Ik zie eindelijk een advertentie staan van een paard die te koop staat in Almere! Ik klik op de advertentie en ik zie een mooie foto van het paard. Het is een mooie Haflinger merrie. Ik mail de vrouw terug of ze wat meer informatie kan geven en of ik misschien deze week al kan komen kijken. Wat uurtjes later zie ik dat ik een nieuw bericht heb in mijn Postvak IN. Natuurlijk ga ik gelijk kijken en het is van de eigenaar van de Haflinger!! Ik lees snel de mail door en ik mag komen kijken deze week naar de Haflinger, ze heet Fystic!
*edit* nieuw stukje
De dag breekt aan en ik ga eindelijk kijken bij Fystic.
Ik zit in de auto te denken hoe ze eigenlijk rijd.
Is ze ondeugend en probeert ze me uit ?
Of is het een lieve brave merrie die goed gehoorzaamt ?
Ik zit nog wat in me hoofd te denken hoe het zou zijn als we samen zijn. We kwamen uiteindelijk bij een groot huis uit met een wei en stal ernaast. We lopen naar een vrouw toe die al naar ons toe kwam lopen. ''Hallo, jullie zijn vast de mensen die komen kijken naar Fystic?'' vraagt de vrouw. Ik knikte en mijn vader ook. ''Leuk dat jullie er zijn, loop maar mee kijken naar de merrie en dan kan jij misschien een proefritje maken op Fystic'' zegt de vrouw en ze kijkt me aan. ''Ja dat lijkt me erg leuk mevrouw!'' zei ik vriendelijk. Mijn vader en ik lopen met de vrouw mee naar een stal waar wel iets van 10 paarden staan! We lopen op het pad dat door de stallen loopt en aan het einde van het pad zien we een stal staan met een mooie Haflinger merrie erin. Het paard kijkt op en loopt naar het gat in het tralies en steekt haar neus erdoor heen. Ik aai haar zachtjes op haar neusje. ''Ga de stal maar in meis! Dan kan je kennis maken met Fystic.'' Ik loop naar de merrie toe die al weer aan het eten was. Toen ik haar een aai gaf op haar hals stopte ze met eten en rook aan mijn jas, ze dacht dat ik snoepjes bij me had