[verh] Marja (verbeterd!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

[verh] Marja (verbeterd!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 23:21

Hoofdstuk 1:

Het enigste wat ze wou horen, is dat haar vader van haar hield. Maar hij kwam nooit verder, zei alleen maar doei...

Marja was zo verdrietig, sinds haar ouders waren gescheiden. Dit was al vier jaar zo. Er waren ook wel momenten dat ze echt gelukkig was, maar dan kwam er al gauw een moment, dat het geluk veranderde in verdriet. Dagelijks stromden d'r tranen over d'r wangen. Er was geen stoppen aan. Stilletjes kroop ze in een hoekje van haar kamer. Ze maakte zich zo klein mogelijk, en weer vechtte ze tegen haar tranen. Al snel verloor ze het gevecht. "Waarom ben ik geen kind, uit een normaal gezin?" Dacht ze hardop in haar zelf. "Waarom moet het zo zijn, dat ik nooit een dag gelukkig kan zijn? Waarom steld mijn vader mij steeds teleur? Elke keer weer. Stopte hij daar maar mee... "

Ze kwam stilletjes uit de hoek, en liep vervolgens naar haar bed. Ze trok d'r deken omhoog,en kroop er zelf in. Ze trok d'r deken over haar hoofd heen, en zou het liefst willen dat niemand haar meer zag. Ze wou het liefst dat ze nu dood zou gaan, maar op dat moment dacht ze al snel aan de mensen en dieren en dingen, die ze dan zou moeten missen. Langzaam maar zeker, viel ze in slaap.

Hoofdstuk 2

Geschrokken werdt ze wakker. "Alles was maar een droom" Stelde ze zich zelf gerust. "Het was maar een nachtmerrie, dus niets is echt" Ze veegde een traan weg, die net over d'r wang rolde.

Langzaam stapte ze d'r bed uit, en liept naar beneden. Het was 11 uur geweest, en niemand was thuis. Het leek wel, of ze in d'r eentje in het huis woonde. Tussen 9 uur en 6 uur, was er niemand thuis, alleen zij zelf. Ze liep naar de keuken, en zag een briefje op de koelkast hangen:

" Dag Marja,
Ik ben naar mijn werk. Voor vanavond ligt er marcaronie in de koelkast, je hoeft het alleen op te warmen.

Tot vanavond

Kus, Sofie"

"Hè nee he?" Fluisterde Marja. "Vanavond Maraconie eten, terwijl ze weet dat ik dat echt niet lekker vind!". Marja pakte de melk uit de koelkast, en nam een paar slokken uit het pak, en zette het pak weer terug in de koelkast.
Nog steeds moest ze denken aan het briefje, haar moeder zette anders nooit haar naam op het briefje. Het stoorde Marja onwijs, Marja wou weten waarom ze dat had gedaan. Marja besloot het maar te vergeten, en zo te laten zo als het nu was.

Marja liep naar boven, kleedde zich aan en zette de computer aan. De computer logde haar meteen in op haar msn.
Vlug keek ze op de computer, om te kijken of ze een mailtje had. "Oh weer niks, ach maakt niet uit" Zegt ze tegen d'r zelf. Ze zette zich zelf afwezig, en liep haar kamer uit. “Pling” De computer liet weten dat ze wel een email had. "Hè? Toch wel een email.”
Ze keek vlug wie haar gemaild heeft. Nieuwsgierig kijkt ze, van wie de email is. "pappa" Stondt er in de mail lijst. Verstijfd keek ze naar het beeld. Sinds 6 maanden nam hij weer contact met haar op. Ze sloot snel de computer af en probeerde niet aan het emailtje te denken. "Wat moet ie van me? Waarom komt ie nu ineens met een email aan?" Marja was verward. “Eikel! Je weet niet wat je nu met je dochter doet. Nu ineens wil je wel contact met me?” Ze schold de computer uit, en gaf er een preek achter aan.

