Hier ga je over nadenken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrz

Hier ga je over nadenken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:47

Ik weet niet of het mag, maar dit gedicht laat me de mensen die met het K-woord schelden nog meer haten...

Kanker..

Een klein woordje
Met zo'n groot effect
Een stom woordje
Doet je huilen van schrik
Een wordje
Van 6 letters groot
Voor de één een scheldwoord
Voor de ander de dood..

Ik ben er zo over gaan nadenken..mensen alsof het niks is...stoten ze zich, is het niet gvd ofzo, maar meteen Kanker..belachelijk!

Sorrie, maar wou het effies kwijt!

Helderder

Re: Hier ga je over nadenken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:49

een wordje moet denk ik een woordje zijn?
Verder vind ik het wel een mooi gedicht... maar ben er niet mee eens dat je beter gvd kun zeggen dan kanker.. vind dat net zo asociaal.

MeissieJ01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:50

Ben het ook met paula eens. maar wel een mooi gedicht

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:50

gvd vind ik niet erg .... aangezien ik tegen geloven ben .. ma ja voor n ander is dat weer heel erg enzo

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:04

Die mensen gebruiken gewoon de stam van het werkwoord "kankeren" ("kankeraar" is ook zo'n woord). Dit woord is gewoon in het woordenboek te vinden. Natuurlijk, ik vind het ook minder prettig. Maar stoor jij je ook zo erg aan woorden als "pestkop", "pestbui", "pleuriszooi", et cetera. De Pest had zelfs als bijnaam de Zwarte Dood. De Pest was wellicht nog veel erger!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:06

Shadowflower, jij bent misschien tegen geloven, maar gelovigen ( zoals ik ) vinden het wel heel erg om te horen als iemand gvd roept.. ze weten meestal niet eens wat ze zeggen. Voor iemand die denkt dat kanker niet zou bestaan is kanker weer niet erg.. Terwijl anderen er iemand aan hebben verloren of het zelf misschien wel hebben. Dus ik vind het beiden erg! Heel mooi gedicht, het raakt me ook.

en het zal vast wel zo zijn dat het van dat woord afstamt.. maar toch vind ik het erg.. ben zowiezo tegen schelden.. als ik zelf mijn teen stoot, zeg ik : AUW! is toch het meest logische om dan te zeggen?

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:10

Ik vind 'GVD' veel erger dan 'Kanker'. Mijn opa is gestorven aan Kanker en mijn oom van in de 40 heeft het (gehad), en ik vind het een vreselijke ziekte. Waar ik me aan erger, is het feit dat er tegenwoordig zo ontzettend veel gebruik wordt gemaakt van deze woorden. Dát irriteert me.

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:11

ik scheld er zelf niet mee ofzo
maar ik vind t als mensen er mee schelden niet heel erg
maar wel soms op welke manier ze het gebruiken, bv. :
"KANKER" roepen vind ik minder erg dan tegen iemand zeggen " Krijg de kanker "

maar ik begrijp dat mensen het heel erg vinden, als je er zelf mee te maken hebt bijvoorbeeld

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:12

ik irriteer me daar ook aan! Ik vind alle ziektes waar mee word gescholde erg.. al moet ik toegeven dat ik er af en toe zelf het woordje t.ering uitfloep Maar indd, bij de kleinste dingen word het gezegd..
Laatst bijgewerkt door Faux op 28-07-05 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dion_sharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:14

heej dat gedichtje heb ik op me sugababes staan.. ging er ook van nadenken

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 13:17

Ja maar gvd is geen dodelijke ziekte he..dus dat vindt ik vergeleken met kanker niet zo'n erg scheldwoord, maar het beste is om niet te schelden..datbedoel ik ermee..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:17

Naar mijn idee heeft het schelden met 'kanker' en 'gvd' niet veel te maken met of je het hebt mee gemaakt en of je gelooft.
Het heeft er mee te maken dat je het gewoon niet zegt uit respect!

Als ik ongelovig was, dan zou ik nog geen gvd roepen; uit respect voor de mensen die wel geloven.

En het gekke is, dat de meeste mensen het nog normaal gaan vinden ook!
Een vriendin van mijn zus was eens in de AH en daar aan de kassa werkte een meisje van buitenlandse afkomst.
Toen die vriendin ging afrekenen, liet het meisje wat vallen. 'Jezus!'schold ze.
Niemand die er van opkijkt, iedereen blijft gewoon staan; het is normaal geworden.
Maar omdat die vriendin érg gelovig is, pakte zij een weekblad, gooide het op de grond en schreeuwde; 'Allah!'
En meteen keek iedereen verschrikt. Het meisje: 'Jij spot met mijn God!'
Maar zij toch ook met die van ons?

Ik zou ook zeker nooit met kanker schelden. Ik ben meerdere familieleden kwijt geraakt aan deze ziekte en dan nog; schelden met een ziekte
En KeeK, ergens heb je zeker wel gelijk over 'de Pest'. Ik denk dat ik het ook zeker wel eens heb gezegd: 'pestkop', maar ik vind 'pest' zelf niet zo'n fijn woord en zeg vaker 'rot(kop)'.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 13:20

dat vindt ik echt een hele goeie van dat meisje..als ik eerlijk mag zijn had ik het niet gedurfd!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:29

Myrz schreef:
Ja maar gvd is geen dodelijke ziekte he..dus dat vindt ik vergeleken met kanker niet zo'n erg scheldwoord, maar het beste is om niet te schelden..datbedoel ik ermee..

Jij snapt dus niet wat het woord GVD inhoudt.. het is geen ziekte nee.. maar wel dodelijk! het is vreselijk! ik ben gelovig en vind het heel erg als iemand met mijn God spot! Ziektes mag ook niet, maar dit vind ikminstens net zo erg. en VeirL, wat jou vriendin dr actie betreft, dat vind ik echt tof van dr. Ik had het zelf ook niet gedurfd..

Myrz, dit is niet aanvallend bedoelt hoor, maar veel mensen weten niet wat GVD inhoudt en roepen het bij ieder wissewasje.. denk eens na voordat je zoiets zegt.

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:29

nou, ik zeg nooit kanker als ik me stoot, ik zeg altijd of gotverdomme,poedersuiker of fiets

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:34

Omarlover schreef:
nou, ik zeg nooit kanker als ik me stoot, ik zeg altijd of GVD AUB!,poedersuiker of fiets

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:35

Er loopt al een topic over dit onderwerp op AM:
viewtopic.php?f=2&t=443855

CB is echt bedoeld voor het plaatsen van eigen werk, dus geen gedichten van anderen. Hier dus een slotje.