Hoe maak je zo'n mooie naam met leuke effecten? Het is niet moeilijk!!
Als je nog een beginnende photoshopper bent kun je het 't beste doen met alle kleuren en lettertypes die ik doe, voor de oefening als eerste keer.
[a] Open een nieuwe afbeelding van 500 bij 300 pixels. Maak de achtergrond wit.

[b] Links in het menu bij het oranje omrande kies je zwart; je krijgt dan een zwarte tekst.
Bovenaan bij het paarse kun je een lettertype kiezen. Ik kies nu voor arial. Bij het rode kies ik Regular; dit betekent dat de tekst niet vet, (bold), of cursief (schuin) moet.
Bij groen omrand kies je dan 60 pt. Dat is de grootte van de tekst.
Bij het lichtpaarse kies je scharp. Dit heeft te maken met de instelling van de tekst.
Heb je dit allemaal ingesteld, klik je in het midden van de afbeelding. Je typt bokt.nl, of iets anders

[c] Nu gaan we naar het groen omrande schermpje rechts. Daar staat, als bovenste optie, een grote T met 'bokt.nl' er naast. Typ je een andere tekst, komt díe tekst daar te staan.
Je klikt met de rechter muisknop op de T en kiest voor 'blending options'. Je krijgt nu een nieuw scherm.

[d] Klik het witte vakje aan met 'outer glow' erachter aan en klik dan op 'outer glow'. Zorg dat alle instellingen staan zoals de mijne. De kleur verander je in rood door op het vakje te klikken (paars omrand). Heb je alles hetzelfde staan, klik je op OK.

Dit is een simpele tutorial, maar kan erg leuk zijn. Als je terug gaat naar 'blending options' en bij 'blending options default' kies bij 'fill opacity' voor 0 krijg je ook een leuk effect. Zo kun je blijven spelen met de dingen. Iets gedaan wat je achteraf liever niet had gedaan? Druk dan ctrl, alt en Z tegenlijk in en je maakt het weer ongedaan.