Hoofdstuk 3

Marja belde haar vriendin maar op, om zo afleiding te krijgen om niet in de verleiding te komen om aan de email te komen.

Karin en Marja waren al zeven jaar goede vriendinnen van elkaar. Samen deden ze veel dingen, en elke week gingen ze samen de stad in. Niet om te shoppen, maar samen wat te drinken, en te sjansen met de jongens die dan voorbij liepen. Samen was het echt altijd leuk.

"Tuut..... Tuut....."
" Hee Karin, heb je zin om nu de stad in te gaan? Even lekker lol trappen?" Vroeg Marja, toen de telefoon werd op genomen.
"Oh hee marja, o sorry maar ik kan op het moment niet weg van huis."
Zei Karin, terwijl marja allemaal gevloek op de achtergrond hoorde.
"Kijk zie je, er is hier weer ruzie uitgebroken, en ik kan dus nu niet weg. Krijg ik nog meer gezeik te horen als ze merken dat ik weg ben geweest"
Vervolgde karin.
" Jammer.... Nou succes hè met de ruzie. Doei"
Zei Marja teleur gesteld, en ze hing op. ‘Arme Karin’ Dacht Marja, altijd hadden ze daar ruzie. Om de kleinste dingen. Marja was blij dat ze geen broers of zussen had. “Een kind is meer dan genoeg.” Zei haar moeder altijd. Marja moest stiekem wel lachen. Haar moeder, wilt van alles maar een. Meer niet.

Marja zuchtte. “Weer een dag alleen door brengen... Niemand kan de stad in, of wilt wat anders doen.”

Marja besloot maar om zelf de stad in te gaan. Misschien kwam ze wel mensen tegen die ze kende. Marja schoot ineens wakker. 'Misschien is Wouter er ook!'

Wouter was een jongen, waar Marja verliefd op was. Het was een populaire jongen, hij rookte, hij ziet er goed uit, gedroeg zich echt heel stoer en was ook nog eens lief en aardig. Kortom het was DE ideale jongen, waar Marja nu behoefte aan heeft.
Marja ging met een lach op d'r gezicht naar de stad. Voor ze de deur dicht deed, ging de telefoon. Marja luisterde even, en bedacht toen, dat ze nu geen tijd had.
Want ze ging nu zelf leuke dingen doen!

_Laris_

Re: [verh] Marja (verbeterd!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:51

Woow, ga je alles nu verbeteren/veranderen! Veel werk! Hopelijk hou je ook tijd over voor nieuwe stukjes Veel succes! En het is wel iets duidelijker zo.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 09:54

iets? veel

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:29

Damn, ben toch nog de tweede die zich hier aanmeld

Ik wacht iig op het 'herwerkte' deel Als het eerste al zo goed was, wat gaat dat nu dan zijn

xxx

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:46

Zo, ook dit heb ik gelezen.
Dit blijf ik tussentijds ook gewoon volgen hoor
Ben benieuwd naar de rest van het, verbeterde, verhaal go on!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 11:23

ik ga verder met schrijven :p

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:28

ik vond het vorige ook goed, maar als het perse van kluitman moet.... nouja, ik blijf verslaafd en lezend, zowel deze als de andere

meer dan maar

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 11:30

het moet niet van kluitman!
maar ik wil het zelf gewoon nog es proberren

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:10

ff berichtje zodat k geabonneerd ben

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:57

cool verhaal... en ff berichtje zodat k geabonneerd ben

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:14

Ik vind de hoofdstukken zo kort?

