SONY DSC-H1 of doorsparen voor spiegelreflex??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

SONY DSC-H1 of doorsparen voor spiegelreflex??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 15:20

hey,

ik zit heel erg te twijfelen of ik een sony dsc h1 zal kopen(5.0 megapixels, 12x optische zoom, 24x digitale zoom, macro vanaf 2 cm € 500,-) of toch nog even zal doorsparen voor een spiegelreflex(zoals de canon 350D € 900,-)

mijn punten waarom GEEN spiegelreflex:
- gedoe met handmatig instellen(al zitten er ook normale functies op, handmatig kan overigens ook met de sony)
- mn computer doet er zo lang over met laden(het cd-rommetje wat ik van debo heb gekregen doet er een minuut of 10 over om ze te laden.... :S maar mn pa kan blijkbaar vanaf februari al een nieuwe computer nemen dus zal een nieuwe daar minder problemen mee hebben..)
- een stuk duurder
- dat je er extra lenzen op kunt zetten is leuk, maar de lenzen zijn soms net zo duur als de camera zelf, dus ik zie mezelf nog niet zo snel een nieuwe lens kopen...

waarom WEL een spiegelreflex:
- gaan over het algemeen langer mee dan een gewone digitale camera
- super snel opstarten
- super snel afdrukken(ook achter elkaar)
- als ik nog eens meer intresse krijg in handmatig instellen en lenzen is deze camera daar meer geschikt voor..
- gewoon veel gebruiksgemak. óók voor mn moeder(die neemt nu eigenlijk nooit rijfoto's omdat ze niet omkan gaan met mijn camera, die erg traag afdrukt.. en in feite heb ik daar mn camera voor, dus vind ik erg jammer..)

waarom GEEN sony:
- mijn digitale(2) worden vaak na een jaar slechter, en als dat nu ook gebeurt met deze vind ik de 500,- die die kost toch wel zonde(als je dan dus kijkt dat een spiegelreflex waarschijnlijk langer mooi blijft met kwaliteit en dan 'maar' 400,- duurder is..)
- memorystick(heb nog een compactflash en sd-kaart liggen, maar natuurlijk nét weer een andere geheugenkaart...)
- er zit geen memorystick bij(dus extra kosten*weer niet of die wel bij een canon zit..*)
- er kunnen geen lenzen verwisseld worden
- heb nog geen voorbeeld foto's gezien van sportfoto's (bv. binnen of in de schemering..)

waarom WEL een sony:
- oplaadbare batterijen ipv een accu(dus als je batterij leeg is doe je er gewoon een ander in..)
- 12x optische zoom, 24x digitale zoom
- mijn computer zal deze camera waarschijnlijk beter aankunnen met laden
- ik kan meer foto's op mijn computer opslaan dan van een spiegelreflex van 8.0 megapixel...(en aangezien die cd-rom dus zo lang laad vermoed ik dat hij dat ook zal doen met die spiegelreflex, en dan heb je dus nog niks aan je foto's, want ik ga niet steeds foto's op cd branden en dan steeds een kwartier moeten wachten voor ik ze kan openen....)
- er kunnen meer foto's op mijn album geplaats worden (oké, lompe reden )
- een stuk goedkoper
- blijkbaar ook snel afdrukken(heb hem alleen ff vastgehad, maar geen foto's mee gemaakt..)
- sportfunctie

nouja, ik weet het gewoon nog niet.
welke camera zouden jullie nemen als je mij was?

boeflover

Re: SONY DSC-H1 of doorsparen voor spiegelreflex??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 15:21

en graag voorbeeldfoto's van beide camera's in sportfunctie in bv. een binnenbak of in de schemering....
(en andere voorbeeldfoto's)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:23

Niet echt een bijdrage aan het topic; maar grappig, ik was net precies naar dezelfde camera aan het kijken.

