[verhaal]nog geen titel(paardenverhaal)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessol

[verhaal]nog geen titel(paardenverhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:28

hallo,
heb tegen de verveling aan een erhaal beginnen. graag niet te grove commentaar want ben zo geen crac in schrijven maar jet was tegen de verveling en wou het jullie laten lezen en als jullie willen kan ik doorschrijven.

Citaat:
Inleiding:
Sanne is een meisje van 14 en woont op een boerderijtje samen met haar ouders. Ze heeft 4 pony’s. Sunshine is een e-pony Sunny is donkerbruin en nog een jaarling zazu hij is roodbont. Zazu is de zoon van sunshine. Dan heeft ze nog een fjorden ruin bingo en een schimmel welsh a hengstje chesterfield. Evelien is sannes beste vriendin. Ze heeft een pony, butterfly. Butter is een schimmel. Evelien is ook 14 en woont in dicht bij Sanne.
Hoofdstuk 1:

“mam, ik ga gaan rijden met evelien(dat is sanne haar beste vriendin) in het bos met bingo he?”. “ja doe maar sanne, doe voorzichtig he!!”
Sanne loopt de deur uit en gaat eerst en vooral naar zazu. Zazu ligt lief in zijn stalletje te slapen. Ze kijkt naar hem. Plots hoort ze:”hé word eens wakker joh!”.”hey evelien, ja sorry ga er direct aan beginnen. Hoe is de dressuurproef gegaan zondag”.
“ goed goed we waren 3de. Ben trots op butter, ze heeft dat goed gedaan”. Ze poetsen hun pony’s goed en beginnen dan op te zadelen. Bingo heeft er zin in.
“waar gaan we heen evelien?”
“laten we naar het bos gaan en dan nog effe in de weide te rijden?”
“dat is ok voor mij, anders kunnen we misschien even springen in de weide? Mijn nieuwspringmateriaal is er.”
“ok”
Ze gaan op weg en roddelen ondertussen wat over emma, de bitch van de school. Emma heeft een paardenfokkerij…na een rustig drafje springen ze aan in galop.
“yihaa”
Na een tijdje gaan ze terug in draf. Ze gaan dan terug in stap. Ze stappen de paarden efjes uit tot aan de weide. Sanne stapt naar huis en vraagt aan haar vader of hij de sprongetjes zou willen zetten voor hun.
“naturlijk wil ik dat doen he maar wel voorzichtig hé…”
Ze beginnen bij caveleti’s. butterfly doet het heel sierlijk. Wat een mooie pony, denkt sanne.
Dan beginnen ze bij lage sprongetjes. Sanne gaat maar tot 70 cm want bingo is niet zo een topper in springen. Evelien doet verder. Sanne kijkt met open mond toe hoe goed dat butterfly springt. Plots verschiet bingo van een vogel en crost hij weg, butterfly begint te stijgeren en evelien valt.
“evelien!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Sanne probeert bingo terug te laten stappen en draaft naar evelien toe. Ze springt van bingo en ziet dat evelien bewusteloos is. Haar vader loopt naar huis en beld te ambulance en de ouders van evelien. De ziekenwagen komt aan en evelien is al terug bij westen. Ze vraagt wat er gebeurt is en sanne legt het allemaal uit. De ouders van evelien zijn er ook. Ze beginnen te schreeuwen tegen de vader van sanne:
“kon je niet wat meer opletten nee!! Als er iets ernstig is met onze dochter slepen we je voor de rechter!!”
De vader van sanne loopt zwijgend weg

Kim_S

Re: [verhaal]nog geen titel(paardenverhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:21

wel een leuk verhaal, wacht op meer.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:10

Ik ook

Alleen typ je wat 'raar'
Bijv:
'Mam ik ga gaan rijden met Evelien.'
En je vergeet vaak hoofdletters

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 23:37

hier nog een stukje. love_sander, zal er proberen aan te werken... komaan mensen reageren aub!
Citaat:
Hoofdstuk2:
Evelien heeft een hersenschudding, dat is het enige wat Sanne weet. Sanne wil zo graag op bezoek bij Evelien, mar toch gaat ze niet, bang, ze is bang, de reactie van Evelien haar ouders, de reactie van haar beste vriendin. Ze stuurt een sms met veel hoop:
Hey eef, gaat het wat met je? Ik wil je zeggen dat het mij ongelofelijk spijt en dat je niet kwaad zult zijn. Ik zou graag eens bij u op bezoek komen als dat ok is voor jou en voor je ouders.
Kusjes Sanne –xxxx- mis je !!

