Helpen jullie mee verhaal maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Helpen jullie mee verhaal maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 09:48

Nou mijn idee is dus: ik begin met een verhaal stuk te schrijven, dan geven jullie suggesties hoe het verder kan gaan en kies ik er daar een van uit en dat werk ik dan uit enz enz..
Goed idee?

'K*T!'Kelly kwam de ring uitrijden met een enorme donderwolk boven haar hoofd, 'Rotknol dat je bent! Waarom doe je nou nooit eens iets wat ik vraag?!'
Ze stapte af en duwde het paardje in de handen van haar moeder die er rustig mee ging rondstappen zonder al teveel op de buien van haar dochter te letten. Ondertussen rende Kelly naar haar vader die bij de trailer stond te wachten, 'Pap! Ik wil een nieuwe.' huilde ze, 'Rowy doet echt niets wat ik van hem vraag en hij luistert niet! Het is zo'n vervelend beest. Op hindernis 1 tilde hij gewoon expres zijn benen niet hoog genoeg op! En op de dubbelsprong stopte hij gewoon, zo gemeen van hem...' de tranen liepen haar over haar wangen, ze wist dat dit vaak hielp bij haar vader om haar zin te krijgen.
'Nou meisje,' hij sloeg een arm om haar heen, 'Ik zal erover denken, maar je hebt toch wel al in de gaten dat dit al je 3e pony is?'"
'Ja, maar pap! Asterix was een stom paard die kon niet eens aan de teugel lopen! Daar kan ik dan toch geen wedstrijden mee rijden?' zegt ze verontwaardigd, 'En Mars was veel te snel die luisterde niet die rende door de hindernissen heen, die pessoastang met 3 ringen hielp wel, maar dan mag je geen wedstrijden rijden. Wat moet ik er dan nog mee? Zonder wedstrijden is er niets aan...' haalde ze haar schouders op...

nou ideëen hoe het verder moet gaan?

Nynkk

Re: Helpen jullie mee verhaal maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:58

Haar vader besluit dat ze eerst geen nieuw paard mag.. Dan vraagt Kelly haar vriendin om mee te gaan naar Rowy... Ze rijdt hem en haar vriendin kijkt toe. De vriendin vraagt of zij er ook even op mag.. Kelly laat haar erop maar waarschuwt wel. Alles gaat goed en Rowy doet het prima. Kelly gelooft haar eigen ogen niet en zegt dat haar vriendin die rot Rowy dan maar moet kopen. Dan smeekt ze nogmaals bij haar vader.. Maar die geeft geen toestemming.. Hij zegt dat Kelly eerst maar eens beter met paarden om moet leren gaan. Want zoals het nu gaat kost het hem handen vol geld. Kelly is woedend, maar doet haar best om beter te worden. Ze gaat nu een paard op de manege verzorgen en ze krijgen een geode band...

Das dan een beginnetje.. LEuk verhaal..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:56

ze kan het zich nog goed herineren, de eerste dag op de manege. Ze liep met een chagarijnig hoofd de manege binnen, er van overtuigt dat ze hier haar plek niet zo vinden. Haar vader had ongelijk vond ze, rijden kon ze goed genoeg. Alleen de paarden die ze hadden gehad luisterden gewoon weg niet! Er kwam een nodig al dikke vrouw met een bol gezicht naar haar toe, "Hallo. Ik ben Nathalie Smit. Je vader had opgebeld en we hebben je probleem besproken. Ik heb es na gedacht wat een goed paard voor je zou kunnen zijn" zei ze echt te vrolijk. Kelly wist gelijk dat ze haar niet mocht, wat een raar mens zeg. "Nou, loop maar mee". En de vrouw draaide zich om en liep naar de stallen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 00:56

daar stond een oud beginnerspaardje die vroeger nog vele ruitertjes de ruitersport heeft ingeholpen.
eenmaal gepoetst en opgezadeld kon ze vertrekken.
de instructrice was niet zo happig op haar nieuwe leerlinge, ze had namelijk zelf het paard moeten opzadelen en poetsen aangezien thuis haar pappie het altijd voor haar deed.
eenmaal opgestapt was Kelly nog maar twee minuutjes aan het stappen en begon ze al te snauwen dat het een trage pony was, een lamzak enz...
de instructrice liet haar aandraven, het paardje had een ruime draf en lichtrijden ging moeilijk, dus moest ze vaak doorzitten.
dan begon Kelly te huilen dat ze pijn had in haar buik, dat ze de mild kreeg. na een halfuurtje lessen, mocht ze het paardje uitstappen.
opeens vroeg Kelly; " En waar blijft de gallop? ". de instructrice antwoordde; " Voor jou nog geen gallop vandaag, je kan nog mr stappen en je wilt al lopen" .

een vervolg laat ik aan iemand anders

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 16:05

jaah zo kunnen we het ook doen

Wat? geen galop? Wat is dit nou weer voor een manege zeg... Ze pakte de teugels korter en schopte haar paardje in zijn buik. De instructrice zag dit en vroeg aan haar: 'Zeg, wat ben jij van plan?'
'Galopperen,' zegt Kelly met een verbeten gezicht. 'Oh ja? dat dacht ik eigenlijk van niet, ik had toch gezegd dat we de galop nog niet zouden doen?'
'Ja, weet ik, maar ík wíl galopperen!' Ze schopt haar pony nog een keer, wat ze niet wist is dat Kermit alleen maar luisterde naar de stemhulp van Nathalie... Ze bleef doorzetten, maar op een gegeven moment kreeg Kermit er schoon genoeg van en hij gaf een bokje. Hup, daar vloog Kelly in het zand. 'Rotknol! Ik zal je!' ze pakte haar zweepje en liep met opgeheven hand naar de pony toe.
Haar instructrice was haar voor en greep haar pols, 'Laat jij die zweep eens even heel snel los, jongedame!' ze moest zich inhouden het meisje geen klap in haar gezicht te geven, 'Jij loopt hier nú de bak uit, en jij zet hier nóóit meer een stap in de manege!' Kelly kon haar oren niet geloven, zíj had een grote mond tegen háár? Dat was haar nog nooit gebeurt... Van verbazing kon ze niets terug zeggen en liep zo de bak uit.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:30

Toen Kelly de bak deuren had dichtgeslagen dacht ze van wat is dit nou voor een manege? Die stomme vrouw kan gewoon geen les geven !
Kelly's vader zag ineens het gezicht van zijn dochter, rode ogen van het huilen. Wat is er liefje zei hij tegen Kelly. Ik mag nog geen eens galoperen van dat mens, en als ik de zweep gebruik wordt ze kwaad!
Pap kunnen we niet een keer naar een paardenmarkt gaan? Misschien zie ik daar een mooi paard, in plaats van een oud chagrijnig paard zei Kelly kwaad

Leuk idee trouwens