Tips ter verbetering zijn zeer welkom!!
Hier dan een kleine selectie van de 159 foto's:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amethyst schreef:Menino: 1. beetje saai en druk, en niet scherp en de compositie is vooral niet boeiend (sorry)
Niet scherp klopt, compositie is indd niet je van het.
2. wel leuk maar de afsnede vin ik niet mooi, en ik weet niet echt wat ik van de scherpte diepte moet denken, denk dat ik het handvat ook scherp had gemaakt
Dat laatste lukit nou juist net niet...
3. de kleuren vind ik niet echt mooi beetje, niet echt knallend zeg maar en de scherpte diepte is ook niet geweldig ofzo en in het algemeen is die nu zo... gewoon
De bloem zelf (Hortensia) is ook niet knallend van kleur, precies zo als op de foto eigenlijk
4. die vind ik wel grappig maar 't is een halve bloem en ik vind ook dat er te veel ruimte om heen zit enzo en dat vind ik best wel jammer.
Die ruimte vond ik nou juist wel leuk
5. eeehmwat is het.... wel een leuk patroontje ook wel leuk om te gebruiken in photoshop ofzo
maar niet zo boeiend voor de rest vind ik eigenlijk, ik weet niet eens wat het is zie alleen wat donkere vlekken om een lichte ondergrond?
Buitenkant van een kruikZo issie geworden door het weer
O ja, je mag 'm wel gebruiken voor Photoshop
6. Die vind ik mooi, alleen jammer dat de blaadje van de bloem niet scherp zijn, en er is wat veel ruimte aan de bovenkant... maar ik vind het wel een coole foto, ow ja en de bloem mist wat scherpte maar dat is eenvoudig te bewerken met photoshop want zoveel is het niet wat het mist![]()
Niet scherp? Hier issie haarscherp...
7. Die vind ik een beetje saai, zoveel groen weetje... En dat takje, zo in het midden
En ik vond dat takje nou net zo leukNet een groene brug o.i.d.
8. eehm ja, het onderwerp is niet echt boeiend vind ik dus de foto ook niet... had liever alle haren "plat gehad"maar dat gevoel kan ik niet echt onderbouwen.... Verder vind ik de kleuren ook zo saai en is de scherpte ook niet optimaal, maar ik denk als die laatste wel goed waren geweest ik het alsnog geen leuke foto had gevonden omdat het onderwerp me gewoon niet aanspreekt
Ja, die's indd niet scherp helemaal...
9. Het zelfde als hier boven en ik vind hem te veel groen zeg maar, er is geen duidelijk onderwerp en dat ene blaadje is wazig en dat vind ik nu ook wel jammer
Nu je 't zegt... Was me nog niet opgevallen.
10. Die vind ik leuk, kan er nu ook niet zo direct iets op vinden om aan te merken... behalve dat die geflits lijkt en ik de kleurtjes een beetje onnattuurlijk vind over komen... Maar ik weet het niet zeker, maar in ieder geval heb ik bijna alle gevallen een hekel aan flits want het doet de kleuren onnattuurlijk over komen... Heb mijn eigen ook nog maar 2x gebruikt en ik heb hem al een half jaar ofzo![]()
Kan best dat ik voor deze de flits heb gebruikt, weet ik niet meer. Moet zeggen dat ik de flits wel erg fijn vind. Daar worden de foto's warmer van qua kleur.
11. jawel leuk, maar teveel blaadjes aan de onderkant en de scherpte diepte is ook niet echt spannend, en dat ene blaadje onder weerspeigelt enorm en dat vind ik ook niet echt bevordelijk, en bovendien heeft dat blaadje nu een paars randje
Pfff.... waar je al niet op let
12. lijkt ook geflitsts? iig "blinken"de blaadje en dat vind ik niet mooi, en ik vind het ook niet echt fraai dat je de ondergrond nog kunt zien, en het is zoveel groen en ik vind het onderwerp ook een beetje saai
Deze is niet geflitst. Die blaadjes blinken van zichzelf, bovendien scheen toen net de zon waarschijnlijk...
