[FOTO] Muis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[FOTO] Muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:40

Larissa vond dit babymuisje doodstil op straat.

Ik weet alleen niet welke ik beter vind:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

De 2de heeft opzich gave contrasten maar ik weet niet precies wat ik er van moet vinden Ook valt de rechterkant nu vrij donker en ik kan zelf niet echt een conclusie trekken; Geeft het nou sfeer, of is het zonde....

En nog een leuke tussendoor:
Afbeelding

Hilde_92

Re: [FOTO] Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:42

Hij is echt zo lief,ik heb hem ook door de cam gezien.
Jullie moeten hem echt houden hij overleefd het niet in de natuur, hij wordt dan opgegeten,want hij heeft geen moeder,hij is veelste tam dus iedereen kan er mee doen wat ie wil.

Wat me aan hem opviel is dat ie lange pootjes heeft... Lovers

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:44

Oooooooooh wat lief! Lovers
Eerste vind ik zeker weten het mooist.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:47

Aaawwwg, wat een cutie Haha! Ik vind de 2e wel leuk door het grote contrast, maar de 1e toch wel mooier. Eigenlijk vind ik de 3e t leukst Tong uitsteken

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:48

2e foto vind ik echt een babyfoto, door de schaduwwerking komt dat denk ik Lachen Ongelovelijk lief!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:54

Aah hij slaapt nu in mijn hand, tis echt een lieverd. Maar ik vind het ook weer zielig om hem te houden.

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:55

Ahh wat een schatje!
Mijn moeder heeft ook wel een keer een klein muisje gevonden. Die hebben we ook nog een tijdje verzorgt maar is helaas overleden. Die was trouwens ook nog een stuk kleiner dan die van jullie.
De eerste vind ik trouwens het mooiste. Bij de 2e vind ik de contrasten te hard. Hoe heb je dat effect trouwens gedaan? Heb het al bij meer van jou foto's gezien.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:57

Bij de eerste zijn zijn de haren wat scherper en je kunt er duidelijker een oog in herkennen.
Bij de 2de niet en is meer een vlek, Das erg jammer Lachen

Vind de eerste dus wat mooier geeft een wat ''knuffeliger'' beeld.

Maare hoe geef je het te eten dan? Normaal drinkt het toch nog melk bij de moeder?

Het kan trouwens zijn dat dat wat ik zeg niet helemaal klopt, Mijn monitor is in de fik gevlogen Scheve mond en nu zit ik dus achter een oude die een beetje een raar beeld weergeeft...

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:02

Hij eet brood enzo, en we hebben een bakje water, ik denk niet dat hij nog de leeftijd heeft om te drinken bij de moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:20

De eerste vind ik zeker weten mooier.
Scherper, en bij de tweede vind ik het witte wel héél erg licht.
Wel een onwijs lief muisje Lovers

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:21

ik zou hem maar wel houden anders is het nog zieliger straks als hij opgevreten word.. Verdrietig

lieve foto's Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:28

Schattig ding zeg Lachen

Prachtige foto's Ja

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:49

Aaah wat lieff Lovers
Ik zou um maar houden Knipoog Issie veel beter af dan in de natuur ..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:00

Wat een lieverdje zeg Lovers

Ik weet niet welke ik mooier vind...

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:08

Ik vind de eerste het mooist, het hoge knuffelgehalte straalt er vanaf! Maar die foto is wat oppervlakkiger dan de 2de, bij de 2de foto kun je verder denken, zit er een verhaal achter? Wil de fotograaf er wat mee uitbeelden? etc etc. Ik vind de 2de foto wat geheimzinniger dan de 1ste, maar de 1ste vind ik op het eerste gezicht mooier. *volg je het nog? Haha! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:01

Och wat een zieltje.. Ach gut

Larish schreef:
Hij eet brood enzo, en we hebben een bakje water, ik denk niet dat hij nog de leeftijd heeft om te drinken bij de moeder.

Je kunt denk ik beter even naar de dierenwinkel gaan en wat meelwormen halen (zijn helemaal niet duur, voor een kwartje heb je al een zak vol), dat lijkt me een geschiktere voeding dan brood.

