Citaat:De 14-jarige Renee de Groot woont, samen met haar vader Willem en haar 11 jarige broertje Jan, in een achterstandswijk.
Haar moeder was er vandoor gegaan met de "beste" vriend van haar vader. Renee was toen 8 jaar, sindsdien is het bij haar thuis allemaal veranderd. Haar vader was niet te genieten, ondanks zijn nieuwe vriendin. Angelique, de vriendin van haar vader, was trouwens een enorme bitch, als zij er was, dan was het huis helemaal te klein. Dan werd Renee overal van beschuldigd.
Renee de Groot als je nou niet gauw van de badkamer komt, dan... Klinkt het uit de slaapkamer van haar vader. Dan wat? Wat wou je doen dan? Je kunt me toch niks flikken, zegt Renee boos, Arghh ze kan zich ook nooit eens rustig opmaken.
Verdomme, Renee, je moet niet zo'n grote mond hebben, anders kun je een ander huis zoeken. En schiet nou maar op want je moet naar school! Haar vader was nu echt boos.
RENEE CARINE IS ER! Gilt Jan. Carine en Renee kennen elkaar al 10 jaar en zijn echte hartsvriendinnen.
10 minuten later stappen ze op de fiets. Ze moeten ongeveer 30 minuten fietsen voordat ze op school zijn.
Carine, vraagt Renee, mag ik bij jou wonen, mijn vader loopt echt altijd te zeiken. En die bitch van een Angelique denkt dat ze mijn moeder is. Ik wordt daar echt gek hoor!
Carine begint een beetje te grinniken, lieve lieve Renee, als jij daar weggaat heeft die Angelique gewonnen, wnat je weet als jij daar weggaat dan gaat Jan ook. En dat is wat ze wil, ze wil je vader alleen voor zichzelf. Dus je blijft maar lekker thuis wonen.
Als ze op school aankomen, zien ze dat ze nog op tijd zijn. Gelukkig, denkt Renee, want ze weet dat al 11 keer te laat is gekomen in 1 maand tijd. De directeur had haar vader opgebeld, dat als ze nog 1 keer te laat kwam dit schooljaar, werd ze geschorst.
Renee! Daar lopen Johan en frits, fluisterd Carine. Huh, wat, waar? Oh johan ziet er zo super leuk uit, in die roze polo en die witte broek. Maar hij ziet me toch niet staan, hij is 16 bijna 17, en ik ben nog maar 14.
Als ze in de les zitten, merken Renee en Carine dat Semmie er niet is, Semmie is ook 14 en woont in een villa. Ze is van afrikaanse afkomst, en ze mag van haar ouders eigenlijk niet met Renee en Carine omgaan, want volgens de ouders van Semmie, zijn het tuig dat niet duigt.
Als de directeur binnenkomt en zegt dat ze allemaal even rustig moeten zitten, want hij moet iets ernstigs zeggen, kijken Renee en Carine elkaar verschrikt aan..
Jongens en Meisjes, ik kreeg net een telefoontje van de vader van Semmie, Ze heeft zondag ochtend een ernstig auto-ongeluk gehad. Ze ligt in coma en haar toestand is zeer ernstig, de kans dat ze het niet overleefd is tot nu toe 95 %..En als ze het overleefd, zal ze niks meer weten van wat er voor het ongeluk is gebeurt. Degene die willen mogen nu in de kantine gaan zitten. Als er wat is dan hoor ik het graag, zodat ik jullie kan helpen. Sterkte ermee!
Renee en Carine lopen huilend naar de kantine toe, onderweg komen ze Johan en Frits tegen. Maar ze hebben geen behoefte om nu te gaan puberen. Johan vraagt aan Renee wat er aan de hand is. En als Renee het verhaal in horten en storten heeft verteld, slaat johan zijn armen om haar heen en Frits doet het zelfde bij Carine. En zo lopen ze naar de kantine toe.
dus alles is welkom