13. die is wel leuk, alleen de kleuren vind ik net iets te grauw, en dat bruine blaadje op de achtergrond had je makkelijk even kunnen weggooien denk iken dat gele randje aan de onder kant zou ik even wegcroppen, en ook vind ik dat er erg veel ruimte over is rondom de bloem
De plantjes zijn van zichzelf een beetje grauwIk heb trouwens geeneen foto bewerkt in Photoshop, op het randje en de copyright na dan.
14. Die vind ik cool! alleen de kleurtjes vind ik iets te "flets"
Dat ding is van zichzelf zo flets helaas...
15. Die vind ik weer wat saai, de kleuren zijn niet bijzonder, eigenlijk is er niets bijzonders aan... inclusief het onderwerp... is een beetje saai vind ik
Ja, deze vind ik zelf ook niet echt.
16. zelfde als hier boven, en daarnaast is hij verkeer scherpgesteld (op de stenen)
Klopt
17. hmm weet niet wat ik er van moet denken, aan de ene kant vind ik hem wel leuk, maar andere kant weer echt zo'n net-niet, maar kan niet echt onderbouwen waarom... Die bruine dingetjes maken hem wel interesant, maar 't is jammer dat die dingen niet duidelijk zijn afgebeeld
Zeg, ik kan maar op 1 ding tegelijk scherpstellen
18. Te veel ruimte... echt jammer weet niet hoeveel MP je hebt maar ik zal die bloem croppen en vergoten denk dat het dan best een mooie foto had kunnen zijn, en verder aan de rechterkant dat groen vind ik ook jammer, want je aandacht gaat minder naar de bloem, en het sierlijke effect met dat ene takje en dat bloempje gaat een beetje weg..
Wat is MP?
19. ja jammer van dat takje voor de bloem... die voorste bedoel ik die ook onscherp is
Ja, al vind ik het niet direct storend...
20. die kleuren vind ik heel nep , en die afgesneden bloem vind ik ook jammer en die kleur groen vind ik ook lelijk
Dat is duidelijk
21. zie commentaar van 5
Dit is gewoon een houten plank
22.
dat groen is wel spannend, maar er is niet echt een duidelijk onderwerp dat is wel jammer
Dit is ook zo'n soort achtergrondje voor Photoshop o.i.d. net asl 5, 21 enzo
23. jammer dat dat bloem half dood is en van de zijkant is genomen, en voor de rest heel veel ruimte waardoor het bloempje een beetje evrzuipt in het groen
Hmm... dat vind ik wel meevallen
24. hij is niet echt scherp, en de kleuren zijn een beetje grauw, en ik vind het ook niet mooi dat je het hout er door ziet
Ja, dat hout is jammer...
25. Die vind ik leuk, alleen de kleurtje vind ik grauw... maar toch vind ik hem leuk. Denk door de scherpte ofzomaargoed kan ook niet echt onderbouwen waarom
Tja, de tafel heeft nu eenmaal die kleur
26. ja jammer dat hij zijn ogen dicht heeft, en je met zijn lens richtte op zijn voor hoofd want ik had zijn ogen een stuk boeiender gevonden. En hij is wat krap bij kader, sterker nog aan de boven kant is een oor afgesneden en dat is ook niet echt fraai
Houd even in gedachten dat het al een klein wonder is dat ZE uberhaupt op de foto staat
27. Wauw... die kleuren zijn heel mooi, en hij is zo simpel, en dat spinnen web doet het he, alleen de achtergrond vind ik wel iets jammer maar dat valt niet echt op omdat die zo wazig is... vind dit je mooiste denk ik
Wahaha, en dit vond ik 1 van mijn mindere
Over het harde commentaar: dat kan ik wel hebben, alleen ik zou dan graag willen weten HOE kan ik het beter maken?
Menino schreef:Hoe je het beter kunt maken... tja, beetje met de sluitertijd en diafragma enzo proberen... Daar krijg je de kleuren wel helderder mee, maar ik weet niet of je automaat fotografeert... Dan kun je uberhaupt niet veel met commentaar