Maar tja, wat moet je er mee he. Ik heb eens gelezen dat je wilde muizen echt niet in een hokje kunt houden als ze groot zijn, daarvoor zouden ze te dicht bij de natuur staan (in hoeverre dit waar is weet ik verder niet..). Ook zijn muizen groepsdieren, en hij heeft nu helemaal geen vriendjes. Zielepietje. Ach gut

Wel hele leuke foto's overigens!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:50

Het is een bosmuis en die eten zaden, noten en granen. Dit krijgt hij dan ook. En dat vind ie super lekker! Ik weet niet of hij meelwormen wel zo lekker vind eigenlijk, maar proberen kan altijd. Nouja, ik weet dus ook niet; als ik hem weer buiten zet voel ik me schuldig en als ik hem binnen houd ook, ik weet niet Scheve mond Enja hij zit dan inderdaad alleen stel dat ik hem houd. Maar aan de ene kant is het net als bij ratten, als de mens ze heel veel aandacht geeft hebben ze daar opzich ook genoeg aan. Maar een vriendje erbij is natuurlijk altijd leuker. Pff moeilijkkkk.. Hij is echt verschrikkelijk lief, hij kruipt helemaal tegen mij aan tussen mijn haren, zo heeft hij uren liggen slapen Lovers

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:56

Oh het is echt een schatje Lovers De 2de foto vind ik niet zo, dat is te donker de 1ste is het beste vind ik Knipoog

Alleen houden kan je niet doen. (bij ratten overigens ook niet, de mensen zeggen van wel maar dat is absoluut NIET waar! Ratten zijn echte groepsdieren en dat kan een mens niet vervangen.)
Bijhouden of niet, ik zou ook zo twijfelen...

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:00

Nee dat vind ik ook zielig. Ze horen gewoon samen te zitten, ratten en muizen willen samen eten, samen slapen, samen wassen en al dat soort knaagdier dingen, en als mens kan je niet een beetje in het hok gaan zitten om ja, haha dat gaat dus gewoon niet. Ik twijfel echt. En ik denk dat een muisje bijkopen ook niet echt een optie is? Scheve mond

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:03

aaaaah,
lief zeg, je moet hem wel houde hoor anders gaat tie dood en dat mag niet gebeuren!!!!!!!!!!!1

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:11

Een muisje bijkopen zou ik ook niet doen een tamme en een wilde muis zijn toch nog anders. Ik denk dat het toch het beste is om het even op krachten te laten komen en daarna vrij te laten. Je hebt veel kans dat hij (of zij Knipoog )sterft. Maar het zijn wilde beestjes dus ze horen ook in het wild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:24

Soprano schreef:
Een muisje bijkopen zou ik ook niet doen een tamme en een wilde muis zijn toch nog anders. Ik denk dat het toch het beste is om het even op krachten te laten komen en daarna vrij te laten. Je hebt veel kans dat hij (of zij Knipoog )sterft. Maar het zijn wilde beestjes dus ze horen ook in het wild.

Ik denk dat dat ook het beste is. Phoeeh wat moeilijk!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:13

Ik zou niet zo moeilijk doen, haal gewoon 2 muizen uit de dierenwinkel (mocht deze sterven dan hebben die elkaar ook). Muizen en ratten zijn vreselijk sociaal, helemaal als ze zo jong zijn, ik heb in mijn 'anti-krook-woon' periode veelal muizen gevangen en in een aquarium bewaard (aten gewoon rattenvoer) en dan later buiten gezet. Muizen eten alles, ik zou hem op gewoon muizenvoer zetten in combinatie met die noten etc. (een 'compleet' voeder), als ze echt zo kieskeurig waren dan hadden ze geen plagen gevormd Tong uitsteken daarnaast heeft hij een volledige vacht, de oren zijn ontplooit en staan van het lichaam af, de ogen zijn al een tijdje open (geen korstjes) dus die eet al een tijdje zelfstandig. Je kunt wat mensen baby melk halen om hem aan te sterken, denk erom wel SOJA melk te halen Lachen Hier heb ik toen op dierenarts aanraden een rat met vitamine gebrek mee aangesterkt.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:19

Ik vind die tweede eigenlijk het mooiste omdat die twee verschillende kanten heeft, net zoals een muis zelf. De lieve ik-wil-je-knuffelen-kant en de kant dat ze alles aanvreten en hele plagen vormen.

Of denk ik nu te veel na ? Haha!

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:01

Ik ben het wel met Kana eens wat betreft of de 1e of 2e mooier is.

En oooh wat een schatje! Lovers De laatste met die pootjes en dat koppie, zó cute!