[Foto's] De tuin (veel!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[Foto's] De tuin (veel!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:50

Had vandaag zin om wat te knoeien met de nieuwe digi (Fujifilm Finepix S5500), dus de tuin in, statief mee en fotootjes schieten. Dat is best aardig gelukt al zeg ik het zelf. Ze zijn mooi scherp geworden. Niet heel spectaculair, maar dat had ik ook niet verwacht, moet toch alles nog een beetje uitproberen...

Tips ter verbetering zijn zeer welkom!!

Hier dan een kleine selectie van de 159 foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

26.
Afbeelding

27.
Afbeelding

halibut

Re: [Foto's] De tuin (veel!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:59

6,7,15 en 18 vind ik heel mooi Lijkt me best lastig zo'n nieuwe camera leren kennen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:07

Ik vind het hele mooie foto´s Ame..

Verder vind ik die foto met je kat erop erg speciaal

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:09

Allereerst: wat heb je mega veel foto's gepost.
En ze zijn stuk voor stuk zo mooi scherp

Ach ja, dan zal ik ze stuk voor stuk maar eens gaan bekijken hè.

1. Weet niet zo goed waar ik eerst naar moet kijken... Mijn aandacht wordt overal naar getrokken, tegelijk. Wordt er een beetje duizelig van Vind het verder wel een mooie foto.
2. Ik had misschien de foto iets naar beneden gemaakt, zodat de onderkant wat meer zichtbaar was of juist helemaal niet. Vind het jammer dat rechts onder weer het 'onder-randje' te zien is. Verder: mooie emmer/pot .
3. Hele mooie bloemetjes. Misschien iets meer erop scherpstellen. De bladeren erachter trekken wel erg veel aandacht?
4. Mooie foto. Jammer dat de bloem aan de bovenkant een blaadje lijkt te missen.
5. Ehm.. wat is het? Een tegel? zijkant pot? Vind hem niet zo boeiend, sorry.
6. Hele mooie foto.
7. Leuk! Al vallen de blaadjes wel wat in het niet tegen de fellere achtergrond.
8. Vind het een mooie foto, maar heb geen ideee wat t is.
9. Wauw, wat een mooie kleurtjes. Mooi!
10. Vind hem eerlijk gezegd niet zo. De blaadjes op de voorgrond storen me.
11. Leuke foto, maar niet zo bijzonder verder.
12. Zelfde als bij elf
13. De plant rechts onder trekt meer mijn aandacht dan t bloemetje . En de gele blaadjes nog net onderin in beeld storen een beetje.
14. Wauw. Mooi!
15. Het blaadje dat net over het grote blad zeg maar heen gaat, vind ik een beetje storend. Verder wel leuke foto.
16. Beetje vreemde compositie. Jammer van het blaadje dat links naar boven steekt en de half afgesneden onderste bladeren.
17. Beetje druk, maar wel leuke foto! Doet me denken aan de winter =/
18. Wel sfeervolle foto.
19. Minder storende achtergrond als bij achttien, maar jammer dat t bovenste bloemetje maar half is.
20. Wat een aparte kleuren .
21. Leuk, maar niet erg boeiend.
22. Zelfde verhaal.
23. Eenzaam bloemetje.. had hem misschien iets meer naar links op de foto willen zien.
24. Tja.. blaadjes? Het hout links stoort een beetje
25. Leuke foto. Vind het wel wat hebben !
26. Aaah. jammer van het linker oortje alleen.. verder erg leuke kat.
27. Mooi zo dat spinnenweb! Ja, vind hem leuk .

Wow. Dat was mijn reactie.. Verder: Erg mooie foto's in het geheel hoor

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:12

Zo creatief haha neej hoor ziet er leuk uit hoor

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:16

Erg veel foto's om stuk voor stuk te beoordelen, dus hier mijn algemene mening:

Erg mooie foto's, alleen een foto van 1 oppervlak, zoals 5, 8, 21 & 22, is nogal saai om naar te kijken. Niks dat eruit springt. Foto's als 9, 12 en 24 zijn ook niet echt spannend, weer omdat niks eruit springt.

