[verhaal] Chantal en Fystic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

[verhaal] Chantal en Fystic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 19:01

De ''ik'' in het verhaal is Chantal, een 13 jarig meisje die een eigen paard mag van haar ouders en is aan het zoeken op internet.

Ik zie eindelijk een advertentie staan van een paard die te koop staat in Almere! Ik klik op de advertentie en ik zie een mooie foto van het paard. Het is een mooie Haflinger merrie. Ik mail de vrouw terug of ze wat meer informatie kan geven en of ik misschien deze week al kan komen kijken. Wat uurtjes later zie ik dat ik een nieuw bericht heb in mijn Postvak IN. Natuurlijk ga ik gelijk kijken en het is van de eigenaar van de Haflinger!! Ik lees snel de mail door en ik mag komen kijken deze week naar de Haflinger, ze heet Fystic!

*edit* nieuw stukje

De dag breekt aan en ik ga eindelijk kijken bij Fystic.
Ik zit in de auto te denken hoe ze eigenlijk rijd.
Is ze ondeugend en probeert ze me uit ?
Of is het een lieve brave merrie die goed gehoorzaamt ?
Ik zit nog wat in me hoofd te denken hoe het zou zijn als we samen zijn. We kwamen uiteindelijk bij een groot huis uit met een wei en stal ernaast. We lopen naar een vrouw toe die al naar ons toe kwam lopen. ''Hallo, jullie zijn vast de mensen die komen kijken naar Fystic?'' vraagt de vrouw. Ik knikte en mijn vader ook. ''Leuk dat jullie er zijn, loop maar mee kijken naar de merrie en dan kan jij misschien een proefritje maken op Fystic'' zegt de vrouw en ze kijkt me aan. ''Ja dat lijkt me erg leuk mevrouw!'' zei ik vriendelijk. Mijn vader en ik lopen met de vrouw mee naar een stal waar wel iets van 10 paarden staan! We lopen op het pad dat door de stallen loopt en aan het einde van het pad zien we een stal staan met een mooie Haflinger merrie erin. Het paard kijkt op en loopt naar het gat in het tralies en steekt haar neus erdoor heen. Ik aai haar zachtjes op haar neusje. ''Ga de stal maar in meis! Dan kan je kennis maken met Fystic.'' Ik loop naar de merrie toe die al weer aan het eten was. Toen ik haar een aai gaf op haar hals stopte ze met eten en rook aan mijn jas, ze dacht dat ik snoepjes bij me had . Toen ik wat kennis had gemaakt met de merrie mocht ik haar borstelen en opzadelen om op haar te rijden. ''Oke, het is mooi weer dus kunnen we in de buitenbak rijden die achter het huis ligt loop maar weer met me mee'' zegt de vrouw. Mijn vader en ik volgden haar en kwamen wat later bij een mooie buitenbak uit. Mijn vader hielp me met aansingelen en de beugels op maat maken. Toen alles klaar was ging ik met haar stappen. Ik hoefde haar maar een zachte por te geven en ze liep al! Na wat rondjes en figuren te hebben gereden ging ik draven ,licht rijden en ook daarna doorzitten. Wat zit ze lekker in draf! De vrouw en me vader zijn aan het praten, ik heb geen idee waarover maarja ik moet de vrouw laten zien wat ik kan! Ze spoort Fystic aan naar de galop. Fystic gehoorzaamt en maakt een mooie overgang naar de galop. Wat rondjes te hebben gegalopeert laat ik Fystix stappen en laat haar stappen naar mijn vader en de vrouw om te zeggen hoe het ging. ''Het ging goed papa, Fystic is super! Ik wil haar heel graag hebben!'' zeurde ik bij mijn vader. De vrouw keek lachend naar mijn vader en mij. ''Weet je zeker dat je niet verder wilt kijken naar een ander paard?'' vraagt me vader. ''Nee pap, ik weet zeker dat dit paard mijn droompaard is!'' antwoorde ik snel. Mijn vader dacht nog even na en even later zei hij dat hij met de vrouw zou praten over de prijs. We hebben Fystic voor een redelijke prijs gekocht en ik kan haar morgen op halen! Ik ben zo gelukkig! Fystic lijkt me super!! Ze is nog maar 5 jaar dus kan ik nog veel en lang met haar doen
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 19-08-05 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Re: [verhaal] Chantal en Fystic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 19:29

Wat vinden jullie ervan ?
Moet ik doorschrijven?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 21:17

Ik heb er een nieuw stukje bij gezet, wat vinden jullie er tot nu toe van ?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 15:52

Niemand die het verhaal wat intereseert.. ?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:38

jwl jwl ie is leuk hoor

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 20:18

caramelfreak schreef:
jwl jwl ie is leuk hoor

eindelijk een reactie zeg!
Wat heb ik lang moeten wachten bedankt!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 00:30

