[verhaal] ongelukskind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

[verhaal] ongelukskind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 16:38

ik ben pas begonnen met een verhaal, het is mijn eerste verhaal, dus daarom wil ik graag jullie mening horen!

Citaat:
De 14-jarige Renee de Groot woont, samen met haar vader Willem en haar 11 jarige broertje Jan, in een achterstandswijk.
Haar moeder was er vandoor gegaan met de "beste" vriend van haar vader. Renee was toen 8 jaar, sindsdien is het bij haar thuis allemaal veranderd. Haar vader was niet te genieten, ondanks zijn nieuwe vriendin. Angelique, de vriendin van haar vader, was trouwens een enorme bitch, als zij er was, dan was het huis helemaal te klein. Dan werd Renee overal van beschuldigd.

Renee de Groot als je nou niet gauw van de badkamer komt, dan... Klinkt het uit de slaapkamer van haar vader. Dan wat? Wat wou je doen dan? Je kunt me toch niks flikken, zegt Renee boos, Arghh ze kan zich ook nooit eens rustig opmaken.
Verdomme, Renee, je moet niet zo'n grote mond hebben, anders kun je een ander huis zoeken. En schiet nou maar op want je moet naar school! Haar vader was nu echt boos.
RENEE CARINE IS ER! Gilt Jan. Carine en Renee kennen elkaar al 10 jaar en zijn echte hartsvriendinnen.
10 minuten later stappen ze op de fiets. Ze moeten ongeveer 30 minuten fietsen voordat ze op school zijn.
Carine, vraagt Renee, mag ik bij jou wonen, mijn vader loopt echt altijd te zeiken. En die bitch van een Angelique denkt dat ze mijn moeder is. Ik wordt daar echt gek hoor!
Carine begint een beetje te grinniken, lieve lieve Renee, als jij daar weggaat heeft die Angelique gewonnen, wnat je weet als jij daar weggaat dan gaat Jan ook. En dat is wat ze wil, ze wil je vader alleen voor zichzelf. Dus je blijft maar lekker thuis wonen.

Als ze op school aankomen, zien ze dat ze nog op tijd zijn. Gelukkig, denkt Renee, want ze weet dat al 11 keer te laat is gekomen in 1 maand tijd. De directeur had haar vader opgebeld, dat als ze nog 1 keer te laat kwam dit schooljaar, werd ze geschorst.
Renee! Daar lopen Johan en frits, fluisterd Carine. Huh, wat, waar? Oh johan ziet er zo super leuk uit, in die roze polo en die witte broek. Maar hij ziet me toch niet staan, hij is 16 bijna 17, en ik ben nog maar 14.

Als ze in de les zitten, merken Renee en Carine dat Semmie er niet is, Semmie is ook 14 en woont in een villa. Ze is van afrikaanse afkomst, en ze mag van haar ouders eigenlijk niet met Renee en Carine omgaan, want volgens de ouders van Semmie, zijn het tuig dat niet duigt.
Als de directeur binnenkomt en zegt dat ze allemaal even rustig moeten zitten, want hij moet iets ernstigs zeggen, kijken Renee en Carine elkaar verschrikt aan..

Jongens en Meisjes, ik kreeg net een telefoontje van de vader van Semmie, Ze heeft zondag ochtend een ernstig auto-ongeluk gehad. Ze ligt in coma en haar toestand is zeer ernstig, de kans dat ze het niet overleefd is tot nu toe 95 %..En als ze het overleefd, zal ze niks meer weten van wat er voor het ongeluk is gebeurt. Degene die willen mogen nu in de kantine gaan zitten. Als er wat is dan hoor ik het graag, zodat ik jullie kan helpen. Sterkte ermee!

Renee en Carine lopen huilend naar de kantine toe, onderweg komen ze Johan en Frits tegen. Maar ze hebben geen behoefte om nu te gaan puberen. Johan vraagt aan Renee wat er aan de hand is. En als Renee het verhaal in horten en storten heeft verteld, slaat johan zijn armen om haar heen en Frits doet het zelfde bij Carine. En zo lopen ze naar de kantine toe.

dus alles is welkom

bliksempie

Re: [verhaal] ongelukskind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:28

ik vind eht een goed verhaal graag verder gaan:D

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 17:49

zal vanavond proberen verder te gaan.. Moet nu eerst eten..

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 19:26

niemand meer..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:32

tuig dat niet duigt. > deugt.
ze het niet overleefd > overleeft.
voor het ongeluk is gebeurt. > gebeurd.