Een hoofdstuk van een half boekblaadje?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 09:07

hoofdstuk van een half boekbladje? echt niet oke tis wel mn 'moeilijkste' punt, maar kort zijn ze niet. zeker niet als ik verder ga

Hoofdstuk 4

Marja was op weg naar de stad, en fietste langs een wei, met een kudde paarden er in. De paarden graasden zo lekker, het zonnetje scheen op hun vieze moddervacht. Maar toch waren de paarden mooi.
Marja fietste snel verder, en keek weer naar voren, maar haar gedachtes gingen naar de paarden. Ooit wou ze zelf ook een paard, maar ze scheen er geen geld en tijd voor te hebben. Haar moeder bepaalde altijd wat ze wel en niet mocht. En omdat haar moeder, tegen paarden was, mocht ze geen paard kopen.

Aan gekomen in de stad, ging Marja's mobiele telefoon af. " Nee niet nu!" Marja keek snel op haar telefoontje en zag dat Karin haar belde.
" Heej Karin, ja sorry nu even geen tijd, ik ben nu in de stad en ga even lekker shoppen"
Zei marja snel, want ze wou nu echt niet aanhoren, wat haar vriendin aan haar wou vertellen.

" Wacht even! Voor je ophangt. Mijn moeder is gebeld door je vader, hij vroeg zich af waar je was. Thuis was je niet te bereiken, en hij was ongerust"
Vertelde Karin snel.
Marja was er stil van, ze wist niet wat ze moest denken.

Hoofdstuk 5

Zo was het zeven minuten stil aan beide telefoons. Marja wist niks te zeggen, en ineens begon ze zich beroerd te voelen. “Uh... Karin, bel zo even terug” Zei Marja met een trillerige stem, en ze drukte het telefoon gesprek op het einde.
Ze zette haar fiets in de fietsenstalling, en ging even op de grond zitten. Ze werd duizelig en misselijk. Alles draaide voor haar ogen, en plots begon ze met over geven.

Het was druk in de stad, en daar door kwamen veel mensen om haar heen staan. Marja kreeg het benouwder door de mensen, die haar wouden helpen. Al gauw deden ze een stapje naar achteren, terwijl Marja weer moest over geven.
Sommige mensen vroegen zich af wat er met haar was, maar Marja kon niet antwoorden. Een oud koppel belde de ambulance en stuurde de mensen die er stonden, weg. De ambulance was er al snel, en de ambulance-mensen kwamen snel naar Marja toe, en vroegen hoe het met haar ging. Ondertussen ging d’r telefoon weer af. Een van de mannen van de ambulance, nam op, en vroeg wie de beller was.
“ Bent u de vader van dit meisje?” Vroeg de man.
“ Ja ik ben haar vader. Hoezo? Waarom komt ze niet aan de telefoon?” Vroeg haar vader.
“ Ik ben een ambulance-lid en we vragen ons ook af, hoe het met haar gaat, heeft u even een momentje?”

En de man ging weer verder met z'n werk. “Wat is jou naam?” Vroeg de man.
“ Ik ben....” Verder kwam Marja niet.
“ Hoe voel je je? Heb je ergens pijn?” Vroeg de man.
“ Misselijk, en draaierig...” Antwoordde Marja sloom, en ze viel in slaap.

“Meneer, we gaan nu met uw dochter naar het ziekenhuis. U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld, of u kunt naar het ZiekenHuis AbbeLoo gaan. Ik ga nu ophangen” Zei de man.
“Oh ik wacht wel op het telefoontje, ik bel haar moeder wel.” Zei haar vader, en legde lijn dood.

Marja werd in de ambulance gedragen, en met loeiende sirenes reed de ambulance naar het Ziekenhuis AbbeLoo.