En oja, de volgende keer niet zoveel foto's plaatsen, bvb. alleen de foto's waarover je niet tevreden bent, maar waarbij je niet weet hoe het beter moet. Ik denk dat je dan meer nuttig commentaar krijgt.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:56

Jallist: dat is indd erg lastig!!! Helemaal als je geen digitale camera's gewent bent en alleen met ouderwets spul wel eens fotografeert

Olymp: dank je

Eve_lien: 1. Weet niet zo goed waar ik eerst naar moet kijken... Mijn aandacht wordt overal naar getrokken, tegelijk. Wordt er een beetje duizelig van Vind het verder wel een mooie foto.
Klopt, en hij is, zie ik nu, niet overal even scherp. Ik zie er trouwens nu ook een gezicht in

2. Ik had misschien de foto iets naar beneden gemaakt, zodat de onderkant wat meer zichtbaar was of juist helemaal niet. Vind het jammer dat rechts onder weer het 'onder-randje' te zien is. Verder: mooie emmer/pot .
Klopt, daar moet ik op letten

3. Hele mooie bloemetjes. Misschien iets meer erop scherpstellen. De bladeren erachter trekken wel erg veel aandacht?
Ja, iets meer scherpstellen... Oke, maar dan mag ik geloof ik eerst wel een nieuwe lens aanschaffen Vind de aandacht trekkende bladeren wel meevallen.

4. Mooie foto. Jammer dat de bloem aan de bovenkant een blaadje lijkt te missen.
Dat was indd jammer Er waren maar weinig onbeschadigde bloemen

5. Ehm.. wat is het? Een tegel? zijkant pot? Vind hem niet zo boeiend, sorry.
De zijkant van een grote kruik. Ik heb dit soort foto's gemaakt omdat er erg mooie kleuren inzitten en omdat ze handig kunnen zijn als achtergrond in een fotobewerking.

6. Hele mooie foto.
Eens

7. Leuk! Al vallen de blaadjes wel wat in het niet tegen de fellere achtergrond.
Ja, al vind ik 'm wel lekker groen

8. Vind het een mooie foto, maar heb geen ideee wat t is.
Wahahaha, het is 't vachtje van 1 van mijn katten

9. Wauw, wat een mooie kleurtjes. Mooi!
Eens en lekker groen

10. Vind hem eerlijk gezegd niet zo. De blaadjes op de voorgrond storen me.
Ja klopt, moet op dat soort dingen meer gaan letten

11. Leuke foto, maar niet zo bijzonder verder.
Indd.

12. Zelfde als bij elf
Ik vond 'm wel geinig maar meer ook niet.

13. De plant rechts onder trekt meer mijn aandacht dan t bloemetje . En de gele blaadjes nog net onderin in beeld storen een beetje.
Uit zo'n soort plantje komt dat bloemtje De gele blaadjes onderin waren me niet eens opgevallen.

14. Wauw. Mooi!
Eens, wil proberen of ik hiervan nog wat mooiere foto's kan maken.

15. Het blaadje dat net over het grote blad zeg maar heen gaat, vind ik een beetje storend. Verder wel leuke foto.
Ja, erg storend indd

16. Beetje vreemde compositie. Jammer van het blaadje dat links naar boven steekt en de half afgesneden onderste bladeren.
Het plantje staat zeg maar in de hoek van een muurtje

17. Beetje druk, maar wel leuke foto! Doet me denken aan de winter =/
Ja, het zijn een beetje trieste plantjes

18. Wel sfeervolle foto.
Yup, eens

19. Minder storende achtergrond als bij achttien, maar jammer dat t bovenste bloemetje maar half is.
Ja, een beetje jammer indd, maar ik vind deze beter dan 18.

