{verhaal} winter in aantocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

{verhaal} winter in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:30

Winter in aantocht...

Buiten is het koud. De lucht is grauw, de bomen zijn kaal en de wind waait veel te hard. Moeizaam blijf ik tegen de storm in trappen. Het gaat niet, het waait té hard. Steeds weer wil ik stoppen, stoppen om uit te rusten, om mijn gedachten op een rijtje te zetten en even na te denken. Maar zo kom ik toch nooit thuis?

Ik heb zin om het op te geven. Mijn fiets neer te gooien en me te laten vallen in de koude, natte berm naast het fietspad. Het uit schreeuwen, huilen, van me af slaan...

Ik weet nooit waaróm ik me zo voel, het overkomt me gewoon. Het overkomt me steeds vaker, steeds weer. Dat ik me enorm klote kan voelen om niks. Een soort van winterdip. Het begint meestal al in de zomer. Terwijl ik geniet van de hoge temperaturen en de vele uren zon op een dag, doet elke vallende regendruppen me denken aan de afgelopen winter, én de winter die nog gaat komen. Als de herfst begint word ik steeds banger en banger en zodra het officieel winter is komen de gevoelens pas écht aanzetten...

Ik heb een hekel aan de winter. De winter met haar kou en nattigheid. De bomen die steeds kaler worden in de herfst en die treurig in de wind staan te wiegen terwijl ik tegen me de tegen de wind in naar huis zwoeg. Die wind, die verotte klotewind die altijd maar de verkeerde kant op lijkt te waaien. Altijd en eeuwig wind tegen, zo hard mogelijk... Hoe moe ik me dan kan voelen als ik eenmaal thuis ben. Geen puf meer om ook maar íets te doen behalve uitgeput op de bank neer zakken.

'Gelukkig' is het nu zomer. Ik heb er nog maar weinig van gemerkt, al is het in ieder geval niet erg koud geweest. Ik probeer maar van elk zonnestraaltje te genieten en me zelf op te laden voor de winter. De tijd waarin de wekker gaat als het nog donker is, ik naar school fiets wanneer het weer donker is, en ik weer naar huis fiets wanneer het nog donker is. Ik zie er het positieve niet van in. Maar goed, het zal hopelijk een beetje meevallen deze winter...

Deels autobiografisch, maar beetje overdreven
Laatst bijgewerkt door Marloes0508 op 20-08-05 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Re: {verhaal} winter in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:32

SUPER! echt geweldig! dit blijf ik volgen.. echt waar!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:41

Ja! Dit is een goed verhaal!
Zeker 1 van die verhalen die ik ga volgen naast mijn eigen verhaal waar ik nog mee verder moet..

Loezjuh schreef:
De tijd waarin de wekker gaat als het nog donker is, ik naar school fiets wanneer het nog donker is, en ik weer naar huis fiets wanneer het nog donker is.

Is dat niet "en ik weer naar huis fiets wanneer het alweer donker is?" Want het lijkt me een beetje raar dat het de hele dag donker is.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:43

elovesp schreef:
Ja! Dit is een goed verhaal!
Zeker 1 van die verhalen die ik ga volgen naast mijn eigen verhaal waar ik nog mee verder moet..

Loezjuh schreef:
De tijd waarin de wekker gaat als het nog donker is, ik naar school fiets wanneer het nog donker is, en ik weer naar huis fiets wanneer het nog donker is.

Is dat niet "en ik weer naar huis fiets wanneer het
alweer
donker is?" Want het lijkt me een beetje raar dat het de hele dag donker is.

Heb 't al aangepast, dankjewel

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:47

He wat jammer, het verhaal heeft een andere draai dan ik gehoopt had. Nouja, ik kan hier wel inkomen I gues

Probeer gewoon het positieve van de winter in te zien. Gezellig met dikke kleding aan bij de tv zitten met een warm drankje, kaarsjes aan, naar buiten kijken naar de storm enz.
Ik kan daar in ieder geval altijd erg van genieten.
Maar geniet nu nog even van de zon voor zolang het duurt, je leeft nu, vandaag, en morgen is nog niet

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:49

Ik ben er ook totaal niet tevreden over Mischa. Eigenlijk wil ik gewoon alles schrappen op het schuingedrukte na, en van daaruit verder schrijven.
Hier is namelijk ook geen vervolg op te maken, dit is gewoon even de omschrijving van een rotgevoel en meer niet..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:59

Dat geeft toch ook niet.
Zeg niet dat er iets mis mee is had er enkel iets anders over gedacht.
Het van je afschrijven is juist heel goed
Sterkte.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:32

Dit verhaal blijf ik volgen (als ik hem kan vinden), omdat hij me wel aanspreekt. Het beschrijft namelijk precies het tegenovergestelde van mij. Ik hou van de winter

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:44

Loezjuh schreef:
Hier is namelijk ook geen vervolg op te maken, dit is gewoon even de omschrijving van een rotgevoel en meer niet..

VeirL schreef:
Dit verhaal blijf ik volgen (als ik hem kan vinden), omdat hij me wel aanspreekt. Het beschrijft namelijk precies het tegenovergestelde van mij. Ik hou van de winter

Er valt weinig te volgen I gues
Maar ik ben het wel met jou eens.
De winter is geweldig