[verhaal] nog geen titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[verhaal] nog geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 14:13

hoii hoii ik ben begonnen aan een verhaal (er zitten wel spellingsfouten in maar ik ben licht dislecties ofzo ) ik heb nog geen titel als jij er een weet zeg het dan even Het is een soort dagboek brief iets het speelt zich wel een tijdje terug af dus houd eventuweel rekening met veel paarden en koetsen enzo (niet dat een echte paardenfan dat erg vind )

10-07-1895

Hoi liefe mam. Ik weet dat je er niet meer bend daarom stuur ik deze brief naar uw graf. Met mij gaat het goed. De rijs naar Amerika was zwaar maar ik heb het tog gehaald, veel mensen zijn gestorven.

Het begon allemaal in een dorp, een dorp waar wij zamen woonden toen u er nog was. Wij woonden gellukig. En zoals altijd plukte ik bloemen op de hei. Plotseling zag ik allemaal ruiters voorbij komen, de voorste hielden grote vlaggen vast met het wapen van de stad er op, in het midden reden 4 zwarte paaren voor een kar. De kar werd omsingelt door soldaten er achter aan kwam het volk met vakkels en hooivorken. Ik herkende de kar meteen het was de kar voor gevangenen. En u stond er op. Het volk riep allemaal "Heks, Heks, vieze heks" eenmaal aangekomen in de stad werd u op de brandstapel gedaan. De beul stak het hout aan, u geschreeuw klonk over de hele weide omtrek en het gejuig viel stil langzaam zakte u in elkaar, u was dood. Ze hadden je aangezien voor heks. Nu was ik alleen op de wereld maar ik weet dat u graag zou weten wat ik ben gaan doen daarom schrijf ik deze brief.

3 dagen na u dood ben ik vertrokken ik wou hier niet langer meer blijven aangezien ik werd aangekeken als heksenkind. Toen ik in de koets langs ons huis ree zag ik dat er niks meer van over was. Ze hadden het verbrand. Het was inmiddels begin lente en door de hei dartelde lammetjes met herders. Het afscheid deed zeer maar ik wist dat dit het beste was.

Na dagen rijden kwam ik aan in de haven en hier zou mijn grote rijs beginnen..De rijs naar New York.

Er komt snel meer maar ik moet nu even weg opbouwend komentaar graag

Miepmiept

Re: [verhaal] nog geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:25

Misschien in Word even de spellingscontrole laten scannen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:24

Hoi lieve mam. Ik weet dat je er niet meer bent daarom stuur ik deze brief naar uw graf. Met mij gaat het goed. De reis naar Amerika was zwaar maar ik heb het toch gehaald, veel mensen zijn gestorven.

Het begon allemaal in een dorp, een dorp waar wij samen woonden toen u er nog was. Wij woonden gelukig. En zoals altijd plukte ik bloemen op de hei. Plotseling zag ik allemaal ruiters voorbij komen, de voorste hielden grote vlaggen vast met het wapen van de stad er op, in het midden reden 4 zwarte paaren voor een kar. De kar werd omsingelt door soldaten er achter aan kwam het volk met fakkels en hooivorken. Ik herkende de kar meteen, het was de kar voor gevangenen. En u stond er op. Het volk riep allemaal <'volk' is enkelvoud, het is 1 groep, zin klopt dus niet> "Heks, Heks, vieze heks" eenmaal aangekomen in de stad werd u op de brandstapel gedaan<gegooid neem ik aan?>. De beul stak het hout aan, u geschreeuw klonk over de hele wijde omtrek en het gejuig viel stil. Langzaam zakte u in elkaar, u was dood. Ze hadden je aangezien voor heks. Nu was ik alleen op de wereld maar ik weet dat u graag zou weten wat ik ben gaan doen daarom schrijf ik deze brief.

3 dagen na uw dood ben ik vertrokken ik wilde hier niet langer meer blijven, aangezien ik werd aangekeken als heksenkind. Toen ik in de koets langs ons huis reed zag ik dat er niks meer van over was. Ze hadden het verbrand. Het was inmiddels begin lente en door de hei dartelde lammetjes met herders. Het afscheid deed zeer maar ik wist dat dit het beste was.

Na dagen rijden kwam ik aan in de haven en hier zou mijn grote reis beginnen..De rijs naar New York.

Het zit -vol- met fouten
Lees het nog een keer door met dit stukje erbij, hier staan verbeteringen in. Zo zie je wat je fout hebt gedaan. Ook kloppen sommige zinnen niet.
Soms is het 'u' en dan is het weer 'jij' ???

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:23

Mooi begin hoor:)
@Natasja91: ze is dislectisch

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:19

ls: dan nog Mijn vriendin is zwaar dislectisch (medisch bepaalt, hier zegt ze 'ik ben dislectisch OFZO' dus volgens mij heeft ze dat zelf bepaalt ) en zelfs zij kan beter een verhaal schrijven dan dit...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:41

Dat weet ik, LovesSaartje, daarom verbeter ik het ook voor haar
Al vind ik dat er soms wel rare fouten in staan voor iemand die dyslectisch is. Wou en Wilde is niet iets dat uit dyslectie voortkomt
Ik weet niet of je met dyslectie ook leestekens 'vergeet' eigenlijk?

Ik heb een verbetering fout gedaan trouwens; Gelukig moet Gelukkig zijn

-edit- zinsopbouw is moeilijk

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 19:44

sorry hoor kan ik het helpen ben er voor getest en daar kwam uit dat ik dislecties ben niet erg ofzo maar ik maak de zelfde fouten als iemand die dislecties is daar kan ik niets aan doen alleen maar woordjes blokken, en om nou het hele woordenboek uit me hoofd te gaan leren . Grammatica is daardoor ook niet mijn allerbeste vak en het ging volgens mij om het verhaal...ow en sorry dat ik hier een daar een hoofdletter ben vergeten ik ga niet iedere min. kijken of ik er weer een vergeten ben . Maar het volgende stuk ga ik tog even laten controlleren door word

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:25

He hallo, je mag ook wel even rustig doen hoor!
Ik probeer je te helpen, ik val je toch niet aan?!

Natuurlijk gaat het om het verhaal, maar ik ga geen verhalen lezen die niet te lezen zijn vanwege de fouten. Ik heb ze er nu even een beetje voor je uit gehaald, de rest laat ik nu aan iemand anders over.
Veel succes/plezier nog met je verhaal.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 20:45

sorry maar het vervolg komt waarscheinlijk pas over 4 a 5 weken ben namelijk op vakantie dan en vorige week was ik op kamp dus...