heb tegen de verveling aan een erhaal beginnen. graag niet te grove commentaar want ben zo geen crac in schrijven maar jet was tegen de verveling en wou het jullie laten lezen en als jullie willen kan ik doorschrijven.
Citaat:Inleiding:
Sanne is een meisje van 14 en woont op een boerderijtje samen met haar ouders. Ze heeft 4 pony’s. Sunshine is een e-pony Sunny is donkerbruin en nog een jaarling zazu hij is roodbont. Zazu is de zoon van sunshine. Dan heeft ze nog een fjorden ruin bingo en een schimmel welsh a hengstje chesterfield. Evelien is sannes beste vriendin. Ze heeft een pony, butterfly. Butter is een schimmel. Evelien is ook 14 en woont in dicht bij Sanne.
Hoofdstuk 1:
“mam, ik ga gaan rijden met evelien(dat is sanne haar beste vriendin) in het bos met bingo he?”. “ja doe maar sanne, doe voorzichtig he!!”
Sanne loopt de deur uit en gaat eerst en vooral naar zazu. Zazu ligt lief in zijn stalletje te slapen. Ze kijkt naar hem. Plots hoort ze:”hé word eens wakker joh!”.”hey evelien, ja sorry ga er direct aan beginnen. Hoe is de dressuurproef gegaan zondag”.
“ goed goed we waren 3de. Ben trots op butter, ze heeft dat goed gedaan”. Ze poetsen hun pony’s goed en beginnen dan op te zadelen. Bingo heeft er zin in.
“waar gaan we heen evelien?”
“laten we naar het bos gaan en dan nog effe in de weide te rijden?”
“dat is ok voor mij, anders kunnen we misschien even springen in de weide? Mijn nieuwspringmateriaal is er.”
“ok”
Ze gaan op weg en roddelen ondertussen wat over emma, de bitch van de school. Emma heeft een paardenfokkerij…na een rustig drafje springen ze aan in galop.
“yihaa”
Na een tijdje gaan ze terug in draf. Ze gaan dan terug in stap. Ze stappen de paarden efjes uit tot aan de weide. Sanne stapt naar huis en vraagt aan haar vader of hij de sprongetjes zou willen zetten voor hun.
“naturlijk wil ik dat doen he maar wel voorzichtig hé…”
Ze beginnen bij caveleti’s. butterfly doet het heel sierlijk. Wat een mooie pony, denkt sanne.
Dan beginnen ze bij lage sprongetjes. Sanne gaat maar tot 70 cm want bingo is niet zo een topper in springen. Evelien doet verder. Sanne kijkt met open mond toe hoe goed dat butterfly springt. Plots verschiet bingo van een vogel en crost hij weg, butterfly begint te stijgeren en evelien valt.
“evelien!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Sanne probeert bingo terug te laten stappen en draaft naar evelien toe. Ze springt van bingo en ziet dat evelien bewusteloos is. Haar vader loopt naar huis en beld te ambulance en de ouders van evelien. De ziekenwagen komt aan en evelien is al terug bij westen. Ze vraagt wat er gebeurt is en sanne legt het allemaal uit. De ouders van evelien zijn er ook. Ze beginnen te schreeuwen tegen de vader van sanne:
“kon je niet wat meer opletten nee!! Als er iets ernstig is met onze dochter slepen we je voor de rechter!!”
De vader van sanne loopt zwijgend weg