De gebeurtenissen volgen elkaar een beetje snel op en het is misschien makkelijker om "" haakjes te gebruiken als iemand iets zegt.
Verder vooral doorschrijven.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 19:33

Citaat:
Het lijkt wel jaren te duren voordat de dag eindelijk is afgelopen. Maar dan is het zo ver het is 10 voor 2 en de schooldag voor Renee en Carine. Ze besluiten even naar het centrum te gaan om een kaartje en kadootje voor Semmie te kopen. Als ze bij de fietsenstalling aankomen zien ze dat Johan en Frits bij hun fietsen staan en ze beginnen allebei te blozen. Ze gaan even beetje met elkaar praten, en ze komen er achter dat Johan dicht bij Carine woont. En dan moeten ze echt gaan want het is nu half 3 en Renee moet om 17:00 koken. Ze spreken af om 's avonds bij Carine op het hangplein te komen, zodat ze verder kunnen praten.
Als Renee en Carine onderweg zijn naar het entrum, zijn ze helemaal door het dolle heen. Ze hebben eindelijk contact met de lekkerste hunks van de school. Ze zijn zelfs zo door het dolle heen dat ze haast vergeten dat Semmie in het ziekenhuis ligt. Ze kopen een hele grote kaart en heel veel snoep. Onderweg besluiten ze even gauw langs het ziekenhuis te gaan.

Eenmaal aangekomen zijn bij het ziekenhuis, lopen ze meteen door naar de receptie. Euhm. mevrouw..euhm.. waar ligt Semmie Tyuchoi? Vraagt Renee stotterend. Semmie ligt op de IC, zijn jullie familie? want ze is nog niet sterk genoeg om zoveel drukte om zich heen te hebben, zegt de vriendelijke receptioniste. Maar als ze ziet at Carine de tranen in de ogen krijgt veranderd ze toch van menig, nou vooruit, zegt ze, jullie mogen heel eventjes bij haar, maar niet langer als een kwartier hoor.
Ze lopen gauw door, want ze willen Semmie gauw zien. Als ze bij de IC aan komen, durven ze niet echt naar binnen, want de ouders van Semmie zijn er ook. Toch duwt Renee de deur open, en schrikt als ze Semmie zo ziet liggen. De ouders van Semmie kijken geschrokken naar de deur, en als ze zien dat Renee en Carine er zijn worden ze boos, en zeggen dat ze weg moeten gaan, en dat ze tuig zijn. Maar Renee pikt dat niet en wordt boos en schreeuwt dat ze ze gen tuig zijn en dat ze geschrokken zijn dat hun vriendin er zo bij ligt en dat ze een kaart en snoepjes hebben gekocht. Zodra ze dat hebben gezegt kmoen ze erachter dat ze beter geen snoepjes hadden kunnen kopen, want Semmie kan ze toch niet eten! Zodra ze de kadootjes hebben neergezet, gaan ze weg. En dan begint die moeder nog dat ze hun daar nooit meer wil zien, en dat ze alles er aan doet om hun van de school af te zetten, want ze wil niet dat haar dochter nog langer met het tuig in aanraking komt. En dan pikt Renee het helemaal niet meer en begint te schelden dat ze op moeten rotten.

Als Renee thuis komt, ziet ze dat de auto van haar vader al voor de flats staat.
Sh*t denkt ze, ze weet wat voor hekel haar vader er aan heeft als het eten niet klaar staat op tafel als, hij terug komt van zijn werk. En ze loopt met lood in het schoenen de trap op naar haar huis. Als ze de sleutel in het slot wil steken, zwaait de deur open.
Renee de Groot, Gvd wat ben je voor dom kind, ik heb toch gezegt dat je het eten klaar moest maken, je weet wat voor hekel ik er aan heb als het eten niet klaar staat: schreeuwt haar vader woest. Voordat ze antwoord kan geven, krijgt ze een klap in haar gezicht.
Als het eindelijk het eten heeft gemaakt en ze aan tafel zitten dan, begint ze over Semmie. Jan heeft er heel veel over gehoord op school en wilt alles weten. Haar vader vindt dat ze niet zo dom moet l*llen en zegt dat ze dat alleen maar doet om aandacht te trekken.
Maar papa, het is echt zo.. Carine en ik zijn op bezoek gegaan, zegt ze woedend. Haar vader gelooft het nog niet en wordt zo boos dat hij zegt te hopen dat het haar overkomt. Daar schrikt Renee zo van, dat ze van tafel op staat een huilend naar Carine rent.. Als ze op het hangplein aan komt ziet ze Johan al zitten, ze gaat er naartoe en begint te praten.. Johan vraagt wat er gebeurd is en slaat weer zijn arm om haar heen. Als Renee het verhaal uitlegt, begint ze weer te snikken en Johan zegt dat ze anders wel een paar dagen bij hem mag blijven. Dan verschijnt er een kleine glimlach op haar gezicht. Zo zegt Johan. Als je lacht ben je nog mooier.. En dan beginnen ze te zoenen.. Hmm,denkt Renee, misschien ben ik toch niet zo mislukt. Als Carine er blij aan komt rennen, vraagt Renee wat er met haar is.
Carine is helemaal aan het flippen, ik.. ahh.. ik heb.. ahhh.. ik heb gesmst, met frits en ze beginnen helemaal rond te springen.. Hij vindt me leuk.. Ze gaan helemaal door het dolle heen..

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 19:34

@ eve_lien: Oke bedankt ik zal er proberen op te letten..

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:51

Heeeey meissiej! ik vind het wel een mooi verhaal, alleen je gaat zo snel inderdaad.. Ik blijf het volgen! mmeeeer!..

Zie je nog wel! Kuzz.. mij!

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:08

ik wil meer..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:06

wil ook meer