[verhaal] heb de draad weer opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

[verhaal] heb de draad weer opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:54

Ik heb dit verhaal al eens eerder geplaatst, maar ik was toen niet bepaald tevreden. Nu, na een hoop aanpassingen en verwijderen ben ik er weer mee bezig. Kon dat andere topic niet meer vinden helaas...

Met lood in mijn schoenen stapte ik mijn nieuwe klas binnen. Dertig paar ogen namen mij van top tot teen op. De een nieuwsgierig, de ander een tikkeltje arrogant. Mijn nieuwe mentrix kwam naar me toe gelopen. Een warme glimlach verscheen op haar gezicht. ´´ Welkom, Maaike, neem plaats´´ en ze wees naar een lege tafel. Mijn klasgenoten begonnen te lachen. Naast de lege tafel stond nog een tafeltje, waaraan een klein, zielig tonend meisje zat. De bril en de buitenboordbeugel maakten haar ook niet bepaald knapper. Met een rood hoofd liep ik langzaam naar de tafel, terwijl er een brede lach verscheen op het gezicht van het meisje. Een hand kwam mijn richting op. Verlegen pakte ik het slap hangende handje aan, en mompelde mijn naam, die werd beantwoord met een vrolijke ´´Petra´´. Ik haalde mijn nieuwe boeken uit mijn tas, terwijl nog steeds dertig klasgenoten mij aankeken. Ze zorgden er niet bepaald voor dat ik me op mijn gemak voelde. In de hoop dat ze niet meer zouden kijken verstopte ik me achter mijn boeken. En gelukkig, het hielp. Mijn mentrix, ze heette mevrouw Bakker, begon met iets uitleggen over de Franse grammatica. Al snel was ik afgeleid, en begon ik weer met mijn grote passie, namelijk tekenen. Ik vond het geweldig, even alles vergeten, en gewoon tekenen wat er in me opkwam. En het leukste is dat ik kan het ook nog kan.

DeSa

Re: [verhaal] heb de draad weer opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:44

Leuk, schrijf maar snel verder!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 11:02

Ik ben al een stuk verder dan hier staat hoor

Toen eindelijk de bel ging na een kwartier, dat voor mijn gevoel uren had geduurd, stormde de klas het lokaal uit. Langzaam sjokte ik achter ze aan. Dit was pas het eerste uur in mijn nieuwe klas, ik moest er nog vijf vandaag! Het tweede uur had ik geschiedenis, een meevallertje, want dat was het enige leuke vak deze dag. Ik wierp een blik op mijn rooster, om te kijken in welk lokaal ik had. Lokaal 1.15, maar waar was dat in hemelsnaam? Op het Oeral-college was alles zo vertrouwd geweest. Een kleine, simpele school, leuke medescholieren, kortom een superschool. Maar nu, hier op mijn nieuwe school, genaamd het Tjets-college, was alles anders. Een kille en vooral grote school, helemaal niet naar mijn smaak. Ook mijn nieuwe klasgenoten kwamen niet erg positief op me over daarnet.

Nog altijd zoekende naar lokaal 1.15, kwam ik een jongen tegen met een bekend gezicht. Dat moest er eentje uit mijn klas zijn, bedacht ik me. ‘’He nieuweling, we zitten daar hoor!’’ galmde de stem door de kille gang, terwijl hij naar een deur wees waar met kleine letters ‘1.15’ op stond. De les was ondertussen al 10 minuten bezig. Langzaam opende ik de deur van het gezellig tonende lokaal. Weer keken al die ogen me aan, zo ook de leraar. Hij had een stevig figuur, een ronde bril en een klein snorretje. ‘’Zo, en waar komen wij dan wel niet vandaan?’’ vroeg een scherpe, strenge stem. ‘’Ik-ik k-k-kon het lok-k-kaal niet vinden’’ stamelde ik. Ik voelde mijn gezicht rood worden, en plotseling begon de leraar die mij zo streng leek te lachen. ‘’Ga zitten, Maaike, mevrouw Bakker had me al over je verteld’’, en weer werd ik gewezen op een tafel die naast Petra stond. Als een aardappelzak plofte ik naast Petra neer, die me weer met zo'n eigenaardige glimlach aankeek. ''Waarom zit je zo te lachen?'' vroeg ik fluisterend aan haar. Met een rood hoofd keek ze snel de andere kant op. ''Euhm, Maaike, ik weet dat je nieuw ben, maar je weet toch wel dat je je boeken hoort te pakken aan het begin van de les?'' zei de bekende stem van de leraar die mij net ook al aansprak. Vluchtig keek ik naar mijn tafel, terwijl ik tot de ontdekking te kwam dat ik mijn boeken inderdaad nog niet had gepakt. ''Sorry'' zei ik met een beknepen stemmetje, en ik pakte mijn loodzware geschiedenisboeken.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:07

Hmm... Het verhaal heb je al eens geplaatst en je had al een ander verhaal?
Beetje vaag, als je het mij vraagt?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 11:50

Ik heb dit verhaal inderdaad al eens geplaatst, maar heb nu een heleboel aangepast, maar ik kon dat topic niet meer vinden waar het in stond.

En inderdaad, ik ben bezig met twee verhalen.
Ze zijn op twee verschillende manieren geschreven, dus als ik zin heb om op deze manier te schrijven ga ik hier mee verder, anders met die andere.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:51

Op verzoek een slotje op dit topic, ik begrijp dat er een nieuwe versie aankomt.