[verhaal] Bloody Past

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[verhaal] Bloody Past

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:27

HAHA!
Ja want half Bokt heeft een verhaal en ik wil ook meedoen!
En het was errug moeilijk voor me om een serieus begin te schrijven want ik ben zo melig als een pasgeboren emoe.

Terwijl in één klap, alle dromen van een klein, lief, onschuldig meisje in duigen vielen, kreeg er ergens anders iemand promotie, werd verkozen tot president of had het eerste woordje uit zijn baby geperst.
Maar voor dat meisje van zeven, dat stilletjes in een hoekje van haar kamer zat gedoken, was er geen champagne, geen feest, geen kranten koppen.
Ze zat daar al de hele dag, stil voor zich uit starend. Ze huilde niet. Nu niet en nooit niet.
Beneden ging de voordeur open. De groene ogen die al de hele dag kil en leeg voor zich uit staarde, vulde zich met angst.
Haar oogleden schoten omhoog, haar pupil werd groter en de uitdrukking op haar gezicht straalde pure paniek uit.
Beneden zette iemand een stap op de trap, en schreeuwde woedend haar naam...

Heftig naar lucht happend schrok Gwen wakker. Ze schoot overeind in bed en taste in paniek naar de lichtschakkelaar.
Ze kreeg geen adem, en ze moest gaan liggen, tot 10 tellen en tot zichzelf komen, maar het lukte niet.
De angst uit haar droom bleef achter in haar lichaam, vervulde haar van top tot een.
Ze begon nu te trillen, haar ogen waren niet in staat meer iets scherp te stellen en ze voelde dat ze een glas water omstootte.
'Gwen! Gwen rustig!' klonk de stem van haar vriend Ian in haar oor. Hij pakte met een hand de hare beet en kneep erin, en hij sloeg zijn andere arm beschermend om haar schouders. 'Rustig meisje, het is goed. Kalm aan' zei hij en zijn stem werkte kalmerend.
Uiteindelijk kreeg ze zichzelf onder controle, terwijl Ian haar rustig toesprak en haar over haar rug kriebelde.

Het is een beetje kort want ik kan echt niet meer, ga hier dood van het lachen

EngeltjeS

Re: [verhaal] Bloody Past

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:55

een meisje van 7, en dan al zo'n uuh.... 'volwassen' vriend?
xxiezz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:59

Dat eerste stuk is een droom

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:19

het is een mooi stukje en het maakt niet uit dat het kort is,ik vind het mooi en ben benieuwd naar het vervolg.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:31

haar pupil werd groter

VET!
Als allebei haar ogen in dezelfde hoeveelheid licht zijn, wordt maar 1 pupil groter? Gaaaaf, wil ik ook

Mooi stukje, al spreekt het nog niet echt.

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:42

Leeuhheeeuk!
Ik vind het moooi!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:49

Hmm.
Ruig.
Schrijf maar verder .

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:55

jaaa vind ik ook! goed verhaal! ga verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:10

Nieuw stuk(JE).

Weer zo'n droom?' vroeg Ian zacht. Gwen knikte. Het gebeurde zo vaak, en al helemaal de laatste tijd.
'Lieverd, praat er nou is over, met mij, met iemand anders, het maakt niet uit met wie' zei Ian, zo lief, zo smekend, zo bezorgd.
En plots, zonder waarschuwing gooide ze alles eruit. Misschien door zijn smekende toon. Misschien door de angst die de droom haar aanjoeg, keer op keer. Ze wist het niet. Ze hoefde het niet te weten.
Alles kwam eruit, en het luchtte haar op.
Over hoe haar vader keer op keer dronken thuiskwam, haar de hel insloeg en schold, haar overal de schold van gaf.
Van haar 4de levensjaar, toen haar moeder overleed, tot haar 14de. Daarna was ze weggelopen, in een weeshuis beland, daar ook weggelopen en geadopteerd door de twee liefste mensen op aarde. Ad en Inge Hesters.
Terwijl ze vertelde merkte ze dat ze niet huilde, ze liet een traan. Ze vertelde uren over alles, en toen ze haar verhaal afsloot, keek ze Ian één lange, doordringende moment aan, voordat ze zich voorover boog en overgaf.

De volgende ochtend werd ze wakker, ze voelde zich kalm, uitgerust en beter dan ze zich in een lange tijd gevoeld had.
Die nacht had ze zo ongeveer alles wat in haar zat, geestelijk en lichamelijk, eruit gekotst.
Haar ellende was door de plee gespoeld, of met de kracht van de wasmachine uit haar dekbedgoed verwijderd.
Ze draaide zich om, boog zich over Ian heen en zoende hem, terwijl ze bedacht dat er iets veranderd was tussen hun.
Alles wat beter geworden, in een simpele nacht. Een nacht waarin haar verleden werd verteld, maar ook werd uitgewist.
Een goede nacht.

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:15

Mooi
ik wil meeeer

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:23

mooi stukje ,ik wil ook meer;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:58

Je schrijft echt goed! Verder doen !!! Ben benieuwd naar een nieuw stukje!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:30

Natasja91 schreef:
haar pupil werd groter

VET!
Als allebei haar ogen in dezelfde hoeveelheid licht zijn, wordt maar 1 pupil groter? Gaaaaf, wil ik ook

Mooi stukje, al spreekt het nog niet echt.

muggenzifter

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:13

MEER !!

mooi geschreven