[verhaal] de ontmoeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_nina

[verhaal] de ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:34

ik heb dit verhaal een jaar geleden voor nederlands moeten schrijven en het bericht stond dan ookal vast in de opdracht.
ik vind het zelf niet erg goed maar ben benieuwt wat jullie er van vinden

Citaat:
Op een zondag ging ik met de trein naar Rhenen waar mijn familie al was, alleen ik was de dag dat ze vertrokken bij mijn vriendinnen en had zelf gezegd dat ik wel met de trein kon komen. Ik was vergeten om iets mee te nemen wat ik in de trein kon lezen. Op het station stond een rekje met de Rails, een blad van de NS. Ik pakte er een uit en kwam erachter dat mijn trein op het punt stond om te vertrekken. Met een paar snelle passen was ik nog net op tijd. De coupe die ik binnen liep was bijna verlaten, er zaten twee bejaarden vrouwen en een student. Ik ging bij het raam zitten. Door de beslagen ruit zag ik Boxtel verdwijnen. Ik sloeg de Rails open en bladerde maar door bij de artikels over verbeteringen bij de NS. Ik begon een paar berichten te lezen:

Raam contact
Het was een ontmoeting van niets. Ik zat in de trein richting Utrecht. We waren in Alphen en jij zat in de trein richting Leiden, tussen je vriendinnen. Ik bleef je maar aankijken. Toen je terugkeek, voelde ik me betrapt. Uit mijn ooghoeken kon ik zien dat je op aandringen van je vriendinnen je OV-kaart tegen het raam hield. Ik wist niet wat ik moest doen – had ik toen maar met koeienletters mijn telefoonnummer opgeschreven! Ik zou je graag echt ontmoeten.

Ik herinnerde me het nog ik was met vijf vriendinnen naar de stad en de bioscoop geweest, het was heel gezellig en we waren super melig toen we op de terugreis waren. Janine zag dat de jongen uit de andere naar Lisanne aan het staren was. We drongen haar aan om haar OV-kaart te laten zien. De rest van de weg hebben we dubbel gelegen. We vonden hem bijna allemaal niet verkeerd.
In Het mistige landschap aan de andere kant van de ruit zag ik vaag een voorbij komende trein. In mijn verbeelding zag ik jou er in zitten. In Utrecht moest ik overstappen en tot mijn verbazing ging dat goed. Toen ik even later bij het station in Rhenen aan kwam trok ik mijn jas recht en stapte de kou in. Ik moest nog de heuvel op lopen om bij het huis van mijn opa en oma te komen.

ik post het in een paar delen want ik moet het overtype omdat het niet meer op me computer stond
het stikt waarschijnlijk van de fouten want ben nogal slecht in spelling

_nina

Re: [verhaal] de ontmoeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:22

*geeft haar topic een schopje*
negatief commentaar mag ook

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:13

goed verhaal hoor
beter dan die van mij in de tijd
hehe
ja typ maar verder

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:07

schrijf maar verder! vind het wel apart geschreven

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 14:20

next stukje
Citaat:
Na een kop warme chocolademelk smste ik Lisanne over het berichtje in de rails, zij woont in rhenen dus ongeveer 2 uur later ging ik bij haar langs. Zoals gewoonlijk gingen we achter de computer. Ik had het bericht uit de Rails mee genomen en we meldde het msn-adres wat onder het bericht stond bij lisanne aan. Tot onze schrik bleek jij online te zijn en je vroeg meteen wie wij waren. Toen herinnerde we je aan het raamcontact. Daarna hebben we adressen namen en interesse uitgewisseld. Jij heette Chris en woonde in Best, wat eigenlijk niet zo ver van Boxtel af ligt. Je reed ook paard en was nog steeds vrijgezel. Helaas moest je een half uur later weg. We hadden je toen ook in mijn contact lijst gezet.
Een paar dagen later was ik met je aan het chatten. Ik vond je wel aardig en grappig en we hadden veel dezelfde interesses. Ik begon je steeds aardiger te vinden. Ik hoopte dat jij hetzelfde voelde. We begonnen te mailen en vertelden elkaar bijna alles. Het was heel gezellig met je, maar je kon ook heel serieus zijn. We wisselden ook foto’s uit.
Zo ging het maanden achter elkaar. Mijn vriendinnen begonnen te zeuren, maar ik was helemaal gek van jou. Tegen het einde van het schooljaar vertelde ik dat ik naar Rosworld ging, een manege waar je op westernkamp kon. Je zou vragen of je mee mocht. Pas na een week antwoordde je me dat je niet mocht, maar je vroeg wel in welke week ik zat. Ik vertelde dat ik in week 4 zat van 18 juli t/m 25 juli. Je had de tijd daarna minder te zeggen, ik dacht dat het kwam omdat je druk bezig was met school.
Als ik toen geweten had wat jij van plan was …..

het verhaal is geschreven voordat we naar rosworld gingen, toen waren we er maar 1x geweest om er te kijken

commentaar is welkom

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 21:53

ik kap er mee aangezien niemand geintresseerd is
ilse en miran als je einde wil weten moet je maar mailen of pben

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:56

ik lees het dus nu pas.. sorry! (door computer problemen weinig online geweest)
maar ik wil eigenlijk de rest ook wel lezen! Vind het fijn geschreven namelijk

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:14

heey vet verhaal wil de rest ook weten vind het egt super..
vertel veder...

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:34

Eeh..
Niet zo snel opgeven.
Ik vind het een goed verhaal.
Ik wil meer? haha.