20. Wat een aparte kleuren .
Ja, dat ding is echt hardrose

21. Leuk, maar niet erg boeiend.
Nee, zie ook de uitleg bij 5

22. Zelfde verhaal.
Zie 5 en 21.

23. Eenzaam bloemetje.. had hem misschien iets meer naar links op de foto willen zien.
Nog meer links? Hmmm... misschien wel, moeilijk

24. Tja.. blaadjes? Het hout links stoort een beetje
Uhu, een beetje wel ja, beeldvullend blaadjes was beter

25. Leuke foto. Vind het wel wat hebben !
Eens, ook dit is zo'n soort foto als de uitleg bij 5.

26. Aaah. jammer van het linker oortje alleen.. verder erg leuke kat.
Indd jammer, helaas kan deze dame niet stilzitten. Dat ze op de foto staat is al heel wat

27. Mooi zo dat spinnenweb! Ja, vind hem leuk .
Toen ik de foto nam had ik dat spinnenweb niet eens gezien, maar zo geeft dat een leuk effect ja

Bonnielove: dank je Dat creatieve valt wel mee Iedereen kan zulke foto's maken met het juiste materiaal

Jettie: Over het oppervlak: zie mijn uitleg die ik gegeven heb bij het commentaar van Eve_lien, en dan bij punt 5.
Over foto's 9, 12 en 24: klopt, al straalt het wel rust uit, vind ik. Helemaal bij foto 9, maar ik heb iets met bamboe

Over de grote hoeveelheid foto's: het zijn er erg veel ja. Ik was ook van plan om niet zoveel te plaatsen, maar dan bekijk je ze allemaal weer en dan is het van "Ooh, die is ook mooi", "Of moet je die zien!", "Nee, die moet er echt bij".. Ik kan niet kiezen dus Zal er de volgende keer om denken

Waarover ik niet tevreden ben... pfoe, vooral de compositie af en toe (zie foto 2, het randje ), de scherpte al is dat een stuk beter. Mja, over het algemeen ben ik best tevreden, het zijn vaak die kleine dingetjes waar je over heen kijkt. Verder heb ik niet of nauwelijks ervaring met fotograferen en digitale camera's, dus het is echt nog een hoop uitproberen! Toch vind ik het erg leuk om te doen! Mijn volgende uitdaging is bewegende objecten (dieren), maar ja, vind maar eens wat Ik ben niet iemand die er zo even op uit gaat met fototoestel en statiefje .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:30

pfoeh... ik ga een poging doen maar heb voor de rest niet het andere commentaar gelezen (doel op die hele lange lijst van eve_lien) en dus waarschijnlijk ga ik heel veel herhalen... maar mischien zit er toch iets bruikbaars bij