Als afleiding gaat ze naar buiten wat gaan rijden met chesterfield. Hij staat weer druk. Na een half uurtje zadelt ze hem terug af en gaat naar binnen. Ze doet haar laarzen af aan de deur en gaat dan naar binnen. Ze hoort haar gsm rinkelen. Ze loopt naar boven en neemt net op tijd op:
“hallo, met Sanne…”
“Sanne, het is met evelien, er is iets vreselijk gebeurd!!”
Al huilend verteld Evelien:
“mam en pap willen dat ik stop met paardrijden! Ze willen Butter verkopen!! En ik mag ook niet meer met je omgaan!! Ik haat mijn ouders!!”
“Oh my God Eef, wat vreselijk!! Je bent echt mijn beste vriendin en je was echt de perfecte combinatie met Butterfly!! “
“Sanne, ik moet nu afhaken want mijn ouders komen, ik laat je nog iets weten!”
Tut tut tut tut…

“mam, mam, Eef heeft gebeld!”
“ja schat, wat heeft ze gezegd?”
“Het is verschrikkelijk! Haar ouders gaan butterfly verkopen en ze moet stoppen met rijden. En ze mag niet meer omgaan met mij, mam, het is vreselijk, kunnen we haar niet helpen?
“Nee, sorry. Daar kunnen wij niet tussen komen hé. Maar die ouders zijn echt verschrikkelijk!”
“Ja, ze weten dat Butterfly alles is voor haar!! En het paardrijden ook!!
Het gesprek wordt onderbroken door de bel…Sanne doet de deur open.
“Eef, wat doe je hier?!”
“Sanne, ik kan gewoon niet zonder Butterfly en zonder paardrijden. Ik wil je vragen of ik eventjes bij jullie zou mogen logeren? En dat Butterfly hier op stal zou mogen staan?”
“Eef, ik ga het direct vragen aan mijn ouders…”

“maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, kom eens!”
“Ja, schat ik ben er al. Hey Evelien wat is er? Ik heb gehoord van de situatie wat verschrikkelijk voor je!”
“Dank je, maar ik heb een vraag. Zou ik hier mogen logeren? En dat Butterfly hier effen op stal zou mogen staan?”
“Natuurlijk meisje, zet jij maar samen met Sanne je pony op stal, dan maak ik ondertussen je matras klaar en wat om te eten.”
“Dank je mevrouw! Vind dit echt super dat ik het mag!”

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:53

leuk verhaal! ga maar verder

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:53

Hmm, ik vind t wel leuk eigenlijk 't gaat een klein beetje te veel over paarden.. maaaar.. wel leuk! vervolgje graag

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 00:26

aub! heb wat minder over paarden proberen schrijven. is misschien iets minder stukje?
Citaat:

Hoofdstuk 3:
Na het eten gaan Sanne en Evelien naar bed, het is al 23.00h. Ze naar bed en zitten nog wat te praten:
“Eef, weet je het is aan met Emma en Kevin:p!”
“Hahahahaha, meen je dat? Dat is nu eens een perfect koppel. 2 Dikke nekken en snobs bij elkaar! Maar heb je die nieuwe jongen al gezien? Volgens Marijke is hij super snel!”
“Ja, hij is super schoontjes! Maar we komen goed over een hé;) wie weet?”
“Jaja, Sanne. Maar ik heb toch een oogje op Bart…”
“Toevallig, Jonas, die nieuwe hé en Bart zijn beste vrienden en wij ook snapje:p?
“Jaja! Maar gaan we nu slapen want begin een beetje moe te worden.”
“Oke, slaapwel.”

Evelien valt direct in slaap maar Sanne niet. Ze denkt hoe het zou zijn moest ze moet Jonas zijn. Dat zou echt super zijn. Nee, Sanne nee, dat is een droom, Jonas valt niet op meisjes zoals jij!! Uiteindelijk valt ze in slaap…

De volgende ochtend gaat Evelien haar gsm af. Nog half in slaap neemt ze op:
“Hahahallo?”
“Evelieneke, waar ben je? Het is mama hier. Het spijt ons dat we je dat wouden aandoen maar we waren zo ongerust. We willen niet dat er iets met je gebeurt!! Maar je gaat wel afscheid moeten nemen van Justy(het paard van Evelien haar moeder), want we zitten een beetje krap bij kas dus moeten we een paardje verkopen. Met pijn in mijn hart is het mijn Justytje. Kom je naar huis?”
“Mam, ik ben bij Sanne. En nee ik kom nog niet naar huis. Ik wil even met Sanne alleen zijn. Zal afscheid komen nemen van mijn grote knuffelbeer en zal eens goedendag komen zeggen hé oke?”
"Ja dat is goed tot straks”

Evelien maakt Sanne wakker en zegt wat er gebeurd. Ze kleden zich aan en gaan naar beneden. Ze ontbijten en gaan dan wat op de computer.
Sanne meld haar aan op MSN messenger en Eef op windows messenger. Dan begint Emma een gesprek met Eef:
(*)emma(*)hvj Kevin! Justy van mij!!!zegt:
Hahahahaha!! Ik heb Justy gekocht!! We gaan hem morgen gaan ophalen!!
®eef®San bff 4-evr! Emma grove t**f zegt:
Gij gvd……
(*)emma(*)hvj Kevin! Justy van mij en daar kunt ge nx aan verandere EVELIEN!! Zegt:
Tjah, wat doet ge er aan hé!!
Evelien meldt haar af en zit op de sofa te huilen…
“Hoe kunnen ze:@mijn grote knuffelbeer aan zo’n……………!!”
“Eef, laat het ze uitleggen bel ze eens met onze telefoon”!

