Ik hoorde woordjes van: ' wat schattig', 'wat een snoesje'. Ik zag 10 ogen op mij gericht, waaronder twee van mijn moeder. Ik werd schoongelikt door mijn moeder, er verdwenen 4 ogen. Heel zachtjes ging de staldeur open, er werd gefluisterd: ' rustig maar'. Er kwam zachtjes een meisje aangeslopen van een jaar of twaalf. Er stond nog een vrouw bij de deur. Nadat het meisje mij met enkele vingers had gestreeld ging ze weg, en ook de vrouw verdween. Ik nam eens goed de tijd om mijn moeder te bekijken, ik zag grote vriendelijke ogen, maar tegelijkertijd uitgeputte ogen. Zachtjes fluisterden ze: ' dag lieve Avocado'. Ik probeerde op te staan, het lukte ! ik wiebelde wel een beetje ... oeps ik viel weer terug. Ik probeerde het een aantal keer, na een paar keer stond ik toch, wiebelig maar ik stond ! Ik had dorst gekregen van dat proberen en besloot wat te drinken, ik liep met voorzichtige passen naar mijn moeder, het lukte ik was bij de uier, en dronk gulzig wat melk.Daarna zocht ik een lekker plekje, streek neer en viel in een diepe slaap. Toen ik weer wakker werd was het donker, ik vroeg aan mijn moeder waarom het zo donker was ? Hierop antwoorden ze met zachte stem dat het nacht was, iedereen sliep. Ik oefende wat met het lopen dat ik al aardig onder de knie kreeg! Na een tijdje te hebben geoefent en uiteraard weer wat te hebben gedronken streek ik weer neer, en gleed weer in een diepe slaap. Ik droomde: Ik was groot, er zat iemand op mijn rug, weer waren er ogen op mij gericht maar nou waren het er honderden, ik was ergens maar ik kon niet beschrijven waar..Ik hoorde gehinnik, weg droom, ik lag weer in de stal. Mijn moeder stond naast me, het was etenstijd. Ik besefte dat het morgen moest zijn, het was lich en een stuk warmer dan de vorige nacht. Op dat moment gooide iemand eten in de voerbak in onze stal. Ik ging op mijn tenen staan en keek wat erin zat, grote staafjes.Ik at nog niks.Ik dron wel weer wat, dat was lekker zeg!Een tijdje later hoorde ik de buurvrouw praten.. tegen wie had ze het ? Ik besloot het weer aan mijn moeder te vragen, ze vertelde mij dat de buurvrouw een kind had gekregen, het was ook een hij net als mij, en was gisterochtend geboren. Iets later kreeg ik iets over mijn hoofd heen, ze noemde het een halster. Mijn moeder ook.. het was eng, ik schudde met mijn hoofd en wilde wegrennen. Ik hoorde lieve woordjes, en voelde lekkere kriebeltjes op mijn hals en besloot dat ik het toeliet. Ik zag de buurvrouw van hiernaast met haar hengstveulen voorbij lopen. De buurvrouw zelf was was donkerbruin en haar veulen leek precies op haar. Ze gingen naar de wei vertelde mijn moeder, dat was een groot stuk veld waar je kon eten en spelen kortom de '' paardenhemel'' Leuk zeg, ik werd ongeduldig daar wilde ik ook heen en met het andere hengstveulen spelen. 'Rustig aan zei mijn moeder kalm, wij zijn zo aan de beurt en dan kun jij je lekker uitleven'. Cool!! ik werd blij.Toen kwamen de mensen die ook de buurvrouw en haar hengstveulen hadden buitengezet. Ze klikte een touw aan mijn halster en aan dat van mijn moeder. De staldeur werd open geschoven en we gingen op weg naar de ''paardenhemel''.....
Laatst bijgewerkt door Eline op 24-07-05 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [tag] toegevoegd in je titel, voortaan zelf aan denken aub! Voormeer info: de bedoeling, bovenaan CB