[verhaal] help mij eventjes, please.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

[verhaal] help mij eventjes, please.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 16:33

Nou ik ben dus een verhaal aan het schrijven, fantasie verhaal (zie onderschrift) En daar zitten nogal rare figuren in.
Nou is er weer een nieuw personage en die praat een beetje raar, een ouder personage praat een mengelmoes van nederlands en engels met hier en daar een verloren duits of frans woord. Nu heb ik een nieuw stukje;
Citaat:
De vrouw bleef ons maar angstig aanstaren, plots rolde ze om sprong op en ging dreigend met een mes voor ons staan. Iedereen stond versteld. De snelheid van de vrouw, de soepelheid, de wekking van het onschuldig zijn, ze was geweldig. “Jij, mee ende komen”, zei ze terwijl ze naar mij wees. “Jullie blijven ende wachten hier en verroer ende beweeg je niet, kom ons niet achterna ende achtervolgen”. Ik liep naar haar toe, met haar hoofd gebaarde ze naar buiten, dus liep ik daar heen. Ze kwam mij achterna, met haar rug naar mij toe. Ze hield de mannen goed in het oog. Toen sprong ze ineens weg, met salto’s en ratslagen. Ik liep haar rustig achterna, ze liep het bos weer in we liepen naar een open plek. “Wat ga je doen?”, vroeg ik. Ik kreeg geen reactie, ze liep naar een boom toe en draaide zich op, ze zette gemeten passen haar lippen bewogen, ze telde. Na een pas of 12 draaide ze een kwartslag en liep weer verder, nog 8 passen. Ze knielde en begon te graven, ik liep naar haar toe en begon ook te graven. Ze keek mij aan een glimlachte, ik lachte terug en we groeven verder. Ik hoorde geritsel, de vrouw ook want ze keek op. We keken om ons heen, ik zag een vorm. Het kwam dichterbij, de vrouw sprong op en trok een wapen. “Ik had jullie nog zo gezegd ende gewaarschuwd ons niet te volgen ende achterna te komen”, zei de vrouw vijandig. “Kalm down du”, snauwde Parudo. “Go door mit waar you ook mee busy war, leave Grun met rust und go dan away”. “Ik beslis ende besluit zelf wat ik wel ende niet doe”, zei de vrouw. “it doesn’t interesseert me”, zei Parudo.

Maar is dat niet heel erg verwarrend hoe die personen zo tegen elkaar praten? Of is dat juist leuk? Ik wil graag meningen horen, want ik weet het niet meer
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Laatst bijgewerkt door Eline op 28-06-05 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aub voortaan zelf aan de tag in je titel, zie topic 'de bedoeling' bovenaan voor meer info!