Hoofdstuk 6

Langzaam werd Marja in de ambulance wakker. Ze keek om zich heen, en schrok van de hulpverlener die naast haar zat. “ Wat doe ik hier?” Mompelde Marja aan de hulpverlener.
“ Je werd niet goed bij de fietsenstalling bij de stad, en we nemen je nu mee naar het ziekenhuis voor een onderzoekje.” Antwoordde de hulpverlener.
Marja keek naar haar voeten, en nu pas besefte ze dat ze in een ambulance zat.
“ Je werd op je mobile telefoon gebeld door je vader, hij was een beetje ongerust” Vertelde de hulpverlener.
Marja keek de hulpverlener raar aan. “Mijn vader? Ik heb geen vader” Antwoordde Marja serieus.
“Oh, er belde een meneer naar jou mobiel en hij zei dat hij jou vader was.Hij zou je moeder bellen om te vertellen dat jij naar het ziekenhuis gaat. ”
Marja sloot d'r ogen, en voelde de tranen in de ogen. “Oh mijn ‘vader’ ?” Vroeg Marja.
“Oo dat kan wel kloppen, hij heeft mij al een tijdje niet gesproken. wat heeft u nog meer tegen hem gezegd?” Vroeg Marja aan de hulpverlener. “Meer eigenlijk niet. Hij leek ook niet van slag. Het is zeker een rustige man?” Vroeg de hulpverlener. Marja keek de hulpverlener aan, en hij snapte meteen dat ze niet wou antwoorden.

Aangekomen bij het ziekenhuis, werd ze in een rolstoel naar een kamertje gebracht. Daar werd ze onder zocht. Marja kreeg allemaal testjes, en daar uit bleek dat marja te weinig gegeten had, en dat de melk die ze die ochtend had gedronken bedorven was. Marja mocht weer naar huis. Ze besloot eerst haar moeder eens te bellen, ze zou wel ongerust zijn.
Marja belde haar moeder die van niks wist. “Oh gaat het nu wel goed met je? Geen pijn gedaan of zo?” Vroeg Marja’ s moeder ongerust. “Nee mam ik heb niks, ik moet alleen meer eten in de ochtend” Marja werd een beetje verdrietig door haar moeder. “Mam, heb je niks van pappa gehoord? Hij zou jou bellen zei hij. Hij had mij gebeld toen ik niet goed werd en een ambulance mannetje nam de telefoon op en had een gesprek met hem”
“ Nee ik heb niks gehoord van je vader.” Zei Sofie. “Maar goed, kom je nu naar huis? Laat de macaroni maar zitten, en ik neem pizza mee. Tot vanavond! En pas nu even goed op je zelf!” Zo eindigde haar moeder het gesprek.

Marja slenterde in het ziekenhuis. In de hoop iemand te kennen, die haar naar huis wou brengen. Maar Marja kende helemaal niemand in het ziekenhuis. Ze besloot bij de informatie balie, te vragen of ze een taxi mocht bellen.
“Hallo?” Vroeg Marja.
Ze keek het kamertje binnen. Niemand te zien. Marja zuchtte, en draaide zich om. Net voor de de eerste stap wou zetten, hoorde ze wat in het kamertje.
“Hallo, kan ik u helpen?” Vroeg een vrouwtje.
Marja keek haar blij aan. “Ja, mag ik een taxi bellen? Anders kom ik niet thuis.”
Het vrouwtje gaf haar de telefoon, en Marja toetste het nummer in voor een taxi.
“Hallo? Kan ik een taxi krijgen?” Vroeg marja, toen de telefoon werd opgenomen.
“Ja hoor, waar bent u op het moment?” Vroeg iemand aan de andere kant.
“Bij het ziekenhuis, Abbeloo.” Antwoorde Marja.
“Oke! De taxi is er over vijf minuten. Totziens!” En de telefoon werd opgehangen.

Marja liep naar buiten, en de taxi stond al klaar.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:39

Zo goed van je Deviek! Al aardig eindje bijgewerkt!!! goed joh

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:16

ja, echt wel;)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:41

Leuk verhaal, ik ga meelezen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:08

het 'marja dit marja dat' stoort me nog steeds het is een super verhaal! Maar je zou de naam Marja beter door 'ze' of 'zij' vervangen, af en toe een keer afwisselen dus

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:22

@ pharagirlke, dank je voor de tip