1. beetje saai en druk, en niet scherp en de compositie is vooral niet boeiend (sorry )
2. wel leuk maar de afsnede vin ik niet mooi, en ik weet niet echt wat ik van de scherpte diepte moet denken, denk dat ik het handvat ook scherp had gemaakt
3. de kleuren vind ik niet echt mooi beetje, niet echt knallend zeg maar en de scherpte diepte is ook niet geweldig ofzo en in het algemeen is die nu zo... gewoon
4. die vind ik wel grappig maar 't is een halve bloem en ik vind ook dat er te veel ruimte om heen zit enzo en dat vind ik best wel jammer.
5. eeehm wat is het.... wel een leuk patroontje ook wel leuk om te gebruiken in photoshop ofzo maar niet zo boeiend voor de rest vind ik eigenlijk, ik weet niet eens wat het is zie alleen wat donkere vlekken om een lichte ondergrond?
6. Die vind ik mooi, alleen jammer dat de blaadje van de bloem niet scherp zijn, en er is wat veel ruimte aan de bovenkant... maar ik vind het wel een coole foto, ow ja en de bloem mist wat scherpte maar dat is eenvoudig te bewerken met photoshop want zoveel is het niet wat het mist
7. Die vind ik een beetje saai, zoveel groen weetje... En dat takje, zo in het midden
8. eehm ja, het onderwerp is niet echt boeiend vind ik dus de foto ook niet... had liever alle haren "plat gehad"maar dat gevoel kan ik niet echt onderbouwen.... Verder vind ik de kleuren ook zo saai en is de scherpte ook niet optimaal, maar ik denk als die laatste wel goed waren geweest ik het alsnog geen leuke foto had gevonden omdat het onderwerp me gewoon niet aanspreekt
9. Het zelfde als hier boven en ik vind hem te veel groen zeg maar, er is geen duidelijk onderwerp en dat ene blaadje is wazig en dat vind ik nu ook wel jammer
10. Die vind ik leuk, kan er nu ook niet zo direct iets op vinden om aan te merken... behalve dat die geflits lijkt en ik de kleurtjes een beetje onnattuurlijk vind over komen... Maar ik weet het niet zeker, maar in ieder geval heb ik bijna alle gevallen een hekel aan flits want het doet de kleuren onnattuurlijk over komen... Heb mijn eigen ook nog maar 2x gebruikt en ik heb hem al een half jaar ofzo
11. jawel leuk, maar teveel blaadjes aan de onderkant en de scherpte diepte is ook niet echt spannend, en dat ene blaadje onder weerspeigelt enorm en dat vind ik ook niet echt bevordelijk, en bovendien heeft dat blaadje nu een paars randje
12. lijkt ook geflitsts? iig "blinken"de blaadje en dat vind ik niet mooi, en ik vind het ook niet echt fraai dat je de ondergrond nog kunt zien, en het is zoveel groen en ik vind het onderwerp ook een beetje saai
13. die is wel leuk, alleen de kleuren vind ik net iets te grauw, en dat bruine blaadje op de achtergrond had je makkelijk even kunnen weggooien denk ik en dat gele randje aan de onder kant zou ik even wegcroppen, en ook vind ik dat er erg veel ruimte over is rondom de bloem
14. Die vind ik cool! alleen de kleurtjes vind ik iets te "flets"
15. Die vind ik weer wat saai, de kleuren zijn niet bijzonder, eigenlijk is er niets bijzonders aan... inclusief het onderwerp... is een beetje saai vind ik
16. zelfde als hier boven, en daarnaast is hij verkeer scherpgesteld (op de stenen)
17. hmm weet niet wat ik er van moet denken, aan de ene kant vind ik hem wel leuk, maar andere kant weer echt zo'n net-niet, maar kan niet echt onderbouwen waarom... Die bruine dingetjes maken hem wel interesant, maar 't is jammer dat die dingen niet duidelijk zijn afgebeeld
18. Te veel ruimte... echt jammer weet niet hoeveel MP je hebt maar ik zal die bloem croppen en vergoten denk dat het dan best een mooie foto had kunnen zijn, en verder aan de rechterkant dat groen vind ik ook jammer, want je aandacht gaat minder naar de bloem, en het sierlijke effect met dat ene takje en dat bloempje gaat een beetje weg..
19. ja jammer van dat takje voor de bloem... die voorste bedoel ik die ook onscherp is
20. die kleuren vind ik heel nep , en die afgesneden bloem vind ik ook jammer en die kleur groen vind ik ook lelijk
21. zie commentaar van 5
22.
dat groen is wel spannend, maar er is niet echt een duidelijk onderwerp dat is wel jammer
23. jammer dat dat bloem half dood is en van de zijkant is genomen, en voor de rest heel veel ruimte waardoor het bloempje een beetje evrzuipt in het groen
24. hij is niet echt scherp, en de kleuren zijn een beetje grauw, en ik vind het ook niet mooi dat je het hout er door ziet
25. Die vind ik leuk, alleen de kleurtje vind ik grauw... maar toch vind ik hem leuk. Denk door de scherpte ofzo maargoed kan ook niet echt onderbouwen waarom
26. ja jammer dat hij zijn ogen dicht heeft, en je met zijn lens richtte op zijn voor hoofd want ik had zijn ogen een stuk boeiender gevonden. En hij is wat krap bij kader, sterker nog aan de boven kant is een oor afgesneden en dat is ook niet echt fraai
27. Wauw... die kleuren zijn heel mooi, en hij is zo simpel, en dat spinnen web doet het he, alleen de achtergrond vind ik wel iets jammer maar dat valt niet echt op omdat die zo wazig is... vind dit je mooiste denk ik

Sorry voor het soms misschien wat harde commentaar, maar ik hoop dat je er iets aan hebt...En het lijkt nu geloof ik net alsof ik al je foto's bagger vind maar dat is niet zo want ik vind heel leuk, alleen van sommige foto's snap ik niet dat je ze er bij heb geplaatst ... maar de foto'sin het algemeen beoordeelt vind ik leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:33

mag ik 5 trouwens opslaan? en als pattern gebruiken in photoshop... vind ik leuk kan je van die mensen zo lekker mee verouderen enzo

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 00:07

Menino: 1. beetje saai en druk, en niet scherp en de compositie is vooral niet boeiend (sorry )
Niet scherp klopt, compositie is indd niet je van het.