Ze neemt de telefoon en tikt bevend het nummer van haar ouders in. . .

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:28

laatste stukje is wel de leukste! maar zijn de hoofdstukken niet een beetje kort?
maar, nog steeds wel leuk schrijf maar verder

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:36

oesje ja kan wel:$ mjah ik weet niet hoe ik het anders kan noemen elk deeltje?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:23

Citaat:
Tut tut tut, de voicemail: de familie Van Beveren is er momenteel niet laat uw boodschap achter na de bieb, mama, papa, Eef, broerkuh, PIEP:
Ma en pa gvd! Hoe konden jullie dat doen:@. Justy verkopen aan Emma, jullie weten dat Emma mijn grootste vijand is!! En dan verkopen jullie Justy aan haar. Ik kom vandaag nog afscheid neme van hem salu!

Evelien liep kwaad naar boven, Sanne volgde haar:
“Hé meissie, gaat het?”
“Neen!! Zou je me even alleen willen laten heb het nodig?!”
“Ja oke, gaan we dan anders naar Justy met de pony’s?”
“Oké, byye”

Sanne gaat naar beneden en kruipt terug achter haar pc. Ze ziet dat Jonas online staat.
(*)crazy boyken(*)mijn nieuw schoolken is spr!!zegt:
Hey, alles oké daar?
(l)Eef(})EmMa Ge ZiJt EeN eChTe Tr*T!!!:
Nee!!! Sorry, als ik vies doe maar alles steekt tegen vandaag! Ga ofline, salutjes mis ya(k)!!

Sanne meldt haar af. En gaat naar boven, ze kijkt in de kamer en ziet dat Eef aan het bellen is! Als ze ophangt begint Eef direct te vertellen:
“Mam wist het niet dat de koper Emma was, haar ouders zijn gekomen. En laten we dan vertrekken naar Justy, want Justy word niet verkocht maar gaat wel naar mijn oom aan zee op zijn weiland en we moeten er niets voor betalen en zijn dochter gaat er mee rijden en ik ook nog hé en mijn moeder ook want hij is nog van ons”
“Wat super voor je! Ben echt blij voor je. Laten we de paardje klaarmaken en door het bos gaan, dan komen we recht op jullie weide en huis uit!”
En hup, ze gaan de kamer uit en halen de paardjes van de wei. Ze poetsen de paardjes goed, zadelen op en vertrekken richting het huis van Eef. Onderweg doet Sunshine een beetje ambetant!Op het einde doen ze nog eens een crossje! Goed bezweet komen ze toe bij Evelien. Ze zadelen de pony’s af, steken ze in een stal en lopen naar de weide. Justy komt al naar hun toe gelopen. Zachtjes begint Evelien te huilen:
“Hey, grote knuffelbeer van mij! Ik ga je missen, weet je dat?Ook al ben je nog van ons, ga je minder zien! Ga onze lieve knuffels missen van ’s ochtends en daarna ons vrolijk hobbelritje! Dat je met me gegaloppeerd als ik naar school fiets tot aan het einde van de weide, Justy makker, tot gauw! Je wordt er goed verzorgd hé! Hoop dat ik vaak naar het zeetje kan komen bij nonkel om eens een hobbelig strandritje te maken”
Daarna springt Eef op Justy en doet nog hun laatste hobbelritje! Een lekker galopje zonder hoofdstel en halster wat is dat zaluh! Na een half uurtje hobbelen, geeft ze Justy nog een dikke knuffel en zadelen zeButty en Sunny terug op! Op de terugweg krijgt Sanne een sms van Jonas:
Hé Sanne en Eef,
Hebben jullie zin om vanavond met ons naar de bioscoop te gaan? Met mij en Bart? We verw8en jullie om 19.30h aan de ingang van de bioscoop, tot dan.
Sanne:
Natuurlijk hebben wij zin. Willen we naar MADAGASCAR gaan kijken , ziet er grappig uit, tot dan byye –xxxxxx-

“Wha naar de bioscoop met Jonas en Bart, onze droom Eef!!”
“ja, kom laten we in een rustig drafje terug keren en ons dan klaar maken. Het is 17h dus nog tijd genoeg. Om 17.45h komen ze toe. Ze zadelen hun pony’s af en verzorgen hun nog wat en tegen 18.10u staan ze in de slaapkamer van Sanne.
“help wat moet ik aandoen Eef?”
“hmm, deze rok en dit T-shirt en deze schoenen??”
“Nuhh, ik neem mijn jeans plooirokje met roze haltertopje aan met me roze all stars!
“oké, ikke doe uhh…aja mijn lievelingsoutfit heb ik mee!! Mijn kaki T-shirt met lichtgroen plooirokje en me kaki all stars!”

Na de moeilijke keuze doen ze make up aan en oorbellen. Om 19.15 staan ze klaar.
“MAAAAAAAAM”