofd om te voorkomen dat deze op je allernieuwste (bij voorkeur witte) shirtje belanden. Je ellebogen probeer je voor je gezicht te houden en tegelijkertijd moet je naar beneden kijken om vooral niet te struikelen. Je baant je een weg door een wirwar van armen en benen. De vrienden komen in zicht, ze reiken boven hun hoofden om de drankjes over te pakken.
Tevreden nippen we aan onze drankjes, proberend er zo lang mogelijk mee te doen. Het moment van het volgende rondje zo lang mogelijk uitstellend.

Elke keer weer trappen we erin. Zullen we de stad in? Ja gezellig!

Sodera

Re: Uitgaan - (weer een column!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:06

haha god geweldig... Zo erg maken wij het meestal niet mee... Maar k kan begrijpen dat t heel vervelend kan zijn(zal er vast ook mee te maken hebben dat wij altijd naar discotheken gaan )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:09

love_sodera schreef:
haha god geweldig... Zo erg maken wij het meestal niet mee... Maar k kan begrijpen dat t heel vervelend kan zijn(zal er vast ook mee te maken hebben dat wij altijd naar discotheken gaan )

Die hebben wij dus niet hier. Althans...we hebben ze wel maar of dat nou echt "discotheek" mag heten?
Laten we het zo zeggen: daar wil je dood nog niet gevonden worden
Dus ja...dan moet je het met de kroegen doen! (samen met de rest van Alkmaar)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:01

Ja weer gevonden en ja weer grappig. Ik ben nu ook hard aan het denken welke kroeg jij bedoeld
Haha, discotheken in Alkmaar. Als je daar beland weet je dat je al een heel gortig avondje achter de rug hebt en dat het nog veel erger gaat worden.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:02

Ik vind hem weer goed, en redelijk herkenbaar! In tilburg is het meestal niet veel anders in de kroegen..........

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 16:23

Dank jullie wel!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:33

Wat heb je dat leuk geschreven!
Ik zat het met een grijns op mijn gezicht te lezen.

Ik ga altijd met Love_Sodera naar verschillende discotheken, dus zo erg is het niet bij ons, maar ik kan me nu heel goed een voorstelling van maken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:45

_MaanMeisje_ schreef:
Wat heb je dat leuk geschreven!
Ik zat het met een grijns op mijn gezicht te lezen.

Ik ga altijd met Love_Sodera naar verschillende discotheken, dus zo erg is het niet bij ons, maar ik kan me nu heel goed een voorstelling van maken.

haha, en weeeeeeeer n reden om de stad niet in te willen !!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:48

Geweldig geschreven
En dat is nou precies waarom ik bijna nooit meer uitga

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 01:22

Mazzel-meid schreef:
Geweldig geschreven
En dat is nou precies waarom ik bijna nooit meer uitga

Elke keer neem ik mij ook weer voor: Ik doe het niet meer! Maar hee...keuze uit "gezellig" op de bank zitten of dan maar in de massa opgaan. Mwah, afwisseling moet er blijven toch?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:49

ik vind hem geweldig

ook al issie niet heel herkenbaar, wij hoeven noit in de rij te wachten, drankjes komen vaak vanzelf naar ons toe en plaats maken we vanzelf (ellenbogen-werk )
maarja t scheelt als je vriendjes word met het personeel

maar ben nu al benieuwd naar je volgende column

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:58

Hahaha.
Tja eeh.. niet erg herkenbaar maar wel grappig .

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:26

Gaaf geschreven

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:48

Ik nodig jullie allemaal uit om een keertje hier te komen stappen , dan weten jullie precies wat ik bedoel!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:50

haha hier in e'hoven is dat soms ook hoor, maar als je de goede mensen kent wordt je zo uit de rij gehaald, zeker als je met kort rokje aan in de kou staat, dat werkt hier trouwens ook als je niemand kent haha
maar ik kom daar wel een keertje stappen hoor
boktmeeting??

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:54

Renske20 schreef:
haha hier in e'hoven is dat soms ook hoor, maar als je de goede mensen kent wordt je zo uit de rij gehaald, zeker als je met kort rokje aan in de kou staat, dat werkt hier trouwens ook als je niemand kent haha
maar ik kom daar wel een keertje stappen hoor
boktmeeting??

Hmmm...hier maakt het niet uit. No matter HOE kort je rokje is! JE hebt gewoon in de rij te staan. 3 eruit = 3 erin. Dus je moet gewoon wachten tot er mensen uitgaan...
Maar meestal, als je op tijd gaat (en dan echt op tijd), kom je er wel gewoon in hoor.
Tis alleen binnen altijd allejezus druk!
Boktmeeting is altijd leuk!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:04

hmm flauw daar zeg in alkmaar ben ik niet gewend

hier doen ze ook wel idd aantal wat eruit gaat mag erin, maar dan trekken ze wel meisjes voor die dan dus naar binnen mogen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:08

fransheijs schreef:
Ik vind hem weer goed, en redelijk herkenbaar! In tilburg is het meestal niet veel anders in de kroegen..........

Eh nee inderdaad. In de drie gezusters is het elke keer zulk feest....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:13

Ontzettend leuk geschreven!
Het leest ook lekker weg.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:04

Heel leuk geschreve!

Haha vergeleken met hier in de kroegen ietwat overdreven, niet veel Hier is het niet in de rij staan wachten buiten maar juist een kwestie van zo snel en goed mogelijk naar binnen weten te komen zonder dat je ID wordt gevraagd (heb jij natuurlijk geen last van ik wel met mn 16 jaar, in kroegen is het 18)