2. wel leuk maar de afsnede vin ik niet mooi, en ik weet niet echt wat ik van de scherpte diepte moet denken, denk dat ik het handvat ook scherp had gemaakt
Dat laatste lukit nou juist net niet...

3. de kleuren vind ik niet echt mooi beetje, niet echt knallend zeg maar en de scherpte diepte is ook niet geweldig ofzo en in het algemeen is die nu zo... gewoon
De bloem zelf (Hortensia) is ook niet knallend van kleur, precies zo als op de foto eigenlijk

4. die vind ik wel grappig maar 't is een halve bloem en ik vind ook dat er te veel ruimte om heen zit enzo en dat vind ik best wel jammer.
Die ruimte vond ik nou juist wel leuk

5. eeehm wat is het.... wel een leuk patroontje ook wel leuk om te gebruiken in photoshop ofzo maar niet zo boeiend voor de rest vind ik eigenlijk, ik weet niet eens wat het is zie alleen wat donkere vlekken om een lichte ondergrond?
Buitenkant van een kruik Zo issie geworden door het weer
O ja, je mag 'm wel gebruiken voor Photoshop

6. Die vind ik mooi, alleen jammer dat de blaadje van de bloem niet scherp zijn, en er is wat veel ruimte aan de bovenkant... maar ik vind het wel een coole foto, ow ja en de bloem mist wat scherpte maar dat is eenvoudig te bewerken met photoshop want zoveel is het niet wat het mist
Niet scherp? Hier issie haarscherp...

7. Die vind ik een beetje saai, zoveel groen weetje... En dat takje, zo in het midden
En ik vond dat takje nou net zo leuk Net een groene brug o.i.d.

8. eehm ja, het onderwerp is niet echt boeiend vind ik dus de foto ook niet... had liever alle haren "plat gehad"maar dat gevoel kan ik niet echt onderbouwen.... Verder vind ik de kleuren ook zo saai en is de scherpte ook niet optimaal, maar ik denk als die laatste wel goed waren geweest ik het alsnog geen leuke foto had gevonden omdat het onderwerp me gewoon niet aanspreekt
Ja, die's indd niet scherp helemaal...

9. Het zelfde als hier boven en ik vind hem te veel groen zeg maar, er is geen duidelijk onderwerp en dat ene blaadje is wazig en dat vind ik nu ook wel jammer
Nu je 't zegt... Was me nog niet opgevallen.

10. Die vind ik leuk, kan er nu ook niet zo direct iets op vinden om aan te merken... behalve dat die geflits lijkt en ik de kleurtjes een beetje onnattuurlijk vind over komen... Maar ik weet het niet zeker, maar in ieder geval heb ik bijna alle gevallen een hekel aan flits want het doet de kleuren onnattuurlijk over komen... Heb mijn eigen ook nog maar 2x gebruikt en ik heb hem al een half jaar ofzo
Kan best dat ik voor deze de flits heb gebruikt, weet ik niet meer. Moet zeggen dat ik de flits wel erg fijn vind. Daar worden de foto's warmer van qua kleur.

11. jawel leuk, maar teveel blaadjes aan de onderkant en de scherpte diepte is ook niet echt spannend, en dat ene blaadje onder weerspeigelt enorm en dat vind ik ook niet echt bevordelijk, en bovendien heeft dat blaadje nu een paars randje
Pfff.... waar je al niet op let

12. lijkt ook geflitsts? iig "blinken"de blaadje en dat vind ik niet mooi, en ik vind het ook niet echt fraai dat je de ondergrond nog kunt zien, en het is zoveel groen en ik vind het onderwerp ook een beetje saai
Deze is niet geflitst. Die blaadjes blinken van zichzelf, bovendien scheen toen net de zon waarschijnlijk...

