[kortverh] verandering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[kortverh] verandering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 23:16

verandering.

Iedereen wil de wereld anders zien. Een wereld vol liefde, zonder vooroordelen, zonder oorlogen of pijn. Mooie huizen en een prahcitge natuur. Geen zwervers onder een brug stervende van koude en honger, hopend dat iemand ze helpt overleven, of op zijn minst hn dood dragelijker maakt. Geen kinderen op de straat, die dansen zingen muziek spelen of zelfs hun lichaam verkopen om een beetje geld, voor eten voor zichzelf en hun gezin. Geen dieren met ogen vol pijn, matger zwak en getekent door het leven, zowel littekens op hun ziel als op hun lichaam, achter gelaten door de vele wonden. iedereen inclusief ik-zelf loopt aan huin voorbij, want deze elleende past niet in het plaatje van onze ideale wereld. Met een zucht die zo veel zegt als 'arm kind' , 'arme man' of 'arm dier' lopen we door. Het beeld zo snel mogelijk uit onze gedachte bannend. En misschien thuis er over praten. Het kind dat zeurt om 'vies eten' tot een excuus dwingend door mdidel van wat ze gezien hebben, of een kaarsje aansteken, of even stil zijn ter ere van deze sterke mensen dn dieren, die om welke reden ook in de schaduw van het geluk leven waar geen zonnestraaltje hun de hand kan geven om ze uit de put te trekken. Maar hoe graag we dit ook anders zien. En hoe vaak we hen zélfs vervloeken en veroordelen. Geeft niemand, ook ik niet, hen een beter leven. Niemand maakt de zwerver zijn dood dragelijker, niemand stopt het kind met het verkopen van haar lichaam wat haar zo'n pijn doet, of vraagt hen mee naar huis om eten voor hun gezin te halen, niemand verbind de hond zijn wonden en probeert de pijn te verzachten. Niemand wil zijn leven dat zo goed is, wagen voor deze stakkers. We beseffen zelfs niet hoe goed we het hebben en vinden het vanzelfspreken dat de wereld draaid en al onze fouten negeert

tja...Iemand en ik hadden het over 'verandering'...En dit kwam er, om half drie snacht's uit. Fouten zijn dus zéker aanwezig

Ilsiie

Re: [kortverh] verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:10

Hihi, foutjes geven niet

ik vind het mooi, vooral omdat het ook zo ís.. jammer genoeg eigenlijk.. maar, we kunnen niet in ons uppie de asiels leeghalen, alle verwaarloosde paarden kopen, enz enz enz.. mooi geschreven, mooi verwoord

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 20:43

het is inderdaad zo... We kunnen inderdaad niet alles ineens beter maken, maar wie zet de stap om een beginnetje er aan te maken?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:31

pharagirlke schreef:

Verandering

Iedereen wil de wereld anders zien. Een wereld vol liefde, zonder vooroordelen, zonder oorlogen of pijn. Mooie huizen en een prachtige natuur. Geen zwervers onder een brug stervende van koude en honger, hopend dat iemand ze helpt overleven, of op zijn minst hun dood draaglijker maakt. Geen kinderen op de straat, die dansen, zingen, muziek spelen of zelfs hun lichaam verkopen om een beetje geld, voor eten voor zichzelf en hun gezin. Geen dieren met ogen vol pijn, mager, zwak en getekend door het leven, zowel littekens op hun ziel als op hun lichaam, achtergelaten door de vele wonden. Iedereen inclusief ikzelf loop aan hun voorbij, want deze ellende past niet in het plaatje van onze ideale wereld. Met een zucht die zo veel zegt als 'arm kind', 'arme man' of 'arm dier' lopen we door. Het beeld zo snel mogelijk uit onze gedachte verbannend. En misschien thuis er over praten. Het kind dat zeurt om 'vies eten' tot een excuus dwingend door middel van wat ze gezien hebben, of een kaarsje aansteken, of even stil zijn ter ere van deze sterke mensen en dieren, die om welke reden dan ook in de schaduw van het geluk leven waar geen zonnestraaltje hun de hand kan geven om ze uit de put te trekken. Maar hoe graag we dit ook anders zien en hoe vaak we hen zélfs vervloeken en veroordelen, niemand geeft, ook ik niet, hen een beter leven. Niemand maakt de zwerver zijn dood draaglijker, niemand stopt het kind met het verkopen van haar lichaam wat haar zo'n pijn doet of vraagt hen mee naar huis om eten voor hun gezin te halen, niemand verbindt de hond zijn wonden en probeert de pijn te verzachten. Niemand wil zijn leven dat zo goed is, wagen voor deze stakkers. We beseffen zelfs niet hoe goed we het hebben en vinden het vanzelfsprekend dat de wereld draait en al onze fouten negeert.

Ik heb even de fouten er voor je uitgehaald Misschien heb ik ergens overheen gezien...

Ik vind het mooi Het geeft goed weer hoe respectloos we met alles omgaan...