Ik denk dat ik spiegelreflex nooit zal begrijpen en voor iemand die het als hobby doet, heb ik liever een klein, makkelijk dingetje.
Ik zelf zou ontzettend graag de Sony - DSC H1 willen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:26

Wij hebben onlangs de Canon EOS 350D gekocht. Bevalt erg goed je kunt er ook mooie sport foto's mee maken.

We hebben ook een Sony, weet niet precies het type maar de sportfoto's daarvan zijn een stuk minder.

Maar er hangt idd wel een prijskaartje aan zo'n Canon idd.
Maar als je goed op internet struint naar prijzen kun je nog wel wat besparen.
Wij hebben hem bij MediaMarkt gekocht.

En wat betreft foto's uploaden. De bestanden zijn idd erg groot. Maar via download.com kun je een programma downloaden dat je foto's op een makkelijke manier kleiner maakt zodat je ze makkelijker upload.
Dat programmaatje heer FastStone photo resizer.

Succes met kiezen!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 15:55

VeirL schreef:
Niet echt een bijdrage aan het topic; maar grappig, ik was net precies naar dezelfde camera aan het kijken.

Ik denk dat ik spiegelreflex nooit zal begrijpen en voor iemand die het als hobby doet, heb ik liever een klein, makkelijk dingetje.
Ik zelf zou ontzettend graag de Sony - DSC H1 willen

ja dat is idd ook 1 van mn punten.. waarom een professionele als ik toch niet van plan ben fotograaf te worden?? maarja, aan de andere kant, waarom een amateurcamera als ik ook geld over heb voor een professionele...
(maar moet er wel bijzeggen idd dat ik ook niet zo'n boekenwurm ben als het gaat om handleidingen, dus zoek niet echt een handmatig in te stellen camera... mijn huidige kan ik ook handmatig instellen, heb hem nog NOOIT op dat knopje gezet... :S)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:24

Ik zit dus ook te twijfelen om door te sparen voor de 350D of voor een canon powershot S70 van 435 euro. Dus ik houd dit topic een beetje in de gaten

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:34

Als je hem handmatig niet gebruikt, moet ik je bij voorbaat alvast zeggen dat de Canon EOS 350D tegenvalt. De automatische modus is niet echt optimaal.
Mijn oude sony heeft altijd foto's binnengemaakt ( ook met filts, zonder rode ogen ! ) deze Sony is inmiddels alweer bijna twee jaar oud.
Ik zou zeggen dat als je de Canon niet gebruikt behalve voor een automodus het zonde van je geld is. Bovendien zou je bij de sony dan nog extra dingen kunnen kopen voor dat geld ( een beschermtas, enz. ).
Ik heb geen voorbeeldfoto's te bieden van de sony waar jij om vraagt, echter wel van mijn oude...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:50

De fotos' in dit album zijn met de Canon gemaakt. Volgens mij heeft de fotograaf (mijn hubbie) niets handmatig ingesteld.
Ja wel op sport gezet en misschien hogere ASA voor het licht.

Zitten foto's met mooi en somber weer en binnenfoto's bij.

http://www.mijnalbum.nl/Album=CZEGTB6W

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:56

Heb je mss ook foto's die wel handmatig zijn ingestelt? Want van deze kwaliteit sta ik nog niet echt te juichen eerlijk gezegt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:46

nee, we hebben het toestel nog niet zo lang en nog niet veel tijd gehad om er uitgebreid mee aan de gang te gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:50

Ok, jammer

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:55

Leuke terschelling foto's trouwens, Appelhof zo te zien?!
Ben nl. geboren en getogen Terschellingse!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:02

Ja klopt

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 01:09

Voor handmatige foto's zie mijn profiel, actiefoto's heb ik helaas niet voor je. Wat ik al zei, de automodus is niet zo geweldig... want ik vind de foto's ook tegenvallen zeker voor de camera waar ze mee gemaakt zijn.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 23:40

ik ben toch voor de sony dsc h1 gegaan. heb hem vandaag gekocht en direct wat foto's ermee genomen(natuurlijk)
nog geen paardenfoto's, die komen morgen.
voor voorbeeldfoto's zie
viewtopic.php?f=68&t=457177