13. die is wel leuk, alleen de kleuren vind ik net iets te grauw, en dat bruine blaadje op de achtergrond had je makkelijk even kunnen weggooien denk ik en dat gele randje aan de onder kant zou ik even wegcroppen, en ook vind ik dat er erg veel ruimte over is rondom de bloem
De plantjes zijn van zichzelf een beetje grauw Ik heb trouwens geeneen foto bewerkt in Photoshop, op het randje en de copyright na dan.

Dat ding is van zichzelf zo flets helaas...

15. Die vind ik weer wat saai, de kleuren zijn niet bijzonder, eigenlijk is er niets bijzonders aan... inclusief het onderwerp... is een beetje saai vind ik
Ja, deze vind ik zelf ook niet echt.

16. zelfde als hier boven, en daarnaast is hij verkeer scherpgesteld (op de stenen)
Klopt

17. hmm weet niet wat ik er van moet denken, aan de ene kant vind ik hem wel leuk, maar andere kant weer echt zo'n net-niet, maar kan niet echt onderbouwen waarom... Die bruine dingetjes maken hem wel interesant, maar 't is jammer dat die dingen niet duidelijk zijn afgebeeld
Zeg, ik kan maar op 1 ding tegelijk scherpstellen

18. Te veel ruimte... echt jammer weet niet hoeveel MP je hebt maar ik zal die bloem croppen en vergoten denk dat het dan best een mooie foto had kunnen zijn, en verder aan de rechterkant dat groen vind ik ook jammer, want je aandacht gaat minder naar de bloem, en het sierlijke effect met dat ene takje en dat bloempje gaat een beetje weg..
Wat is MP?

19. ja jammer van dat takje voor de bloem... die voorste bedoel ik die ook onscherp is
Ja, al vind ik het niet direct storend...

20. die kleuren vind ik heel nep , en die afgesneden bloem vind ik ook jammer en die kleur groen vind ik ook lelijk
Dat is duidelijk

21. zie commentaar van 5
Dit is gewoon een houten plank

22.
dat groen is wel spannend, maar er is niet echt een duidelijk onderwerp dat is wel jammer
Dit is ook zo'n soort achtergrondje voor Photoshop o.i.d. net asl 5, 21 enzo

23. jammer dat dat bloem half dood is en van de zijkant is genomen, en voor de rest heel veel ruimte waardoor het bloempje een beetje evrzuipt in het groen
Hmm... dat vind ik wel meevallen

24. hij is niet echt scherp, en de kleuren zijn een beetje grauw, en ik vind het ook niet mooi dat je het hout er door ziet
Ja, dat hout is jammer...

25. Die vind ik leuk, alleen de kleurtje vind ik grauw... maar toch vind ik hem leuk. Denk door de scherpte ofzo maargoed kan ook niet echt onderbouwen waarom
Tja, de tafel heeft nu eenmaal die kleur

26. ja jammer dat hij zijn ogen dicht heeft, en je met zijn lens richtte op zijn voor hoofd want ik had zijn ogen een stuk boeiender gevonden. En hij is wat krap bij kader, sterker nog aan de boven kant is een oor afgesneden en dat is ook niet echt fraai
Houd even in gedachten dat het al een klein wonder is dat ZE uberhaupt op de foto staat

27. Wauw... die kleuren zijn heel mooi, en hij is zo simpel, en dat spinnen web doet het he, alleen de achtergrond vind ik wel iets jammer maar dat valt niet echt op omdat die zo wazig is... vind dit je mooiste denk ik
Wahaha, en dit vond ik 1 van mijn mindere

Over het harde commentaar: dat kan ik wel hebben, alleen ik zou dan graag willen weten HOE kan ik het beter maken?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:47

Erg leuke foto's!
Ze zijn echt heel scherp!..
Vind 3 toch wel echt de mooiste! Echt heel mooi en scherp...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:26

Ik vind ze allemaal heel mooi, maar 6 is mijn favoriet .
Het kleurverschil is er heel mooi, en de scherpte en vervaging is ook heel mooi. De bloem is heel scherp maar alles daarachter is vervaagd, dat vind ik heel mooi .