jaja, schrijf je rap een stukje voor mij

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 09:57

caramelfreak schreef:
jaja, schrijf je rap een stukje voor mij

oke ik typ weer een stukje

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 10:03

Yess het is DE grote dag! Ik mag Fystic op halen!
Dit keer gaat mijn moeder mee naar Fystic. We gingen al om 10 uur in de ochtend! En daar gaan we met de trailer achter de auto! Het lijkt me wel een uur duren voordat we er waren! Maar uiteindelijk kwamen we bij het huis aan. De merrie werd al gepoets door de vrouw, en ik er natuurlijk gelijk naar toe lopen om naar Fystic te gaan!! ''Hey Chantal, kom je Fystic op halen?'' vraagt de vrouw. Ik antwoorde gelijk ''Ja, ik kan bijna niet wachten om haar mee naar huis te nemen!''. Mijn moeder en de vrouw gingen even later naar binnen om wat dingen te bespreken en koffie te drinken. Ik mocht bij Fystic blijven om haar verder te poetsen en ermee te wandelen. Na een half uurtje kwam mijn moeder terug met de vrouw. ''Zo Chantal, ben je klaar om met je paard naar huis te gaan?'' vraagt mijn moeder. IK knikte en laad Fystic de trailer in. Zonder moeite loopt ze er braaf in. En mijn moeder hielp om de klep achter haar dicht te doen. We stappen de auto in en zwaaiden de vrouw uit en op naar huis!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:39

tips
- je gaat een beetje snel door de tijd, eerst emailt ze, en ineens de grote dag...
- 1 foutje ze ipv ik
- beetje penny ach moet kunnen

ga zo door
xxiezz

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 10:41

Devica schreef:
tips
- je gaat een beetje snel door de tijd, eerst emailt ze, en ineens de grote dag...
- 1 foutje ze ipv ik
- beetje penny ach moet kunnen

ga zo door
xxiezz

Ja ik weet niet wat ik dan in die dagen moet doen.
Ja dat doe ik soms automatisch, als ik verhalen schrijf dan doe ik altijd geen ik verhaal.
En beetje penny ? Ik heb het gewoon verzonnen, een meisje die een eigen paard krijgt en daarna heeft..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:30

tsjah das waar ach wel leuk
xxxiezz

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:58

leuk hoor:D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:27

Willen jullie meer ?

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:28

ja...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:29

Hahah oke dan typ ik weer een stukje

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:33

jaaaaa *heel graag *

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:46

ze er braaf in. En mijn moeder hielp om de klep achter haar dicht te doen. We stappen de auto in en zwaaiden de vrouw uit en op naar huis!

De rit was erg rustig. Fystic stond braaf in de trailer. Na 20 minuutjes komen we aan bij ons huis, en ik haal Fystic uit de trailer. Ze loopt er braaf en rustig uit en haar oortjes gaan naar voren, ze is erg nieuwsgierig deze omgeving kent ze nog niet. ''Chantal, leid je Fystic even naar haar stal ? Dan kan ze even lekker wennen aan haar stalletje.'' vraagt mijn moeder. Ik breng mijn merrie naar haar stal waar lekker vers stro in licht. Ze vind het allemaal erg spannend in haar stal ze ruikt overal aan, ze heeft geen aandacht voor mij. Eenmaal aan de stal gewend haal ik haar er weer uit om aan de rest te wennen, de bak het erf, poetsplaats enz. Ik ga nog even met haar wandelen in het bos dat in de buurt staat van ons huis. We hebben een klein rondje gelopen en daarna had ik haar lekker de wei in gezet. Rijden komt morgen wel ! Fystic heeft nu een grote wei voor haar alleen. Toen ze nog bij de vrouw woondde moest ze met de rest van de paarden in een wei staan en nu heeft ze er 1 voor zich zelf!! Na wat bokken en galopjes gaat Fystic gras eten en ik ga naar mijn huis om te eten. Na het eten ga ik nog naar Fystic om te kijken of het nog goed gaat. Fystic zit nog steeds te eten en kijkt op toen ik bij het hek ging staan. Alles gaat goed met haar en ik loop weer naar de stallen om nog wat stro dat op het pad ligt op te ruimen. Voordat ik naar bed ga haal ik Fystic uit de wei, en breng ik haar naar stal. Fystic gaat gelijk stro eten en wat drinken. Ik laat haar maar met rust en ik moet naar bed, het is ook al erg laat ! Ik spring in mijn bed en droom gelijk al weg. Ja ja mijn droom gaat natuurlijk over mijn merrie Fystic! De zon komt op en ik sta op om mijn haar te doen en te eten en tanden te poetsen. In mijn rijkleding loop ik naar de stal van Fystic. Ze staat al braaf te wachten! Ik haal haar uit stal en bind haar vast aan de ring dat aan de muur hangt en ik poets haar uitgebreid. Ik loop wat pasjes naar achter en bekijk het resultaat er staat een glimmend paard voor me! Trots leg ik het zadel zachtjes op haar rug en doe haar hoofdstel in. Op naar de buitenbak! Eenmaal in de buitenbak loop ik met Fystic naar de AC lijn om opte stijgen. Ze is erg braaf en blijft mooi stil staan. Ik heb al aangesingelt en de beugels zijn op maat. Ik spoor Fystic aan naar de hoefslag en ze loopt goed voorwaarts. Ineens vliegt er een grote vogel voor Fystic langs en Fystic schrikt heel erg en springt an de schrik opzij, ze denkt dat ze achtervolgt word door de vogel en gaat er hard vandoor ik schrik want er is namelijk niks aan de hand! Ik probeer haar weer te laten stappen maar ze blijft door de bak galoperen. Ik kan nog wel makkelijk blijven zitten maar Fystic maakte onverwahts een hoge bok en ja toen lag ik op de grond..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:47

Ik raak steeds in de war: ik wil steeds maar in verledentijd typen..
En ik zeg soms nog ze terwijl het ik moet zijn etc.
Is nog flink wennen!