''maham!, ik ga naar school toe!''schreeuwde taffie ''ja,ja, ga maar !''riep haar moeder vanaf boven terug taffie liep naar de deur en maakte hem open en zag dat het nog een beetje donker was,ze deed de deur achter haar dicht en liep naar haar fiets en haalde die van het slot. Ze stapte op en begon naar school te fietsen. opeens hoorde ze gekraak in de bosjes, maar ze fietste door. opeens werd alles zwart , ze voelde dat ze van haar fiets werd gehaald en ergens op werd gelegd ''help me ! alsjeblieft, hoort niemand mij ''schreewde taffie Ze kreeg een papier in haar mond geduwd ,ze wilde het weghalen, maar ze voelde opeens dat haar handen achter haar rug waren vast gebonden ''geef haar het slaapgas, en snel een beetje''hoorde ze een man zeggen Alles werd zwart voor haar ogen
wat vinden jullie, als jullie meer willen schrijf ik door, jullie kennen miss het boek gevangen in het paradijs dat over paarden gaat maar daar gaat deze niet over, dit gaat over een meisje taffie dus die word ontvoerd , als ze wakker word is ze ergens beland, maar dat zien jullie nog wel, hier komen ook paarden in voor, het meisje komt op een stoeterij terecht,ze krijgt ook een paard zoals gevangen in het paradijs, maar ze wilt niet naar huis, ze is zelf blij dat ze daar terecht is gekomen,want haar vader en moeder waren gescheiden en haar moeder hield niet van haar
eknein, ik ken dat boek niej, maar heb er wel eens van gehoord en de achterkant bij iemand gelezen dus weet neij echt waar die over gaat gelieve dat ook niet te zeggen
ze lag op een bank wat ze dus niet wist. na 2 uur werd ze wakker, en probeerde te schreeuwen maar dat lukte niet door de prop papier. ''snel, geef haar nog wat slaapgas, want we moeten nog dik anderhalf uur''zei dezelfde man als 2 uur eerder voordat ze het wist viel ze weer in slaap. na nog anderhal uur te hebben gereden kwamen ze aan op een stoeterij; the royal hills stables de auto toeterde 3 keer , hierop kwam de eigenaar van de stoeterij naar buiten en zag de auto. hij liep naar de auto toe, en zei tegen de manen dat ze haar blinddoek afmoesten doen net als de knevels en de prop papier uit de mond halen. toen draagde hij haar naar binnen, en bracht haar naar haar nieuwe slaapkamer en legde haar op bed, hij liep naar de deur en deed hem op slot. hij liep naar de mannen toe en gaf hun hun 1000 euro zijn vrouw kwam aan en vrieg hoe ze hete toen zei hij ''ik weet het niet, maar ik ga kijken of ze inmiddels is bijgekomen'' hij liep naar boven en draaide de deur van het slot,en liep vervolgens naar binnen. hij ging op een kruk zitten en wachte tot ze bijkwam. na 5 min. begon hij ongeduldig te worden, maar toen kwam ze uiteindelijk bij. ''laat me gaan,alsjeblieft, ik wil niet dood''smeekte taffie' ''luister meisje, wij hebben jou meegenomen om een nieuw leven te beginnen, hier op de paardenstoeterij''zei de man met een vriendelijke stem ''en we gaan je ook niet vermoorden, maar we moeten je moeder telefoon nummer hebben zodat ze weet dat er niks met je gebeurt is , zou je dat aan me willen vertellen?''vroeg de man ''een nieuw leven,hier op deze stoeterij?GAAF!, maar mijn moedr zal de politie bellen en zal jullie op laten pakken''zei taffie ''jij moet haar vertellen dat ze niet naar de politie gaat en dat ze je moet vergeten''zei de man ''oke,ik heb og nog 5 zussen en 1 broer dus ze zal met niet missen, bovendien is ze ook niet aardig tegen mij en tegen me broer en zussen wel''antwoorde ze ''ow,oke dan, maar mag ik je telefoon nummer nu??''vroeg de man ''noem mij trouwens maar jack, en hoe heet jij?''vroeg jack ''oke jack, ik heet taffie, me telefoon nummer is: 23249706''antwoorde taffie ''oke, maar wil je me een ding zeggen, is dat je echte haarkleur?vroeg jack ''nee, dat is het niet, bovendien, me moeder kan niet naar de politie gaan want ze heeft nooit fotos van me gemaakt gelukkig''zei taffie ''wil je mee naar beneden gaan''vroeg jack ''ja, maar is dit mijn nieuwe kamer?''vroeg ze ''ja, maar er moeten nog wat dingetjes bij ''zei jack tegen haar jack deed de deur open en zei''mijn vrouw heet coriene trouwens'' ze liepen de trap af....
Jacky wordt ontvoerd en belandt in een paradijs. Er wordt haar een rijk leventje aangeboden, ze heeft alles wat ze zich wensen kan. In het begin is ze een beetje voorzichtig met vragen stellen aan ‘pap’ van wie ze denkt dat hij een gestoorde psychopaat is.
Stukje van een uittreksel van het boek: "In het Paradijs Gevangen" van Stasia (-cia?) Cramer. Erg CreaBea vind ik dit niet, sorry... Ik geloof er geen zak van dat je dit boek niet kent, ik geloof namelijk niet in toeval (en al deed ik dat dan zou ik t nog niet geloven)
Hm, dat boek ken ik, wel een donders goed boek trouwens. Mijn boekbespreking van groep acht namelijk.
Hoe staat het met je andere 5 verhalen?
Hier hetzelfde, heb dat boek echt verslonden, in groep 7 of 8 ook mijn boekverslag van gemaakt (zou ook nog wel brugklas kunnen zijn geweest.) Vandaar dat zelfs de titel me meteen bekend voor kwam.
Ik vind je schrijfstijl niet super. Je zinnen beginnen te vaak met het onderwerp en er komt teveel 'en' voor in je zinnen. Probeer je zinnen wat afwisselender te maken. En probeer ook hoofdletters en alinea's gebruiken (zoals ik al twee keer heb gezegd )
Je hebt veel schrijffouten (mag in normale reacties trouwens ook best normaal Nederlands typen van mij hoor ) en ik vind je stijl ook niet super. Daarbij komt het 'gejat' op mij over. Dat is jammer, echt zelf verzonnen verhalen zijn nog altijd het leukste en het beste!