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:43

2, 7 en 18 vind ik het mooist. De eerste is ook heel opvallend door het contrast van roze/rood en groen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:44

met de eerste bedoel ik de 2e foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:06

Amethyst schreef:
Menino: 1. beetje saai en druk, en niet scherp en de compositie is vooral niet boeiend (sorry )
Niet scherp klopt, compositie is indd niet je van het.

Dat laatste lukit nou juist net niet...

De bloem zelf (Hortensia) is ook niet knallend van kleur, precies zo als op de foto eigenlijk

Die ruimte vond ik nou juist wel leuk

Buitenkant van een kruik Zo issie geworden door het weer
O ja, je mag 'm wel gebruiken voor Photoshop

Niet scherp? Hier issie haarscherp...

En ik vond dat takje nou net zo leuk Net een groene brug o.i.d.

Ja, die's indd niet scherp helemaal...

Nu je 't zegt... Was me nog niet opgevallen.

Kan best dat ik voor deze de flits heb gebruikt, weet ik niet meer. Moet zeggen dat ik de flits wel erg fijn vind. Daar worden de foto's warmer van qua kleur.

Pfff.... waar je al niet op let

Deze is niet geflitst. Die blaadjes blinken van zichzelf, bovendien scheen toen net de zon waarschijnlijk...

De plantjes zijn van zichzelf een beetje grauw Ik heb trouwens geeneen foto bewerkt in Photoshop, op het randje en de copyright na dan.

Dat ding is van zichzelf zo flets helaas...

Ja, deze vind ik zelf ook niet echt.

Klopt

Zeg, ik kan maar op 1 ding tegelijk scherpstellen

Wat is MP?

Ja, al vind ik het niet direct storend...

Dat is duidelijk

21. zie commentaar van 5
Dit is gewoon een houten plank

22.
Dit is ook zo'n soort achtergrondje voor Photoshop o.i.d. net asl 5, 21 enzo

Hmm... dat vind ik wel meevallen

Ja, dat hout is jammer...

Tja, de tafel heeft nu eenmaal die kleur

Houd even in gedachten dat het al een klein wonder is dat ZE uberhaupt op de foto staat

Wahaha, en dit vond ik 1 van mijn mindere

Over het harde commentaar: dat kan ik wel hebben, alleen ik zou dan graag willen weten HOE kan ik het beter maken?

Hoe je het beter kunt maken... tja, beetje met de sluitertijd en diafragma enzo proberen... Daar krijg je de kleuren wel helderder mee, maar ik weet niet of je automaat fotografeert... Dan kun je uberhaupt niet veel met commentaar

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:58

nou ik ga echt niet een voor een commentaar geven. ik vind het er al heel mooi uit zien.
heb het commentaar even door gelezen en met jou opmerkingen er bij wordt het me wel duidelijk.

die kat vind ik mooi, ik heb er ook zao een, maar das een hij.. zullen we koppelen?????????

hehehe

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 15:03

None, Cadish en Genee: thnx!

Menino schreef:
Hoe je het beter kunt maken... tja, beetje met de sluitertijd en diafragma enzo proberen... Daar krijg je de kleuren wel helderder mee, maar ik weet niet of je automaat fotografeert... Dan kun je uberhaupt niet veel met commentaar

Hmm... dan mag ik eerst de hele gebruikershandleiding wel weer gaan lezen... En wat moet ik dan doen met de sluitertijd en het diafragma? Maar ja, ik zal de boeken wel eens induiken..
Voor deze foto's heb ik de digi indd zo ingesteld dattie automatisch scherpstelt enzo. Maar hoezo zou ik dan niet veel met commentaar kunnen? Ik kan 'm ook met de hand afstellen. Nadeel is, is dat dat erg moeilijk is en dat je veel verstand van fotograferen moet hebben, wat ik (nog) niet heb. Dus, dan is ''automatisch fotograferen'' makkelijker in het begin...

Klaske: Koppelen zal niks worden Poesje is gesteriliseerd

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:07

Wauw!
Ik kan eigenlijk niet egt zeggen welke ik nou het mooist vind.
Er zitten zoveel mooie bij.
Egt hele mooi foto's hoor.

Laykaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:22

ik vind dat er op foto 20 en 27 erg mooie bloemen staan
maar ja ik hou van bloemen !!!