[tek] paar tekeningen o.a moeder &veulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

[tek] paar tekeningen o.a moeder &veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:55

ik had vandaag niks te doen... dus ben maar een beetje gaan tekenen... ze staan op volgeorde van hoe ik ze getekend heb.. en sommige zijn echt gruwlijk mislukt, en sommige ben ik nog wel een beetje tevreden over:

1. moet een shetje met veeel manen voorstellen, alleen een beetje donker.. en ook best heel erg mislukt
Afbeelding

2. een fries, beetje te vrolijk en klopt ook niet echt helemaal...en ook mislukt dus..
Afbeelding

3. moeder met veulen, neus van de moeder heeel raar, veulen te dik; moeder te dun..oftewel..mislukt!
Afbeelding

4. 2 paardjes, die onderste ben ik wel tevreden over, alleen niet over de hoef... de bovenste is wel schattig...
Afbeelding

5. paardenhoofdje, afgesneden(was dus wel de bedoeling ) opzich niet helemaal mislukt
Afbeelding

6. paardje omkijkend, de leukste en wel beetje gelukt
Afbeelding

7. springend paard, helemaal mislukt, verhouding kloppen niet, voorbenen te klein, achterbenen te groot en te dik..
Afbeelding

wat vinden jullie ervan..gaarg opbouwende kritiek...en dit zijn wel pas mij 1e tekeningen,
en dit is mijn stijl..met schaduwen enz kan ik echt niet overweg, dus laat ik ze maar oningekleurd..

marjoke

Re: [tek] paar tekeningen o.a moeder &veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:18

aach ik vind ze nog wel best mooi hoor voor een beginneling
wat tips:
je bent erg streng voor jezelf (ondervind ik uit je eigen commentaar) en dat is goed! maar als je zelf al ziet wat er niet aan klopt, verander het dan. je moet niet van de eerste keer blij zijn met wat je op papier hebt gezet. als je het niet goed vind, moet je het veranderen tot je er wel tevreden ove rbent.
en ja schaduwen is gewoon moeilijk. in het begin deed ik dat ook niet hoor! dus dat komt allemaal wel als je wat meer ervaring hebt.
probeer altijd (zeker in het begin) van een foto af te tekenen. dan heb je een voorbeeld, altijd handiger. probeer dan goed naar de fto te kijken en let vooral goed op de verhoudingen.
hoop dat je er wat aan hebt, en het is dus zeker niet aanvallend bedoeld he !
succes!

sympholover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:39

Ik vind het echt hele mooie tekeningen en met de verhoudingen en de schaduwen... Dat komt nog wel!! Succes ermee..!!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:15

dank je wel
en met die schaduwen zal ik denk ik nog wel een heel lang tijdje wachten

deze tekeningen heb ik ook allemaal nagetekend, maar wel met een beetje verandering en naar mijn eigen stijl om gezet.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:49

Ik vind ze wel goed gelukt hoor.
Voor de 1e keer zeker.
Iedereen begint ongeveer zo . Nog eventjes oefenen en je krijgt gewoon mooie tekeningen .

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:10

de enelaatst vind ik mooi
en die laatste vind ik PRACHTIG!! nee hoor maar ik vind hem wel erg grappig zelfs zo'n tekening kan ik namelijk niet maken..